Koraanin eri versiot

Tutkittua_tietoa

Miksi muslimit eivät lue vanhinta mahdollista Koraania?

https://www.youtube.com/watch?v=w_vq9_Wipic

Miksi Kairon-versiota pidetään jollain tavalla muita parempana? Luulin, ettei Koraania saisi muuttaa? Silti kaikki muslimit lukevat muunneltua, uudempaa versiota.

Alkuperäinen Koraani on täysin unohdettu. Kukaan ei pidä sitä pyhänä.

Miksi jotkut muslimimaat kieltävät Koraanin historian tutkimuksen? Mitä he pelkäävät?

Islam ei tunnu enää uskolta, vaan ideologialta, joka pyrkii sensuroimaan historiaansa ja uhkaa toisinajattelijoita kuolemalla. Usko ei tarvitse tällaista kieroilua turvakseen. Erilaiset kultit ovat salailevia ja uhkaavia.

12

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa123om2222

      Luulisin, että kyse ei ole kieroilusta. Vaan arvokkaasta aarteistosta, jota ei saa myydä vähästä hinnasta. Jos sanotaan, että Kristuksen veri oli äärettömän arvokasta ja Jumalan Sana on kullan arvoista niin Koraani, joka on Jumalan ääni on myös alkuperäisessä asussaan hyvin, hyvin arvokasta.

      Katsoin videota vain vähän, mutta näytti siltä kuin alkuperäinen Koraani olisi ollut kirjotusasultaan lähellä egyptiläisiä hieroglyfimerkkejä. Nuo merkit itsessään ovat profetaalisia kuvia. Monet egyptin hieroglyfimerkeistä esittävät tulevaisuuden keksintöjä ja työkaluja. Ja ovat itsessään arvokkaita.

      Se minkä vuoksi Egyptiläiset itse muuntivat hieroglyfikirjoitusasuun kirjoitetun Koraanin intialaiseen sanskritin kaltaiseen sinettikirjoitusasuun omaa varmasti takanaan monia hienoja tarinoita.

      Koraanista on monia eritasoisia käännöksiä, jotka poikkeavat sisällöltään huomattavasti toisistaan. Koraanista on myös monia resitaatioita, joiden arvo on todella suuri. Nuo resitaatiot ovat kuin kielillä puhumista ja omaavat kaikkien maailman kielten sanoja ja tavuja. Olen itse esim. alkanut tulkita niitä kielillä tulkitsemisen kautta ja ne muodostavat monia tarinoita tarinoiden päälle.

      Jos on totta, että alkuperäisen Koraanin sanat voivat omata jopa 30 eri merkitystä niin se on sellainen profetaalinen rikkaus, joka saa minut uskomaan Profeetan (SAAS) olleen todella profeettojen sinetti.

      Eräät runoilijat kuten Eino Leino kykenevät luomaan samaan runoon jopa kymmenen päällekäistä tarinaa ja tulkintamallia, mutta Koraani mitä ilmeisemmin vielä enemmän. Se on rikkaus ja aarteisto, joka ansaitsee enemmän kuin vain yhden liputuspäivän.

    • kosmopoliticos

      Erityisesti tuo kohta noista 72 neitsyestä on varsin mielenkiintoinen. Ehkäpä moni paratiisiin johtavan oikotien etsijää on jo pettynyt, kun vastassa onkin vain viinirypäleitä. Tarinan kerrontaanhan on aina kuulunut pieni liioittelu, ja näin ollen on hyvinkin mahdollista, että tuollainen pieni merkitysvivahde pääsi livahtamaan kirjoitettuun asuun. Muutoinhan Koraani lupaa ihan samoja asioita kuin raamattukin eli vähän maitoa ja hunajaa

      Nythän on löytynyt vielä vanhempikin Koraanin versio Birminghamin arkistoista. Se voi jopa sijoittua aikaan ennen Muhammedin syntymää. Jos näin on, niin islamin ja koraanin tutkimukseen voi syntyä uutta ja mielenkiintoista säpinää.

      • Me-ollaan-siellä-jo

        Ei se oikein voi sijoittua aikaan ennen Muhammedin syntymää, koska Koraani koottiin yhteen vasta Muhammedin kuoltua.

        Mitä paratiisiin tulee, niin ilmeistä ja kourimisista päätellen he taitavat luulla jo olevansa luvatussa paratiisissa.


    • hiipivähiljaisuus

      Voi rakkaat kansalaiset! Juuri nyt olen aivan otettu, ja ylpeä teistä jotka viitsivät tutustua vanhoihin teksteihin ja keskustella Koraanista ilman ennakkoasenteita ja ateistista syyllistämistä koskien vanhoja uskonnollisia tekstejä.
      Vaikka olen itse tutustunut vain tulevaisuussivuston Koraanin teksteihin tietämättä niiden suomennosten alkuperää, niin itse olen löytänyt sieltä saman armeliaisuuden minkä Raamatustakin jää käteen ja ihmettelen miksi tekstin sotaisuutta korostetaan. Aivan kuin Raamattu ei sisältäisi samaa uhoa ja koston hurmaa.
      Me maallistuneet länsimaalaiset emme halua kuulla että jokin korkeampi voima todella voisi meidän kaikkien sielut tuntea ja sanoa olevansa jotain suurta ja tärkeää ja yhteisten ponnistusten arvoista, ehei. Käskyt ja lait sanelee jokainen itse.

      • kosmopoliticos

        Edellinen kirjoittaja haluaa ummistaa silmansa silta tosiasialta, etta islamistit ajavat poliittista valtaa. Jos olisikin vain kyse uskosta ja uskonnon harjoittamisesta henkilokohtaisen valinnan tuloksena niin islam olisi ihan ok.
        Nythan on niin etta islam opettaa etta heidan profeettansa on Jumalan viimeisin profeetta mika tekee kaikista muista hairahtaneita. Tama tekee monista muslimeista ylimielisia. Niin kauan kun ollaan vahemmistona, vedotaan ihmisoikeuksiin heidan erityisasemansa turvaamiseksi. Sitten kun muslimeista tulee enemmisto niin vaaditaan etta yhteiskunta pyorii vain heidan ehdoillaan.


    • alfa123om2222

      On ikävää, että Mahdin vihollinen Sufy Ani kohtelee naisia ja lapsia kaltoin hyvin pahasti, jopa alavatsoja repien. Koraanin mukaan kaupungin naiset ja lapset ovat juuri se taho, joka päättää "puhdistetaanko" jokin kaupunki uskottomista. Kun Sufy Ani sortaa naisia ja lapsia menee siitä syy nykyiselle hallintojärjestelmälle ja tulee tilaa naisten äänivallalla vankistaa islamin asemaa politiikassa.

      Ilmestyksen mukaan Karitsa kerää maailmanlaajuisesti hallitsijoita ja pappeja hallitsemaan. Tämä on tapahtunut vähintää kahdesti: 1. Ranskan vallankumouksen Tricolor lippu lähti kiertämään ympäri maailmaa 2. Sosialismi kutsui koko työväestön maailmanlaajuisesti. Eli kaksi luokkaa Karitsa on jo kerännyt? Porvariston ja työväestön. Mutta Papisto ja Aatelisto (eliitti) on vielä Karitsalta ehkä keräämättä.

      Karitsan keräämistä tulee hallitsijat maan päälle ja tähän asti Porvaristo ja Sosialistit ovat olleet vankasti vallassa. Islam on kuitenkin antanut hyvin suuren uhrin ihmisinä ja luultavasti ehdolla Karitsan rooliin tänä aikana. Ehkä se pyrkii keräämään Karitsan nimissä papiston tai aateliston??? Joka tapauksessa mikäli niin tapahtuu niin se tapahtuu luultavasti naisiin ja lapsiin kohdituneen väkivallan vuoksi, että islam kohoaa hallitsijan rooliin. Joku voisi sanoa, että aatelisto ja papisto ovat jo aikaa sitten kerätyt, mutta eivät ota huomioon Profeetta Danielin kirjan seitsemännen luvun ilmoitusta, että Korkeimman pyhät ovat vankeina ja yhdennentoista kuninkaan hallintovallan alaisuudessa 1715 vuotta eli vielä vuoteen 2028 asti. Heitä ei siis ole voitu vielä kerätä?

      Lyhyesti: Hallintovalta on Karitsan kokoamien käsissä aina? Tähän asti on ollut oikeudenmukainen hallinto. On menossa väkivaltainen kampanja sille, että islam pääsisi hallitsemaan Karitsan alaisuudessa myös. Näyttää siltä kuin islam voittaisi hallintovaltaa käsiinsä. Kirjallisuuden mukaan Mahdi on uudistushenkinen, mutta muu islam patavanhoillinen ja jälkeen jäänyt.

    • Ehkätästäsyystä

      Kun Gabriel opetti Muhammedia lähes kymmenen vuotta, hän aina käytti puhuessaaan Jumalasta Jumala nimeä, eikä koskaan nimeä Allah vaikka aivan opetustoimensa loppupuolella se kahdesti meinasikin tulla hengen vaikutuksesta hänen huulilleen. Juuri tuosta syystä Gabriel lopetti opettamasta lisää Muhammedia.

      • esesdrdrtf

        Allah tarkoittaa Jumalaa arabiaksi.


    • Vastauskysymykseen

      Miksi muslimit eivät lue vanhinta mahdollista Koraania?

      Alkuperäisessä Koraanissa ei mainittu Allahin nimeä lainkaan.

    • okkigaam

      .

      Churchill:

      ¨Yksittäisillä muslimeilla voi olla hyviä ominaisuuksia, mutta uskonnon vaikutus lamaannuttaa sosiaalisen kehityksen niiltä jotka seuraavat islamia. Sen voimakkaampaa taannuttavaa voimaa ei maailmassa ole. Ei vielä lähelläkään tuhoutumista, muhamettilaisuus on sotaisa ja käännytystyötä tekevä uskonto. Se on myös jo levinnyt läpi Keski-Afrikan, tuottaen pelottavia sotureita joka askeleellaan. Jos kristinusko ei olisi suojassa tieteen vahvoilla käsivarsilla, jota vastaan se itse turhaan taisteli, modernin Euroopan sivilisaatio saattaisi tuhoutua, kuten tuhoutui muinaisen Rooman sivilisaatio.¨

    • alfa123

      Niin tuo, että itselläni on hyvyys ei tee Jumalasta tai muista ihmisistä hyviä. Se, että ymmärrän lukemaani ei myöskään anna muille ymmärrystä lukemansa suhteen.

      Eräät vanhat kirkkoisät puhuvatkin: Kristuksen kantamisesta, kannattelemista. Vaikka uskonto ja uskovaiset osottautuivat pettymykseksi niin yksi hyvä ihminen kykeni omalla hyvyydellään saamaan aikaan sen, että käännyttiin jälleen uskomaan Kristuksen hyvyteen.

      Se on outo prosessi, joka on monin tavoin mysteeri: Monet ovat tällaisia:

      "Mielellännehän te siedätte järjettömiä, te jotka itse olette niin järkeviä. 20 Tehän siedätte sen, että teidät orjuutetaan, teitä riistetään, teidät alistetaan, teitä kohdellaan tylysti ja lyödään kasvoihin."

      Kaikki tuo koettelemus on tullut Kristuksen taholta ja hänen maineensa on väliaikaisesti lakastunut. Mutta sitten joku alkaa kannatella Kristusta, vaikka tietää hänet pahaksi. Ja kaikki uskovat hyvyyteen jälleen.

      Vain yksi voi olla hyvä opettaa raamattu ja tuon yhden hyvyyden pitää saada muutkin jälleen uskomaan hyvyyteen. Vaikka kaikki muut ovat todellisuudessa pahoja.

      Islam, Kristinusko ja juutalaisuus ovat todellisuudessa läpeensä pahoja uskontoja ja niiden valtaistuimilla istuvat läpeensä pahat miehet. Pyydän anteeksi sitä, että olen joskus noita uskontoja suositellut. Mutta saan olla paljosta kiitollinen noille uskonnoille. Etenkin Juutalaisille, Jehovan todistajille, islamille ja Hare Krishna liikkelle. Ne ottavat, mutta myös antavat. Jos olisin järkevä suostuisin kaikkien noiden uskontojen edustajien tuhoon, mutta ....... en ole järkevä.

    • alfa123om2222

      Kuinka monet henkilöt ovatkaan kautta historian suositellet täysiä roistoja kuten Kristusta valtaan ja hallintoon. Itse olen suositellut suu kuolassa Imaami Mahdia, jota en todellakaan tunne, ja josta en tiedä voiko häneen luottaa pätkän pätkää.

      Jokaisen pitäisi suositella vain itseään ja jättää höpötykset muista henkilöistä omaan rauhaansa. Mutta kuinka joku voi suositella itseään kun tietää, ettei omaa yksin riittävää pätevyyttä. Sen verran kuitenkin tiedän, että uskonnot vain vainoavat muita ihmisiä ja itse en ole vainonnut ketään. Olen siis pätevämpi kuin yksikään uskovainen.

      Siksi suosittelenkin tästä lähtien vain itseäni enkä Kristusta tai Imaami Mahdia.
      Noilla kahdella on kyllä melkoinen etumatka minuun nähden ja omat Saatanan synagoogansa kiristämistä ja henkistä painostusta ja turhien lupausten ylläpitämistä varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe