Sairasloma eron jälkeen

Sairaslomaa

Kuinka moni hakenut sairaslomaa eron jälkeen? Olen itse toimintakyvytön, en ole kolmeen päivään jaksanut nousta sängystä, ainoastaan vessaan. En ole syönyt. Kaikki voimat menivät hänen mukanaan. Maanantaina pitäisi kyetä menemään töihin. En kykene.

21

13232

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenutsen

Hae ihmeessä sairaslomaa, moni hakee alkuvaiheessa. Kun on vähän parempi olo, työ voi siirtää ajatukset pois tapahtuneesta. Voimia sinulle, aika on ystävämme. Kaikki alkaa vähitellen näyttää paremmalta.

• Ei.kukaan.täältä

voi sulle saikkua kirjoittaa, joten kipinkapin huomenna päivystykseen, ja kerrot sen miksi menit.

• eikokemusta

Nyt olet kuitenkin jo netissä, siitä se sitten pienin askelin.

• NoAivanVarmasri

No en ihmettele. Erohan on niin suuri muutos elämässä. Se vaikuttaa niin moneen asiaan käytänön tasosta tunnemaailmaan ja kaikkeen siltä väliltä. Sinnähän menee kaikki ympäri. Onko sulla tukiverkosto tukemassa? Ystäviä, sukulaisia?

• Voimiasinulle

ja jaksamista myöskin, vaikka taitavatkin olla aika sama asia? Tsemppejä. :)

• pomosoi

Ja miksi et ole työkykyinen?

• Siperia_opettanut

No jos et oo itse kokenut, niin voin sanoa, että ero lamaannuttaa.

Mitä yllättävämpi tapaus, sitä jyrkemmin.
        Ei sellainen työntekijä suoriudu muusta kuin halonhakkuusta ehkä. Luovia ratkaisuja ja kärsivällisyyttä tai syventymistä on turha odottaa yllättävän eron keskellä kamppailevalta.

Jos ihmisen työhön liittyy oleellisesti keskittyminen, ja ihminen pystyy siihen eronkin keskellä, niin eron henkinen käsittely jää tapahtumatta. Se siis tapahtuu myöhemmin, ja hyvin todennäköisesti pahempana, hallitsemattomana.

No henkilökohtaisia eroavuuksia on ihmisissä tietty.

Turha kuitenkaan väittää, että ero ei tarvitse ollenkaan käsittelyä, jos vain vääntää töitä.

Jätetty, joka ei ole voinut valmistautua ennakolta, on keskellä katastrofia.

Jättäjä on hiukan vahvemmilla, mutta ongelmia saattaa hyvinkin ilmetä myöhemmin.

Jos oot oikeasti pomo, ja tiedät alaisesi erosta, niin suosittele ammattiapua. Firma pääsee silloin vähimmällä.

Ja hyväksy se tosiseikka, että väistämättä tulee joitakin saikkupäiviä. Mieluummin ennemmin muutama, kuin myöhemmin viikkokaupalla.

• Maijapir

Itselläni sama fiilis. Avomies jätti. Töissä itkettää välillä. Kotona itkettää koko ajan. Oksettava olo. Tänään eka kerran vìikkoon pystyin syömään oikeeta ruokaa. Viikonpäivät meni kuin sumussa... Kotona ei viikkoon jaksanut kuin itkeä. Kannattee hakee saikkua ja lääkettä ja keskustelutukea.

• minäluulen

että parasta olisi pyrkiä ylläpitämään normaaleja päivärutiineja. En usko, että kotiin hautautuminen ja päiväkausia itkeminen nopeuttaisi eron aiheuttamaa surunkäsittelyä.

• jhghnk

Itse en voinut jäädä kotiin - tuntui että jos jään, en sieltä omin jaloin enää ulos kävele. Työpaikka pelasti - tosin se porukka ei sääliä tunne, joten en kertonut kenellekään. Painoin vaan töitä. Hetkeksi sai paskatilanteen unohtaa. Yöt vaikeita, unilääkkeillä meni. Pari vuotta kului ja jo helpotti. Vieläkään en kyllä luota ihmisiin.

• näinminätein

En hakenut sairauslomaa,heti vain töihin. Jokainen kokee eron omalla tavallaan. Minulle ero oli neljän vuoden suhteen jälkeen helpotus.

• MonenlaistaKohtaloa

Yksi tuttu teki just noin. Painoi töitä kuin hullu ja joutui lopulta vihanneksena osastolle lepäämään syvän uupumistilan vuoksi. Oli niinnhenkisesti, kuin fyysisesti loppuun ajettu.

• näinminätein

Erostani on jo monta vuotta. Olisin varmasti jo vihanneksena, jos noin koville oisi ottanut. Kuten sanoin; jokainen kokee eron omalla tavallaan. Elämä jatkuu.

• etoleyksin

Hae ihmeessä saikkua mutta elä jää kotiin, mene ystävien tai sukulaisten luo,yksin kotona tulet hulluksi,puhuminen auttaa, jos sulla ei ole sellaisia ystäviä joiden kanssa puhua niin kanavia on olemassa, itselläni on hyvinkin tuore juttu päällä, vaikeaa on, mutta tärkeintä on että et ole yksin vaan hae seuraa, ihan sama loppupeleissä mitä se seura on mutta jos tunnet itsesi siinä hyväksi se riittää

• puhuminenhelpottaa

Hae ihmeessä saikkua jos olet uupunut.Kerro tilanteesi siellä mistä saikun haet ,niin kyllä ne sieltä sinua osaavat neuvoa .Onko sinulla tukiverkostoa esim,ystävää kenelle voisit kertoa murheistasi.Älä jää asian kans yksin.Voimia sinulle.

• ex-morkkis

isäni menetti kaikki eron jälkeen myös minutkin jos sisaret ei olisi huolehtinut.
      koskaan en tiedä mikä toi hänet takaisin jaloilleen.

• otakoira

Kertakaikkiaan. Miehet putsaa naisten tavarat ja rahat. Tai raiskaa lapset. Tai pettää muuten vaan. Tai jättää yhtäkkiä tai pitää muita naisia. Tai maksattaa laskunsa naisella. Kaiken silittää sen paitoja silläaikaa kun Mies kökkii päiväsellaisella toista. Sitten se lähtee paremman näköisen matkaan ja jättää elatusmaksut maksamatta. Tai ostaa auton naisen rahoilla tai huijaa ottamaan lainaa. Asuu ilmaiseksi naisen asunnossa . Näitä riittää niin koti kuin ulkolaisissakin. Seuraava voi oli vielä kauheempi. Nosta pääsi . Osta espanjan huvila siellä on lisää afrikasta tulleita sosiaaliviraston huijareita asuntoa vailla..tarkoittaa nää ei lopu. Näitä riittää . Mitä huonommin kasvatettuja . Ne ei erota äitiä tyttöystävästä . Kaikki käy kamelista poikiin ja naisiin sekä koiriin ja lampaisiin . Älä sure turhaan. Pidä puolesi älä Anna varastaa sulta . Huijaahan täällä naisetkin . Varastavat minkä ehtivät. Puolensa pitää pitää. Vaatteita täällä varastaa muumaalaiset ja kenkiä sekä kelloja . Miehet on työmatkoilla yökerhoissa ja hotelleissa . Älä sure näitä.

• JaksamisiaSinulle

Jokainen kokee niin yksilöllisesti eronkin. Sairaslomaa tuskin saa syynä "ero", koska sellaista tautiluokitusta tunneta, mutta puhu lääkärin kanssa, miten jaksat ja katsokaa yhdessä tilanteesi, miten etenet.

• Voimia

Huh, tuore ero sulla.

Nyt on hiukan sellainen juttu, että nyt ei voi sitä suremista ainakaan ryhtyä lykkäämään. Tuo saikun tarve riippuu hiukan työstäkin, mutta nyt jos koska on sen aika.

Itse yritin sinnitellä töissä, koska ajattelin, että siihen voi paeta, mutta ei työstä oikein mitään tullut. Ensimmäiset päivät olivat sietämättömiä, ja muutama viikko meni ihan zombina, vaikka jotain sain tehdyksikin.
      Sen sijaan kollegat huomasivat ongelmia ja lopultakin joutuivat väliin kuuntelemaan minua.
      Se auttoi minua paljon, mutta joka firmassa ei oo niin hyviä kollegoita tai esimiestä.
      Ja toiseksi; parempi olisi etsiä ammattiapua. Kaikkien kannalta.

Ei eroa kannata salaamaankaan ryhtyä.

Mutta ensin pahin surutyö hoidettava. Sitä ei voi välttää. Ja se vaatii sinulta itsekkyyttä.

Eikä se murhe lopu muutamaan päivään, mutta jossain kohdassa työ alkaa olla helpottava tekijä. Se on vain hoidettava ja kukaan ei joka hetki ei voi murheitakaan perässä vetää. Mitä pahempi homma, niin sitä vähemmän tulee eroa mietittyä.

Ensimmäisten murheiden perässä tulee viha exää kohtaan. Mutta anna tulla. Se tarvitaan. Kunhan lapset jäävät vihasta sivulle. Hankalinta on olla asiallinen, kun vihaa.

Ja myös tulee aika, jolloin on oltava muuta mietittävää.
      Kannattaa ehdottomasti ilmoittautua johonkin eroseminaariin. Sellaisista saa vertaistukea, ja voi huomata auttavansa toisia.

Voin sanoa, että ero oli yksi merkittävimmistä vaiheista elämässäni, sekä hyvässä että pahassa.

• Voimia

..ja vielä lisään, että jos uni ei tule, niin älä kuitenkaan vedä unilääkkeitä pitkään.
        Yritä välttää turruttamasta itseäsi muillakaan kemiallisilla pakenemiskeinoilla.

Fyysinen väsymys ja ulkoilu auttavat unen saannissa aika paljon.

Mitä isommasta vitutuksesta nyt selviydyt, sitä todennäköisemmin saat tämän murheen käännetyksi voimavaraksesi.

PS
        Sinun selviytymisesi saattaa olla haastavaa exällesi.

• Voimiatuntematon

Jokainen ero on erilainen. Jos et jaksa, hae heti sairaslomaa. Ajattele myös niitä asioita, jotka ovat paremmin nyt kun olet eronnut. Koita löytää pikku asioista iloa. Anna itsellesi aikaa myös surra

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe