Mitä mielipuolta olette tästä suomenlahden ali menevän tunnelin suunnitelmasta, joka nyt virallisesti suunnitelmatasolla päätettiin Suomen ja Virunmaan kesken, mihin suunnitelmaan myös eu:lta jotain tukea haetaan ?
virunrannanrötöstelijä
11
147
Vastaukset
- soomepanomees
Mulle meeldib küll.
- Talsinki
See tunnel meelib Talsinki
http://epl.delfi.ee/news/eesti/taismahus-soome-flirdib-taas-helsingitallinna-raudteetunneli-ideega?id=65971082
http://uudised.err.ee/v/eesti/09d1822f-ea5c-4dfe-b5ac-750f0baeaa70/helsingi-tallinn-raudteetunnel-laheks-maksma-kuni-13-miljardit-eurot
http://kasulik.delfi.ee/news/uudised/video-soomlaste-nagemus-sellest-millist-elu-elatakse-tallinna-ja-helsingi-kaksiklinnas-talsinkis?id=73307433
- Soomesoomlasil
Ei missään tapauksessa tunnelia, koska silloin on piru irti! Hyötyjinä olisivat pelkästään rikolliset ja maksumiehinä ja häviäjinä suomalaiset
- Veromies67
Tallink on liikevaihdoltaan Viron toiseksi suurin yritys Ericsson Eestin jälkeen, lähes miljardin liikevaihdolla. Siitä voi kenties lähteä arvuuttelemaan hankkeen poliittista toteuttamisnopeutta, jos ja kun tunneli veisi huomattavan siivun laivamatkailusta.
- 222333
Helsinki-Tallinna reitiltä se vain söisi eikä muista. Tosin taitaa juuri tämä reitti olla Tallinkille kannattavinta.
Se kuitenkin on että ei taida tunnelinkaivuutekniikat vielä olla sillä tasolla, että niinkin pitkä tunneli olisi järkevällä hinnalla toteutettavissa, ja sitten vielä turvallisuustekijätkin siinä. Mutta sopiihan asiaa suunnitella ja kustannusarvioita tehdä. Tähän hankkeeseen tietty liittyy myös tämä balttian ratahanke, mikä silloin tulisi entistäkin tärkeämmäksi. - 222333
222333 kirjoitti:
Helsinki-Tallinna reitiltä se vain söisi eikä muista. Tosin taitaa juuri tämä reitti olla Tallinkille kannattavinta.
Se kuitenkin on että ei taida tunnelinkaivuutekniikat vielä olla sillä tasolla, että niinkin pitkä tunneli olisi järkevällä hinnalla toteutettavissa, ja sitten vielä turvallisuustekijätkin siinä. Mutta sopiihan asiaa suunnitella ja kustannusarvioita tehdä. Tähän hankkeeseen tietty liittyy myös tämä balttian ratahanke, mikä silloin tulisi entistäkin tärkeämmäksi.Jatkaisin vielä että tässä laivaliikenteessäkin olisi vielä paljon varaa sitä nopeuttaa satamissa odottelun osalta. Kun 2 tunnissa itse laivamatka menee, niin ei se niin paljon pahempi junaan nähden ole jolla silläkin tunti kuitenkin menisi, ja onhan junallakin pääteasemilla omat lastauksensa mihin tuhraantuu aikaa.
- 222333
222333 kirjoitti:
Jatkaisin vielä että tässä laivaliikenteessäkin olisi vielä paljon varaa sitä nopeuttaa satamissa odottelun osalta. Kun 2 tunnissa itse laivamatka menee, niin ei se niin paljon pahempi junaan nähden ole jolla silläkin tunti kuitenkin menisi, ja onhan junallakin pääteasemilla omat lastauksensa mihin tuhraantuu aikaa.
Sellaisia pienempiä laivojakin voisi kehittää mihin nopeasti saataisiin autot lastattua, ja joita laivoja menisi tiheämpään tahtiin. Nyt on näitä uusia laivoja tulossa tähän lng- käyttöisiä, mutta ei nämäkään investoinnit hukkaan tämän johdosta menisi, kun niillä on kyllä käyttöä pidemmillä itämeren reiteillä.
- Katsopitemmälle
Ei kyse ole vain Tallinan yhteydestä. Kyseessähän on raideyhteyden rakentaminen Keski-Eurooppaan, ja Eurooppanhan mekin haluamme kuulua.
Itämeren kautta on laivayhteyksiä, jotka toimivat jos ei muuten niin jäänsärkijöiden avulla ja maksamalla vähärikkipitoisen dieselöljyn lisämaksuja.
Kyllä rautatieyhteys avaisi monipuolisempia rahtiyhteyksiä etelään, ja siitähän hyötyis vientiteollisuutemme ja tuontimme, jopa täällä poskeaan soittelevat vastarannan kiisketkin. - 222333
Katsopitemmälle kirjoitti:
Ei kyse ole vain Tallinan yhteydestä. Kyseessähän on raideyhteyden rakentaminen Keski-Eurooppaan, ja Eurooppanhan mekin haluamme kuulua.
Itämeren kautta on laivayhteyksiä, jotka toimivat jos ei muuten niin jäänsärkijöiden avulla ja maksamalla vähärikkipitoisen dieselöljyn lisämaksuja.
Kyllä rautatieyhteys avaisi monipuolisempia rahtiyhteyksiä etelään, ja siitähän hyötyis vientiteollisuutemme ja tuontimme, jopa täällä poskeaan soittelevat vastarannan kiisketkin.Onhan meillä suora maantieyhteys keskieurooppaan nytkin pohjoissuomesta. Rautatie Rovaniemeltä Norjan Kirkniemeen avaisi yhteydet läpi vuoden avoimelle valtamerelle.
Suomenlahdella ei muuten jäänsärkijöitä paljon tarvita, auki se on nytkin tämä meriosuus vaikka pakkasiakin oli muutaman viikon.
- Soomlane
Suomen ja Viron välinen lauttaliikenne olisi syytä lopettaa. Ennen säännöllistä liikennettä Viro oli meille vain valkoinen läntti kartassa ja se oli hyvä. Ei suomalaisilla ole loppupeleissä mitään tarvetta matkustaa Viroon ja virolaisilla on hyvin harvoin asiallista ja legiimiä syytä matkustaa Suomeen.
- Maakunnanmies
Kyllä virolaisten työssäkäynti esim. Helsingin alueella on tärkeää. Siitäkin huolimatta, että maakuntien miehiä menee teiden täydeltä helsinkiläisiä uusavuttomia auttamaan, kaikenlaisia sähkö-, putki- ja rakennusmiehiä tarvitaan. Ja autokuskeja, helsinkiläiset kun eivät näytä saavan aikaseksi ajokortteja kuorma- ja linja-autoja varten, vaan kuskit pitää tuoda mm. Virosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3347222Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714418- 2083185
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243007- 741962
- 1531846
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2151774Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661587Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891448