Menin kutsuntoihin kun käsky kävi, mutta armeija/sivarin halusin luistaa. Minulla oli kutsunnoissa pipo päässä ja kaulahuivilla olin peittänyt loput naamastani. Ne käskettiin ottaa pois ja sen jälkeen peitin käsillä kasvoni. Kavereita nauratti. Kutsuntaraatia ei. Minä sain vapautuksen.
Olen kenties jonkinsortin kylähullu.
Sain kutsonnoissa vapautuksen.
9
342
Vastaukset
- paste
Olet lukenut 2/5 maksutonta artikkelia. Katso tilausvaihtoehdot.
Katsot Savon Sanomien arkistojuttua. Tämä juttu on julkaistu 04.03.2015 14:23
Mies jätti viidesti tulematta kutsuntoihin
4.3.2015 14:23 (4.3.2015 14:23)
Kuopiolainen nuori mies jäi toistuvasti pois Puolustusvoimien kutsuntatilaisuudesta. 18-vuotias mies jätti menemättä kutsuntojen tarkastustilaisuuteen viime vuoden helmikuussa, maaliskuussa, toukokuussa ja kesäkuussa.
Poliisi määräsi miehen saapumaan Pohjois-Savon aluetoimiston järjestämään kutsuntojen tarkastustilaisuuteen seuraavan kerran elokuussa, mutta mies jätti edelleen tulematta paikalle.
Sen sijaan, että miestä olisi kiinnostanut selvittää omat mahdollisuuteensa varusmiespalvelukseen, hän jäi samoihin aikoihin kiinni anastettuaan 19-vuotiaan kaverinsa kanssa 80 tölkkiä keskiolutta lähikaupasta Kuopion keskustasta.
Syyttäjä nosti syytteet miestä vastaan viidestä poissaolosta kutsunnasta sekä yhdestä näpistyksestä. Syyttäjä vaati miehelle kovennettua tuomiota, koska tämä jätti saapumatta kutsuntojen tarkastuksiin myös vuonna 2012 sekä yhden kerran 2013. Yhteen kutsuntatilaisuuteen hän meni syksyllä 2013, mutta poistui paikalta kesken tarkastuksen.
Mies myönsi teot esitutkinnassa. Pohjois-Savon käräjäoikeus tuomitsi miehen teoista yhteensä 50 päiväsakkoon, joka tekee ansiotulottomalle miehelle 300 euroa.
Käräjäoikeuden mukaan mies ei ollut syyllistynyt niin moneen samankaltaiseen rikokseen, että se osoittaisi ilmeistä piittaamattomuutta lain kielloista, joten oikeus ei antanut tuomiota kovennettuna. - orgmummeli
Piruako nämä vempulat tekee armeijassa? Parempi mitä kauempama ovat aseista sen parempi muille. Eihän niistä ole edes lottien apulaisiksi.
- wfqwerqerf
Mitä vitun lottia? Herää jo 2010 -luvulle, vitun mummo.
- 2-7
orgmummeli
Taidat olla niitä perisuomalaisia joka kodista löytyviä "nojatuolikenraaleja" joilla on paljon ja äänekästä sanottavaa, mutta hyvin vähän sanojensa mukaisia tekoja. - IKJUYT
Piruako nämä vempulat tekee armeijassa? Parempi mitä kauempama ovat aseista sen parempi muille..JUURI NOIN. POIS VAAN KAIKKI TUPA-UUNOT.
- hölmötjonossa
No eipä armeijaan ole mitään järkevää syytä mennä, typerä paikka
- IkkunanKautta
Siihen aikaan kun kävin armeijan oli yöpäivystäjällä asetelineen avain. Onkohan turvallisuus toimet sen jälkeen kiristyneet, ettei yöpäivystäjällä ole asetelineen avainta.
Ajatelkaa, kuinka herkullinen tilanne, kymmeniä aseita, varuskunnan tuvan editse kulkee katu, siitä vaan aseita asetelinnesä tuvan ikkunan kautta alapuolella odottaville terroristeille.
Siitä ikkunan kautta muutama palveluksessa oleva häipyi yöllä omalle lomalle hiljaisuuden jälkeen ja tuli ennen klo 06.00 takaisin.
Ei taida enää onnistua tänä päivänä.- OIKJUYT
JOO,NIIN OLI, VAAN MISTÄS PAUKUT?
- Waitingidiotstocomment
No eipä täällä taloustilanteella armeijaa voida kauaa pitää pystyssä. Jotakin hyvää huonosta taloustilanteestakin on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569