Hamsterini kaipaa tekemistä

Hamsu_rakas

Olen saanut noin viikko sitten hamsterin ja haluaisin että sillä olisi jotain tekemistä häkissään :)Se on venäjänkääpiöhamsteri ja 8 viikon ikäinen(poika).

Sillä on häkissä:

-juoksupyörä
-vessapaperi rullia
-tunneleita
-2 pesää
-ruokakuppi
-juomapullo
-suolakivi
-korppua(näyttää tykkäävän siitä :D)

Aijon hankkia sille semmosen oksan mitä se voi jyrsiä ja terottaa kynsiään siihen :).
Sitten pari kysymystä

1.Minkä puun oksa kannattaa ottaa ja miten se puhdistetaan?

2.Mitä virikkeitä panisin häkkiin?

3.Mikä siemenseos olisi hyvää?

Isot kiitokset vastaneille näin etukäteen♡

10

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsu_rakas

      Se on muuten talvikko unohin laittaa sen tohon viestiin xD.

    • hamsu123

      Mulla on noi samat jutut häkissä. Mä saan venäjänkääpiöhamsteri talvikon ensi viikon alkupuolella (ja se on tyttö). Mä en osaa vielä ainakaan auttaa ku vasta eka hamsu.

    • Hamsu_rakas

      Se on mullakin eka hamsu :D

    • vitriinikaappi

      1. Oksista yks hyvä mitä itse käytän on koivu. Toki on muitakin mutta tuossa yksi. Ja meillä oksat pestään ja keitetään kiehuvassa vedessä että pöpöt kuolee, tosin ne voi laittaa vaikka kuumaan uuniin hetkeksi, tai vaikka pestä ja laittaa yön yli kuuman saunan lauteille yms.

      2. Voit kokeilla laittaa esim heinää, erilaisia kiipeilyjuttuja tai vaikka isohkon kiven (kannattaa pestä huolella!) jossa voi kiipeillä ja samalla kynnetkin kuluu. Voit myös antaa ihan kokonaisia wc-paperipaloja joita se saattaa innostua jyrsimään ja erilaisia pahvilaatikoita. Kannattaa myös kokeilla tätä, meillä ainakin on kovassa suosiossa c: :

      http://hamsterit.net/2014/05/tee-se-itse-paperi-iglu/

      3. esim. Rapunzel HamsteriMix, Omena Oscar, Bunny Hamster Traum, Versele-Lagan Hamster nature, Harry hamster ym, sekä Altromin ja Oxbowin pelletit on hyviä. On tosi paljon muitakin hyviä sekoituksia, ja ainahan voi tehdä oman tai sekoittaa kahta ruokaa keskenään. Googlettamallahan ne selviää. :)

      Korjatkaa toki jos joku kohta meni päin puuta, en todellakaan oo mikään asiantuntija mut yritän auttaa jos vaan voin :D

      • Hamsu_rakas

        Kiitti tosta oli apua ;D


    • oppiisit

      Laita se köysikiikkuun.

    • Stickka

      Semmonen siementikku, löytyy lemmikkikaupoista ja vähän isommista ruokakaupoista.

    • Hamsu_rakas

      Lisää virike ideoita :D

    • hamsutonihania

      Minulla 5kk ikäinen talvikko uros, ja 8 vk ikäinen juuri hankittu samanrotuinen tyttö. Omille hamsuille vaihdan virikkeitä todella usein, huomaan että tylsistyvät jos en vaihda leluja ja järjestystä.. Hyvä kun sinulla noin paljon virikkeitä, suosittelen myös vaihtamaan niitä tai edes järjestystä hamsun asunnossa:) omillani ainakin toimii! :) Virikkeinä käytän puisia pesäkoppeja, heinäpesiä, juoksupyörää, puisia muokattavia siltoja, tasoja, saviruukkuja, matalassa astiassa pidän JR farm jyrsijän wc hiekkaa jossa tykkäävät kylpeä ihan hirveästi, sitä on ilo itselläkin katsella. Toinen hamsuista käyttää tätä wc paikkanaan joten helppo siivotakkin

      • hamsutonihania

        Unohtui mainita: Myös pahviset wc ja keittiöpaperirullat erittäin hyviä! :) leluissa/virikkeissä en suosi muovisia, tykkään puisista ja pahvisista jolloin ei vaaraa vaikka leluja vähän maisteltaisiinkin:)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe