Olen siis 20vuotias tavallinen mies.. mutta vakavan peliriippuvuuden takia olen hommannut itselleni n. 4000e velat.. Pahinta on se, että ne ovat useasta eri paikasta. Korot juoksevat ja pelkään että luottotiedot menevät.
Kaikille jotka sanovat että itsehän olet tyhmyyttäsi velat hommannut, niin se on kyllä totta. Mutta peliriippuvuus on mielestäni jopa huumekoukkua pahempi: rahat menevät ja samalla itsetunto ja pienemmätkin rippeet kunnioituksesta itseään kohtaan. Ja pahimmalta tuntuu salata koko asia, etenkin kun on aikaisemmin löytänyt tyttöystävän jota parempaa ei maailmassa ole, joten suurin pelkoni on että menetän hänet jos jatkan tällä tavalla. Onko neuvoja että miten tästä pelikurimuksesta voi ikinä päästä pois, koska se on kuitenkin hallinnut elämääni ja rakastan seurata urheilua (velat hankittu vedonlyömisellä)..
Tiedän että summa ei ole iso, ja kaiken pelastaisi iso pankkilaina, jolla maksaisin kaiken pois. Ja se vaatii takaajaa; sitä en vanhemmiltani viitsi pyytää kun jo kerran sain ison lainan kun kerroin ongelmistani, maksoin vipit pois ja senjälkeen sorruin taas pelaamaan ja voitin monta tuhatta. Mutta nehän meni takaisin ja otin lisää vippejä ja nyt tilanne on huonompi kuin ikinä..
Suurin haaste varmasti lienee nimenomaan tämän ongelman lopettaminen. Kaikkeni olen yrittänyt tehdä, mutta minkäs teet kun mieli on niin heikko. Joku toinen jännityksen lähde pitäisi elämään löytää, mutta en yksinkertaisesti keksi, että mikä. Suurin motivaattori selviämiseen lienee se tunne, kun ei enää tee mieli pelata ja se päivä kun kaikki velat on maksettu ja ei tarvisi huolehtia.
Toivottavasti olen herännyt tarpeeksi ajoissa. 4000e velka olisi varmasti vuodessa kuitattu, jos pääsisin takaisin töihin josta olen tällähetkellä lomautettuna. Mitään tuloja ei muuten ole, koska jostain ihmeen syystä työkkäri ei suostu myöntämään minulle oikeutta työttömyyskorvaukseen, koska en armeijan takia päässyt käymään kuin yhdessä valintakokeessa...
Olisipa kiva jos joku suunnilleen samanikäisenä törttöillyt ja ongelmistaan selvinnyt voisi kertoa oman tarinansa, miten selvisit ja menikö luottotiedot, jne.
Elämä menossa pilalle
19
260
Vastaukset
- keijoboi
ei siinä oikeastaan muu auta kun yrittää alkuun lopettaa pelaaminen vaikka väkisin. Sitten yritettävä saaada tuo tarvittava laina pankista. Summanahan 4000 on aika pieni raha loppujenlopuksi varsinkin näin hieman vanhemman ihmisen näkökulmasta. Jos olet kerta lomautettuna niin silloinhan sinulla on työpaikka jota vasten kyllä pankkilaina myönnetään.
- hfhrhgu5hmjijrj5687
Jos on peliongelma, niin siitä ei voi parantua.
- voipas
Yhtä hyvin kuin alkoholismista voi peliriippuvuudesta parantua (tosin alttius pelaamiseen säilyy varmaan). Kannattaa mennä mukaan johonkin peliriippuvuusryhmään, Laita itsellesi kielto kaikille pelisivuille. Parasta olisi ehkä päästää vipit ulosottoon, niin tulee väkisin kolmen vuoden luottokielto ja siinä aikana ainakin pitäis peliriippuvuus saada hoidettua.
- 11112
No nyt ihan ensin sun pitää päästä peliongelmastasi eroon. Älä liikaa murehdi takaisinmaksusta, olet onneksi herännyt tarpeeksi ajoissa ja velkasummasi on kovin pieni - täällä näkyy monta tarinaa jossa tilanteeseen on havahdettu vasta kun velkaa on se 40000e. Älä ainakaan ota enää yhtään lisää velkaa velkojen maksamiseksi, vaikka luottotiedot olisikin vaarassa. Ei se elämä siihen maksuhäiriömerkintään lopu.
- KuriaJaJärjestystä
Älä ny missää nimessä pilaa luottotietoja 4000 euron takia. Lopeta pelaamine, laita kiellot pelisivuille, ota laina millä maksat koko summan ja siihen sopiva kuukausierä. Normaalisti tuommosen lainan lyhentää töissäollessa n. Puolessa vuodessa.
- Viisitoistatuhatta
Sen verran kumppanini on viimevuoden aikana lainaillut multa.
Nyt aloin tarkemmin laskeskella että paljonko olen vipannut.
100% varmuudella nettipeleihin on uponnut.
Mietin vain että haastanko velkomushaasteella käräjille että loppuisi pelaaminen vai mitä pitäisi tehdä?
Pitää katsoa suostuuko vapaaehtoiseen järjestelyyn, rahahana on kuitenkin nyt kiinni. - peliriippuvuusonpaha
Älä ota yhden yhtäkään lainaa enää. Maksa pois mitä pystyt ja päästä loput ulosottoon. Parasta mitä itselle peliriippuvaisena (velkaa 20 000€) tapahtui, oli luottotietojen menetys jotta se helvetillinen velkaantuminen päättyi ja maksaminen alkoi. Luottotiedot palautuu kyllä ja siinä ajassa saat varmasti pelailuunkin apua ja asiat järjestykseen. Jos maksat velan uudella lainalla, olet kohta jälleen ottamassa samoista paikoista tuon 4000€ uudelleen. Toimi ajoissa, muuten velkapottisi lähentelee jo noita viisinumeroisia lukemia ja sitten vasta masentaakin.
- eiUlosotto
kuin vaikeaa voi olla selvitä 4000€ pankkilainaista jos maksu on tyyliin 100-200€/kk? Normaali työssäkäyvällä asuntovelkaa voi olla jopa 30 kertaa tuon summan edestä. tuo tietysti edellyttää sen että velka maksetaan pois ja silloin tingitään vaikka kaikesta muusta eikä enää pelata.
- eiUlosotto
ja siis nimenomaan lainahan otetaan aina pankista. On täysin edesvastuutonta edes ajatella ottavansa muualta.
- apppppppp
Ja nyt potti on kasvanut 6000euroon.. Voi jeesus... Miksi tällainen saatanallinen sairaus on just mulle tullut. Tuntuu etten ansaise tällaista.. Nyt yritän kaikkeni.
- RahatMenee
Anna luottotietojen mennä. Ei se maailmaa kaada. 6000e on vielä maksettavissa, mutta kunnossa olevilla luottotiedoilla saat helposti isomman vahingon aikaiseksi.
Peliongelmiin apuja: http://peluuri.fi/ Pikku lisäys... Aloittajalle kaikista parasta olisi s että hän saisi mitä pikimmin maksuhäiriömerkinnän tai älyisi ottaa itse sellaisen. Tällä loppuisi lisävelkaantuminen alkuunsa. Sitten kylmä päätös päästää kaikki velat ulosottoon. Aloittaja ei sovi esim T-S:n kuvioihin eikä oikeen muuhunkaan velkajärjestelyynkään. Sen verran pieni ja hoidettavissa oleva velka tuo 6000€.
Ehkä velkaneuvonta löytäsi jotain tähän tilateeseen sopivaa, kannattaa käyttää sekin optio. Toki velkaa tulisi hieman lisää UO:ssa mutta ainakin yleinen elämäntilanne ja hallinta helpottuisi roimasti. UO-velkaa alettaisiin maksaa vasta sitten kun taas kunnon palkkatyössä. Ihan turhaa rypistellä ja pitää kynsinhampain kiinni puhtaista luottotiedoista. Niin ja peliriippuvuuten myös käytävä käsiksi mitä pikimmiten.
- appppppposti
Ei voi olla totta... Löysin vielä yhden mestan josta sain 2000e luottorajan, noh nostin sen yhdessä illassa kuivaksi kunnes tilillä oli 300e. Lainaa oli siis 8000e yhteensä. Sitten olin töissä, ja ajattelin että fuck it, ja laitoin koko summalla vedonlyöntiä. Koko päivän betsailin live-kohteita, ja tuloksena oli 12 000euron voitokas päivä. 12 TUHATTA EUROA.. En voi uskoa tätä... voin maksaa velat ja lisäksi mulle jää 4000euroa löysää..
Olikohan tää joku Jumalan armonpulla mulle, koska nyt tiedän tasan tarkkaan että se on loppu tää vedonlyöntiura. Tällaista tuuria ei tule enää IKINÄ mulle sattumaan.. joten nyt se on loppu. Ehdin jo eilen illalla vanhemmille tunnustaa jättivelat ja nytte yhtäkkiä 4000e . Ei voi olla totta.. ja tänään vanhemmille pitäis mennä keskustelemaan asiasta.
Onko kellään vinkkejä, miten sijoittaa järkevästi esim 2000euroa, rahastoihin tai osakkeisiin?- ehhuuh8hd8
Järkevin sijoituskohde sinulle on hyvä psykiatri.
- Hassunassu63
ehhuuh8hd8 kirjoitti:
Järkevin sijoituskohde sinulle on hyvä psykiatri.
Röhönaurua :DD
- Yhdeltä_toiselle
Ja huomenna joku toinen kirjoittaa hävinneensä 12000 yhtenä iltana ja nyt velkaa on 20000. Eihän noissa hommissa pitkän päälle voita kuin vetofirma.
- jopaslähti
Sijoita OneCoiniin! Se on takuuvarma sioituskohde!! Se on ihan rehellinen pyramidipeli josta tulee tuottoa rutosti!
- apppposti
Oon kyllä samaa mieltä tosta että se lienis hyvä sijoituskohde. Sen verran lapasesta tää homma on lähteny.. Vieläki sulattelen asiaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181881Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541176Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki77948TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46825
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84801- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764