Tilanteen purkaminen

kaput5

Minulla on n. 35.000€ velkaa asuntolaina. Tämä 35.000€ ehkä 10 eri velkojalta.
Olen nyt siinä tilanteessa, että parin kuukauden päästä menee ulosottoon ja luotot sitämyötä. Olen palkkatöissä, minulla on talo, josta myös
Velat kertyi kun jouduin tökeän petoksen uhriksi, menetin siinä 13.000€ joka on nyt kasvanut korkoa ja perintäkuluja reilusti yli tuplat alkup. summasta.
Rikostutkinta on kesken ja tulee jatkumaan vielä tovin.
Kuinka tälläisessä tilanteessa kannataisi edetä?
Velat on kulutusluottoja, pankkilainaa yms.

Asiallisia neuvoja kiitos, eikä huomautteluja siitä että itse olin tyhmä kun hyväuskoisena menin halpaan.

3

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdönvlvcmi

Kai olet informoinut perintätoimistoja petostutkinnasta? Velat eivät tuosta vain siirry ulosottoon, vaan ensin ne tuomitaan maksettaviksesi käräjäoikeudessa, luultavasti kansliapäätöksenä eli ilman oikeusistuntoa. Kun saat tiedon oikeudenkäynnistä, kiistät siellä velat ja viittaat keskeneräiseen rikostutkintaan. Sinulle ei voida tuomita maksettaviksi velkoja, joita perintäfirma ei voi todistaa sinun tehneen. Sen sijaan jos olet ottanut velat itse paikataksesi kärsimääsi vahinkoa, olet heikommilla. Ehkä saat neuvoteltua helpotuksia, ehkä et.

• Onko niin että aloittaja on ottanut luottoja omalla nimellä toiselle osapuolelle? No menetettyjä rahoja ei koskaan saa takaisin vaikka rikostutkimus päättyisikin aloittajan kannalta positiivisesti(tuomio).

Tässä tilanteessa kannattaa siis varautua ulosoton alkamiseen jos kk-eriä ei saa hoidettua. Ensinnäkin kannattaa aloittaa minimoimalla vahinkoja eli maksamalla velkoja pienimmästä päästä pois jos vain pystyy, näin säästää käräjöintikuluissa huomattavia summia. Suuremmat velat suoraan ulosottoon. Aina kun perintätoimistosta tulee eka lasku pyydät velan siirtämistä oikeudelliseen perintään.
      Asuntolaina on kuitenkin hoidettava tunnollisesti. Pankkia ei haittaa maksuhäiriömerkinnät yms ulosotot jos vaan asiakas hoitaa lainansa pankkiin säntillisesti. Jos puolisolla luottotiedot kunnossa niin omien menettäminen ei ole niin kriittistä. Kuitenkaan tollanen merkintä ei ole maailmanloppu. Velkaantuminen loppuu takuuvarmasti mikä on vaan hyvä juttu. Eikä varmaan olisi pahitteeksi käydä velkaneuvonnassa asian tiimoilta. Samoin omasta pankista voisi kysyä neuvoja tukalaan tilanteeseen. Luotothan menee ekasta käräjäoikeuden yksipuolisesta tuomiosta(kansliatuomio, ilman asian minkäänlaista tutkintaa). Tästä vkon päästä pankki pyytää palauttaamaan luottokortit yms. Tämän jälkeen ei enää eletä velaksi vaan sen mukaan mihin varaa on.

• soitaperintätoimistoihin

Mikäli kiistät ottaneesi velat itse ja epäilet petosta, eli että joku ottanut lainaa tiedoillasi, teet tietenkin rikosilmoituksen (jonka oletkin tarinasta päätellen jo tehnyt) ja olet yhteydessä perintätoimistoihin asian tiimoilta. Pyytävät sinua luultavasti lähettämään kopion rikosilmoituksesta heille ja sen saatuaan asia menee jäihin tutkinnan ajaksi, eli et saa muistutuskirjeitä eikä kulut kerry.

Jos olet itse säilyttänyt esim. pankkitunnuksiasi siten, että puoliso, perheenjäsen tai kaveri on päässyt niihin käsiksi vapaasti, on vika ja vastuu sinun. Verkkopankkitunnuksia ei saa koskaan luovuttaa kolmannelle osapuolelle. Nimimerkillä sivusta seurannut vähän vastaavaa tilannetta joskus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      23
      2436
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      130
      1662
    3. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      63
      1466
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      26
      1271
    5. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      35
      1156
    6. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1134
    7. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      73
      1105
    8. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      1047
    9. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      57
      1010
    10. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      980
    Aihe