Koira haukkuu uudessa kodissa kaikille äänille

Perhonen6v

Olen muuttanut kerrostalosta rivitaloon, ja ongelmaksi on muodostunut koiran haukkuminen ulkoa kuuluville äänille (auton ajaminen ohi/oven pamaus) ja talon sisältä kuuluville äänille (naapurien liikkuminen). Ongelmaa esiintyy etenkin öisin, kun radio/tv ei peitä ääniä. Asun yksiössä, eikä yöksi tuollaista voi siis päälle jättää. Kerrostalossa koira ei haukkunut ollenkaan äänille ulkoa, ja rappukäytävän äänillekin vain harvoin. En tiedä onko koira muutosta hermostunut, eikä ole vielä tottunut ääniin vai vahtiiko tuo päättäväisesti uutta asuntoa. Jostain syystä kieltokaan ei mene perille kunnolla, vaikka ennen on käskystä hiljentynyt. Mikähän olisi avuksi? Ollaan käyty pitkillä lenkeillä, että koira olisi rauhassa ja leikitty. Kyseessä peruskoulutettu 6v. perhoskoiranarttu.

6

1303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 101121

      Jos muutosta ei ole kulunut vielä puolta vuotta niin ole suht rauhassa mutta kieltele kuitenkin. Eiköhän tuo siihen vielä totuttele että on erilaiset äänet.

    • Hepheppulu

      Meillä auttoi tilanrajaus sekä haihdutin seinässä. Nopeiten saa tuloksia myös sillä että palkitset hiljaa olosta aktiivisesti lisäämällä sanan paikka tai maahan jolloin koira tietää sekä ehdollistuu sille että nyt ollaan paikallaan rauhassa. Samoin se, että menet itse sylkemään oven takaata nameja ja kolistelemaan niin mystinen lauta seinässä ei ole niin kummoinen tai sieltä kantautuvat äänet.

      • Perhonen6v

        Tilaa on vähän vaikea mennä rajaamaan, kun niin pieni on muutenkin. Tuollainen feromonipanta koiralle on hankittu ennen muuttoa. Tosiaan ei ole vielä kun pari päivää täällä asuttu. Toivottavasti koira nyt tottui ääniin piakkoin, alkaa väsyttää kun öisin tulee useampi herätys kun esim. ulkona ohi ajaa auto. Postilaatikkoa ovessa ei ole, eli nameja en voi käydä heittemässä, mutta toisaalta ei posti koiraa häiritse.
        Kieltäessä koira vain hiljentää haukkua, muttei lopeta, eli joku tehokkaampi huomautuksen pitäisi kai löytää.


      • Hepheppulu

        Siinä tapauksessa alat yhdistämään äänen kuulumisen paikalleen ottoon eli maahan menoon. Itse opetin koiran katkaisemaan toimintonsa naksutimen äänen kuullessa. Palkkion annoin vasta kun otti täyden kontaktin minuun jottei yhdistänyt palkkausta väärin. Toistin tätä niin kauan kunnes huomasin koiran alkavan reagoida haluamallani tavalla. Youtubesta löytyy kosolti eri ääniä joihin voi itse totuttaa koiraa samalla toteuttaen tuota koulutusta.
        Toinen on tietenkin suihkaus, mutta se on apuväline ei lopullinen ratkaisu asiaan.


    • dodiidodiin

      Laitat vaan pumpulia korviin niin paljon kuin menee. Voit myös ostaa kuuron koiran kaveriksi joka näyttää mallia.

    • Musiikkiakorville

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe