Eli tuli alku yöstä kaupunki alueella jossa rajoitus 50 km/h vastaan poliisiauto. Itsellä oli vauhtia noin 100 km/h. Molempiin suuntiin 2 kaistaa ja välissä kapea nurmialue. Ei lähteny poliisit perään niin tuleeko jälkikäteen rangaistus?
Poliisia vastaan ylinopeutta
45
768
Vastaukset
- HyväTuuriSulla
Tuskin tulee vaikka niin kuuluisi tietysti tapahtua.
- nou.hätä
Ei tule mitään. Mutta nysvääville vellihousuille pitäisi tulla tunti turpaan.
- Itseväkivaltaa
Ala takoa. Minä otan aikaa.
- TäyttäPaskaa
Valehtelet
Lakia tulisi muuttaa niin että ylinopeusakot ovat kuskin harteilla
Nykyjään sakoista on niin helppo kiemmurrella eroon, riittää että omistaja tokaisee "en tiedä kuka ajoi"
Samaten jos ei saada kunnon kuvaa kuskista, niin sakottaminen lähes mahdotonta
Eli voisi olla niin että jos omistaja ei kerro kuka ajoi, saisi omistaja 30€ huomautusmaksun- Seksuaaliterapeutti
Eipä mopoautolla ylinopeussakkoja saa. Siksi bussipojulla ei ole hajuakaan nopeussakkokäytännöstä. Jos kameravalvonnassa kuskista ei saada kuvaa, sakon maksaa haltija tai omistaja, jollei pysty osoittamaan kuljettajaa, jolle sakon voi määrätä. Muutoin sakon saa rikkeen tekijä. Vakavimmissa jutuissa poliisin tutkintaosasto selvittää tekijän.
Kirjoitusten lisääntyessä bussipojun tietämättömyys vahvistuu. Onhan 15 vuotiaalla aikaa oppia. Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Eipä mopoautolla ylinopeussakkoja saa. Siksi bussipojulla ei ole hajuakaan nopeussakkokäytännöstä. Jos kameravalvonnassa kuskista ei saada kuvaa, sakon maksaa haltija tai omistaja, jollei pysty osoittamaan kuljettajaa, jolle sakon voi määrätä. Muutoin sakon saa rikkeen tekijä. Vakavimmissa jutuissa poliisin tutkintaosasto selvittää tekijän.
Kirjoitusten lisääntyessä bussipojun tietämättömyys vahvistuu. Onhan 15 vuotiaalla aikaa oppia.Kyllä ylinopeusakot voi saada myös mopoautolla. Polkuypyörällä ylinopeudesta voi saada vain "nuhteet" ei sakkoja
Ja jos omistaja ei kerro kuka on kuskina, niin poliisit "yrittää" selvittää kuskin omin keinoin- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Kyllä ylinopeusakot voi saada myös mopoautolla. Polkuypyörällä ylinopeudesta voi saada vain "nuhteet" ei sakkoja
Ja jos omistaja ei kerro kuka on kuskina, niin poliisit "yrittää" selvittää kuskin omin keinoinPeriaatteessa mopoautolla voi saada nopeussakot. Polkupyörästä en osaa sanoa. Lujaa saa polkea, ja sakkopaikoissa henkensä kaupalla Aika harvassa paikassa rajoitus on alle 40 km/h. Voi toki mopautosakot saada kovemmastakin vauhdista. Silloin rikosnimikkeitä on muitakin.
Jos kamerakuvasta ei erota kuskia, eikä omistaja/haltija kerro ajajaa, sakko tulee omistajalle/haltijalle. Kun tästä nillität poju vastaan, liitä linkki lainkohtaan mihin vetoat.
Jos kirjoitat eri nimimerkillä, vaihda edes kirjoitustyyliä. Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Periaatteessa mopoautolla voi saada nopeussakot. Polkupyörästä en osaa sanoa. Lujaa saa polkea, ja sakkopaikoissa henkensä kaupalla Aika harvassa paikassa rajoitus on alle 40 km/h. Voi toki mopautosakot saada kovemmastakin vauhdista. Silloin rikosnimikkeitä on muitakin.
Jos kamerakuvasta ei erota kuskia, eikä omistaja/haltija kerro ajajaa, sakko tulee omistajalle/haltijalle. Kun tästä nillität poju vastaan, liitä linkki lainkohtaan mihin vetoat.
Jos kirjoitat eri nimimerkillä, vaihda edes kirjoitustyyliä.Aijaa. Koskas laki on muuttunut niin että sakot on omistajan vastuulla :)
Siksi jos ei jaksa ajaa sallittua vauhtia edes kameran kohdalla, niin kannattaa edes kasvot peittää :)
ja itsellänihän on kokemusta kahdesta voiteusta peltipoliisin sakosta- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Aijaa. Koskas laki on muuttunut niin että sakot on omistajan vastuulla :)
Siksi jos ei jaksa ajaa sallittua vauhtia edes kameran kohdalla, niin kannattaa edes kasvot peittää :)
ja itsellänihän on kokemusta kahdesta voiteusta peltipoliisin sakostaTässä tarkka päivämäärä: 27.8.2010. Olit 10 vuotias, ymmärrettävästi asia ei silloin kiinnostanut.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2010/20100754#Lidp101376
"15 §
Menettelyn käynnistyminen
Rikesakkomääräys annetaan rikkomukseen käytetyn ajoneuvon kuljettajaa selvittämättä sille luonnolliselle henkilölle, joka rikkomuksen tekoaikana oli rikkomukseen käytetyn ajoneuvon rekisteriin merkitty omistaja, haltija tai tilapäinen käyttäjä.
Rikesakkomääräys annetaan ajoneuvolain 3 §:n 23 kohdassa tarkoitetulle käyttövastaavalle, jos kaikki rikkomukseen liittyvät seikat huomioon ottaen voidaan pitää selvitettynä, että hän on rikkomuksen tekoaikana kuljettanut siihen käytettyä autoa. Muussa tapauksessa käyttövastaavalta on tiedusteltava, kuka kyseistä autoa on silloin kuljettanut."
Ja poliisin tiedustelu tarkoittaa kuulustelua. Ainahan voit sanoa naapurin Mia-Markuksen ajaneen autoa. Tosin voit olla varma että Mia-Markus tulee isinsä kanssa kysymään sakon alkuperää.
Kohta tarkemmin muisteltuasi voitettuja sakkoja olikin kolme. Melkoisen paljon olet olet kokenut. Olethan ollut oikeustoimikelpoinen alle vuoden.
Pitäisikö juttujasi uskoa? Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Tässä tarkka päivämäärä: 27.8.2010. Olit 10 vuotias, ymmärrettävästi asia ei silloin kiinnostanut.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2010/20100754#Lidp101376
"15 §
Menettelyn käynnistyminen
Rikesakkomääräys annetaan rikkomukseen käytetyn ajoneuvon kuljettajaa selvittämättä sille luonnolliselle henkilölle, joka rikkomuksen tekoaikana oli rikkomukseen käytetyn ajoneuvon rekisteriin merkitty omistaja, haltija tai tilapäinen käyttäjä.
Rikesakkomääräys annetaan ajoneuvolain 3 §:n 23 kohdassa tarkoitetulle käyttövastaavalle, jos kaikki rikkomukseen liittyvät seikat huomioon ottaen voidaan pitää selvitettynä, että hän on rikkomuksen tekoaikana kuljettanut siihen käytettyä autoa. Muussa tapauksessa käyttövastaavalta on tiedusteltava, kuka kyseistä autoa on silloin kuljettanut."
Ja poliisin tiedustelu tarkoittaa kuulustelua. Ainahan voit sanoa naapurin Mia-Markuksen ajaneen autoa. Tosin voit olla varma että Mia-Markus tulee isinsä kanssa kysymään sakon alkuperää.
Kohta tarkemmin muisteltuasi voitettuja sakkoja olikin kolme. Melkoisen paljon olet olet kokenut. Olethan ollut oikeustoimikelpoinen alle vuoden.
Pitäisikö juttujasi uskoa?Niin? Votiettuja ylinopeusakkoja kaksi ja se kolmas ie liittynyt autoiluun mitenkään.
Ja lyhyesti. jos kuvasta ei voi tunnistaa omistajan ajaneen autoa ja omistaja ei kerro kuka ajoi. yrittää poliisi selvittää omin keinoin kuskin...
Ja juttuni kannattaa uskoa, siitä ekasta voitetusta tapauksesta sait lukea jopa lehdistä :)- OnSeTyhmäSeOn
Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Eipä mopoautolla ylinopeussakkoja saa. Siksi bussipojulla ei ole hajuakaan nopeussakkokäytännöstä. Jos kameravalvonnassa kuskista ei saada kuvaa, sakon maksaa haltija tai omistaja, jollei pysty osoittamaan kuljettajaa, jolle sakon voi määrätä. Muutoin sakon saa rikkeen tekijä. Vakavimmissa jutuissa poliisin tutkintaosasto selvittää tekijän.
Kirjoitusten lisääntyessä bussipojun tietämättömyys vahvistuu. Onhan 15 vuotiaalla aikaa oppia.Bussissa-nimimerkki on samainen turunseudulla asuva kaveri joka muutama vuosi sitten sai peltipoliisin sakot mitätöityä oikeudessa. Asiasta omi juttua paljon silloin mediassa ja tämä kyseinen nirjoittaja kertoi asiasta kuorma-autopalstalla joskin eri nimimerkillä, taisi olla 87k tai Nolo Sika. Suoli24:n Kuoma-autopalstoilta löytyy keskustelut kun vaan tarpeeksi alas jaksaa vierittää viestiketjuja. Kyseinen, nyt Bussissa-nimimerkk käyttävä puupää on tosiaan turunseudulta kotoisin oleva pieninokoinen kuorma-autoa toisinaan työkseen ajava, kertomansa mukaan myös bi-seksualisti. Em. nimimerkkejä kun seurailee vuosien takaa niin keirjoitusten samankaltaisuus, tapahtumat, paikat ja henkilöiden nimet saavat vakuuttuneeksi että sama idiootti kyseessä. Myös Pakettiautomaatti on nimerkkejään.
- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Niin? Votiettuja ylinopeusakkoja kaksi ja se kolmas ie liittynyt autoiluun mitenkään.
Ja lyhyesti. jos kuvasta ei voi tunnistaa omistajan ajaneen autoa ja omistaja ei kerro kuka ajoi. yrittää poliisi selvittää omin keinoin kuskin...
Ja juttuni kannattaa uskoa, siitä ekasta voitetusta tapauksesta sait lukea jopa lehdistä :)Kirjaimet menevät taas sekaisin. Kiukuttaako, kun jutut ovat menettäneet uskottavuutensa, jos uskottavuutta on koskaan ollutkaan.
Laita linkki lehtijuttuun. Tosin se juttu voi olla kenestä tahansa. Jos jutussa on nimi, miten sen voi yhdistää bussipojuun? Alle 18 vuotiaan rikosjutussa tuskin nimeä mainitaan.
Jos kuvasta ei voi ajajaa selvittää, eikä omistaja/haltija kerro kuljettajaa, ei poliisi selvitä mitään. Sakottaa omistajaa/haltijaa. Onko lakiteksti liian vaikeaa vai onko vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä? Siellähän se lukee.
Nyt alan ymmärtää aktiivisuuttasi keskustelupalstalla. On hyvää luki-harjoitusta OnSeTyhmäSeOn kirjoitti:
Bussissa-nimimerkki on samainen turunseudulla asuva kaveri joka muutama vuosi sitten sai peltipoliisin sakot mitätöityä oikeudessa. Asiasta omi juttua paljon silloin mediassa ja tämä kyseinen nirjoittaja kertoi asiasta kuorma-autopalstalla joskin eri nimimerkillä, taisi olla 87k tai Nolo Sika. Suoli24:n Kuoma-autopalstoilta löytyy keskustelut kun vaan tarpeeksi alas jaksaa vierittää viestiketjuja. Kyseinen, nyt Bussissa-nimimerkk käyttävä puupää on tosiaan turunseudulta kotoisin oleva pieninokoinen kuorma-autoa toisinaan työkseen ajava, kertomansa mukaan myös bi-seksualisti. Em. nimimerkkejä kun seurailee vuosien takaa niin keirjoitusten samankaltaisuus, tapahtumat, paikat ja henkilöiden nimet saavat vakuuttuneeksi että sama idiootti kyseessä. Myös Pakettiautomaatti on nimerkkejään.
Totta. Voitettuja sakkoja löytyy kolme
1 Tuo surullisen kuuluisa juttu kun en hidastanut tarpeeksi kameran kohdalla? Mistäköä tietää että se olni minä... Koska kerroin tapauksesta jo paljon ennen mediaa ja oikeudenkäyntiä ja moni meinasi "KETÄÄN ei harmita tuo kiistäminen" Lisäksi Turun sanomat mainitsi harvinaisen etunimeni joka on kaikilla ollut tiedossa ennen ko. tapausta
2 Tyttökaveri ajoi autollani ylinopeutta peltipoliisiin. Poliisilta kysely kuka ajoi, totesin "En ollut ajoneuvon kyydissä, kuljettaja ei tiedossa, olin tapahtuma-aikana Kaarinassa" sitten sain kutsun asemalle tunnistamaan kuskia. Totesin "joku kaverin kaveri, en tiedä" ja minä tai kuski ei saanut sakkoa, ja juttu onkin jo vanhentunut
3 Ei liity liikenteeseen, ehkä saatte lukea lähiaikoina lehdistä miten turkulainen poliisi varasti hävitetyksi tuomittua omaisuutta
Eli sakot voi välttää kolmella keinolla:
A: Aja sallittua vauhtia ainakin kameran kohdalla
B: Pidä auto toisen nimissä ja heitä kaverille vaikka 20€ kun ei vasikoi sua
C: Peitä kasvot kameran kohdalla
Tuollainen GPS-valehtelu tuskin menee tosite läpiBussissa kirjoitti:
Totta. Voitettuja sakkoja löytyy kolme
1 Tuo surullisen kuuluisa juttu kun en hidastanut tarpeeksi kameran kohdalla? Mistäköä tietää että se olni minä... Koska kerroin tapauksesta jo paljon ennen mediaa ja oikeudenkäyntiä ja moni meinasi "KETÄÄN ei harmita tuo kiistäminen" Lisäksi Turun sanomat mainitsi harvinaisen etunimeni joka on kaikilla ollut tiedossa ennen ko. tapausta
2 Tyttökaveri ajoi autollani ylinopeutta peltipoliisiin. Poliisilta kysely kuka ajoi, totesin "En ollut ajoneuvon kyydissä, kuljettaja ei tiedossa, olin tapahtuma-aikana Kaarinassa" sitten sain kutsun asemalle tunnistamaan kuskia. Totesin "joku kaverin kaveri, en tiedä" ja minä tai kuski ei saanut sakkoa, ja juttu onkin jo vanhentunut
3 Ei liity liikenteeseen, ehkä saatte lukea lähiaikoina lehdistä miten turkulainen poliisi varasti hävitetyksi tuomittua omaisuutta
Eli sakot voi välttää kolmella keinolla:
A: Aja sallittua vauhtia ainakin kameran kohdalla
B: Pidä auto toisen nimissä ja heitä kaverille vaikka 20€ kun ei vasikoi sua
C: Peitä kasvot kameran kohdalla
Tuollainen GPS-valehtelu tuskin menee tosite läpiJa kohtaan 2 painotan ASIALLISUUTTA kun käyt asemalla tunnistamssa kuskia, ei mitään vittuilua tyyliin "Mulla on yhtä iso motiivi selvittää kuski kuin tiellä mun autoon tehty murto" "Siitähän teille maksetaan että selvitätte kuskin" vaan asiallsiesti toteaa että kaverin kaveri ja selvittäminen lähes mahdonta. Olisi voinut tietenkin tokaista tyyliin "Se on Maija ja asuu Eerikinkadulla, enempää en tiedä"
- Seksuaaliterapeutti
OnSeTyhmäSeOn kirjoitti:
Bussissa-nimimerkki on samainen turunseudulla asuva kaveri joka muutama vuosi sitten sai peltipoliisin sakot mitätöityä oikeudessa. Asiasta omi juttua paljon silloin mediassa ja tämä kyseinen nirjoittaja kertoi asiasta kuorma-autopalstalla joskin eri nimimerkillä, taisi olla 87k tai Nolo Sika. Suoli24:n Kuoma-autopalstoilta löytyy keskustelut kun vaan tarpeeksi alas jaksaa vierittää viestiketjuja. Kyseinen, nyt Bussissa-nimimerkk käyttävä puupää on tosiaan turunseudulta kotoisin oleva pieninokoinen kuorma-autoa toisinaan työkseen ajava, kertomansa mukaan myös bi-seksualisti. Em. nimimerkkejä kun seurailee vuosien takaa niin keirjoitusten samankaltaisuus, tapahtumat, paikat ja henkilöiden nimet saavat vakuuttuneeksi että sama idiootti kyseessä. Myös Pakettiautomaatti on nimerkkejään.
Jos tarkoitat tätä juttua: http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml
Mikä jutussa on sellaista jonka voi yhdistää bussipojuun? Mitään yksilöivää seikkaa ei ole esitetty. Jos bussipoju on jossain keskustelussa väittänyt olleensa kyseinen kuski, niin mitä sitten? Minä suunnittelin P-Koreaan toissaviikolla vetypommin, jota onnistuneesti kokeilivat. Ai ette usko. Todistakaa sitten väitteenne.
Bussipojun alter egot eivät kiinnosta, joten en lähde vertailemaan eri nimimerkkien kirjoituksia. Sen olen huomannut että kaikki muumit eivät ole laaksossa. Eivät ole karanneet, kun eivät ole sinne koskaan löytäneetkään. Mutta tosissaan poju on asioissaan. Hauskaahan niihin on vastailla. Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Jos tarkoitat tätä juttua: http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml
Mikä jutussa on sellaista jonka voi yhdistää bussipojuun? Mitään yksilöivää seikkaa ei ole esitetty. Jos bussipoju on jossain keskustelussa väittänyt olleensa kyseinen kuski, niin mitä sitten? Minä suunnittelin P-Koreaan toissaviikolla vetypommin, jota onnistuneesti kokeilivat. Ai ette usko. Todistakaa sitten väitteenne.
Bussipojun alter egot eivät kiinnosta, joten en lähde vertailemaan eri nimimerkkien kirjoituksia. Sen olen huomannut että kaikki muumit eivät ole laaksossa. Eivät ole karanneet, kun eivät ole sinne koskaan löytäneetkään. Mutta tosissaan poju on asioissaan. Hauskaahan niihin on vastailla.Esim se voidaan yhdistää muhun että osaan kertoa tapauksesta seuraavaa. Noh taidat olla itse maksanut aiheettomia sakkoja ja jopa kuivattanut korttia niiden takia kun olet niin katkera....
Syyttäjän todisteet:
Valokuva, josta tiesi että on kellonaika, nopeus, kuski, rekisteri, ei tiennyt mitä kuvan muut tunnisteet meinaa
Poliisin sana että laite ollut tuolla hetkellä kunnossa, ja ei ole tehnyt muillekaan virhekuvia
Auto ollut suorassa antureiden kohdalla, joten sekään ei ole vääristänyt tulosta
Tekniikka erittäin tarkkaa, samaa käytetään myös mm. punaista päin ajamisen valvontaan
Omat todisteet:
Ajanut samaa reittiä noin 2 vuotta ja tunnen rajoitukset erittäin hyvin, ei aikaisempia sakkoja
Työnantajan paikantimen KTKL2 mukaan ajettu 0:37-0:46 (teko tapahtui 0:40) välisen ajan tasan 82km/h ilmeisesti vakionopeudensäädintä käyttäen. Todisteena kuva itse laitteesta sammuksissa
Selvittänyt ajoneuvovastaavalta että laitteen tarkkuus on /- 2km/h eli todellinen nopeus 80-84
Autossa kuormaa kyydissä noin 1400kg, ja kaikki lastattu etuliukuovien kohdalle, ja auto lisäksi etuvetoinen, joten suuri etupainoisuus saattanut väärentää mittaustulosta
Samasta syystä ajotapa ollut normaalia varovaisempi, koska painoa ollut noin runsaasti
Myönsin että auton kuormaus saattanut olla lain vastainen akselimassojen suhteen
Kerroin että en muista mitä nopeusmittari näytti tuolloin, ilmeisestikin noin 85km/h mittarin mukaan
Viimeisenä kerroin vielä tuomarille rehellisesti, että tämä ei ole rahakysymys, koska olen hyväpalkkainen autonkuljettaja, vaan periaatekysymys. Tuomari tästä samaa mieltä
Minun kysymykset sysymykset syyttäjälle (vastaukset suluissa):
Kamerahan mittaa nopeuden teihin upoteuilla antureilla? (kyllä)
Osaatteko kertoa millaisen akselimassan ovat anturit mitanneet (en osaa)
Osaatteko kertoa millä etäisyydellä anturit ovat toisistaan (en osaa)
Osaatteko kertoa mikä on pienin, ja mikä suurin paino johon anturit reagoivat (en osaa)
Osaatteko kertoa mikä aika meni etu- ja taka-akselilla antueiden ylittämiseen, entä millaisen akselivälin anturit mittasivat autolle, koska näitä vertaamalla taatusti löytyisi virhe mittauksessa (en osaa)
Voitteko mitenkään todistaa että suuri etupainoisuus ei voi vaikuttaa mittaustulokseen, ja että kamera oli juuri tuolloin kunnossa (poliisi sanoi että paino ei vaikuta mittaustulokseen)- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Ja kohtaan 2 painotan ASIALLISUUTTA kun käyt asemalla tunnistamssa kuskia, ei mitään vittuilua tyyliin "Mulla on yhtä iso motiivi selvittää kuski kuin tiellä mun autoon tehty murto" "Siitähän teille maksetaan että selvitätte kuskin" vaan asiallsiesti toteaa että kaverin kaveri ja selvittäminen lähes mahdonta. Olisi voinut tietenkin tokaista tyyliin "Se on Maija ja asuu Eerikinkadulla, enempää en tiedä"
On se hienoa että olet oppinut että asiat kannattaa selvittää asiallisesti käyttäytyen. Kiitos vikistä!
Tosin aikuiset ihmiset tietävät jo tämän ennestään. - Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Esim se voidaan yhdistää muhun että osaan kertoa tapauksesta seuraavaa. Noh taidat olla itse maksanut aiheettomia sakkoja ja jopa kuivattanut korttia niiden takia kun olet niin katkera....
Syyttäjän todisteet:
Valokuva, josta tiesi että on kellonaika, nopeus, kuski, rekisteri, ei tiennyt mitä kuvan muut tunnisteet meinaa
Poliisin sana että laite ollut tuolla hetkellä kunnossa, ja ei ole tehnyt muillekaan virhekuvia
Auto ollut suorassa antureiden kohdalla, joten sekään ei ole vääristänyt tulosta
Tekniikka erittäin tarkkaa, samaa käytetään myös mm. punaista päin ajamisen valvontaan
Omat todisteet:
Ajanut samaa reittiä noin 2 vuotta ja tunnen rajoitukset erittäin hyvin, ei aikaisempia sakkoja
Työnantajan paikantimen KTKL2 mukaan ajettu 0:37-0:46 (teko tapahtui 0:40) välisen ajan tasan 82km/h ilmeisesti vakionopeudensäädintä käyttäen. Todisteena kuva itse laitteesta sammuksissa
Selvittänyt ajoneuvovastaavalta että laitteen tarkkuus on /- 2km/h eli todellinen nopeus 80-84
Autossa kuormaa kyydissä noin 1400kg, ja kaikki lastattu etuliukuovien kohdalle, ja auto lisäksi etuvetoinen, joten suuri etupainoisuus saattanut väärentää mittaustulosta
Samasta syystä ajotapa ollut normaalia varovaisempi, koska painoa ollut noin runsaasti
Myönsin että auton kuormaus saattanut olla lain vastainen akselimassojen suhteen
Kerroin että en muista mitä nopeusmittari näytti tuolloin, ilmeisestikin noin 85km/h mittarin mukaan
Viimeisenä kerroin vielä tuomarille rehellisesti, että tämä ei ole rahakysymys, koska olen hyväpalkkainen autonkuljettaja, vaan periaatekysymys. Tuomari tästä samaa mieltä
Minun kysymykset sysymykset syyttäjälle (vastaukset suluissa):
Kamerahan mittaa nopeuden teihin upoteuilla antureilla? (kyllä)
Osaatteko kertoa millaisen akselimassan ovat anturit mitanneet (en osaa)
Osaatteko kertoa millä etäisyydellä anturit ovat toisistaan (en osaa)
Osaatteko kertoa mikä on pienin, ja mikä suurin paino johon anturit reagoivat (en osaa)
Osaatteko kertoa mikä aika meni etu- ja taka-akselilla antueiden ylittämiseen, entä millaisen akselivälin anturit mittasivat autolle, koska näitä vertaamalla taatusti löytyisi virhe mittauksessa (en osaa)
Voitteko mitenkään todistaa että suuri etupainoisuus ei voi vaikuttaa mittaustulokseen, ja että kamera oli juuri tuolloin kunnossa (poliisi sanoi että paino ei vaikuta mittaustulokseen)Hyvin sepitetty tarina. Siinä vain ei ollut mitään viitettä yhteydestä bussipojuun.
Katkeruus on väärä termi. Määrite huvittunut kuvaa tilannettani paremmin.
Lakitekstin sisältö lienee jo avautunut? Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Hyvin sepitetty tarina. Siinä vain ei ollut mitään viitettä yhteydestä bussipojuun.
Katkeruus on väärä termi. Määrite huvittunut kuvaa tilannettani paremmin.
Lakitekstin sisältö lienee jo avautunut?Eikä sekään viittaa minuun että kerroin tulevasta oikeudenkäynnistä ENNEN oikeudenkäyntiä/uutisointia :) Mistä tietää jos mun oikeudenkäynnissä olisikin tullut ns. "turpaan" ja ottanut itselleni kunnian samaan aikaan osuneeseen menestyneeseen juttuun :)
- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Eikä sekään viittaa minuun että kerroin tulevasta oikeudenkäynnistä ENNEN oikeudenkäyntiä/uutisointia :) Mistä tietää jos mun oikeudenkäynnissä olisikin tullut ns. "turpaan" ja ottanut itselleni kunnian samaan aikaan osuneeseen menestyneeseen juttuun :)
Nyt a.D 2016 on jo hieman myöhäistä kertoa tulevasta, vuonna 2013 Iltalehdessä mainitusta ylinopeusjutusta.
Olisiko aika saatella muumit laaksoon? Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Nyt a.D 2016 on jo hieman myöhäistä kertoa tulevasta, vuonna 2013 Iltalehdessä mainitusta ylinopeusjutusta.
Olisiko aika saatella muumit laaksoon?Ei. En antanut linkkiä viestiin jossa kerroin ylinopeudesta ja tulevasta oikeudenkäynnistä ENNEN uutisointia...
Aivan... Viesteissä kato näkyy se kirjoitusaika.
Taitaa sua vaan harmittaa kun sain sakon kumoon, ja itse maksat nöyrästi ja kiroat netissä sitten :)- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Ei. En antanut linkkiä viestiin jossa kerroin ylinopeudesta ja tulevasta oikeudenkäynnistä ENNEN uutisointia...
Aivan... Viesteissä kato näkyy se kirjoitusaika.
Taitaa sua vaan harmittaa kun sain sakon kumoon, ja itse maksat nöyrästi ja kiroat netissä sitten :)Minunko nyt pitäisi etsiä asialliseksi ja luotettavaksi tunnetusta Suomi24-keskustelufoorumista jostain, jonkin, jollain nimimerkillä kirjoittama juttu jostain oikeudenkäynnistä?
Muumipeikko taitaa itsekseen etsiä tietään laaksoon.
Kuten jo aiemmin mainitsin, huvittuneisuus kuvaa mielentilaani paremmin. - miem
ei onnistu kiemurtelu sakoista ! Jollei tiedä kuka ajoi niin sakko tulee omistajalle !!!
- jjjjkkkkooo
Bussissa kirjoitti:
Aijaa. Koskas laki on muuttunut niin että sakot on omistajan vastuulla :)
Siksi jos ei jaksa ajaa sallittua vauhtia edes kameran kohdalla, niin kannattaa edes kasvot peittää :)
ja itsellänihän on kokemusta kahdesta voiteusta peltipoliisin sakostaJos kiinnostaa koska on muuttunut niin ei koskaan sen takia että näin se on aina ollut jollei kuljettajaa tiedetä niin ajoneuvon omistaja/haltija on saanut sakon
miem kirjoitti:
ei onnistu kiemurtelu sakoista ! Jollei tiedä kuka ajoi niin sakko tulee omistajalle !!!
Aijaa. Milloin laki on muuttunut niin että omistajan tulee tietää kuka autoa on ajanut :)
Et kai ole sinäkin aiheettomia sakkoja maksanut.
JA tosiaan kun kiistää sakon ja toteaa "en tiedä kuka ajoi" niin tulee kutsu iha poliisiasemalle katsomaan se kuva- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Aijaa. Milloin laki on muuttunut niin että omistajan tulee tietää kuka autoa on ajanut :)
Et kai ole sinäkin aiheettomia sakkoja maksanut.
JA tosiaan kun kiistää sakon ja toteaa "en tiedä kuka ajoi" niin tulee kutsu iha poliisiasemalle katsomaan se kuvaEi näin tyhmäksi voi tekeytyä. Todellista tämä on.
Mistä pykälästä luit että omistajan tulee tietää ajajan henkilöllisyys? Monessa "premiumissa" omistajana on rahoitusyhtiö. Eivät taida Santanderilla tietää kuka Mersulla ajaa.
Äitikö lakitekstin sinulle luki? Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Ei näin tyhmäksi voi tekeytyä. Todellista tämä on.
Mistä pykälästä luit että omistajan tulee tietää ajajan henkilöllisyys? Monessa "premiumissa" omistajana on rahoitusyhtiö. Eivät taida Santanderilla tietää kuka Mersulla ajaa.
Äitikö lakitekstin sinulle luki?Niihän juurikin sanoin. omistajan/haltijan ei tarvitse tietää kuka autoa on ajanut eikä sakot ole omistajn/haltija vastuulla...
Et kai kuullut viestiäni sarkasmiksi :)- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Niihän juurikin sanoin. omistajan/haltijan ei tarvitse tietää kuka autoa on ajanut eikä sakot ole omistajn/haltija vastuulla...
Et kai kuullut viestiäni sarkasmiksi :)Tiedätko edes mitä sarkasmi on?
- Seksuaaliterapeutti
Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Tiedätko edes mitä sarkasmi on?
Jos sanon "Jooh, eihän tietnekään se webaston USEAN KILOWATIN poltin tee tippaakaan sähköä, ei siis yhtään, vaan se jopa kuluttaa akkua... Oot sä fiksu mies, kerro lisää webaston sähkön KULUTUKSESTA"
Niin mitä tarkoitan? Juurikin sitä että webasto ei tee sähköä vaan kuluttaa sitä - Seksuaaliterapeutti
Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Jos sanon "Jooh, eihän tietnekään se webaston USEAN KILOWATIN poltin tee tippaakaan sähköä, ei siis yhtään, vaan se jopa kuluttaa akkua... Oot sä fiksu mies, kerro lisää webaston sähkön KULUTUKSESTA"
Niin mitä tarkoitan? Juurikin sitä että webasto ei tee sähköä vaan kuluttaa sitäBussipojua hermostuttaa.
Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Bussipojua hermostuttaa.
Noh taidat olla kateellinen kun olen saanut kaksi sakkoa kumoon. Eka oli täysin aiheellinen (en hidastanut tarpeeksi kameralle) ja toinen täysin aiheeton (en ollut kuski)
Noh, ehkä säkin joskus opit panemaan vastaan etkä vain nöyristele ja sitten itke netissä kohtaloa.
Ainiin, olen lähdössä töihin aika pian. Kyllä. todella kiva lähteä töihin koko yöksi... Miksikö näin? Koska olen työpaikassa jossa on kiva olla. Ainakin 10 paikkaan olen jättänyt menemättä taiottanut nopeasti loparit koska ollut paska paikka. Taidat säkin kännissä kirota baarissa tai netissä kuinka surkea työpaikka sulla onkaan...- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Noh taidat olla kateellinen kun olen saanut kaksi sakkoa kumoon. Eka oli täysin aiheellinen (en hidastanut tarpeeksi kameralle) ja toinen täysin aiheeton (en ollut kuski)
Noh, ehkä säkin joskus opit panemaan vastaan etkä vain nöyristele ja sitten itke netissä kohtaloa.
Ainiin, olen lähdössä töihin aika pian. Kyllä. todella kiva lähteä töihin koko yöksi... Miksikö näin? Koska olen työpaikassa jossa on kiva olla. Ainakin 10 paikkaan olen jättänyt menemättä taiottanut nopeasti loparit koska ollut paska paikka. Taidat säkin kännissä kirota baarissa tai netissä kuinka surkea työpaikka sulla onkaan...Toistat itseäsi. Moneskohan samansisältöinen viesti tuo on? Sen itkuviestin voit linkittää vastaukseesi.
On mukava että pidät työpaikastasi. Tosin yötyöt alaikäisellä ovat laittomia. Ja huomennna pitäisi vielä kouluun herätä. Erikoista että avauduit asiasta.
Pidät tarkkaa tilastoa elämästäsi. Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Toistat itseäsi. Moneskohan samansisältöinen viesti tuo on? Sen itkuviestin voit linkittää vastaukseesi.
On mukava että pidät työpaikastasi. Tosin yötyöt alaikäisellä ovat laittomia. Ja huomennna pitäisi vielä kouluun herätä. Erikoista että avauduit asiasta.
Pidät tarkkaa tilastoa elämästäsi.Yötöissä on se hyvä juttu että menee sitten päiväunet ja yöunet samalla kertaa, töiden jälkeen kuitenkin väsynyt aina :) Tänäänkin heräilin tossa kolmelta päivällä. Mukavat "päikkärit" töiden jälkeen ja yöunet samssa ja koko päivä vapaata....
- näinonrgeg
Nyky autoilla pitäs lopettaa koko helvetin rajoitukset...
- polliisisetä
Nyt heti polisilaitokselle tunnustamaan rikos.
- korttipoisidiooteilta
Rehti ja kunnollinen ihminen, siis ihminen, vasta rikkeistään.
Paskapojat ja elukat riitelevät oikeusasteitten kautta ja kuluttavat yhteiskunnan varoja oman typeryytensä ja mokiensa peittelemiseen. Häpeisit!Nimenomaan.
Rangaistus on ok.kohtuuton rahan / kortin meno ei
Esim itse en hidastanut tarpeeksi kameran kohdalla. Mielummin olisin tuosta 8km/h ylinopeudesta maksanut vaikkapa 30€ rikesakon joka ei kuormita korttia, kuin että käynyt 2 kertaa poliisilaitoksella, ja sitten vielä kahdesti oikeustalolla... Palkkioksi sain tosta 80€ sakon mitätöinnin
Ja jos esim. ylinopeudesta tulisi rangaistuksuna ajon keskyttäminen tunniksi, niin taatusti työajossa etenkin katsoisin paljon tarkemmin rajoituksia...- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Nimenomaan.
Rangaistus on ok.kohtuuton rahan / kortin meno ei
Esim itse en hidastanut tarpeeksi kameran kohdalla. Mielummin olisin tuosta 8km/h ylinopeudesta maksanut vaikkapa 30€ rikesakon joka ei kuormita korttia, kuin että käynyt 2 kertaa poliisilaitoksella, ja sitten vielä kahdesti oikeustalolla... Palkkioksi sain tosta 80€ sakon mitätöinnin
Ja jos esim. ylinopeudesta tulisi rangaistuksuna ajon keskyttäminen tunniksi, niin taatusti työajossa etenkin katsoisin paljon tarkemmin rajoituksia...Duunarikuski voisi sanoa olleensa ruuhkaisessa nopeusratsiassa tai lastauksessa olleen ongelma. Työnantajanko pitäisi "rangaistuksen" maksaa? Vai olisiko bussipoju tulevassa unelma-ammatissaan rehellinen?
Tarinankertojalta tuskin totuutta odotetaan. Koulussa tuli päivä oltua. Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Duunarikuski voisi sanoa olleensa ruuhkaisessa nopeusratsiassa tai lastauksessa olleen ongelma. Työnantajanko pitäisi "rangaistuksen" maksaa? Vai olisiko bussipoju tulevassa unelma-ammatissaan rehellinen?
Tarinankertojalta tuskin totuutta odotetaan. Koulussa tuli päivä oltua.Kyllä itse aiheutettu tunnin viivästys olisi kova pelote, etenkin ammattiautoilijoille, mutta niin myös muille.
Oikeasti kovempi pelote kuin sakko. Koska tuo rangaistus tuntuisi ja tulisi heti.
Joten kyllä. Jos tuollainen rangaistuskäytäntö otettaisi käyttöön, niin ajaisin taatusti rajoitusten mukaan, ja seuraisin niitä... Ja esim. työmatkalla pieni ylinopeus tietäisi tunnin myöhästymistä töistä. Tai sitten etsimään toista kuskia tai kyytiä työpaikalle.
Joten usko pois. Tuo olisi toimiva ratkaisu, joskaan ei toisi valtiolle rahaa.. Mutta eihän kaikki poliisit rahaa ajattele. Esim Kaisu Kivimäki. hänelle rankaiseminen on tärkemämpää- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Kyllä itse aiheutettu tunnin viivästys olisi kova pelote, etenkin ammattiautoilijoille, mutta niin myös muille.
Oikeasti kovempi pelote kuin sakko. Koska tuo rangaistus tuntuisi ja tulisi heti.
Joten kyllä. Jos tuollainen rangaistuskäytäntö otettaisi käyttöön, niin ajaisin taatusti rajoitusten mukaan, ja seuraisin niitä... Ja esim. työmatkalla pieni ylinopeus tietäisi tunnin myöhästymistä töistä. Tai sitten etsimään toista kuskia tai kyytiä työpaikalle.
Joten usko pois. Tuo olisi toimiva ratkaisu, joskaan ei toisi valtiolle rahaa.. Mutta eihän kaikki poliisit rahaa ajattele. Esim Kaisu Kivimäki. hänelle rankaiseminen on tärkemämpääPoju kirjoittaa ammatista. Joko sellaisesta in ollut OPO:n kanssa puhetta.
Jutuistasi päätellen, tämä voisi kuvata tulevaa hommaasi:
https://www.youtube.com/watch?v=2jM0WfnXQao
- korttipoisidiooteilta
kuule Bussissa tyyppi.
Sun logiikkas ontuu nyt ja pahasti.
Mikä mättää kun sulle noita sakkoja tupsahtelee usein.
Etkö keskity ajamiseen, vai etkö katso niitä tien poskessa olevia liikennemerkkejä?
Ne on siellä ihan vaan sitä varten, että tiellä liikkuvat autoilijat tietävä mikä nopeusrajoitus on milläkin tieosuudella voimassa.
Ja kai sinulle autokoulussa opetettiin, että se merkin lukema tarkoittaa maksiminopeutta?
Kun tämän asian sisäistät sinne herneen kokoiseen aivokapasiteettiisi, niin sen jälkeen homma pelittää huomattavasti helpommin.
Niin se toimii noin käytännössä, ajetaan tasan tai 1-2 km alle nopeusrajoituksen, eikä ikinä tule sakkoja. Eikä tarvitse höylätä vauhtia kameratolppien kohdalla yhtään mihinkään suuntaan. Se aiheuttaa vain turhaa pumppaamista jonossa ajettaessa.
Jos sun järki ei tämän tajuamiseen riitä, jätä seuraavan kerran poliisi- tai oikeuslaitoksella käydessäsi ajokorttisi sinne ja mene oikeasti sillä bussilla kotiin kasvamaan vastuulliseksi aikuiseksi. - rafu605
toivottovasti tulee iso sakko ja kortti pois tommoiselta idiootilta
- Anonyymi
Eli tuli päivällä moottorilltiellä alueella jossa rajoitus 80km/h vastaan poliisiauto. Itsellä oli vauhtia noin 120km/h. Molempiin suuntiin 2 kaistaa ja välissä kapea nurmialue. Ei lähteny poliisit perään niin tuleeko jälkikäteen rangaistus?
- Anonyymi
Ei tule rangaistusta, koska poliisi ei tiedä, kuka sitä pirssiä ajoi.
Itsellä taannoin samantapainen tilanne. Ajoin valtatietä 120 km/h, jossa nopeusrajoitus 80. Poliisimaija tuli vastaan ja vilkuttivat sinisiä valoja kohdallani. Poliisi ei kääntynyt perääni, koska niillä oli varmaankin jokin keikka päällä.
Auton kuljettaja ei ole velvollinen todistamaan itseään vastaan asiassa. Millää keinoin eivät voi todistaa kuljettajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854758- 1643572
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2002004- 341845
- 461803
- 271782
- 571704
- 181621
- 191617