Omatoimimatkalle toukokuussa Havanna-Varadero.

Kuunot

Suunnitelmissamme on matkata kahden viikon lomalle toukokuussa 2016 Havannaan ja Varaderoon tai Havannaan ja Santa Maria del Mariin. Valitettavasti mikään matkatoimisto ei järjestä pakettimatkoja enää toukokuussa Kuubaan? Miksiköhän?

Nyt pohdimme, että miten onnistuu matkustaa Havanna-Varaderon välinen matka. Matkaahan on reilut 100 km. Tarkoituksenamme on majoittua hyvätasoisiin, eli 4-5 tähden hotelleihin. Suositteluja ja neuvoja matkanteosta ja hotelleista otetaan kiitollisina vastaan.

12

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuubatar

      Vaikka kilometrejä on vain 100, matkaan menee aikaa. Suosittelen lämpimästi taksia, noin 60 euroa tuona aikana, kun tinkaatte. Matkoja ei järjestetä, kun siellä tulee kelit vähän sateisimmiksi ja suomalaiset menevät mieluummin parin kolmen tunnin päähän Eurooppaan kuin 12 lentotunnin päähän Kuubaan. Toukokuussa on kuitenkin erittäin mukavaa, koska turisteja ei ole niin paljon.

      Havannassa lähtöselvityksiin tulee varata erittäin paljon aikaa, yhtä jonottamista luukulta toiselle eikä ilmastointia ole ollut ainakaan silloin, kun minä olen siellä ollut. Pari tuntia saattaa mennä, ennen kuin kaikki on tehty. Kun vihdoin olette päässeet selvityksistä eroon, on turha odottaa edes yhtä ravintolaa. Ainoastaan tiski, josta saa juomia ja epäterveellisiä voileipiä.

      Voi myös palatessa orientoitua siihen, että matkalaukku tulee perässä sitten joskus.

      Olen ollut Kuubassa kesällä ja talvella ja kohtaa taas menossa. Vastailen mielelläni kysymyksiin.

    • jokapaikanmatkaaja

      Hei Kuubatar, kertoisitko hintatasosta jotain , olemme Havannassa viikon ja Varaderossa toisen, josta on tarkoitus päästä myös jonnekin pois ainakin kolmeksi päiväksi, siis mitä ruoka ja juoma Havannassa maksaa, retkien hinnat Varaderosta kyllä on jotenkin tiedossa, mutta hintatasosta yleensä, ei kukaan kerro oikein mitään .. kiitos jo etukäteen sinulle.

    • Kuunot

      Kiitos vastauksestasi ja todennäköisesti kysyttävää vielä tulee. Paljon on tutkailtavaa, ennen kuin lentoja ja hotelleja varailemme. Toivottavasti osaamme varmistaa, että saamme haluamamme matkan!

    • Kerran kännäsimme ystäväni Paven kanssa. Oli kova puna- aatteen mies, toisinkuin minä. Siksi höpöttelimme enemmänkin yhdessä tekemistämme Thaimaan matkoista. Sanoipa siinä sitten että olisi mukavaa käydä Kuubassa kun se vielä on aito ja alkuperäinen. Kohta jenkit sinne tunkevat Castron kuoleman jälkeen ja hohto olisi mennyttä.
      Minähän innostuin ja soitinkin matkatoimistoon ja sanoin että järjestävät kahdelle äijälle parin viikon matkan Havannaan. Likka kysyi että haluatteko myös käydä Varaderossa? Minä että ei helskutti; rantoja on kyllä nähty. Tuumailin että Havannassakin pällisteltävää tuoksi ajaksi riittäisi.
      Niin sitten kohtpuoliin lähdimme. Välilasku Damissa jossa söimme avaruuskakkua koska holdausaikaa oli 7 tuntia. Olin etukäteen pelännyt Bermudan kolmion ylitystä; harmaat meidät kaappaisivat ja tekisivät sitten niitä ilkeitä kokeitansa. Mitä vielä; nukuimme kuin pienet possut koko matkan ja heräsimme kuulutukseen että laskeudumme Havannaan. Niin ja lentoyhtiö oli Martin Air.
      Aika autiota oli lentokentällä ja nauratti kun eivät matkalaukkujamme meinanneet löytää. Hotelliltakin olisi pitänyt olla auto auto vastassa mutta mitä vielä. Meitä vain nauratti vieläkin kun heinäkakku viimeisiään päässämme pörisi.
      Kirjoitan jatko- osaa jos arvoisat lukijat sitä toivovat.

      • Kiviset

        Kyllä toivotaan, kiitos!


    • Kiku

      Lennot kanntaa ostaa joko Condorilta (vaihto Frankfurt) tai Aeroflotilta (vaihto Moskova), halvimmat.
      Hotelleita kannattaa selata Galahotels.com, hyviä tarjouksia.
      Varaderossa on hyvä ja halpa hotelli "keskustassa" ja lähellä rantaa on Dos Mares.

    • Koska hotellin kuskia ei näkynyt niin otimme taksin; keltainen siisti Lada. Perille pääsimme; hotelli oli vanha ja kunnianarvoisa sekä aivan keskustassa. Respan seinällä oli kuva Al Caponesta joka siellä oli yöpynyt aina kun tappohommiltaan oli ehtinyt. Kun homma tuli kannattavaksi oli äijä ostanut oman huvilan Havannasta.
      Oli ilta- aika ja respabaarissa tutustuimme paikalliseen rommitarjontaan. Olimme Paven kanssa kulttuurimatkaajia johon tietystikin kuuluu naistarjontaan tutustuminen aivan vain vertailumielessä. Tietysti olimme aiheesta pihalla kuin lumiukot mutta juuri siksi kävelylle lähdimmekin. Hotellin vieressä kulki se leveä puistobulevardi jossa oli penkkejä molemmin puolin. Nuoria likkasia niissä istui. Jo ekan penkin sivuuttaessamme kuului vihellys. En uskonut että se meille olisi ollut suunnattu. Toisen penkin likat jo taputtivat viereensä. Nättejä olivat kuin karkit; minimekot kuin roiskeläpät.
      Huomasimme olevamme kuin paratiisissa. Tytöt ehdottivat tunnin tutustumista 20 jenkkitaalan hintaan. Ei tullut mieleenkään tinkiä, taaloja olimme varanneet tosi tiukat tukut. Lähdimme tepsuttelemaan ja sivukadun murjuun meitä ohjattiin. Vanhempi sikaria tupruttava mamma koko köörin yläkertaan ohjasi ja siellä kuubattaret ensi kosketuksen latinorytmeihin meille antoivat.
      Naama virneellä kuin Caponella painuimme pehkuihin. Olimme saaneet kai huonoimmat mahdolliset huoneet. Verhojen takaa paljastui parin metrin päässä oleva tiiliseinä. Tuumasin vain että rauhallisuus on huoneiden valttina.
      Maanläheistä paikallistietoa tulee lisää pyydettäessä. Kiitos lukemisesta!

    • reissarix

      Majoitukseksi Havannassa ehdottomasti yksityismajoitus. Casa particular kun panee hakuun niin alkaa löytymään monen tasoista.

    • kakskasitaas

      Älkää nyt helvetissä ottako perhemajoitusta; putsaavat teidät hienotunteisesti kaikista rahoistanne.
      Pave sitten yhtä herkkupeppua piti pari päivää. Kohta ilmestyi kuviohin "sisko" jota minulle keinuteltiin. Sitten jo meitä taluteltiin mamman ja papan luo. Mitäs, hyvänä pidettiin; rommia ja sikareja tarjottiin. Minä olin tyhmä tonttu ja hankkiutunut tupakkalakkoon juuri ennen Kuuban matkaa! Mikä ääliö, sanotte varmaan. Pave siggejä tyytyväisenä röyhytteli.
      Seuraavana päivänä olikin jo iso konkkaroikka mukana kaupunkikävelyllä. Meitä vietiin kuin pässejä narusta. Isoon markettiin mentiin, ensiksi ottivat kaksi isoa pyykkikoria ja sitten lappoivat ne täyteen kamaa. Arvatkaapas ketkä kaiken maksoivat?
      Valtio on antanut lupia yksityisten perheiden ylläpitämille ravintoloille ja tälläiseen olivat meille paikat varanneet. Tarjoilu oli hienoa; mereneläviä oli vaikka mitä. Juomatarjoilu mitä runsain. Niin oli laskukin komea, mutta ei hätää; Amerikan dollaritkin kelpasivat! Päivän päätteksi hieman naureskelimme hienolle kusetukselle!
      Lähtiäisiltana oli sama sakki kerääntynyt respa- aulaan vaikkemme olleet muutamaan päivään heitä tavanneetkaan. Odottelivat tietysti jotain lähtiäslahjaa. Dollarit kelpasivat mainiosti.

      • Toluca

        Tehän olette tehneet ihan Suomalaisen junttimaailmanmiehen vakiomatkan- ei sillä kokonaiskululla väliä, kunhan saa kubatarta lurskuttaa ja tuomisia kotiinkin kenties!
        (Vaikka kylläö kokonaishinta on tosikallis noine "ystävä"palveluineen!


    • Äitee1

      Jättäisin suosiolla sen Varaderon väliin. Siellähän ei ole kuin hotelleja ja pieni kylä. Tietysti jos jaksaa rannalla olla , niin kuuluuhan se aika niinkin.Havanna oli hieno paikka

    • Simoks

      Upea paikka,Havanna jos arvostaa mitä aikoinaan ollut. Aika pitkä tuo pää katu,ei lasten rattailla jaksanut päähän asti mennä. Ei ollu net 1987 vuonna. Mutta kyllä siellä oli hyvä loma. Varatessa käytiin ,mutta oli silloin vain rantakohde Nyt paljon helpompaa kun net yhteydet ym .ja voi olla yhteydessä hotelliin .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe