MALARIALÄÄKKEET GAMBIASTA??

malariana

Hei vaan kokeneemmat Gambian matkaajat!
Onko Gambiasta mahdollisuus ostaa malarianestolääkkeitä? Mistä ja mihin hintaan? Ajatuksena on, että aloittaisimme lääkityksen ohjeen mukaan Suomessa ja ostaisimme lisäksi tarvittavan määrän paikanpäältä. Suomen hinnat ovat aika korkeat ja ainakain Thaimaasta pystyy lääkkeen hankkimaan paikallisesta apteekista/terveysasemalta huomattavsti edullisemmin. Matkan pituus on viisi viikkoa, eli säästöä kertyisi jonkin verran.

5

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • papagambia

      Moi
      me ostettiin kairaba avenuelta apteekista (muistaakseni malec)lariamia vastaavaa 100dalasia per pilleri , eli noin puolet halvempaa kuin suomessa

    • reppureiska90

      Hyvä kuulla että voi ostaa. Kuntani ohjaa rokoteasioissa julkiselle puolelle, jossa hintaa tulisi pelkälle e-reseptille lähemmäs sata euroa. Toivotaan että lääkkeet löytyy ekana päivänä. :)

    • batler

      Hei. Olin syyskuussa viime vuonna viikon matkalla Gambiassa, ja ystäväni kysyi heti onko minulla malarialääkitys päällä. Sanoin ettei ole, kun en aikaisemminkaan ole sitä ottanut. Hän totesi, että sitten mennään suoraan apteekkiin koska nyt kun on sadekausi moskiittoja on - ja paljon, ja vaara sairastua malariaaan on suuri. Niinpä hän haki apteekista kolme (3) malaria pilleriä, ja sanoi, että otat nämä kerralla, mutta vasta ruokailun jälkeen, niin sinulla on kolmen kuukauden suoja malariaa vastaaan. Varsin tehokkaita siis. Lääkkeen nimeä en muista, hinta n. 20€/3 kpl. Vastaus kysymykseesi. Gambiasta saa apteekista edullisia ja tehokkaita malaria lääkkeitä. Hyvää matkaa:) Itse menen sinne syyskuussa kolmeksi viikoksi, on jo kahdeksas kerta siellä.

      • Malariansairastanut

        Ite en o kuullu, et kolmella pillerillä saa suojan malariaa vastaan kolmeksi kuukaudeksi. Ite olin Gambiassa vuonna 2009 3kk ja lariamia söin. Tabletti kerran viikos ja silti pamahti Malaria, vaikken nyt erikoisemmin ulkona iltasin edes ollu tms. Siä liikkuu kaiken maailman hölynpöly lääkkeitä joten kantsii kyllä kattoo, että on kunnollinen apteekki mistä pillerinsä ostaa. Voin kertoo, että kiniini injektiot lihakseen sattuu, no ainaki kirvelee hirveesti. Joissain apteekeissa on mahdollisuus Malaria kokeeseen (sormenpäästä verta mikroskooppiin), ettei sitä varten erikseen lääkäriä tarvita, jos joku nyt rupesi miettimään. Tautina en suosittele, joten estolääkitystä vaan. Malarone tais olla parahin, kun otetaan joka päivä, mutta on aiva järjettömän kallis.


    • duiddu

      Lariam.Ja osta Suomesta.Halpa.Helppo.Ja toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2275
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2046
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1582
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1561
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1331
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1325
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1316
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      51
      1198
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1085
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      100
      1058
    Aihe