Opettaajt loma loppuu!!!

yrityksenassistentti

Harmittaako? No toki teitä harmittaa.. mutta lomaahan se on teillä nuo työpivät... vielä. Kaksi tuntia päivässä niin ei se paljon rasita, ja onhan teillä ne avustajat jotka tekee opettajan työt, kun opet itse ei osaa. Niin ja joka tunti kahvitunti... ai ai.. katteeks käy,oikeesti. Siksipä en aatellukaan tänä vuonna mennä töihin ollenkaan, huilailen vaan ja olen, on sen verran ikääkin ettei mua huolittaskaan kaikkeen hommaan, hyvä niin. Tuloissa en pääse samallae tasolle kuin teillä ylisuuret palkat, mutta onneksi niihinkin tulee teille korjaus...ennenpitkään. Mutta kun oon jo vanhempi ihminen, mulle riittä ruoka ja katto päänpäälle, johon saan yhteiskunnalta tukea, sunkin korkeista palkoista veroina. Kiitos siitä. Harrastan niin paljon käistöitä että siitäkin saan kirpparilta rahaa, ne on mun mielipaikkoja joka viikko, halvat on huvit meikäläisellä.
Aikoinaan kun tein töitä vakituisena, oli mun palkka 2150 noin...miinus vero ym kulut...
ja työtunnit oli reilu 6 t päivä ja viikonloppulomat...kesäloma 4 vk..niin on erilaista tämä ...peukut vaan pystyyn että työtu nit lisääntyy ilman palkkaa ja lomat yhenee, eikö vaan Olishan se sullekin kiva että ääset muiden kanssa samaan, eikös suomessa pidä olla tasavertainen muiden kanssa? Eikö???

19

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KenkkuOpe

      Yritän kovasti ymmärtää, mikä tekee ihmisestä tuollaisen. En ole vielä toistaiseksi keksinyt.

      • johtajajurppila

        Laiskan oepnko? No tietysti se loma ja ylisuuret palkat ja lyhyet työpäivät... tuohon on niin helppo tottua. Se tekee ihmisestä tuollaisen laiskan.


    • Merkkikohtainen116

      Ei vähääkään harmita! Minulla on niin kivat opetusryhmät ja erityisoppilaita niissä vain 19. Vaikka asioiden oppiminen on osalle oppilaistani toisinaan melko vaikeaakin, on ilo nähdä, kuinka he likimaisin aina kuitenkin yrittävät parhaansa. Erityisoppilaista on paljon lisätyötä normioppilaisiin verrattuna, mutta siitäkin paperinpyörityksestä kouluviraston byrokraattien iloksi sentään osa koituu myös oppilaan parhaaksi - joskin melko pieni osa.

      Opetustunteja minulla on tässä jaksossa 26. Se on yläkanttiin sen suhteen, minkä kunnolla pystyy hoitamaan, mutta tehtäviä oikein priorisoimalla siitä selviää kyllä. Joskus minulla on ollut koko vuoden 29 tuntia, ja vaikka ainoastaan kaksi ryhmää oli huomattavan haastavia, on myönnettävä, että se oli liikaa. Apuope minulla on luokassa vain yhdellä tunnilla viikossa - ja silloinkin vain, jos häntä ei välttämättä tarvita jossakin muualla. Melkein aina tarvitaan.

      Tunnen aloittajaa kohtaa suurta myötähäpeää ja sääliäkin. Elämän täytyy olla jokseenkin ikävä, kun ajatusmaailma, asenteet ja ymmärryksen taso ovat noin heikoilla. Hänen suhteensa eivät edes opettajat ole oikein onnistuneet. Toisaalta yritän ajatella asian niin, että hänen tilanteensa olisi vielä pahempi, jos hänellä ei olisi ollut hyviä opettajia.

      • ilmankospuututaan

        Miksi ryhdyit opeksi jos 26 tuntia on sulle katastrofi etä kpysty sitä hoitamaan? Hurjaa että olet niin huono ja heikko. Mulla on työtunteja viikossa 38,5 ja menee helposti, olet väärällä alalla, kauheeta, toivottaasti palkkasi on laskettu huononmuuden mukaan, tuo on jo koulutoimenjohtajalle kerrottava asia.
        Aatteles mä oon musaop ja mulla on lapsia päivässä 50 ja viikossa 250 ja kuussa tuhat... ja sä väsähdät jo 20 tunnista.


      • Tillintallintikka
        ilmankospuututaan kirjoitti:

        Miksi ryhdyit opeksi jos 26 tuntia on sulle katastrofi etä kpysty sitä hoitamaan? Hurjaa että olet niin huono ja heikko. Mulla on työtunteja viikossa 38,5 ja menee helposti, olet väärällä alalla, kauheeta, toivottaasti palkkasi on laskettu huononmuuden mukaan, tuo on jo koulutoimenjohtajalle kerrottava asia.
        Aatteles mä oon musaop ja mulla on lapsia päivässä 50 ja viikossa 250 ja kuussa tuhat... ja sä väsähdät jo 20 tunnista.

        Voi lissu lissu, kun sinulla on sekä luetun että muu ymmärrys niin kovin vähäistä! Paitsi myötähäpeää sinua kohtaan, hyvin monet tuntevat täällä myös suurta myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat yrittäneet sinulle jotakin opettaa. Varmaan tosi epämiellyttävää nähdä noin totaalisesti epäonnistuvansa ja kaiken näkemänsä vaivan valuvan hukkaan kuin vesi hanhen selästä.


      • kafjdjfaköldfj
        Tillintallintikka kirjoitti:

        Voi lissu lissu, kun sinulla on sekä luetun että muu ymmärrys niin kovin vähäistä! Paitsi myötähäpeää sinua kohtaan, hyvin monet tuntevat täällä myös suurta myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat yrittäneet sinulle jotakin opettaa. Varmaan tosi epämiellyttävää nähdä noin totaalisesti epäonnistuvansa ja kaiken näkemänsä vaivan valuvan hukkaan kuin vesi hanhen selästä.

        Pieni noki poika vaan uunin piippuun katoaa....hei hulinaa tillintallintukka! Sinäpä se äläri oot...kyllä nuo opet rahan ja lomien takia tuota hommaa tekee, ei sillä ole järjen kanssa mitään tekmistä. Katotaanpa nyt miten vähenee opettajankoulutuksessa hakijat, kun lomat vähenee, työt lisääntyy ja palkat alenee!!!! Sitä odotamme, siinäpä on totistetta että raha vetää, kun rahan takia ei tarvi titä tehä vaan istua vaan ja kahvitella.


      • PikkuTipunenTitityy
        kafjdjfaköldfj kirjoitti:

        Pieni noki poika vaan uunin piippuun katoaa....hei hulinaa tillintallintukka! Sinäpä se äläri oot...kyllä nuo opet rahan ja lomien takia tuota hommaa tekee, ei sillä ole järjen kanssa mitään tekmistä. Katotaanpa nyt miten vähenee opettajankoulutuksessa hakijat, kun lomat vähenee, työt lisääntyy ja palkat alenee!!!! Sitä odotamme, siinäpä on totistetta että raha vetää, kun rahan takia ei tarvi titä tehä vaan istua vaan ja kahvitella.

        Jotakin lissu tässä varmaankin yritti sanoa, mutta mitä ihmettä se mahtaa olla? Mihin mahtaa perustua tuo olettamus, että hakijat opettajainkoulutukseen vähenisivät? Ainakaan hänen mielikuvitusperustelunsa eivät pidä paikkaansa alkuunkaan. Olenko oikeassa, kun hän näyttää iloitsevan siitä, jos opettajiksi halukkaita olisi vähemmän? Mitä iloa siitä hänelle - tai kenellekään muullekaan - olisi?

        Luulen, että suurimmalla osalla ihmisistä palkka on voimakkain työhön motivoija. Lomiaan kai jokainen odottaa ns. kieli pitkällä. Eivät opettajat tässä mitenkään poikkea muista. Hyvin usein ennen lomia yhdessä oppilaiden kanssa laskeskellaan, montako päivää tai tuntia vielä pitää jaksaa uurastaa.


    • vaikuttaa_siltä

      Ettei vain hihna luista?

    • lakimuutostarpeen

      Kyllä se varmaan niin tulee käymään, että hakijat vähenee. Lomat ja helpolla ansaittu raha usein vetää ihmisiä ammattiin jossa ei tarvi mitään tehdä. Kukapa ei ottaisi lähes 3 kk kesälomaa palkallisena, tai kahden tunnin työpäivää, ylisuurilla palkoilla mikä ei todellakaan vastaa työmäärää. Meistä kaikki tekisi niin.

    • eitartteopeja

      Homekouluissa ei ookkaan kiva tehdä töitä. Minusta lapset voivat siellä olla ilman opettajaakin, nykyisin on videonvälityksellä jopa lääkärivastaanottoja, nyt voisi kehittää saman kouluihin videon välityksellä oppitunteja, niin ei opettajat sairastuisi homeen aiheuttamaan astamaan ym.

      • OlenVapaa

        Oletko ikinä nähnyt luokkaa, josta puuttuu opettaja? Tiedätkö kenestä tehdään silloin syyllinen, kun oppilas saa saksen silmäänsä tai pääsee hengestään?


    • EntinenKöyhäPoika

      Kun lukee ketjun aloittajan kirjoitusta, niin ymmärtää miksi hänestä ei tullut aikanaan opettajaa. Syiksi riittää mm. heikko kirjoitustaito ja sopimaton luonne.

      Onneksi luokanopettajia ennen testattiin monella tavalla, jotta löydettiin parhaiten alalle sopivat.

      • vaatteetonmunaatteet

        En oo koskaan edes halunnut opettajaksi, hyvänen aika sentään. En oo siis edes pyrkinytkään koulutukseen, en todellakaan sopisi opettajaksi, eikä näytä muutkaan sopivan, mulla on aina ollut vaatteiden valmistus intohimo ja sitä teen edelleen.
        Etpä näytä sinäkään päässeen opettajaksi koskaan kun käytöksesi on mitä on.


      • MarkettaMarjaana
        vaatteetonmunaatteet kirjoitti:

        En oo koskaan edes halunnut opettajaksi, hyvänen aika sentään. En oo siis edes pyrkinytkään koulutukseen, en todellakaan sopisi opettajaksi, eikä näytä muutkaan sopivan, mulla on aina ollut vaatteiden valmistus intohimo ja sitä teen edelleen.
        Etpä näytä sinäkään päässeen opettajaksi koskaan kun käytöksesi on mitä on.

        Olethan kuitenkin kertonut olleesi sijaisopettajana. Olit ylivoimaisesti kaikin tavoin parempi kuin kukaan vakituisista opettajista. Sinun opetuksessasi lapset oppivat paremmin kuin ikinä ennen tai jälkeen. Myös sinun omat lapsesi ovat olleet aina kaikkia muita oppilaita ja ennen kaikkea opettajia fiksumpia ja viisaampia - kuten epäilemättä itsekin olit (apu)kouluaikanasi. Koulussa et kuitenkaan koskaan oppinut lukemaan, et kirjoittamaan, et hiihtämään, etkä oikein mitään muutakaan. Myös vanhempiesi kasvatus on ollut pahasti kieroutunutta, puhdasaatteellista äärivasemmistolaisuutta, jonka kantava voima on kaiken kattava kateus jokaista ihmistä ja ammattiryhmää kohtaan.

        Todellisuudessahan lissu on luultavasti ylläpidon trolli, jonka tarkoitus on vain kerätä klikkauksia. Saattaa tietysti olla, että hänen viimeisimmässä avautumisessaan on sen verran totta, että hän on pahasti alkoholisoitunut, mielenterveysongelmainen, pitkäaikaistyötön entinen vaatetehtaan ompelija.


      • Einoukki

        Lissu onkin mummo. Hänen lapsensa ovat onneksi "selvinneet" koulusta hyvin kaiketi hänen kielteisestä asenteesta huolimatta. Näin Lissu on kertonut. Voi lapsirukkia millainen mummo Lissu on. Näitä mummoja ei kuitenkaan oikeasti ole olemassa muuten kuin virtuaalisesti.


    • puhutteluunpetlaitamme

      No tänään alkoi sitten puhelin pärisemään. Ympäri kylliä me opettajien pomot soiteltiin että näkyikö niitä punasilmäisiä opettajia siellä koulussa ja nukkuamssa kesken tuntien? Kovasti soiteltiin ja kyseltiin, kyllä niitä oli ollut paljon.
      Minäkin soittelin varmasti 20 vamhemmalle ja mulle tuli kolkyt soittoa. Oksennusta ja voivotelua kuulemma oli ollut opettajilla.

      • KeskisuomalainenRR

        Minä vein ensimmäiseltä oppitunniltani kaksi oppilasta terkkarille puhaltamaan alkometriin. Terkkari soitti lasten vanhemmille ja pyysi hakemaan heti kotiin. En tiedä, olivatko vanhemmat kykeneviä hakemaan. Tuli todella paha olo, voi lapsiparkoja!


      • opettajienesimiesäiti
        KeskisuomalainenRR kirjoitti:

        Minä vein ensimmäiseltä oppitunniltani kaksi oppilasta terkkarille puhaltamaan alkometriin. Terkkari soitti lasten vanhemmille ja pyysi hakemaan heti kotiin. En tiedä, olivatko vanhemmat kykeneviä hakemaan. Tuli todella paha olo, voi lapsiparkoja!

        Sitten tuli poliisi joka sai sinut kiinni tuoreeltaan humalassa kun syytit lapsia omasta kännäilystäsi. No niin pitihän se arvata, et taida selvii pelkällä huomautuksella, on kuuleppas varoituksen paikka ellei sitten potkut!!!
        Kuule ei kaikki mene läpi, että lapsia syytellään kun itse oksentaa ja riehuu koulussa.
        Toivotavasti huomiseksi selviit sen verran että pääset kuulusteluihin, että miksi noin teet?


    • koulunjohtajapomo

      Yrityksenassistentti? p-marjat mikkää assistentti kun sihteeri/kanslisti. Miksi hienostelet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1458
    Aihe