Psykiatrit on puoskareita

psykoottinen-

Tässä taas yksi hyvä esimerkki siitä:

http://yle.fi/teos/huumesuomi/lsd/

Ja mielenkiintoista tässä on se, että psykiatrien pitäisi hoitaa potilaitaan eikä aiheuttaa heille psykooseja! HALOO!

Mikään ei ole muuttunut noista päivistä, huumeitahan ne syöttävät eri muodoissaan nykyäänkin potilailleen!

Toinen näkökulma asiaan on se, että psykoosin voi saada pelkästään syömällä leipää missäpä onkin päässyt torajyvä sinne! Siinäpä uutta näkökulmaa psykoosiin nykypäivänä! Kannattaako heti olla kuskaamassa sitäkään raukkaa sinne osastolle, jos sillä raukalla onkin torajyvän aiheuttama myrkytys?

21

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykoottinen-

      Onko kukaan lukenut tätä kirjaa? Onko sitä vielä suomennettu?

      Deadly Psychiatry and Organised Denial Kindle Edition
      by Peter C. Gotzsche (Author)
      http://www.amazon.co.uk/Deadly-Psychiatry-Organised-Denial-Gotzsche-ebook/dp/B014SO7GHS

      Olen lukenut saman tekijän Peter C. Gotzsche: tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus ja se oli erittäin hyvä ja valaiseva kirja. Asia on just niinkuin epäillytkin jo pidempään! Suosittelen!
      http://www.adlibris.com/fi/kirja/tappavat-laakkeet-ja-jarjestaytynyt-rikollisuus-9789525701401

      • Mikä_meni_pieleen

        Olen lukenut Deadly Psychiatry And Organised Denial Peter C. Götzscheltä. Kirja tullaan julkaisemaan suomeksi mahdollisesti jo tämän vuoden aikana. Suosittelen. Karmaisevaa luettavaahan se on; tutkimuksissa ja vastaanotoilla kusettamista, ihmisten alistamista, pahoinpitelyä ja jopa tappamista auttamisen nimeen. Siitä on psykiatria tehty.


      • psykoottinen-
        Mikä_meni_pieleen kirjoitti:

        Olen lukenut Deadly Psychiatry And Organised Denial Peter C. Götzscheltä. Kirja tullaan julkaisemaan suomeksi mahdollisesti jo tämän vuoden aikana. Suosittelen. Karmaisevaa luettavaahan se on; tutkimuksissa ja vastaanotoilla kusettamista, ihmisten alistamista, pahoinpitelyä ja jopa tappamista auttamisen nimeen. Siitä on psykiatria tehty.

        Tämä sinun edellä mainittusihan on niin koettu/ nähty henkilökohtaisesti, että ei ole mitenkään vaikeaa uskoa sitä todeksi. Näin se juuri on! Toisin kuin näillä ihmisillä, jotka eivät ole itse hoidon piiriin joutuneet. Mäkin olisin jo 5 metriä mullan alla ollut jo aikapäivää sitten, jos olisin tehnyt kaiken mitä psykiatrit olisivat halunneet mulle tehdä. Onneksi käytän aivojani ja olen jääräpääni pitänyt siitä lähtien, kun mullekin totuus alkoi valjeta! Viimeiseen hengenvetoon asti kartan kaikkea psykiatrista "hoitoa" oli tilanne mikä hyvänsä, en halua kuolla vaan elää! Kaikki mitä ne tekee vaan pahentaa tilannetta keskimäärin.

        Se minusta vaan on kurjaa tässä mielenterveyspotilaan elämässä, kun tavallisellakin lääkärillä käynti voi koitua kohtaloksesi. Tässä jonkun aikaa sitten, kun päivystykseen menin, niin enkös joutunut mielenterveysosastolle minne en todellakaan halunnut, siitä suoraan sinne, oikein kahden vartijan saattelemana! Eikä mua sieltä siirretty minnekään vaikka mulla lähes kaikki verikokeet näytti siksakkia tulokartoituksessa. Siellä oltiin jo tunkemassa mömmöjä naamaan ennen kuin tulokset oli tulleet ja jos en olisi siihen vedoten ollut syömättä lääkkeitä, ties miten oisi käynyt! Ei ne onneksi sen jäkeen pakottaneet syömään, kun oli fyysistäkin syytä! Enkä syönyt mutta kyllä siinä piti vakuutella, että pois päästivät siitä huolimatta. Nehän kohtelee jokaista potilasta niinkuin aivokuollutta idioottia ja tekevät kaikkensa, että taantuisit jonnekin kasvikseksi. Saa omata poliitikon puheen lahjat, että pääsee edes hoitamaan omat asiansa osastolta käsin. Onneksi Herra sellaiset on minulle antanut! Kiitos Hänelle! Ainut hyvä oli, että sain niitä fyysisen puolen tutkimuksia sitten osastolta käsin järjestettynä. Ja löyty ihan oikeaa sairautta!

        Nykyään kynnys hakea edes apua muihin sairauksiin on todella korkealla ja mietin tarkkaan voidaanko tämä tulkita johonkin psyykkiseen sairauteen kuuluvaksi, ettei sama tapahdu uudestaan. Kaikki fyysisetkin sairaudet ollaan leimaamassa psyykkisestä tilanteesta johtuviksi vaikkei ne edes ole. On vaikea saada apua fyysisiin vaivoihin! Pitää olla varma, että se näkyy jossakin mustaa valkoisella testissä tai sitä ei voi mennä valittamaan minnekään paitsi ehkäpä yksityiselle?

        Mielenterveyspotilashan ei näköjään lääkäreiden mielestä voi enään koskaan sairastua mihinkään vaan kaikki on aina tulkittava jo saatujen diagnoosien kautta! Kyllä ne on pölvästejä!


      • eulle

        Aivan käsittämätöntä vääryyttä olet joutunut kokemaan. Otan osaa.


      • psykoottinen-

        Kiitos myötätunnostasi, sinulla on vielä sydän tässä pahassa maailmassa säilynyt paikallaan! Toisin kun monella hoitohenkilökuntaan kuuluvalla tunteettomalla narsisti natsijuntalla!

        Oletteko muuten nähneet elokuvan: yksi lensi yli käenpesän? Siinä on hyvin kuvattu pöpiläelämää, nimenomaan mitä se kuuluisa "hoito" oikeasti on.
        http://cdon.fi/elokuvat/yksi_lensi_yli_käenpesän-4050423


      • tätähän-se-on
        psykoottinen- kirjoitti:

        Tämä sinun edellä mainittusihan on niin koettu/ nähty henkilökohtaisesti, että ei ole mitenkään vaikeaa uskoa sitä todeksi. Näin se juuri on! Toisin kuin näillä ihmisillä, jotka eivät ole itse hoidon piiriin joutuneet. Mäkin olisin jo 5 metriä mullan alla ollut jo aikapäivää sitten, jos olisin tehnyt kaiken mitä psykiatrit olisivat halunneet mulle tehdä. Onneksi käytän aivojani ja olen jääräpääni pitänyt siitä lähtien, kun mullekin totuus alkoi valjeta! Viimeiseen hengenvetoon asti kartan kaikkea psykiatrista "hoitoa" oli tilanne mikä hyvänsä, en halua kuolla vaan elää! Kaikki mitä ne tekee vaan pahentaa tilannetta keskimäärin.

        Se minusta vaan on kurjaa tässä mielenterveyspotilaan elämässä, kun tavallisellakin lääkärillä käynti voi koitua kohtaloksesi. Tässä jonkun aikaa sitten, kun päivystykseen menin, niin enkös joutunut mielenterveysosastolle minne en todellakaan halunnut, siitä suoraan sinne, oikein kahden vartijan saattelemana! Eikä mua sieltä siirretty minnekään vaikka mulla lähes kaikki verikokeet näytti siksakkia tulokartoituksessa. Siellä oltiin jo tunkemassa mömmöjä naamaan ennen kuin tulokset oli tulleet ja jos en olisi siihen vedoten ollut syömättä lääkkeitä, ties miten oisi käynyt! Ei ne onneksi sen jäkeen pakottaneet syömään, kun oli fyysistäkin syytä! Enkä syönyt mutta kyllä siinä piti vakuutella, että pois päästivät siitä huolimatta. Nehän kohtelee jokaista potilasta niinkuin aivokuollutta idioottia ja tekevät kaikkensa, että taantuisit jonnekin kasvikseksi. Saa omata poliitikon puheen lahjat, että pääsee edes hoitamaan omat asiansa osastolta käsin. Onneksi Herra sellaiset on minulle antanut! Kiitos Hänelle! Ainut hyvä oli, että sain niitä fyysisen puolen tutkimuksia sitten osastolta käsin järjestettynä. Ja löyty ihan oikeaa sairautta!

        Nykyään kynnys hakea edes apua muihin sairauksiin on todella korkealla ja mietin tarkkaan voidaanko tämä tulkita johonkin psyykkiseen sairauteen kuuluvaksi, ettei sama tapahdu uudestaan. Kaikki fyysisetkin sairaudet ollaan leimaamassa psyykkisestä tilanteesta johtuviksi vaikkei ne edes ole. On vaikea saada apua fyysisiin vaivoihin! Pitää olla varma, että se näkyy jossakin mustaa valkoisella testissä tai sitä ei voi mennä valittamaan minnekään paitsi ehkäpä yksityiselle?

        Mielenterveyspotilashan ei näköjään lääkäreiden mielestä voi enään koskaan sairastua mihinkään vaan kaikki on aina tulkittava jo saatujen diagnoosien kautta! Kyllä ne on pölvästejä!

        Kyllä se mielenterveyspotilaan tilanne todellakin on heikko. Epäilen että monet sillä alalla työskentelevistä ovat jotenkin narsistisia koska kuvittelevat ihan tosissaan tietävänsä sua paremmin mikä sulle on parasta (vaikka olisit ihan aikuinen fiksukin ihminen) ja yrittävät hallita. On käsittämätöntä ymmärtää sitä heidän ylimielisyyttään ja sitä miten eivät ymmärrä sitä että potilas on oma erillinen yksilö joka itse tietää mikä sille on parasta. Eli usein tosiaan kohtelevat kuin aivokuollutta idioottia. Itsellä pää mennyt vain pahemman sekaisin tämän vuoksi.

        Sun tunteet ja sun omat ajatukset sivuutetaan eikä sun tahtoa kunnioiteta. Minun ahdistukseni on vain pahentunut siellä käydessäni. Nyttenkin kun en enää onneksi siellä käy niin traumat on edelleen pinnalla ja vieläkin pelottaa että jotenkin taas vahingossa ajaudun siihen hoitoon vaikka olen päättänyt etten enää ikinä sinne mene. Aion terveyskeskuksessa seuraavan kerran käytyäni sanoa että etten enää ikinä mene julkisen puolen psyk.hoitoon, tosin voi olla että jos siellä on typerä lääkäri niin hän näkee tämänkin jonain vainoharhaisuutena.

        Skitsofrenia-diagnoosia voi tosiaan käyttää ihmisen hallitsemiseen eli tahdonvastaiseen hoitoon pakottamiseen vaikkei syytä olisi. Tämä on tosiasia mutta en sitten tiedä kuinka yleistä se on. On kuitenkin ymmärrettävää että diagnoosin saanut voi pelätä tätä..


      • Anonyymi
        Mikä_meni_pieleen kirjoitti:

        Olen lukenut Deadly Psychiatry And Organised Denial Peter C. Götzscheltä. Kirja tullaan julkaisemaan suomeksi mahdollisesti jo tämän vuoden aikana. Suosittelen. Karmaisevaa luettavaahan se on; tutkimuksissa ja vastaanotoilla kusettamista, ihmisten alistamista, pahoinpitelyä ja jopa tappamista auttamisen nimeen. Siitä on psykiatria tehty.

        Helppo uskoa. Psykoja itseään ei kukaan valvo. Mikä unelma-asema psykopaatille. Tuommoisille p-kasoille vielä maksetaan vastuuttomuudesta ja ties mistä mielivallasta kohtuuttomasti. Valtion varoja ei pidä tuhlata senttiäkään psykiatreihin. Monet niistä sitäpaitsi rahanahneita paskiaisia jotka lisäävät varallisuuttaan jättipalkan lisäksi keinottelulla. Toivottavasti on ahneudella paskainen loppu!


      • Anonyymi
        psykoottinen- kirjoitti:

        Tämä sinun edellä mainittusihan on niin koettu/ nähty henkilökohtaisesti, että ei ole mitenkään vaikeaa uskoa sitä todeksi. Näin se juuri on! Toisin kuin näillä ihmisillä, jotka eivät ole itse hoidon piiriin joutuneet. Mäkin olisin jo 5 metriä mullan alla ollut jo aikapäivää sitten, jos olisin tehnyt kaiken mitä psykiatrit olisivat halunneet mulle tehdä. Onneksi käytän aivojani ja olen jääräpääni pitänyt siitä lähtien, kun mullekin totuus alkoi valjeta! Viimeiseen hengenvetoon asti kartan kaikkea psykiatrista "hoitoa" oli tilanne mikä hyvänsä, en halua kuolla vaan elää! Kaikki mitä ne tekee vaan pahentaa tilannetta keskimäärin.

        Se minusta vaan on kurjaa tässä mielenterveyspotilaan elämässä, kun tavallisellakin lääkärillä käynti voi koitua kohtaloksesi. Tässä jonkun aikaa sitten, kun päivystykseen menin, niin enkös joutunut mielenterveysosastolle minne en todellakaan halunnut, siitä suoraan sinne, oikein kahden vartijan saattelemana! Eikä mua sieltä siirretty minnekään vaikka mulla lähes kaikki verikokeet näytti siksakkia tulokartoituksessa. Siellä oltiin jo tunkemassa mömmöjä naamaan ennen kuin tulokset oli tulleet ja jos en olisi siihen vedoten ollut syömättä lääkkeitä, ties miten oisi käynyt! Ei ne onneksi sen jäkeen pakottaneet syömään, kun oli fyysistäkin syytä! Enkä syönyt mutta kyllä siinä piti vakuutella, että pois päästivät siitä huolimatta. Nehän kohtelee jokaista potilasta niinkuin aivokuollutta idioottia ja tekevät kaikkensa, että taantuisit jonnekin kasvikseksi. Saa omata poliitikon puheen lahjat, että pääsee edes hoitamaan omat asiansa osastolta käsin. Onneksi Herra sellaiset on minulle antanut! Kiitos Hänelle! Ainut hyvä oli, että sain niitä fyysisen puolen tutkimuksia sitten osastolta käsin järjestettynä. Ja löyty ihan oikeaa sairautta!

        Nykyään kynnys hakea edes apua muihin sairauksiin on todella korkealla ja mietin tarkkaan voidaanko tämä tulkita johonkin psyykkiseen sairauteen kuuluvaksi, ettei sama tapahdu uudestaan. Kaikki fyysisetkin sairaudet ollaan leimaamassa psyykkisestä tilanteesta johtuviksi vaikkei ne edes ole. On vaikea saada apua fyysisiin vaivoihin! Pitää olla varma, että se näkyy jossakin mustaa valkoisella testissä tai sitä ei voi mennä valittamaan minnekään paitsi ehkäpä yksityiselle?

        Mielenterveyspotilashan ei näköjään lääkäreiden mielestä voi enään koskaan sairastua mihinkään vaan kaikki on aina tulkittava jo saatujen diagnoosien kautta! Kyllä ne on pölvästejä!

        Hyvä kommentti. Virheistä ja laiminlyönneistä potkuja perseille jotta asiallista käytöstä alkaa tulla mutta nynneröpäättäjät eivät saa mitään aikaan.


      • Anonyymi
        tätähän-se-on kirjoitti:

        Kyllä se mielenterveyspotilaan tilanne todellakin on heikko. Epäilen että monet sillä alalla työskentelevistä ovat jotenkin narsistisia koska kuvittelevat ihan tosissaan tietävänsä sua paremmin mikä sulle on parasta (vaikka olisit ihan aikuinen fiksukin ihminen) ja yrittävät hallita. On käsittämätöntä ymmärtää sitä heidän ylimielisyyttään ja sitä miten eivät ymmärrä sitä että potilas on oma erillinen yksilö joka itse tietää mikä sille on parasta. Eli usein tosiaan kohtelevat kuin aivokuollutta idioottia. Itsellä pää mennyt vain pahemman sekaisin tämän vuoksi.

        Sun tunteet ja sun omat ajatukset sivuutetaan eikä sun tahtoa kunnioiteta. Minun ahdistukseni on vain pahentunut siellä käydessäni. Nyttenkin kun en enää onneksi siellä käy niin traumat on edelleen pinnalla ja vieläkin pelottaa että jotenkin taas vahingossa ajaudun siihen hoitoon vaikka olen päättänyt etten enää ikinä sinne mene. Aion terveyskeskuksessa seuraavan kerran käytyäni sanoa että etten enää ikinä mene julkisen puolen psyk.hoitoon, tosin voi olla että jos siellä on typerä lääkäri niin hän näkee tämänkin jonain vainoharhaisuutena.

        Skitsofrenia-diagnoosia voi tosiaan käyttää ihmisen hallitsemiseen eli tahdonvastaiseen hoitoon pakottamiseen vaikkei syytä olisi. Tämä on tosiasia mutta en sitten tiedä kuinka yleistä se on. On kuitenkin ymmärrettävää että diagnoosin saanut voi pelätä tätä..

        Minulle koetti hullu ukko saada sen diagnoosin kun tk:n piittaamattomasta lääkäristä valitin. Koetti hirviö pakottaa syömään vahvoja psyykelääkkeitä kun olin nuori. Siinä olisi vain aivot menneet pilalle, mielivaltaisen alistushaluisen hirviön käskystä.
        Pidin pääni enkä suostunut ja asia katsottiin hullujenhuoneen haastattelussa josta pääsin kotiin. Onneksi oli kaksi täysipäistä ja normaalia naista haastattelemassa eikä umpihullu psykiatrin mjulkku. Partajörpykkä kuitenkn sai nolattua minua ambulanssikyydillään ja aiheutti turhaa kulua tälle maalle ja kärsimystä minulle ahdistelullaan jolle ei loppua ollut kuulua. Vastuuta sen sanelijan ei koskaan tarvinnut ottaa. Soitin psykokeskukseensa jossa se silloin oli vainoamassa uhrejaan, asiani sanoin ja henkilöturvatunnusta myöten annoin tietoni uteliaalle akalle joka linjalla vastasi edustaen laitosta. Mitään ei koskaan enää kuulunut k-päistä. Palkkansa tosin saivat tuommoisesta kiusaamisesta.


    • gethe

      Maailmalla ollaan taas kiinnostuneita psykiatrisissa piireissä psykedeelien "terapeuttisesta" käytöstä psykiatriassa. Ketamiiniakin tutkitaan tosissaan masennuksen "hoidossa." Eivät varmaa pysty kauaa enää disinformoimaan ihmisiä niin tehokkaasti, etteivät ihmiset huomaa että mielurithan koettavat vaan doupata ihmisiä, syystä tai toisesta. Politiikka ja ekonomia ovat ainakin taustalla

      • psykoottinen-

        Huumediileri parempi nimitys niille olisi, siinä ihminen ainakin tietää mitä saa!

        Amfetamiinijohdannaisia käytetään jo nyt masennuksen hoidossa ja ADHD:n. Sitten kauheasti yritetään mukamas välttää ns. kolmiolääkkeitä, mitä eroa siinä on muutakuin tekopyhää hurskastelua ja kaksinaismoralismia? Miten tuo eroaa siitä, että ihminen "hoitaa" itse masennustaan esim. viinalla? Päihde, kun päihde! Ilmankos ne hoitaa päihderiippuvaisiakin vaihtamalla huumeet vain laillisiin huumeisiin. Sillekin kehitetty hieno nimi: korvaushoito. Olet siis laillinen narkki laittoman narkin sijasta ja yhteiskunta tukee huumeiden käyttöäsi!

        Medikalisaatio on muutenkin psykiatrian alalla hämmästyttävästi lisääntynyt, nyt kohta vähän vaivaan kun vaivaan syötetään kovan luokan lääkkeitäkin, joita ennen käytettiin vain esim. psykooseihin. Ja sama homma lapsille! Yks sun toinen kadun tallaajakin tuntuu olevan vähintäänkin masennuslääkityksellä vaikka ei ole masennusta vielä nähnytkään. Kaikki normaali suru ja menetykset laitetaan heti masennukseksi ja lääkitykselle. Ihan pimeetä touhua!


    • Näköharha

      Mitä ihminen näkee ja kokee hallusinaatiossa. Millaisia näköharhat ovat?

      • psykoottinen-

        Minusta hallusinaatiot kuuluvat päihteiden pariin ja niistä minulla ei ole sentähden kokemusta, en ole käyttänyt huumeita koskaan (paitsi mitä lääkärit määräsivät ennen kuin tajusin mitä määräsivät) mutta psykoottisia näköharhoja on ollut vaikka onneksi kuitenkin aika vähän niitä! Mun ongelma on ollut enemmänkin äänet.

        Kerron pahimman esimerkin: Olin ihan rauhassa puuhailemassa keittiössä, yhden äkin näin ihmishahmon, itseni, tulevan yhdestä keittiön nurkasta nopeasti juosten ja oliko sillä iso leipäveitsi kädessä ja hyökkäävän kimppuuni tappamaan minua. Muistaakseni se vielä sanoi hyökätessään, että sinä tapat minut. Se oli tosi pelottava kokemus, silti tiesin, kun se tapahtui, että se jotenkin oli erillainen kuin oikea "ihminen" ja eihän minua oikeasti puukotettu. Olin hengissä! Eikä ollut mitään tappeluakaan. Todellinen se kuitenkin oli siinä hetkessä minulle. Se oli lyhyt ja loppui siihen. Hahmo hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin. Meni siinä jonkun aikaa kelata, että miksi minä tuollaisenkin näin ja mitä oikeasti tapahtui. Sydän hyppi pitkään ja pitkään pelkäsin, että mitä seuraavaksi. Kokemuksena yhtä todellinen tunteineen, kuin jos oikeasti joku hyökkäisi kimppuusi vaikka tajuatkin sen siinä, etteihän se edes tapahtunut oikeasti jälkijärkeilynä. Silloin en vielä täysin tiennyt enkä ymmärtänyt sairauttani. Jossain vaiheessa kävin tosin netissä lukemassa skitsofreniasta mitä aloin epäillä ja tajusin täyttäväni kaikki kriteerit, jos kertoisin kokemuksistani hoitohenkilökunnalle, silti uskoin omiin harhoihini täysin. Taisin selitellä itselleni tämänkin, että joku vainoaa minua yliluonnollisesti (noituus) ja yrittää peloitella minua, vieläpä omalla itselläni, tällaista muistelen. Olin siis harhojeni vallassa. Kaikkeen löytyi aina joku looginen selitys! Vasta myöhemmin ymmärsin, kun sain sairauden tunnon, että se oli oma sairauteni ja olen ymmärtänyt miksi tämänkin näin.

        Kaipa ne näköharhat voi olla ihan minkälaisia vaan, niinkuin äänetkin, riippuu ihmisestä minkälaisia ne on.


      • Realiteeteissa
        psykoottinen- kirjoitti:

        Minusta hallusinaatiot kuuluvat päihteiden pariin ja niistä minulla ei ole sentähden kokemusta, en ole käyttänyt huumeita koskaan (paitsi mitä lääkärit määräsivät ennen kuin tajusin mitä määräsivät) mutta psykoottisia näköharhoja on ollut vaikka onneksi kuitenkin aika vähän niitä! Mun ongelma on ollut enemmänkin äänet.

        Kerron pahimman esimerkin: Olin ihan rauhassa puuhailemassa keittiössä, yhden äkin näin ihmishahmon, itseni, tulevan yhdestä keittiön nurkasta nopeasti juosten ja oliko sillä iso leipäveitsi kädessä ja hyökkäävän kimppuuni tappamaan minua. Muistaakseni se vielä sanoi hyökätessään, että sinä tapat minut. Se oli tosi pelottava kokemus, silti tiesin, kun se tapahtui, että se jotenkin oli erillainen kuin oikea "ihminen" ja eihän minua oikeasti puukotettu. Olin hengissä! Eikä ollut mitään tappeluakaan. Todellinen se kuitenkin oli siinä hetkessä minulle. Se oli lyhyt ja loppui siihen. Hahmo hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin. Meni siinä jonkun aikaa kelata, että miksi minä tuollaisenkin näin ja mitä oikeasti tapahtui. Sydän hyppi pitkään ja pitkään pelkäsin, että mitä seuraavaksi. Kokemuksena yhtä todellinen tunteineen, kuin jos oikeasti joku hyökkäisi kimppuusi vaikka tajuatkin sen siinä, etteihän se edes tapahtunut oikeasti jälkijärkeilynä. Silloin en vielä täysin tiennyt enkä ymmärtänyt sairauttani. Jossain vaiheessa kävin tosin netissä lukemassa skitsofreniasta mitä aloin epäillä ja tajusin täyttäväni kaikki kriteerit, jos kertoisin kokemuksistani hoitohenkilökunnalle, silti uskoin omiin harhoihini täysin. Taisin selitellä itselleni tämänkin, että joku vainoaa minua yliluonnollisesti (noituus) ja yrittää peloitella minua, vieläpä omalla itselläni, tällaista muistelen. Olin siis harhojeni vallassa. Kaikkeen löytyi aina joku looginen selitys! Vasta myöhemmin ymmärsin, kun sain sairauden tunnon, että se oli oma sairauteni ja olen ymmärtänyt miksi tämänkin näin.

        Kaipa ne näköharhat voi olla ihan minkälaisia vaan, niinkuin äänetkin, riippuu ihmisestä minkälaisia ne on.

        Olet siis säästynyt skitsofrenia diagnoosilta? Mitä kaikkea tuon diagnoosin saaminen merkitseekään ihmiselle arkitodellisuudessa ja elämässä. Kuinka herkässä tuo diagnoosi on? Uskaltaako sitä omista mietteistään mennä edes puhumaan diagnoosin pelossa. Diagnoosi on kai peruuttamaton ja väärinymmärrykset mahdollisia.
        En ole harhainen. Päässäni on vain ristiriitaisuuksia, mitkä ovat viedä hermoni. Pelkään tulevani väärinymmärretyksi lääkärissä.


    • ilouutinentaivaasta

      Esim. Vainotut kristityt juoksee täällä henkensä edestä karkuun mohametteja ja hindunoitia . Eihän sellaista tajuakaan. Tulevathan ne jo työpaikoillekin ja kouluihin. Sylkevät päälle. Vaativat kieltämäön Jeesuksen . Haukkuvat sioiksi ja apinoiksi. Varastavat rahat ja vaatteet . Pakottavat tyttöjä ostamaan heille autoja!!! Repivät raamattuja. Monen naisen lapset ovat raiskanneet ja rahat vieneet. Eihän psykiatrit näitä voi tajutakaan eivätkä noituutta . Noidat on yksi ryhmä jotka vainoavat muita. Toisaalta psykiatrit arvelee koulukirjojen pohjalta teorioita . Kemikaalit saa entistä sekaisemmaksi . Moni on ahdistunut miehensä pettämisestä mutta pettäähän lääkäritkin. Ei kuulkaa näihin löydy apua kuin ylhäältä. Huutakaa avuksi Jeesuksen nimeä!! Niin paljon noituutta ja rumia tekoja. Terapeutit tienaa rahaa . Näkevät asiakkaan rahanlähteenä mutta myös näkevät mitä sattuu mm. Piirroksissa näkevät itse käärmeitä vaikka siinä ei Ole kuin esim.vyö. voivat käsittää täysin väärin suomenkieliset ilmaisut vitsit ja lauseet jos ovat ulkomaataustaisia . Väärinkäsityksiä toisensa perään. Masennus tulee suremisesta. Ihminen murehtii syntejään ja muiden tekemiä pahoja tekoja ja niiden seurauksia . Kyllä raiskatultakin menee vuosia miettiä miksi toi noin mulle teki. Himojensa orja tyydytti halujaan elävään ihmiseen . Sama kehen. Joku käyttää toista häikäilemättä oleskelulupana ja ilmaisena asuntona. Vetää rahat taskuunsa ja vie vaatteetkin kelloja myöten . Sitten tulee psykiatri ja sanoo tätä huijatuksi tullutta heikoksi ja epävakaaksi persoonaksi . Täällä syytetään näitä hyväksikäytettyjä ja huijattuja kaksisuunaiseksi mielialahäiriöisiksi. Oleskelulupa tuli kiitos menen hakeen kotimaasta kauniimman vaimon joka on samaa uskontoo. Kiitos rahoista . Nythän tämä hyväksikäyttäjä kuuluu telkien taakse eikä tämä ryöstetty . On erittäin erikoista nimitellä hulluuden eri nimillä ihmisiä jotka tuntevat jotain tai ovat loukattuja. Kovikset ovat terveitä . Suuri osa naisistahan ja osa pojista on lapsesta Asti raiskattuja ja hakattuja siihen vähän masennuslääkettä ....aijai .PAHA ON MAAILMA. Jokainen jolta ryöstetään pankkikortti masentuu . Jokainen . Kaikki pahuus on pahuutta. EIKÄ SE SELVIÄ MUSTETÄPLILLÄ TAI VIKANIMILLÄ TAI LÄÄKKEILLÄ . Käveluretkillä tai levyraadeilla. Kysymys on pahuudesta kuten noituuskin on pahuutta. Demonista ilkeyttä rosvousta . Tahallista. Ryöstöjä. Suurin osa psykiatreista ei edes tajua miksi joku hakee apua. Teorioita . Mutta kuuntele mitä toinen oikeesti sanoo. Eihän ihminen hae lääkkeitä vaan keskusteluapua että mitä mulle on tehty . Synnintunto omista synneistä voi painaa . Pitää saada SIELUNHOITOA. OMATUNTO KOLKUTTAA. On pakko purkaa paineet ulos eikä pitää sisällä taakkoja. Siksi on ystävät. Mutta usein ystävätkin on tarpeessa sielunhoitoon. Terapeutit ja sensellaiset myös varastavat . Huijataan heikommilta rahat koirat korut tavarat rahat. Juuri kun toinen on haavoitettu. Alaspainettu . Päälle käy nimittelijät ja vikojen etsijät. Ei kuulkaa kun itse tarvit apua muista miten kohtelit toisia . Rakas Jeesus Anna syntini anteeksi niinkuin minäkin annan anteeksi minkä pystyn. Uskon että kuolit puolestani ristillä ja nousit kuolleista. Kiitos että minulla on anteeksianto ja ja kaikkinen elämä Kristuksessa enkä palvo muita jumalia enkä harrasta noituutta amen. Jokainen joka uskoo ja kastetaan tai on kastettu pelastuu . Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että hän antoi ainoan Poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä . Joh3:16-17. Evankeliumin lahja sulle joka uskot. Pyydä että Jeesus vapauttaa pahasta ja himoista jotka turmelee . Ole vapaa Ole iloinen . Taivaassa ei Ole kyyneleitä.

    • jätkäkätkä

      No todellakin ovat ja pahimmasta päästä.

    • mijä

      Yleensä nuo huumeilla aiheutetut keinotekoiset psykoosit eivät edes muistuta ilman huumeita koettuja psykooseja, koska niissä korostuu näköharhat, kun taas esimerkiksi skitsofreenikoiden aistiharhat (jos niitä edes on) ovat useimmiten kuuloharhoja (tai muita anomaalisia kokemuksia). Täten niillä ei mitenkään voi mallintaa sitä varsin sekavaa, epäyhtenäistä ja epävalidia diagnoosikokonaisuutta, joka liitetään erilaisiin psykoottisiin tiloihin. Silti psykiatriassa ollaan epäeettisesti tutkittu potilaita ilman heidän tietoista suostumustaan tuottamalla heille harhoja huumeilla, ja sitten yritetty "parantaa" heidät. Moni mielenterveyspotilas on saanut varmasti elinikäiset traumat näistä "tieteellisistä" kokeista, joihin he eivät ole antaneet edes tietoista suostumustaan. Antipsykootit aiheuttavat potilaille lääkeriippuvuutta ja lisäävät todennäköisesti psykoosin uusiutumisriskiä, koska ne herkistävät aivojen dopamiinijärjestelmää tavalla, joka tekee siitä yliaktiivisen. Tätä tukee mm. se, että kuolleilla lääkkeitä vuosikausia syöneillä skitsofreenikoilla on yleensä keskimääräistä enemmän dopamiinireseptoreja aivoissaan. Lisäksi ne eläinkokeiden ja aivokuvantamistutkimusten mukaan liittyvät aivojen surkastumiseen ja kognitiivisten kykyjen heikentymiseen, mikä myös selittää psykoosipotilaiden erittäin huonoa ennustetta länsimaissa. Psykiatrien tarjoama "hoito" todellakin usein kroonistaa potilaiden psykoottisia oireita, ei poista niitä. Antipsykootteja pidetään käypänä hoitona vain siksi, että ne a)tuottavat massiivisesti rahaa (vaikka yleensä lähes kaikki lääketieteelliset innovaatiot syntyvät veronmaksajien rahoilla, lääkeyhtiöt yksityistävät eli ostavat "innovatiivisesti" keksinnöt itselleen ja investoivat osan voitoista huumediilereilleen, jotka lääketieteellisen auktoriteettinsa turvin markkinoivat niiden tuotteita epätoivoisille potilaille, joita sitten syytetään terveydenhuollon kuormittamisesta) b) ovat ainoa oikeutuksen lähde lääketieteelliselle psykiatrialle. On varsin härskiä, että tällaista mielisairasta järjestelmää ylläpidetään veronmaksajien rahoilla.

    • NössöNaistenmies

      Kuka käskee syömään niitä lääkkeitä, jos ne ei toimi? Onko sulla omaa tahtoa ollenkaan?

    • anyways-

      Kuinka paljon psykiatrian haitalliset seuraukset maksaa yhteiskunnalle?

      Esimerkiksi nykyaikana räjähdysmäisesti lisääntynyt masennuslääkebuumin seuraukset (joiden määrääminen on varmasti ylimitoitettua, ja tutkimuksissa suuri osa ei edes hyödy niistä ja voi saada haittoja), psyykenlääkkeiden aiheuttamat haitat: terveysongelmat ja myös lääkkeistä johtuva henkinen oireilu joka voi johtaa useampiin lääkkeisiin tai jopa itsemurhiin),
      lääkinnän aiheuttamat vieroitusongelmat, ylilääkinnän seuraukset( yli sallittujen lääkeyhtiöiden rajojen lääkintä tai muuten liika lääkehoito), monen lääkkeen yhdistelmien vaikutukset(esim. potilas syö monia eri psyykenlääkkeitä yhdessä, joiden yhteisvaikutukset jää kunnolla tutkimatta), lisääntyneen offlabel antipsykoottibuumin ja vanhusten lisääntyneen antipsykoottihoidon seuraukset, uusista patenttilääkkeistä maksaminen vaikka niiden teho ei olisi edes parempi, lääkkeiden määrääminen terapian puuttuessa,raskaana olevien psyykenlääkkeitä syövien syntyvien lasten lääkehaitat, tai osin mahdollisesti lääkkeiden aiheuttama nuorten mielenterveyssyistä eläköityminen jossa usein lääkehoitoa saa helpommin kuin terapiaa(melkein joka toista lääkitty jopa viidellä lääkkeellä) .
      http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1420179850294 Nykyajan biologisen psykiatrian lääkeaikakaudella nuorten eläköityvien ja siis kroonisesti mieleltään sairaiden määrä on kasvanut kokoajan, sen sijaan kuin laskenut, vaikka lääkehoito on lisääntynyt. Nuori eläkeläinen maksaa yhteiskunnalle 1,5 miljoonaa euroa.

      Esimerkiksi psykiatrian emeritusprofessori Tapani Sipilä arvioi näin:"Hän kysyy, miksi nuoret aikuiset ajautuvat nykyisin niin herkästi eläkkeelle. Sipilä arvioi senkin liittyvän lääkekysymykseen.

      - On ehkä liian herkästi aloitettu lääkehoito, saatu sivuvaikutukset ja entistä huonompi olo potilaille. Ehkä ajaudutaan kierteeseen, sairauslomalle, työkyvyttömyyteen, pohtii Sipilä."http://yle.fi/uutiset/psykiatri_masennuslaakkeilla_voi_olla_vaarallisia_sivuvaikutuksia/6173100

      Samankaltaisista asioista on puhunut Peter Gotzsche kirjassaan Tappava psykiatria ja lääkinnän harha. Myös kirjailija Robert Whitaker on kirjoittanut Anatomy of an Epidemicissa lisääntyneen psyykenlääkehoidon ja ihmisten mielenterveyssyistä johtuvan työkyvyttömyyden ja eläköitymisen yhteydestä. Jo psyykenlääkkeiden tuoteselosteista paljastuu, että psyykenlääkkeet voivat aiheuttaa vakavia ongelmia: unettomuutta, sekavuutta, psykoosia, maniaa, itsemurha-ajatuksia, muistiongelmia, kiihtymystä,masennusta..

      Fimean listalla lääkkeistä, joista tehtiin yleisimmin haittavaikutusilmoituksia (vuodelta 2011,20 eniten raportoituna) listalla oli nopeasti katsottuna 7 psyykenlääkettä kuten antipsykootteja ja masennuslääke.
      http://www.studio55.fi/terveys/article/naista-20-laakkeesta-tehtiin-eniten-haittavaikutusilmoituksia-onko-omasi-listalla/125782

    • Anonyymi

      Minua ei niinkään häiritse lääkkeiden "tappava sivuvaikutus" ja "eliöiden kuoletus vesialueissa" minua häiritsee että... Aa, enpä taida sitä sanoa. Olen fiksumpi. Teen kuten Ed. Snowden ei tehnyt, ja juttelen : tööt
      Mieti sitä.
      Li Huians.
      U r different.
      Petri Laaksonen. Täällä lattian pohjan alla. On pesä a...

    • Anonyymi

      Olenko ainoa? Luulen että eläkerahat muuttuu tappaviksi vastaanottaa, ellei käy "puoskareilla" ja muilla "kakkahoitajilla" - eiköhän ne oo ihan O.K psykiatreja, ja hoitajia. Jonkun sun kontaktin täytyy duunata niihin fyrkkiin jotain järkevää. Mielestäni fiilis ihan kauhia jos kieltää ne kontaktit?
      666

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe