Mites on pääseekö purkkarilla luoteesta Öröseen (eli pohjoisesta itärantaa seuraten) se virallinen väylä taitaa tulla Koilisesta/pohjoisesta ?
Onko moni mennyt tuota kautta
luoteesta Öröseen ?
13
291
Vastaukset
- Vänönlänsipäästä
Kyllä Öröseen pääset purjein esim. menemällä Vänön länsipään kohdalta ensin etelään. Käännyt ennen tyyrpuurissa näkyvää Klovaskäriä kaakkoon ja menet Stora Mästaren eteläpuolitse itään - Örö näkyy edessäsi.
- ÖröönÖrkki
Onhan siinä länsipuolella ollut aiemmin nk. Örön väylä ja avovettä yllinkyllin, kysymys varmaankin oli mitenkä pääsee Örön pohjoiskärjen itäpuolelta satamaan. Kyllä kai se onnistuu kun vaan tarkasti karttaa seurailee.
- Balget
En ihan täysin luottaisi saariston sokkeloissa merikorttiin. Luotaustiedot ja kivet/matalat saattavat olla peräisin Tsaarinajalta tai jopa täysin tutkimattomia. Yksittäinen veneilijä voi ilmoittaa merkitsemättömistä kivistä ja ne jopa painetaan korttiin. Ja kiviähän noilla vesillä on ihan tarpeeksi...
- Ööööröööö
Hyvin pääsee. Puolustusvoimien iso laituri on matkan varrella joten isoilla aluksilla on siellä kuljettu. Itse menin 1,8 syväyksellä ja kaveri 2,05 syväyksellä ilman ongelmia. Muistaakseni matkan varrella oli muutama viittaakin joita ei ollut kortissa.
- Balget
Ööööröööö kirjoitti:
Hyvin pääsee. Puolustusvoimien iso laituri on matkan varrella joten isoilla aluksilla on siellä kuljettu. Itse menin 1,8 syväyksellä ja kaveri 2,05 syväyksellä ilman ongelmia. Muistaakseni matkan varrella oli muutama viittaakin joita ei ollut kortissa.
Pääseehän sinne ns. betonilaituriin. Vaan kun sinne ei saa huvivene kiinnittyä. Kyse oli kaiketi siitä, että pääseekö ko. suunnasta matkailulaituriin. Minä en lähtis yrittämään ainakaan seilaamalla...
- Ööööröööö
No sinne uuteen huvilaituriin mentiin. Ei mitään ongelmia. Käsittääkseni monet ulkomereltä tulevat käyttää sitä reittiä.
- hyvin.pääsee
Balget kirjoitti:
Pääseehän sinne ns. betonilaituriin. Vaan kun sinne ei saa huvivene kiinnittyä. Kyse oli kaiketi siitä, että pääseekö ko. suunnasta matkailulaituriin. Minä en lähtis yrittämään ainakaan seilaamalla...
Saa kiinnittyä. Lisäksi siitä voi vallan mainiosti jatkaa matkaa varsinaiseen satamaan.
- Harjalaparoi
Ainakin ennen siellä oli riittävä määrä merimerkkejä, kartassa toki ei yhtään.
- Reimarii
Miten on, saako niitä viittojen paikkoja kopioida omaan karttaan? Olen jostain kuullut ettei se olisi sallittua.
- Happishe
No siellä ne ovat luonnossa nytkin. Voit varmaan tehdä omaan karttaasi ihan mitä merkintöjä haluat. Käytä salamerkkejä, jos epäilet paljastumista.
- Reimarii
Kiitos, en lähde niitä missään julkaisemaan.
- höpelö
Miksi poistua Öröstä???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5406746Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3212516Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871994- 1271196
- 301132
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51114- 84952
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel97919Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60915- 40789