Sain postissa Marie Kondon kirjan Siivouksen elämänmullistava voima. Innostuin heti siivoamaan vaatteita. Ilokseni ei ollut sittenkään kovin paljon poisvietävää, kun olen jo aiemminkin ollut samoilla linjoilla. Mutta hämmästys oli suuri, kun tilaa tuli yli puolet lisää järjestämällä kaapin uudelleen, rullattavat liinavaatteet pystyyn. Jäi jopa ylellistä tyhjää tilaa.
En kylläkään puhunut esineille ja sivuutin muutenkin shintolaisuuden tai minkälie. Tässä jonkun tekemä tiivistys kirjasta.
http://www.tarkkamarkka.com/blogi/2015/12/tiivistelma-opas-konmari-menetelma/
KonMari innosti...
4
510
Vastaukset
- marikon
Konmari on kyllä hyvä kirja. Innostuin siitä ja sain jo jotain aikaankin. Juuri vaatteiden ja huivien yms rullaaminen ja järjestäminen laatikoihin oli aivan tehokasta. Hattuhyllyltäkin löytyy kaulahuivin jne.
Vielä pitää jatkaa kirjojen ja papereiden ja vaikka minkä kanssa.
Pidin myös juuri siitä, mikä onkin kai keskeinen asia: jos joku kirja tms merkitsee sinulle jotain, jos tunnet että se on tärkeä sinulle, kun pidät sitä kädessäsi, sen voi säästää. Arvostusta esineisiin saattaa lisätä sekin, että kohtelee niitä kauniisti ja kiittää kun on saanut apua, ettei sekään ollut ihan hullua se kiittäminen.
Hieno kirja! - khfyk
Moi. Onko joku pystynyt järjestämään asunnon kohti vähempää tavaramäärää ja siistimmäksi, kun asunnossa asuu esim aviopuoliso ja lapsi/ teini. Etenkin kun toiset ovat keräilijöitä tai tavarat vaan ei pysy omilla paikoillaan.
- Anonyymi
Konmari on kyllä ihan kauhea tapa, lähes kaiken saisi heivata pois, jos siltä kannalta katsoo, ettei ole käyttänyt jotain aikoihin tai ettei jokin ole enää aikoihin innostanut...
Metodi ei ainakaan minun elämääni muuttanut mitenkään muuten kuin, että kaapit ovat tyhjemmät. Joitakin olen alknut myös kaivata takaisin, mitä menin pois heittämään. Mutta pyrin ylimääräisestä silti edelleen eroon, vaikka osa vähän harmittaakin.
Sentimentaalisista tavaroista pääsen itse parhaiten eroon, kun valokuvaan ne ja sitten tuhoan ne niin, etten enää edes hyötyisi niiden säilyttämisestä. - Anonyymi
Minulle nyrkkisääntö on, että harkitsen tavaran poisheittämistä sitä tarkemmin, mitä vaikeampaa olisi saada tilalle uusi vastaava. Esim. jos luopuu jostain Laila Hietamiehen kirjasta ja sitten tulee katumapäälle, on suhteellisen helppo löytää divarista uusi kappale. Jos taas heittää roskikseen nuoruudessa saamansa rakkauskirjeet, on syytä olla todella varma siitä, että ei koskaan enää halua lukea niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1347396Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.212737Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole2861447Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422051166- 1001089
Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih821039En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371002Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.82861Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j15823Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com19816