Sims 3 launcher kaatuu

Blobfish

Ongelmana on siis nyt se, että käynnistysvalikko kaatuu heti kun sen avaa. Ajattelin, että se johtuu mun ladatuista ja modeista, joita oli kertyny tuhansia. Poistin ne, ei auttanut. Poistin koko pelin ja kaikki lisäosat ja asensin pelkän peruspelin, ei auta. Sain pelin päivitettyä uuteen versioon mutta muuta en voi tehdä koska se launcher kaatuu siis ihan välittömästi kun yritän avata sen. Olisko mitään neuvoa mitä voin tehdä?

Toi peruspeli on ihan aito kaupasta ostettu levyineen päivineen jos sillä nyt on jotain merkitystä.
Koitin näillä ohjeilla päivättää kaikki noi ohjemat mutta eipä auttanu sekään.
http://simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help:Launcher_Issues

Siihen siis tulee pieni ruutu, jossa lukee et Sims3Launcher lakkasi toimimasta ja et Ongelma keskeytti ohjelman virheettömän toiminnan. Windows sulkee ohjelman jne. Mitä kummaa tää nyt on :(

17

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simahtanut
      • Blobfish

        Ei ollut. Asensin jopa eilen käyttöjärjestelmän uudestaan hyvikseni mut ei auttanut sekään. Ihan käsittämätöntä


      • Simahtanut
        Blobfish kirjoitti:

        Ei ollut. Asensin jopa eilen käyttöjärjestelmän uudestaan hyvikseni mut ei auttanut sekään. Ihan käsittämätöntä

        Jaha. Jotain on tapahtunut suhteellisen hiljattain pelissä, koska ennen toimi ja nyt ei. Oman koneeni äärestä en voi kuin arvailla monista mahdollisuuksista, eivätkä ehdotukseni tyydytä edes itseäni. :(
        1) Ehditkö jo kokeilla Launcherin ohittamista? (Esim.http://simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help:TS3_Bypassing_the_Launcher)
        Lienee aika tylsä vaihtoehto, mutta voisi sekin jotain selvittää.
        2) Cache-tiedostojen siivoaminen/poisto auttaa joissakin tapauksissa. (esim: http://simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help:Sims_3_Delete_Cache_Files)
        3) "Yleiset" ongelman selvitys konstit: mm. http://answers.ea.com/t5/The-Sims-3/FAQ-Troubleshooting-Steps/td-p/714
        Ei tuokaan ole kaikenkattava lista, kamalan pitkä vaikka onkin. En vaan pienellä hakemisella löytänyt parempaa - ja linkitin sen toivoen, että jokin siellä olevista jutuista toisi jotain hyödyllistä esiin.


      • Blobfish

        Sain Launcherin toimimaan niin, että otin netin pois päältä siksi aikaa kun käynnistin sen. Tosin nyt en pysty lataan storepäivityksiä sitä kautta, pelipäivityksen tietysti tein Superpacherilla ja sen lisäksi päivitin jokaisen lisäosan erikseen, en nyt muista mikä sen sovelluksen nimi oli.

        Asensin siis tosiaan käyttöjärjestelmän uudestaan niin, että koko c-asema tyhjeni. Sitten asensin peruspelin ja launcher toimi. Heti kun asensin ensimmäisen lisäosan, Maailmanmatkaajan, käynnistyssovellus kaatui taas. Minulla ei siis ollut vielä siinä vaiheessa mitään ladattuja, pelitallennuksia eikä edes cache tiedostoja olemassa. En käsitä, missä se vika oikein on. No, asensin kylmästi kaikki lisäosat koneelle ja kaatuilu on edelleen ongelmana. Kun huomasin, että netti liittyy tähän kaatumiseen jollain lailla, yritin Windowsin laajennetusta palomuurista estää Program files-kansiossa olevien launcher linkkien netin käytön, eipä tehonnut. Eli nyt siis ainoa keino on ottaa netti kokonaan pois päältä jos haluaa käynnistää sen launcherin.

        Osaan ohittaa Launcherin ja niin peli toimiikin oikein hyvin. Käytän CCmagicia ladattujen hallitsemiseen ja löysin ohjelman, jolla sims3packit voi muuttaa pakage-tiedostoiksi ja lisätä peliin Library-kansiossa tai cc-magicin kautta.

        Minä en ole kirjautunut originiin enkä rekisteröinyt peliäni, eli tuskin se siitä ainakaan johtuu. En siis ollut ennen tätä kaatumisongelmaakaan kirjautuneena. Origin on päivityksissä ajan tasalla. CC:stä se ei myöskään johdu, koska niitähän minulla ei ollut tuossa kun asensin pelin uudelleen.

        Tosi merkillinen ongelma kyllä. Onko teillä muilla jotain ideaa tästä kaatuilusta vielä?


    • simii

      Minulla sama ongelma, osaako kukaan auttaa? :(

      • Simahtanut

        Nimerkki "simii" kirjoittaa: "Minulla sama ongelma, osaako kukaan auttaa? :("
        Hyvä kysymys ja varmasti aiheellinen. Jos Blobfish - tämän keskustelun aloittaja - saa oman pelinsä korjattua, hän saattaa olla paras neuvonantaja asiassa.
        Minun vastaukseni hiukan aikaisemmassa keskustelussa saattoi auttaa toista henkilöä hiukan saman tapaisessa (mutta ei ilmeisesti sittenkään samassa) ongelmassa. Ks: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14034775/the-sims-3-launcher-ei-toimi--


    • NIMIMERKKII1

      Mullakin lähiaikoina ruvennut käymään noin? Joku yleinen ongelma nyt

      • Simahtanut

        Ei mulla vaan kaadu. Kaikki toimii ihan mukavasti - mutta minä en kirjaudukaan mihinkään tileille tai Originiin käynnistäessäni TS3:a. Voitteko selvittää keskenänne, siis te joilla on ongelma päällä, mitä yhteistä teillä on keskenänne?
        Kuka avaa pelinsä Originin kautta, oletteko hiljattain ladanneet jotain, tms.? Jos ongelma on alkanut aivan viime aikoina, niin jokin yhteinen nimittäjä on melko todennäköinen. Se kenties kannattaisi keksiä ja kertoa, niin ratkaisukin voisi löytyä hiukan helpommin.


      • Blobfish

        Mä avaan pelini ainakin ihan vaan pelilevyn kautta enkä siis oo rekisteröinyt peliäni mihinkään. Mulla tää ongelma alkoi ihan joulukuun loppupuolella, onko sillon tapahtunu jotain? Tullu joku uus päivitys johonkin esimerkiksi?


      • Simahtanut
        Blobfish kirjoitti:

        Mä avaan pelini ainakin ihan vaan pelilevyn kautta enkä siis oo rekisteröinyt peliäni mihinkään. Mulla tää ongelma alkoi ihan joulukuun loppupuolella, onko sillon tapahtunu jotain? Tullu joku uus päivitys johonkin esimerkiksi?

        12.11 on ainakin tullut päivitys. (Ks. http://simscommunity.info/2015/11/11/the-sims-3-new-update-coming-tomorrow-new-launcher/)
        Tulee näin maallikolle mieleen, että vois olla jostakin tuon jälkimainigeista kysymys. Mahdollisuuksia on kuitenkin ainakin minulle ihan liikaa, että voisin väittää yhtään mitään. Jotain lienee ladattu, mutta vain pelin tai koneen omistaja voi tietää mitä se on ollut. Exchangesta saa kuulemma kaikkea ikävää, mutta voi sitä löytyä muualtakin. Netistä en löytänyt mitään valtavaa uutta valitustulvaa launcherin osalta. Keskustelu oli keskimäärin aika vanhaa. Radolassa oli yksi tuore maininta launcher-ongelmasta TS3:n puolella.


      • Simahtanut
        Simahtanut kirjoitti:

        12.11 on ainakin tullut päivitys. (Ks. http://simscommunity.info/2015/11/11/the-sims-3-new-update-coming-tomorrow-new-launcher/)
        Tulee näin maallikolle mieleen, että vois olla jostakin tuon jälkimainigeista kysymys. Mahdollisuuksia on kuitenkin ainakin minulle ihan liikaa, että voisin väittää yhtään mitään. Jotain lienee ladattu, mutta vain pelin tai koneen omistaja voi tietää mitä se on ollut. Exchangesta saa kuulemma kaikkea ikävää, mutta voi sitä löytyä muualtakin. Netistä en löytänyt mitään valtavaa uutta valitustulvaa launcherin osalta. Keskustelu oli keskimäärin aika vanhaa. Radolassa oli yksi tuore maininta launcher-ongelmasta TS3:n puolella.

        Suora lainaus Radolan sivulta. Siellä legendaarinen Irvikissa kirjoittaa: "^ Niin kummallista kuin se onkin, katkaise nettiyhteys kun käynnistät launcherin. Toimi mulla ja lukuisilla muillakin."


      • justseirvikissa
        Simahtanut kirjoitti:

        Suora lainaus Radolan sivulta. Siellä legendaarinen Irvikissa kirjoittaa: "^ Niin kummallista kuin se onkin, katkaise nettiyhteys kun käynnistät launcherin. Toimi mulla ja lukuisilla muillakin."

        Kaikenmoisilla nimillä mua on kutsuttu, mutta ei mua ole vielä koskaan kyllä legendaariseksi sanottu.

        Mistä tämä kunnia?


      • Simahtanut
        justseirvikissa kirjoitti:

        Kaikenmoisilla nimillä mua on kutsuttu, mutta ei mua ole vielä koskaan kyllä legendaariseksi sanottu.

        Mistä tämä kunnia?

        Jee! Irvikissa ite ilmaantui! *ottaa epätoivoisesti asentoa* Tekstienne innokkaana lukijana (Homeland, Radola) osoitin vain kunnioitusta! Teko ei ollu niin paha kuin tark... äh... krhm... niinku EI ollu paha tarkoitus! (vaikka lainasin lupaa kysymättä kommenttianne).
        Kunnioittaen S.


      • justseirvikissa
        Simahtanut kirjoitti:

        Jee! Irvikissa ite ilmaantui! *ottaa epätoivoisesti asentoa* Tekstienne innokkaana lukijana (Homeland, Radola) osoitin vain kunnioitusta! Teko ei ollu niin paha kuin tark... äh... krhm... niinku EI ollu paha tarkoitus! (vaikka lainasin lupaa kysymättä kommenttianne).
        Kunnioittaen S.

        :D Mitä tähän nyt sanoisi. Kiitos? Anteeksi?
        Vuosisadan hämmennys :D Mutta kiitän nöyrästi kunniasta tulla puhutelluksi tällä tavoin! *kumartaa*


      • Simahtanut
        justseirvikissa kirjoitti:

        :D Mitä tähän nyt sanoisi. Kiitos? Anteeksi?
        Vuosisadan hämmennys :D Mutta kiitän nöyrästi kunniasta tulla puhutelluksi tällä tavoin! *kumartaa*

        *läpyttää ihastuksissaan aplodeja* Jeeeeeeeeeeee! :D *lupaa, ettei käytä kysymättä toisten juttuja - muuta kuin hätätilanteissa*


      • justseirvikissa
        Simahtanut kirjoitti:

        *läpyttää ihastuksissaan aplodeja* Jeeeeeeeeeeee! :D *lupaa, ettei käytä kysymättä toisten juttuja - muuta kuin hätätilanteissa*

        Käytä pois, en mä sitä sano :'D Julkisestihan mä ton kirjotin ja toivoinkin, että netin katkaisun ilosanomaa Launcheria käynnistettäessä levitettäisiin tarvitseville. Mä vaan hämmennyin tuosta sanasta "legendaarinen" :D


      • Simahtanut
        justseirvikissa kirjoitti:

        Käytä pois, en mä sitä sano :'D Julkisestihan mä ton kirjotin ja toivoinkin, että netin katkaisun ilosanomaa Launcheria käynnistettäessä levitettäisiin tarvitseville. Mä vaan hämmennyin tuosta sanasta "legendaarinen" :D

        Selitystä. Olin aika ihmeissäni Launcherin kaatuilusta ja hain vahvistusta tai hylkäystä omalle hypoteesille, kun osuin Radolaan ja näin viestisi siellä. Tuli ikäänkuin johdatuksesta ja sisäinen pörinä komensi kopioimaan tähän vitjaan. En kopsi ihan jokaisen kirjoittajan sanoja, mutta Sinun tyyliisi jo jonkin verran tutustuneena arvelin, ettet kovin vähästä närkästy - ja olen tottunut myös siihen, että kommenttisi ovat korrekteja ja korreloivat keskimäärin 100 % mun mielipiteiden kanssa. Lainaillessani muiden kommenteista koetan muistaa ilmaista alkuperän ja edes jotenkin kiittää.
        TLDR: Kiitos!

        PS. Minusta tuntuu, että olen siirtymässä pois täältä S24:n puolelta ja Radola on kirjautumisineen ja kivoine ihmisineen mulle paras mesta. Tämä varmaan osaltaan vaikuttaa siihen, että tulee lainailtua sieltä henkistä pääomaa näihinkin juttuihin täällä - jonkin aikaa vielä.

        Be the Force with you!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1702
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1206
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1094
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      837
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe