Antaisitko pankkitunnuksesi jollekin

Paministia.kusetettu

sukulaisellesi? Jos hän vaikka sanoisi että haluaa huolehtia lääkityksestäsi ja tarvitsee oamkantaan päästäkseen pankkitunnuksia....
Siis kai tunnusten omistaja voi itse kirjautua sinne ja antaa toisen katsoa paljonko reseptejä on jäljellä, vai? Eikös tällainen henkilö voi täysin huoletta käyttää toisen rahoja, jos on pankkitunnukset hallussa? Itse en ikimaaimassa antaisi kusettaa itseäni millään varjolla antamaan tunnuksiani.

37

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

      Ei ole ollut tarvetta antaa tunnustani kenellekään, muistaakseni.
      Minulla on joskus ollut toisen pankkikortti ja tunnus hallussani jonkun aikaa. En minä kuitenkaan kuseta muita kuin koiria. Hyvin voit luottaa tunnuksesi minulle.

    • kysypankista

      Ei pankkitunnusta saa antaa kellekkään, jos on edunvalvoja silloin eri juttu ja siitäkin virallinen sopimus.

      • Tiedän toki, ettei saisi antaa, vaan kun annan, pankkikortti on minun vastuullani, ja jälkikasvu käyttää vastuullani korttiani kun pyydän. Tunnuskin yksinkertaisella ihmisellä on niin yksinkertainen, että muistavat sen ulkoa. On niin paljon yksinkertaisempaa hoitaa kortilla asiat selväksi saman tien kuin vatuloida etu tai jälkikäteen rahojen tai tilisiirtojen kanssa.


      • siilimuori3
        rosaliiin kirjoitti:

        Tiedän toki, ettei saisi antaa, vaan kun annan, pankkikortti on minun vastuullani, ja jälkikasvu käyttää vastuullani korttiani kun pyydän. Tunnuskin yksinkertaisella ihmisellä on niin yksinkertainen, että muistavat sen ulkoa. On niin paljon yksinkertaisempaa hoitaa kortilla asiat selväksi saman tien kuin vatuloida etu tai jälkikäteen rahojen tai tilisiirtojen kanssa.

        Annat(ko) siis pankkitunnuskortinkin kokonaisuudessaan sillä sitähän tarvitaan verkkopankissa ja monissa muissa pankkitunnuksilla avattavissa palveluissa kuten esim kanta.fi. sekä monet muut palvelut. Tunnuslukuhan on aina eri ja kysytään aina erikseen.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Annat(ko) siis pankkitunnuskortinkin kokonaisuudessaan sillä sitähän tarvitaan verkkopankissa ja monissa muissa pankkitunnuksilla avattavissa palveluissa kuten esim kanta.fi. sekä monet muut palvelut. Tunnuslukuhan on aina eri ja kysytään aina erikseen.

        Edellä kirjoitin pankkikortista ja sen tunnusluvusta. Totta.
        Ne kaikenmoiset lituskat ja läpyskät, niitä en mukanani kuljettele ja yhdessä kasassa koko nivaska. Yhden suurkuluttaja olen muita tarvitsen tosi harvoin. Nettipostiin kirjaudun pankkitunnuksilla ja siellä käyn usein.
        Jos jälkikasvua kiinnostaisi ne tunnukset tai minun kanta.fi tietoni tai jokin muu raha-asioihini liittyvä juttu, niin kaiken kertoisin. Kerran he kuitenkin joutuvat niitten kanssa painimaan. Asiansa hoitavaa tervejärkistä porukkaa koko sakki.


    • hytinäx1

      Tietenkin olen antanut, jopa tilinumeroni, mutta lääkitykseen he eivät rahojani ole käyttäneet. Ei omiinsa eikä minunkaan :)

      • Riippuisi.tilanteesta

        En minäkään antaisi sukulaisten syödä lääkkeitäni, etenkin jos ne olisi määrännyt joku kalloasiantuntija. Joillekin tuttaville voisi antaa rauhoittavaa, silloin tällöin.
        No eipä ole mitään lääkitystä, paitsi reseptirasvaa jota sivelen 3 - 4 kertaa vuodessa lievään ihottumaan, jos se aktivoituu etenkin talvella, kuivilla pakkasilla.
        Tyttärellä on varatilin kortti kaiken varalta. Eipä tuo ole siellä käynyt syksyn jälkeen vaikka olen yllyttänyt, opiskelija hän kun on.


      • Paministia.kusetettu

        Ei ole siis kysymys mistään tilinumerosta tai pankkikortin tunnusluvusta, vaan verkkopankkitunnuksista. Siis joilla voi kirjautua verkkopankissa toisen tilille ja siirtää vaikka kaikki rahat omalle tililleen, ja maksella toisen rahoilla laskujaan.

        Tää on jatkokertomusta aikaisempaan jutusteluun ja koskee samaa äiteetä. Nyt on pojan elämässä muutosta ja perintö tulossa. Äitellänsä on kaiketi täysi valta käytellä rahoja niin kuin lystää, vai? Uskoisin että kanta.fi on pelkkä tekosyy. Saanut ehkäpäpojan maksamaan vuokran ottamalla pankkitunnukset ja maksamalla pojan eläkkeestä sen.
        Ihmettelen mahtaisko poika olla suostunut antamaan pankkitunnukset äidilleen suosilla, vai olisko äiteensä ottanut ne....
        Eihän ole konsti eikä mikään ottaa niitä sillä aikaa kun poika on pois kotoa. Ja takaisin taitaa olla turha pyytää tunnuksiaan. Ovat varmaan niin hyvässä jemmasssa. Tuskin mitään virallista lupaa on.


      • ent.siivoojaparka
        Paministia.kusetettu kirjoitti:

        Ei ole siis kysymys mistään tilinumerosta tai pankkikortin tunnusluvusta, vaan verkkopankkitunnuksista. Siis joilla voi kirjautua verkkopankissa toisen tilille ja siirtää vaikka kaikki rahat omalle tililleen, ja maksella toisen rahoilla laskujaan.

        Tää on jatkokertomusta aikaisempaan jutusteluun ja koskee samaa äiteetä. Nyt on pojan elämässä muutosta ja perintö tulossa. Äitellänsä on kaiketi täysi valta käytellä rahoja niin kuin lystää, vai? Uskoisin että kanta.fi on pelkkä tekosyy. Saanut ehkäpäpojan maksamaan vuokran ottamalla pankkitunnukset ja maksamalla pojan eläkkeestä sen.
        Ihmettelen mahtaisko poika olla suostunut antamaan pankkitunnukset äidilleen suosilla, vai olisko äiteensä ottanut ne....
        Eihän ole konsti eikä mikään ottaa niitä sillä aikaa kun poika on pois kotoa. Ja takaisin taitaa olla turha pyytää tunnuksiaan. Ovat varmaan niin hyvässä jemmasssa. Tuskin mitään virallista lupaa on.

        Jaaha, sitä samaa märinää ulkopuoliselta ihmiseltä äidin ja pojan keskinäisistä raha-asioista.
        Jos pojalla ei ole mitään kontrollia omasta tilistään, niin oikeinhan se on, että äitee auttaa häntä. Jos näyttää siltä, että poika joutuu olemaan nälässä, kulkemaan napa paljaana ja avojaloin pakkasessa, niin höyryä sitten lisää. Mutta jos poika vaikuttaa tyytyväiseltä äidin hoivassa, niin anna heidän olla ja hoitele sinä vain omat asiasi.


      • Paministia.kusetettu
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jaaha, sitä samaa märinää ulkopuoliselta ihmiseltä äidin ja pojan keskinäisistä raha-asioista.
        Jos pojalla ei ole mitään kontrollia omasta tilistään, niin oikeinhan se on, että äitee auttaa häntä. Jos näyttää siltä, että poika joutuu olemaan nälässä, kulkemaan napa paljaana ja avojaloin pakkasessa, niin höyryä sitten lisää. Mutta jos poika vaikuttaa tyytyväiseltä äidin hoivassa, niin anna heidän olla ja hoitele sinä vain omat asiasi.

        Ei ole todellakaan tyytväinen!! Kerrankin tässä hiljattain kun olin äitinsä kanssa puhelimessa, poika eli aikuinen mies, tuli pyytämään jotain ja kysyin että mitä hän pyysi. Äitinsä sanoi että maitoa ja että kuulemma syö ja juo kaiken..., ja poika on todella hoikassa kunnossa, joten ei liikaa näytä ruokaa saavan, ja äitinsä sanoi että heillä on eri ruuat:O
        Ei ihme että tarvitsee pameja kun äiti hallinnoi kaikkea ja sysää vain pikkuhuoneeseen aikuista ihmistä. Mutta kohtahan äityli pääsee mielipuuhaansa eli itselleen shoppailemaan vaatteita, kalliita ihovoiteita, kodinkoneita yms kunhan perintörahat napsahtavat pojan tilille.
        Miksi puolustelet tuollaista, vai oletko itse samanlainen?? Esim. määrättyjen lääkepakkausten määrät näkyvät pakkausten tarralipukkeesta, ei siinä mitään pankkitunnuksia tarvita, eikä tätä omakantaa edes ole vielä kauaa ollut.


      • ent.siivoojaparka
        Paministia.kusetettu kirjoitti:

        Ei ole todellakaan tyytväinen!! Kerrankin tässä hiljattain kun olin äitinsä kanssa puhelimessa, poika eli aikuinen mies, tuli pyytämään jotain ja kysyin että mitä hän pyysi. Äitinsä sanoi että maitoa ja että kuulemma syö ja juo kaiken..., ja poika on todella hoikassa kunnossa, joten ei liikaa näytä ruokaa saavan, ja äitinsä sanoi että heillä on eri ruuat:O
        Ei ihme että tarvitsee pameja kun äiti hallinnoi kaikkea ja sysää vain pikkuhuoneeseen aikuista ihmistä. Mutta kohtahan äityli pääsee mielipuuhaansa eli itselleen shoppailemaan vaatteita, kalliita ihovoiteita, kodinkoneita yms kunhan perintörahat napsahtavat pojan tilille.
        Miksi puolustelet tuollaista, vai oletko itse samanlainen?? Esim. määrättyjen lääkepakkausten määrät näkyvät pakkausten tarralipukkeesta, ei siinä mitään pankkitunnuksia tarvita, eikä tätä omakantaa edes ole vielä kauaa ollut.

        """Miksi puolustelet tuollaista, vai oletko itse samanlainen??"""
        En nyt tarkalleen tiedä minkälainen sinä tarkoitat kysymykselläsi, että olisin.
        Luultavasti en ole, sillä ei minulla ole poikaakaan, enkä ole yhtään edes hajulla, mitä sellaiset pamit ovat. Sinulle näyttävät olevan jotain hyvinkin tuttua?
        Mitä sitten muuta olet kertonut, niin en välitä vaateshoppailusta (suorastaan inhoan), enkä käytä kalliita ihovoiteita (jos niin en halpojakaan).
        Olen vain sitä mieltä, että ulkopuolisen on asiatonta työntää nokkansa toisen perheen asioihin, etenkin raha-asioihin. Ja lisäksi juoruta ja märistä niistä avoimella keskustelupalstalla itselleen tuntemattomille ihmisille, jotka eivät kuitenkaan voi sinua auttaa muuten kuin olla sinun itkumuurinasi.


      • Paministia.kusetettu
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """Miksi puolustelet tuollaista, vai oletko itse samanlainen??"""
        En nyt tarkalleen tiedä minkälainen sinä tarkoitat kysymykselläsi, että olisin.
        Luultavasti en ole, sillä ei minulla ole poikaakaan, enkä ole yhtään edes hajulla, mitä sellaiset pamit ovat. Sinulle näyttävät olevan jotain hyvinkin tuttua?
        Mitä sitten muuta olet kertonut, niin en välitä vaateshoppailusta (suorastaan inhoan), enkä käytä kalliita ihovoiteita (jos niin en halpojakaan).
        Olen vain sitä mieltä, että ulkopuolisen on asiatonta työntää nokkansa toisen perheen asioihin, etenkin raha-asioihin. Ja lisäksi juoruta ja märistä niistä avoimella keskustelupalstalla itselleen tuntemattomille ihmisille, jotka eivät kuitenkaan voi sinua auttaa muuten kuin olla sinun itkumuurinasi.

        Varmasti tiedät mitä pamit ovat! Lyhenne Diapamista. Olen halunnut ottaa selvää yleisestä mielipiteestä että mitä ihmiset ovat mieltä siitä että joku äiti ottaa haltuunsa poikansa pankkitunnukset mikä tarkoittaa että on oikeus käyttää rahoja. Ymmärtääköhän poika edes sitä kun syö näitä rauhoittavia. Vaikkei siellä nyt ole vielä isoja rahoja, mutta kun perintö tulee lähiaikoina pojan tilille, niin sehän on näiden pankkitunnusten alla. Äiti tietenkin nappaa aina jouksevien numeroiden taulukon kun tulee pankista pojan nimellä, eihän niitä muuten saa haltuunsa. Ei se riitä että tietää tämän tunnusluvun 12345678. Aika pitkäksi aikaa siitä taulukosta niitä numeroita riittää.
        Jos poika on tyytyväinen, niin miksi hän on vihaisena sanonut eräälle sukulaiselleen että äiti vie hänen rahansa? Mt-ongelmainen ja rauhoittaviin koukuttunut on aika heikoilla jäillä. Tuskin äiti ketään ulkopuolista edunvalvojaa haluaa, kun voi itse käytellä rahoja mielensä mukaan.
        Kyllä täällä tuntuu olevan sellaisiakin, jotka ovat kanssani samaa mieltä että moraalitonta toimintaa tältä äidiltä.
        Mutta kun on kysymyksessä ihminen joka on tottunut aina rahastamaan jotakuta. Ensin miehensä rahoja, eron jälkeen äitini rahoja ja tämän kuoleman jälkeen isäni rahoja ja nyt poikansa rahoja.
        Omia säästöjään hautoo tileillänsä. Kuka sitä nyt omia rahojaan käyttäisi kun voi toistenkin rahoja käyttää...:/


    • siilimuori3

      En anna niin kauan kun kykenen asiani itse hoitamaan. Pitäisi varmaan tehdä jo nyt edunvalvontavaltuutus.Erikseen raha-asioille ja erikseen hoito- ja huolenpitotyölle.

      • Olen jo hieman samaa ajatellut, että ja jos, jos sittenkin tulen äkkiä siihen tilanteeseen, että en itse tajua mitään, niin ainakin lapseni tietäisi tunnukseni. Tosin on ne kodissani melko helposti saatavilla, siis kaikki esillä.

        Tietenkin tuo "sukulaiselle" on sellainen sanonta, että siihen rajaan vain oman lapseni ja jos häntä ei olisi, niin lapsenlapselleni, joka osaa jo aika sujuvasti käyttääkkin, tietenkin minun suostumuksella.

        Kukaan ei hyödy minun resepteistä, jos ei halua ylimääräistä verenpaineeseen ja sokeriin ja muita ei ole.


      • siilimuori3
        Kristiina23 kirjoitti:

        Olen jo hieman samaa ajatellut, että ja jos, jos sittenkin tulen äkkiä siihen tilanteeseen, että en itse tajua mitään, niin ainakin lapseni tietäisi tunnukseni. Tosin on ne kodissani melko helposti saatavilla, siis kaikki esillä.

        Tietenkin tuo "sukulaiselle" on sellainen sanonta, että siihen rajaan vain oman lapseni ja jos häntä ei olisi, niin lapsenlapselleni, joka osaa jo aika sujuvasti käyttääkkin, tietenkin minun suostumuksella.

        Kukaan ei hyödy minun resepteistä, jos ei halua ylimääräistä verenpaineeseen ja sokeriin ja muita ei ole.

        Aivan. Sellainen hetkihän voi tulla jo tänään. Ainakin yhteisten ja omien raha-asioiden hoitamiseen tarvittaisiin jo valtuutus, jotta hommat hoituu vaikka itse ei olisi niitä hoitamassa. Samaten hoitotahtoilmaisu olisi hyvä käydä tekemässä vaikka siellä kanta.fi sivuilla. Olisi taakkaa pois sitten omaislta pois kun olisi itse ilmaissut tahtonsa.


      • Siilimuori
        "Aivan. Sellainen hetkihän voi tulla jo tänään".!!!! Olipa osuvasti!

        Sain jo hieman esimakua "kuolemasta", sillä näyttöpäätteeni tilttasi melkein heti ja oli se kuin pieni kuolema minulle. Pakkasta oli (25-)paljon, siis autokaan ei käynnistynyt. Vihdoin, kun lauantaina sain auton käymään, niin kaupat oli kiinni, joten tänään sain uuden näytön, mutta on tämä outo? Näyttö on leveä, kuten teksti, eikä auta, jos sitä pienennän, sillä sittenkin se on lituskan leveä? Nyt täytyy opetella.

        Kovasti jo meinasin läppärin ostaa, mutta siinä ei ollut Spider-pasianssia ja myyjä ei osannut suoraltakädeltä sanoa, kuinka se saadaan?:DD


    • Sain muinoin pankiltani tunnustuksen.
      Sain muuttaa maksu-korttini luotto-kortiksi.
      Tunnustus tuli kotiini, vaikka en pyytänyt.
      En katsonut tapahtumaa kusetukseksi.
      En vieläkään katso.
      Vaikka vuosikymmentä on jo kulunut.
      Olen kyllä huomannut monelle nousevan pissiä päähän.
      Kun eivät aitoa luotto-korttia saa millään muullakaan ilveellään.
      Surkimukset luottoilevat pikaisesti.
      Minä pitkin aikaa.

      H.

      • Luottamuslauttamus

        Kuulutko Helsingin Luottokunnan Rotary-Clubiin?


    • Antaisin jos olisin niin heikossa kunnossa etten itse pystyisi huolehtimaan asioistani. Molemmille lapsilleni uskon vaikka henkeni heidän käsiinsä, Lutusesta on tulossa samaan kategoriaan kuuluva. Johtuu kai siitä että minulla ei ole niin paljoa menetettävää ;)

      • hytinäx1

        Jos lähden pidemmälle matkalle niin muistutan lapsiani mistä kansiosta he löytävät tietoni, jos sattuisi ettei siltä matkalta tule takaisin elävänä tai jokin onnettomuus kohtaisi ja kyky kommunikoida häipyisi.


    • Ei.kuulu.ulkopuolisille

      Voi antaa vain edunvalvojalle. En antaisi tunnuksiani kenellekään. Lääkepakkauksen kyljessä olevassa henkilökohtaisesta lipukkeesta näkee, minne asti lääkkeet on voimassa ja onko lääkettä vielä jäljellä. Toinen vaihtoehto on soittaa apteekkiin suoraan tai reseptin uusijalle.

      • höynäytettyyjä

        Edunvalvojako, ei nyt vielä.
        Silloinhan sitä on sitten itse vastuuta vailla, toiset saa huseerata niin ja näin,
        etkä itse voi asialle mitään, kun olet pistänyt nimesi alle lukematta, mikä se oli!!


    • Minulla ei ole koskaan ollut niin hyvää sukulaista, että olisin antanut sellaiselle yhtään mitään luottamuksellista.
      Vaimo on tietenkin eri asia. Hänellä on tunnukseni joita käyttää tarpeen mukaan. Heikkoutena on tunnusten yksilöllisyys. Pankki- ym. asiat sujuvat hyvin mutta omakantaan hän ei pääse minun tunnuksillani ja toistaiseksi se on ollut ainoa asia johon hän olisi tarvinnut omia.

    • Luottamustoimii

      Tunnuslukuni on molemmilla lapsillani ja toimitan heille aina myös kopion viimeisimmästä tunnuslukulistastani, sillä koskaan ei tiedä jos jotain maksujani pitäisi hoitaa ollessani estynyt tai heille itselleen tulisi joku akuutti rahan tarve.

      • ent.siivoojaparka

        Noin minäkin ajattelen.
        Ei koskaan voi tietää, jos nuorempikin joutuu väliaikaisesti sellaiseen tilaan, ettei itse pysty hoitamaan raha-asioitaan.
        Turha mitään edunvalvojaa erikseen virallisesti pestata joittenkin viikkojen tai kuukausien ajaksi. Vastuuhan on perimmältään hänellä, joka sen kortin, tunnusluvun, henkilöpaperinsa... luovuttaa vapaaehtoisesti toisen käyttöön, mutta luulisi jokaisella olevan joku luotettu läheinen sellaisen varalla.
        Itse olen huono enää luottamaan mihinkään tai keneenkään muihin kuin itseeni vaikka blondi ja sinisilmäinen olenkin. Maailma on opettanut. Omiin lapsiini vielä sen verran luotan (ennenkuin muuta käytöstä osoittavat), että heille uskaltaisin luottaa ne kruunut mitä omistan. Jos hekin pettäisivät luottamukseni, niin oikeastaan yks hailee sekin.


    • eppu2

      Ei ole tarvetta ollut, mutta voi sekin päivä vielä tulla.
      No, kun on vain 1 lapsi, asioideni hoito lankeaa hälle tarvittaessa.
      Huomasin, että lääkepakettiini oli laitettu pieni lappu, missä kerrottiin mihin asti reseptiä riittää.

      • pösilöä

        Verkkopankkitunnukset ovat henkilökohtaiset, on laitonta antaa niitä kenellekään!! Ne ovat samalla henkilöllisyystodistus.


      • Huono.passi.se.on

        ""Verkkopankkitunnukset ovat henkilökohtaiset, on laitonta antaa niitä kenellekään!! Ne ovat samalla henkilöllisyystodistus.""

        Se on hyvinkin totta, ei vaan toimi aina. Yritin Osuuspankin tunnusluku listalla päästä Tallinnan laivaan mutta käännyttivät jo lippuluukulta. Kokeilin vielä Danske bankenin tunnusluku listaa mutta ei kelvannut sekään kun numeroiden alla ei ollut passikuvaa.
        Perkele huomenna kokeilen Nordean tunnuslulu kortilla.


      • eppu2
        pösilöä kirjoitti:

        Verkkopankkitunnukset ovat henkilökohtaiset, on laitonta antaa niitä kenellekään!! Ne ovat samalla henkilöllisyystodistus.

        Jos makaa vihanneksena, niin jonkun ne asiat on hoidettava.
        Jos olen ne osoittanut jälkeläiselleni, niin minähän siitä vastaan, vaikka olisin kuinka sairas. Silloinhan ei voi korvauksia vaatia, tilin ´oikeudettomasta´ käytöstä.
        Mitäpä siitä sitten, jos ei enää mitään ymmärrä.


    • ei.aina.käy.näin

      Äitini on antanut mulle valtuudet, koska on iäkäs ja kykenemätön hoitamaan itse pankkiasioita, hänellä oli vaihtoehdot vähissä :) Hänen onnekseen olen tunnollinen eikä ole tullut ajatuksiinkaan siirtää häneltä senttiäkään omalle tililleni, ei myöskään nostaa automaatista.
      Olen päinvastoin rikastuttanut häntä rahavahtina, hän kun oli ennen leväperäinen turhien tavaroiden ostelija. Nyt pystyimme ostamaan hänelle omia vammaisvälineitä, mm. sähkömopon, ja säästössäkin on jotain.

    • reppuriika

      Minulla on ystävä, joka ei aina pysty käyttämään nettiään ja soolotunnuksiaan maksaessaan laskuja. Hän kyllä luottaisi ja on jopa pyytänyt tekemään maksusuorituksia puolestaan kotonaan, mutta tähän asti ei ole ollut ihan vielä pakko. Sanon hänelle, että maksakaa sitten, kun tyttäret tulevat käymään. Ja usein häntä avustaa myös tyttären lapset.
      En periaatteessa ryhdy moiseen, ettei kenelläkään tulisi epäilystä että tapahtuuko kaikki niin kuin pitää.
      Pelkään sitä, että nämä naisen sukulaiset alkavat epäilemään ja saattavat alkaa puhumaan perättömiä.

    • hmmmmh

      Täytyisi ihmisillä olla perustelut miksi haluaa paneutua jonkun ikääntyneen vajaakuntoiseksi ehkä luokitellun omaisens asioihin
      - on monenikäistä sukulaista, nuoret perheet yleensä asiansa hoitavat eikä vanhusasiat silleen kiinnosta kun elävät elämänsä ruuhkavuosia, työtä kädet täynn.
      laitapuolen äärimmäisyysihmiset ongelmineen ehkä enempikin kuormittava tekijä
      kuin auttajia. Myös lisäharmien aiheuttajia. - yleensä toimintansa tähänkin asti perustunut aistienvaraisen tiedon heikentämiseen ja vainoharhaisuus, dementia, tylsyys, kuppatauti ym. diagnoosien omatoimiseen luettelointiin - mihin olen todennut että onhan toki sairauksia ja myös vammaisuutta monenlaista.
      Arjessa selviytymisen ja avuntarpeen määrittely pitäis mun mielestä alkaa toisella tavoin kuin pankkitunnuksista tai kodin omaisuuden arvon määrittelystä.

    • kääkrääk

      En antaisi mitään tunnuksia -
      - mutta sillekään tosiasialle, että on vuosien varrella kotiin tunkeutujia, kadonnu niin lääkkeitä, rahaa, henkilöpapereita, työkaluja, esineitä, pyykkiä ulkonarulta,
      postit a henk.koht. tavaroita autosta - kun niille porukoille ei vaan aina pärjää.
      Ainakaan silloin kun onollu shokissa hakkaamisen tai silmien ja korvien puhkomisen jäläkehe.

    • sopimusonsopimus

      Pankin käyttöehdot KIELTÄVÄT tunnuksien luovuttamisen muille. Jos tapahtuu väärinkäyttöä luovutyaja on itse vastuussa tapahtuneesta sen ohella että on tietoisesti rikkonut ehtoja.

    • luulisinnäin

      Valtakirja pitää olla, vaikka oliskin oma aikuinen lapsi

      • Näin.sen.näen

        Mihin sitä valtakirjaa muka tarvittais, jos joku pääsee toisen tilille verkkopankissa tunnuksien avulla ja siirtää rahaa omalle tililleen? Sitten vain shoppailemaan!!


    • Enoletyhmä

      En missään tapauksessa enkä kenellekään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4966
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1975
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1523
    6. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1387
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1367
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe