luoteesta Öröseen ?

luode2

Mites on pääseekö purkkarilla luoteesta Öröseen (eli pohjoisesta itärantaa seuraten) se virallinen väylä taitaa tulla Koilisesta/pohjoisesta ?

Onko moni mennyt tuota kautta

13

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vänönlänsipäästä

      Kyllä Öröseen pääset purjein esim. menemällä Vänön länsipään kohdalta ensin etelään. Käännyt ennen tyyrpuurissa näkyvää Klovaskäriä kaakkoon ja menet Stora Mästaren eteläpuolitse itään - Örö näkyy edessäsi.

    • ÖröönÖrkki

      Onhan siinä länsipuolella ollut aiemmin nk. Örön väylä ja avovettä yllinkyllin, kysymys varmaankin oli mitenkä pääsee Örön pohjoiskärjen itäpuolelta satamaan. Kyllä kai se onnistuu kun vaan tarkasti karttaa seurailee.

      • Balget

        En ihan täysin luottaisi saariston sokkeloissa merikorttiin. Luotaustiedot ja kivet/matalat saattavat olla peräisin Tsaarinajalta tai jopa täysin tutkimattomia. Yksittäinen veneilijä voi ilmoittaa merkitsemättömistä kivistä ja ne jopa painetaan korttiin. Ja kiviähän noilla vesillä on ihan tarpeeksi...


      • Ööööröööö

        Hyvin pääsee. Puolustusvoimien iso laituri on matkan varrella joten isoilla aluksilla on siellä kuljettu. Itse menin 1,8 syväyksellä ja kaveri 2,05 syväyksellä ilman ongelmia. Muistaakseni matkan varrella oli muutama viittaakin joita ei ollut kortissa.


      • Balget
        Ööööröööö kirjoitti:

        Hyvin pääsee. Puolustusvoimien iso laituri on matkan varrella joten isoilla aluksilla on siellä kuljettu. Itse menin 1,8 syväyksellä ja kaveri 2,05 syväyksellä ilman ongelmia. Muistaakseni matkan varrella oli muutama viittaakin joita ei ollut kortissa.

        Pääseehän sinne ns. betonilaituriin. Vaan kun sinne ei saa huvivene kiinnittyä. Kyse oli kaiketi siitä, että pääseekö ko. suunnasta matkailulaituriin. Minä en lähtis yrittämään ainakaan seilaamalla...


      • Ööööröööö

        No sinne uuteen huvilaituriin mentiin. Ei mitään ongelmia. Käsittääkseni monet ulkomereltä tulevat käyttää sitä reittiä.


      • hyvin.pääsee
        Balget kirjoitti:

        Pääseehän sinne ns. betonilaituriin. Vaan kun sinne ei saa huvivene kiinnittyä. Kyse oli kaiketi siitä, että pääseekö ko. suunnasta matkailulaituriin. Minä en lähtis yrittämään ainakaan seilaamalla...

        Saa kiinnittyä. Lisäksi siitä voi vallan mainiosti jatkaa matkaa varsinaiseen satamaan.


    • Harjalaparoi

      Ainakin ennen siellä oli riittävä määrä merimerkkejä, kartassa toki ei yhtään.

      • Reimarii

        Miten on, saako niitä viittojen paikkoja kopioida omaan karttaan? Olen jostain kuullut ettei se olisi sallittua.


      • Happishe

        No siellä ne ovat luonnossa nytkin. Voit varmaan tehdä omaan karttaasi ihan mitä merkintöjä haluat. Käytä salamerkkejä, jos epäilet paljastumista.


      • Reimarii

        Kiitos, en lähde niitä missään julkaisemaan.


      • Kohta on karttakin jo painossa.


    • höpelö

      Miksi poistua Öröstä???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe