Uusien autojen myyntiluvut +20,7%

EcoAutoko

Satuin näkemään oheisen talousuutisen ulkolaisella sivulla ja alla siitä vapaa tiivistelmä

- ->

Espanjassa on joulkuussa myyty uusia autoja 20,7% enemmän suhteessa vuoden takaiseen. Marraskuussa vastaava luku oli 25,4%.

Syyksi kerrotaan Espanjan tarjoama boonus vähemmän saastutaville autoille, ohjelma jota on jatkettu seitsemättä kertaa.

- ->

Onko Espanjassa jokin verotuksellinen tai käyttömaksuun perustuva systeemi jossa autot on luokiteltu niiden saastuttavuuden ja moottorin tehojen mukaan ja onko alueellisia eroja (maakunnilla oikeus omaan politiikkaan)?

Onko auton käyttö vuosikustannuksiltaan Espanjassa noin yleisesti ottaen minkä hintaista vaikkapa Suomeen verrattuna, vaikkapa jokin tyypillinen noin 2-2.2 litrainen dieseli? Tähän päälle moottoritemaksut.

Millaisia autoja Espanja' sponssaa' ekologisina?

Espanjan uusiutuvasta energinlähteiden tilanteesta en äkikseen löytänyt tuoreempaa tietoa.

- ->

"Espanjan tavoitteena on 30 % sähköstä uusiutuvaa energiaa (2010), josta puolet tuulienergiaa. Lisäystavoite vuosina 2005-2010 on tuulivoima 12 000 MW, biomassa 1700 MW, vesivoima 900 MW, keskittävä aurinkovoima 500 MW ja aurinkokennot PV 400 MW sekä sekä yhteensä 2010 mennessä: 4,2 milj. m2 (3 GW) aurinkolämmitystä ja 2000 milj. litraa biopolttoaineita (“Plan de Energías Renovables en España 2005–2010", ..."

- https://fi.wikipedia.org/wiki/Uusiutuva_energia_Espanjassa

3

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EcoAutoko

      Ilmeisesti Espanjan suomalaiset elävät laput silmillä finn-ghetoissaan eivätkä juuri lainkaan seuraa asuinmaansa taloutta ja tapahtumia tai ole niistä edes kiinnostuneita.

      Taitaa lähinnä vain oman ruokakorin, lääkkeiden ja oluen hinta kiinnostaa ... on pitänyt ilmoja tyyliin ;-)

    • Hispano

      Oletko asiasi kanssa nyt oikealla sivustolla? Tämä sivustohan löytyy osoitteesta: MATKAILU>MATKAKOHTEET>EUROOPPA>ESPANJA>AURINKORANNIKKO. Lomamatkailijaa kiinnostaa ensisijaisesti kohteen ilmasto, palvelut ja hintataso.
      Espanjassa pidempiä aikoja viettäville on omat sivustonsa mm espanja.org ja useita Facebook-sivustoja.

      • EcoAutoko

        Hispano vaikuttaa nyt toimivan 'hieman' ns. tekopyhällä logiikalla.

        Tämä palsta nimeomaan on avoin ja täällä on vuosia perinteisesti ollut myös huomattavankin aktiivista keskustelua hieman kaikesta aurinkorannikon suomalaisten asioihin littyvästä, vaikka kommentoijat eivät useinkaan ole olleetkaan niitä asiallisimpia tai penaalin terävimpiä kyniä ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe