KonMari innosti...

Sain postissa Marie Kondon kirjan Siivouksen elämänmullistava voima. Innostuin heti siivoamaan vaatteita. Ilokseni ei ollut sittenkään kovin paljon poisvietävää, kun olen jo aiemminkin ollut samoilla linjoilla. Mutta hämmästys oli suuri, kun tilaa tuli yli puolet lisää järjestämällä kaapin uudelleen, rullattavat liinavaatteet pystyyn. Jäi jopa ylellistä tyhjää tilaa.
En kylläkään puhunut esineille ja sivuutin muutenkin shintolaisuuden tai minkälie. Tässä jonkun tekemä tiivistys kirjasta.
http://www.tarkkamarkka.com/blogi/2015/12/tiivistelma-opas-konmari-menetelma/

4

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marikon

Konmari on kyllä hyvä kirja. Innostuin siitä ja sain jo jotain aikaankin. Juuri vaatteiden ja huivien yms rullaaminen ja järjestäminen laatikoihin oli aivan tehokasta. Hattuhyllyltäkin löytyy kaulahuivin jne.
      Vielä pitää jatkaa kirjojen ja papereiden ja vaikka minkä kanssa.
      Pidin myös juuri siitä, mikä onkin kai keskeinen asia: jos joku kirja tms merkitsee sinulle jotain, jos tunnet että se on tärkeä sinulle, kun pidät sitä kädessäsi, sen voi säästää. Arvostusta esineisiin saattaa lisätä sekin, että kohtelee niitä kauniisti ja kiittää kun on saanut apua, ettei sekään ollut ihan hullua se kiittäminen.
      Hieno kirja!

• khfyk

Moi. Onko joku pystynyt järjestämään asunnon kohti vähempää tavaramäärää ja siistimmäksi, kun asunnossa asuu esim aviopuoliso ja lapsi/ teini. Etenkin kun toiset ovat keräilijöitä tai tavarat vaan ei pysy omilla paikoillaan.

• Anonyymi

Konmari on kyllä ihan kauhea tapa, lähes kaiken saisi heivata pois, jos siltä kannalta katsoo, ettei ole käyttänyt jotain aikoihin tai ettei jokin ole enää aikoihin innostanut...

Metodi ei ainakaan minun elämääni muuttanut mitenkään muuten kuin, että kaapit ovat tyhjemmät. Joitakin olen alknut myös kaivata takaisin, mitä menin pois heittämään. Mutta pyrin ylimääräisestä silti edelleen eroon, vaikka osa vähän harmittaakin.

Sentimentaalisista tavaroista pääsen itse parhaiten eroon, kun valokuvaan ne ja sitten tuhoan ne niin, etten enää edes hyötyisi niiden säilyttämisestä.

• Anonyymi

Minulle nyrkkisääntö on, että harkitsen tavaran poisheittämistä sitä tarkemmin, mitä vaikeampaa olisi saada tilalle uusi vastaava. Esim. jos luopuu jostain Laila Hietamiehen kirjasta ja sitten tulee katumapäälle, on suhteellisen helppo löytää divarista uusi kappale. Jos taas heittää roskikseen nuoruudessa saamansa rakkauskirjeet, on syytä olla todella varma siitä, että ei koskaan enää halua lukea niitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2824
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1172
    4. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1015
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      124
      1002
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      1000
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      948
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      320
      921
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe