Mitä tekisit toisin?

mitä.vielä

Niin - jos voisit aloittaa elämäsi alusta, mitä haluaisit muuttaa siinä, mitä tehdä toisin? Laulussa sanotaan kyllä: "Päivääkään en vaihtaisi pois..."

40

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanna-be-isoäiti

Jos olisi mahdollista palata siihen aikaan kun lapset olivat pieniä, jättäisin kodinhoidon ja stressaamisen pienemmälle ja vietäisin lasten kanssa vielä enemmän aikaa. Tein siihen aikaan uraa ja vaikka siitä huolimatta vietin lasteni kanssa paljon aikaa, nyt ajattelen että olisin voinut palkata siivoojan ja ottaa rennommin.

Mitä aloittaja tekisi toisin?

• turha-kiirus-pois

Aivan alussa siittiönä, en olisi pitänyt niin kiirettä, jos olisin tiennyt mihin kaikki johtaa.

• reppuriika

Olisi muutamia suuria elämänratkaisuja, joissa olisi voinut toimia eri tavalla. Turha alkaa näin jälkeenpäin pohtimaan, kun menneisyyttä ei voi elää uudelleen. Ja ei sitä tiedä, vaikka tekisi vielä pahempiakin möhläyksiä. Joten ihan mukiin menevä on ollut elämä.

• hävä-näin-

En mitään, samaa soopaa koko elämä teki niin tai näin,

• anjuza

Olisin avoimempi omille tunteilleni...en odottaisi viisikymppiseksi että myöntäisin kuuluvani seksuaalivähemmistöön...

• Mitäkä.mies

Mo ehkä jotain pientä säätöä..
      koulussa viittaisin enemmän,kuin kintaalla.
      Jäisin synnyinkaupunkiin,enkä juoksisisi työn perässä"
      Paljon on risteyksiä ollu,mistä kääntyä väärin tai oikein ja luulempa että käännyin lopuksi kuitenkin oikeille teille ja jos olisin omistanut navigaattorin silloin,olisin kiertänyt ympyrää jokatapauksessa.

Hyvin sopii Juicen biisi.Panin elämän risaiseksi,sain risaisen elämän,,

• salainenihailijatar

Tiedä niin, mitä sun kirjotuksia täällä silloin tällöin lukaissu, tuntuu tuo sana olevan hallussa. Sitä ei sitte koulussa opita.. josko niissä juoksuissa.. ;)

• Mitäkä.mies
        salainenihailijatar kirjoitti:

Tiedä niin, mitä sun kirjotuksia täällä silloin tällöin lukaissu, tuntuu tuo sana olevan hallussa. Sitä ei sitte koulussa opita.. josko niissä juoksuissa.. ;)

Elämänkoulussa on ollut aina käsi pystyssä ja opiksi on yritetty ottaa :) Wau;) ihailijatar..Aikaa ei vain tahdo löytyä kirjoittamiseen kun "tuli hännän alla" pakottaa luukkumaan.Mukava kuulla että tykkäät ;)

• erfarenhet

Kaikki kokemani on ollut opiksi ja hyödyksi mutta muutaman opettavimman voisin elää uudelleen.

• Mitäkä.mies

Kertaus on opintojen äiti..Pyrin itse siihen etten joutuisi kovin rankalla tavalla ottamaan opiksi uudelleen,mutta ne opit liittyvät täydellisiin kaaoksiin.
        Olisi hyvin mielenkiintoista kuulla millaisen opin ottaisit mielellään uudestaan?;)

• Riikukka

En menisi pelkän ihastuksen voimalla naimisiin vajaan vuoden seurustelun jälkeen, jossa jo silloin oli näkyvissä miehen mustasukkaisuus ja liiallinen alkoholin käyttö. Ihastuneena en nähnyt totuutta. Lisäksi en haluaisi lapsia liian nuorena ja varsinkaan miehen kanssa, joka halusi lapsia vain saadakseen minut. Tämän totesin lopultakin todeksi 16 avioliittovuoden jälkeen erotessani, koska ex-mies ilmoitti tuolloin välittömästi pojalleen (10v), että hän alkaa elää omaa elämäänsä ja se tarkoittaa sitä, että poika on hänelle toisarvoinen. No, tänä päivänä aikuinen poika ei edes halua käydä isällään, että isä onnistui loistavasti isyyden poistamisessaan.

Onneksi tein avioliiton lopettamispäätöksen lopulta, sillä sen jälkeen elämäni on ollut onnellista, ja olen tavannut mielenkiintoisia, huomaavaisia, rakastettavia, fiksuja ja päihteettömiä miehiä, seurustellut heidän kanssaan, ja suunnittelen nykyisen miehen kanssa yhteistä loppuelämän tulevaisuutta. Pojallakin on asiat ok, pl. isäsuhde, mutta keskustelumme perusteella hän ei tule jatkamaan isänsä perintöä tässä asiassa, vaan jos hänestä tulee isä, hän on sanonut olevansa sitä aina, tapahtui mitä tahansa.

• siilimuori3

Vaikea kysymys. Elämä ei aina ole ollut ruusuilla tanssimoista mutta kaikki tapahtumat on koulineet kohti nykyisyyttä. Jos oikein miettii, ehkä eläisin nuoruutta ja kiertäisin mualimaa enkä alkaisi perhettä perustaa niin varhain.

• hytinäx1

No, seuraavassa elämässä varmaan kaikki on toisin. Riippuu aivan minne sitä uudesti syntyy.

• eteenpäin.koko.ajan

Eiköhän tämän pohdinta ole aika joutavaa. Niillä mennään, mitä on.

Elämään eniten vaikuttavat tekijät ovat ne, joita ei itse "tehdä". Voi olla synnynnäinen sairaus, joka seuraa koko eliniän. Voi syntyä alkoholistiäidin lapseksi. Ja muuta vastaavaa.

Ja oli miten oli, niin, menneet on menneitä, jotka on toivottavasti käsitelty jo kauan sitten ja nyt eletään tässä päivässä ja tulevaisuudessa.

• syntymässä.säikähtänyt

Lapsuus oli hyvä, vanhemmat teki parhaansa. Jokin luonteessa saanut aikaiseksi häpeäntunteen köyhistä oloista, ehkä jotkut asiat sitä herkähköllä ihmisellä vahvistaneet. Ainakaan ei edelleenkään luule itsestään liikoja. Mutta kuten edellinen kommentti, näillä on menty, ja mennään jatkossakin.

• Rattusp

Kai sitä jotakin voisi vaihtaa pois.. Toisaalta olisiko ne valinnat onnistuneet aikaisemmin, kun pitäisi olla nykyinen itsevarmuus ja viisaus päätöksentekojen pohjana?

Muutamia ihmisiä nykyisellä tietämyksellä olisin karttanut kuin ruttoa. Toisien kanssa ystävyys olisi luultavasti syventynyt. Väärät ihmiset pääsivät jossakin vaiheessa liian lähelle ja joitakin oikeita torjuin omassa epävarmuudessani. Sellaistahan tämä elämä on..

Ehkä olisin saavuttanut elämässäni jotakin enemmän, mutta kaikesta huolimatta elämä on kohdellut ihan hyvin. Elämä myös jatkuu, joten tulevaisuudessa on myös mahdollisuus valita paremmin.

Menneisyyteen ei kannata jäädä kiinni, vaan suunta on eteenpäin.

• entinenmiäs

Olisin aikoinaan kirjoittanut muutaman kirjeen kuoreen eri nimen ja osoitteen.

• Entinenflikkaa

Tästä juolahti muisto: joskus silloin nuorena flikkana sain kirjeen. Hitto kun en säilyttänyt sitä, se oli niiin ... Mutta kuvittelin lähettäjän toiseksi, kavereilla oli sama etunimi eikä sukunimeä tietty mainittu.

Aikojen päästä asia jotenkin selvisi, se oikea lähettäjä. Meinasin saada halvauksen, en voinut käsittää enkä ymmärtää. Siitä huolimatta että joku vieras kysyi meitä katseltuaan, että aiotko sinä syödä tuon silmilläsi. Me olimme vain harrastuspari, ainakin meikälle. Ei toisen ajatuksia voi / osaa lukea eikä mitään muuta ilmaisua tapahtunut. Eikä hän varmaankaan ymmärtänyt, miten 'sini'silmäinen ja lapsellinen olin. Vielä piiitkän aikaa sen jälkeenkin ...

• Jotainpitäisitehrä

Jos alusta alkaminen olisi mahdollista, yrittäisin olla paljon rohkeampi ja paljon tietävämpi itsestäni ja omasta osaamisestani. En kuuntelisi niin paljon muitten sanomisia ja mielipiteitä vaan päättäisin itse omasta puolestani. Luottaisin enemmän itseeni, pärjäämiseeni ja osaamiseeni enkä hakisi siihen niin paljon henkistä tukea muilta.

Olin kyllä ihan hemmetin rohkea lapsi, mutta en tiedä mihin se rohkeus hävisi teiniaikoina, kun aikuisuus alkoi olla oven takana. Siihenkö että apua, tukea ja eteenpäin tuuppimista ei tullut esim. vanhemmilta vai siihenkö, että maailma tuntui liian isolta, vaikealta ja vaaralliselta paikalta, kiitos ylisuojelevien läheisten ihmisten, jotka tietysti tarkoittivat vain hyvää. Meikälle se ei kuitenkaan ollut hyvä.

• nuormieli

En varmaankaan tekisi mitään toisin!.
      Jokainen kokemus on ollut kokemuksen arvoinen ja omalla tavallaan kasvattava, jos tekisin jotain toisin ei minulla olisi ihanaa tytärtäni ja suloista tyttärentytärtä jotka ovat kaikkeni, ilman heidän olemassaoloaan elämä tuntuisi tyhjältä. (joku tietenkin ajattelee et elän vain heidän kauttaan) Ei se niin ole, elän täyspainoista ja onnellista elämää, on toimiva parisuhde, on unelmia vieläkin, voin siis sanoa "Päivääkään en vaihtaisi pois".

• surullinentotuus

Olin nuorena ulkomailla työssä. Olin niin tyhmä,, että palasin takaisin Suomeen. Sitä minun ei olisi pitänyt ikinä tehdä. Täällä minut on täysin nujerrettu ja nitistetty, niin perusteellisesti, että kadun koko elämääni. Vaihtaisin mielelläni kaikki päivät pois.

• 216

Olisin ystävällisempi ja vieraanvaraisempi ystävälle ja sukulaisille. Vähemmän kärkkäämpi ja ehdoton.

Kumpa olisin tajunnut muuttua, mutta persoonallisuutta on vaikea muuttaa. Ihaillen katson lempeitä ja ihmisiä, jotka eivät stressaa mistään.

Olen erityisherkkä ja ihmisten lähelläolo, kovat äänet ja valot häiritsevät. Toivoisin, että en olisi tällainen. Vaihtaisin itseni heti pois. On raskasta olla tällainen.

Erityisherkkyydestä johtuen autonominen hermosto rasittuu helposti. Toivoisin, että en olisi tällainen, koska sairastan useasti.

• SinneJäiHaaveet

80-luvun alkupuolella alettiin väkeä tarvita töihin, nuoria houkuteltiin palkankorotuksin ja erilaisin eduin lykkäämään opintojaan ja moni tästä ikäpolvesta jättikin opinnot sikseen kun työllisyysnäkymät oli niin upeat. Jos olisi se aika ja tämä tieto niin kintaalla viittaisin työpaikoille ja jatkaisin opintoja. Olisin nyt juristi. Nyt voin vain todeta että olen luuseri, jolla on "Takana Loistava Tulevaisuus", kuten Timo T A Mikkosen kirjan nimi oli joskus.

• elinikäinen_hullu

Vaihtaisin erittäin mielelläni lapsuuden lähtökohdat, ei vanhempia, vain isoäiti, joka haukkui. Kaikki diagnostisoidut psyykkiset sairaudet ja ne kaikki rahat halusiain takaisin, jotka olen käyttänyt hoitoihin, joista ei ole ollut hyötyä.

Mitä järkeä tämmöisessä jälkikäteenvellomisessa on?

Eikö ole paermpi kysyä, mitä et vaihtaisi pois?

• Valitseajattelutapasi

Kuule sori, pakko kysyä: mitä mielestäsi tarkoittaa aikuisuus?

Omasta mielestäni se tarkoittaa sitä että ymmärtää miksi isoäiti haukkui. Se samainen ymmärrys auttaa sitten loppupeleissä, aikuisena, pääsemään aiheesta yli eli ohi. Ts. kasvamaan, käsittämään, tietämään, tajuamaan ... Sen jälkeen "jälkijätteestä" on pelkästään hyötyä.

• enmuuttaismitään

Kaikki asiat elämässäni, niin hyvät, kuin huonotkin, ovat tehneet minusta juuri sellaisen, mikä olen nyt. Ennen kaduin mokiani, mutta en enää. Ne mokat tarvittiin, että kasvoin ihmisenä. Ja lopulta ei kuitenkaan nyt mistään niin kovin suurista mokista ole ollut kyse. Ei mistään sellaisista, joista olisi koitunut toisille haittaa. Vain itselle. Olen oikein tyytyväinen tämän hetkiseen elämääni. Eli kyllä..."En päivääkään vaihtaisi pois!":)

• Mokailumestari

Juuri noin itsekin ajattelen; kaikki omassa elämässäni ollut ja tapahtunut on tehnyt minusta tällaisen kuin olen. Silti en allekirjoita kliseetä vaihtamattomista päivistä. Kyllä niitäkin on.

• Oletteko nähneet leffan Perhosvaikutus? Katsomisen arvoinen, jos pitää syvällisistä leffoista. Kertoo miehestä (Ashton Kutcherin hieno roolisuoritus) jolla on traumaattinen lapsuus. Traumojen yli hän on päässyt sillä ettei kertakaikkiaan muista niitä pahimpia kohtia. Hän huomaa että lukemalla päiväkirjaa siitä ajasta, hän pystyy palaamaan menneeseen ja muuttamaan sen suuntaa. Enempää en kerrokaan.

• Onhan kysymys johon en kyllä osaa vastata.
      Muutoksien teon jälkeen elämässäni en ole koskaan miettinyt taaksepäin että kannattiko tämä ja teikö oikean ratkaisun.
      Olen vain mennyt eteenpäin sillä kaikella mitä olen käteeni saanut.
      Tällä hetkellä elämä on just niin hyvää kun voi olla näillä realiteetiteilla jotka tässä hetkessä on.
      Jos jotain olisin muuttanut niin voisi olla vaikka huonomminkin, vaikka ne muutokset olisi ollut sillä hetkellä "myönteisempiä" kun mitä oli.
      Nyt on kaikki hyvin miksi siis muuttaa mitään?

• Turhaa_opiskelua

Olisi pitänyt jättää opiskelut vähemmälle ja mennä mahdollisimman pian palkkatöihin. Sieltä olisin saanut nopeammin riittävästi rahaa ja sijoitukset tuottamaan jäädäkseni työelämän ulkopuolelle. Yliopistossa meni monta vuotta hukkaan velalla eläen ja sen takamatkan tavoittaminen vei lisää vuosia.

Tavoite on nyt toteutunut, mutta amiskundina olisin päässyt siihen kymmenisen vuotta aikaisemmin. Ja siihen aikaan ehti sisältyä monta paskamaista työpäivää.

En suosittele kaikille, sillä useimmat eivät osaa elää niin pihisti, että duunarin palkasta jää puolet yli. Jos tietää kuluttavansa kaiken ja joutuvansa tekemään töitä eläkeikään asti, kannattaa käydä koulut ja päästä solmiohommiin. Mutterinvääntäminen käy raskaaksi viimeistään 65 vuoden vaiheilla.

• kuuskytjarisat

Minulta meni 20 vuotta hukkaan kouluja käyden ja opiskellen, en tajunnut mistään mitään. Elämä muuttui, kun jätin opinnot kolmekymppisenä kesken ja menin pysyvämmin työelämään. Elämä alkoi vasta sitten.

Kaikki opinnot on perseestä. Ihmettelen, miksi niitä niin arvostetaan.

Kaiken hyödyllisen olen oppinut työelämässä, niissä monissa ammateissa, joissa olen ollut. Enkä minä halua työelämästä vieläkään pois.

• kuuskytjarisat kirjoitti:

Minulta meni 20 vuotta hukkaan kouluja käyden ja opiskellen, en tajunnut mistään mitään. Elämä muuttui, kun jätin opinnot kolmekymppisenä kesken ja menin pysyvämmin työelämään. Elämä alkoi vasta sitten.

Kaikki opinnot on perseestä. Ihmettelen, miksi niitä niin arvostetaan.

Kaiken hyödyllisen olen oppinut työelämässä, niissä monissa ammateissa, joissa olen ollut. Enkä minä halua työelämästä vieläkään pois.

On varmaan kolmikymppiseks asti opiskelu liian pitkä aika.
        Omalla kohdalla työuraa jo takana yli 4 0 vuotta, niin tuntuu, että ei paljon olisi haitannut, vaikka olisi 25 vuotiaaksi kouluja käynyt.
        Ainakin uo englanninkielentaito tuntuu nyky Suomessa olevan tärkeää, kun monenlaisia laitteita tulee, ja ohjeet on lontoonmurteella.
        Mitä olisi tehnyt toisin. Terveyden suhteen turhan huoleton on tullut oltua.

• Mitäkä.mies
    • Minä-en-

imppaisi Diccoa,polttaisi pilveä enkä ottaisi ensimmäistä huikkaa vaan eläisin elämäni raittiina . Heitin hukkaan elämästäni vuosia pakkomielteiseksi muodostuneen päihteidenkäytön vuoksi .Sama ei toistuisi satavarma asia. Takana 32 raitista vuotta joka on puolet eletystä elämästäni. Alkuosan elämästäni heitin hukkaan. Kaduttaa.

• Myöhäistäeiolekoskaan

Miksi sinä kadut jotain sellaista mikä on tehnyt sinut sellaiseksi kuin nyt olet? Aikaisempi elämäsi on eletty siksi että olet kasvanut ja oppinut tietämään asioita. Elämäsi "alkuosan" jälkeen olet halutessasi ehtinyt kuromaan kaiken hukkaan heitetyn kiinni. Jos olet halunnut.

• Minä-en-
        Myöhäistäeiolekoskaan kirjoitti:

Miksi sinä kadut jotain sellaista mikä on tehnyt sinut sellaiseksi kuin nyt olet? Aikaisempi elämäsi on eletty siksi että olet kasvanut ja oppinut tietämään asioita. Elämäsi "alkuosan" jälkeen olet halutessasi ehtinyt kuromaan kaiken hukkaan heitetyn kiinni. Jos olet halunnut.

Siellä on sellaisia juttuja joita en saa pois pyyhityksi .Mun pitää vaan hyväksyä tehneeni ne ja elää niiden kanssa . Toiseksi nuoruudessa jäi paljon kokematta sellaisia asioita jotka kuuluu nuorten maailman . Dogu remmeissä on ihan erillaiset kuviot joita ihminen joka ei ole elännyt niissä ei voi kuvitellakkaan , täyttä skeidaa ja yhden ainutkertaisen elämän hukkaan heittämistä . On totta ,että taloudellinen puoli on kurottu kiinni. Sen mahdollisti raittiuteni alkuvaiheessa tapahtunut taloudennousu jolloin työtä oli paljon tarjolla ja ansiot olivat hyviä . Eläkkeeni on kohtalainen ,jolla pärjään hyvin koska viinaan ja röökiin ei rahoja kulu. Sökö ringit ja muutkin rahapelit on taakse jäännyttä elämää, viking- ja tavalliseen lottoon heitän muutaman euron viikossa . Mitään hedelmäpelejä sun muita vetoja en mene lähellekään kun olen kerran pääsyt eroon niistä. Tämä nykyinen elämä vatii jatkuvaa itsetutkistelua ja tarkkaavaisuutta selviytyäkseen eteenpäin puhtain paperein siitäkin huolimatta vaikka raittiutta on vuosia takana .

• Mitäkä.mies

Hyvä esimerkki siitä kuinka erilaisia me ihmiset olemme kun toinen jää roikkumaan remmeihin ja päihteistä kehittyy heti ongelma ja kuten minun tapauksessani,näen vain hyviä asioita viinan juonnista.Tietenkään en voi vielä tietää lopputulosta kun terveys on tallella.En sillä sano,on hatun noston arvoinen asia että käänsit itse elämänsuunnan oikeaksi sinulle.
        Pieni,mutta hyvin pieni aavistus siitä että elämäsi doku-aikana ei ollut epämiellyttävää tai tapahtumaköyhää aikaa ja voi sieltä löytyä mukaiviakin muistikuvia,vaikka niitä ei lapsenlapsille voikkaan kertoilla..
        Sorry kun taas innostuin änkeämään tähän väliin.

• Minä-en-
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Hyvä esimerkki siitä kuinka erilaisia me ihmiset olemme kun toinen jää roikkumaan remmeihin ja päihteistä kehittyy heti ongelma ja kuten minun tapauksessani,näen vain hyviä asioita viinan juonnista.Tietenkään en voi vielä tietää lopputulosta kun terveys on tallella.En sillä sano,on hatun noston arvoinen asia että käänsit itse elämänsuunnan oikeaksi sinulle.
        Pieni,mutta hyvin pieni aavistus siitä että elämäsi doku-aikana ei ollut epämiellyttävää tai tapahtumaköyhää aikaa ja voi sieltä löytyä mukaiviakin muistikuvia,vaikka niitä ei lapsenlapsille voikkaan kertoilla..
        Sorry kun taas innostuin änkeämään tähän väliin.

Pieni,mutta hyvin pieni aavistus siitä että elämäsi doku-aikana ei ollut epämiellyttävää tai tapahtumaköyhää aikaa ja voi sieltä löytyä mukaiviakin muistikuvia.
        Oli siinä silloin omastamielestä mukavia juttuja kun pönttö vinku eikä tajunnut todellisuudesta mitään . Jäleenpäin kun ymmärrys ja todellisuudentaju pikkuhiljaa palasi niin ymmärsi ,että jutu olivat täysin p-----stä. Mä en voi oikeen ymmärtää ,että miten mä oon ollu niin hullu ja touhunut niitä juttuja . Tänä päivänä niitä tarkastellessa niissä ei ollut mitään mukavaa . Olis saannu jäädä tekemättä. Olen kai tullut liian tervejärkiseksi .

• mitäkä.mies

kyllä kuullostat ihan järkevältä.Tuli vain mieleen kun olen kuullut jonkun joskus sanovan että oli hauskaakin joskus ja erittäin tiivis jengi joka piti huolen siitä että soppaa on aina tarjolla ja kukin vuorollaan tarjosi jos rahaa ei jostain syystä kaikilla ollut,tai jos oli saanut perinnön tms. niin se tuhottiin yhdessä,porukalla..Erään tarinassa kaikkein parhaiten meni päähän lainanan lyhennys rahat ja toisen mielestä vuokrarahat..
        Uskon kyllä sen että typerältä tuntuu jälkeenpäin toilaukset kun olen itsekkin toilaiullut aikoinaan ja ollut hievenen renttu..
        Kaippa se koulu piti käydä ja tiedä mitä olisi ilman sellaista koulutusta kun pohjalta on suunta vain ylöspäin.

• Tormi

Ottaisin rohkeammin puheeksi, kun asiat vaivaavat. En pähkisi kaikkea yksin. Eläisin nuorena muutamia vuosia omillani ennen parisuhdetta välttääkseni toisen kautta elämistä ja välinpitämättömyyttä omia tarpeitani kohtaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7806
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3761
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3279
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      249
      2487
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2165
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2015
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      27
      1912
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1902
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1773
    Aihe