Romaniaan ensi kesä

kiinnostunut

Oiskos kokemuksia Romaniasta/Neptumista?

19

4867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padez

      Olin viimekesänä siellä mukava paikka!
      olut edullista 0,5-2e , ruoka edullista 2-10e
      neptunin turisteista 95% paikallista väkeä (paljon nuoria) joka teki paikasta hyvän.
      Neptunissa rannikko n. 7km pelkkää kojuja baareja ym
      Kävimme mamaiiassa 95% turisteja (vanhuksia)hinnat korkeat eikä ollut mitään ihmeellistä.
      50km junamatka maksoi 0,6 euroa

      ehkä ens kesänä uudestaan

    • Lauriina

      Neptunissa oltiin viime kesänä ja ensi elokuussa uudestaan, viikkohinnaksi tulee 380e ja koska maassa on halpa elää niin ei tule ylisuuria kuluja. Yhdyn edellisen kirjoittajan viestiin, tykkäsin myös itse kun paikan turisteista suurin osa on paikallisia.
      7km päässä on esim. Magnalia (?), joka on seuraava vähän isompi paikka, sillä itse Neptun on aika pieni. Hyvin siellä kyllä viikko vierähti, kerran-pari tuli käytyä vain tuolla Magnaliassa.
      Mitä hotellia olet ajatellut? Itse olimme hotelli Ovidiussa ja koimme sen oikein hyväksi. Vaatimaton se on, mutta kuka nyt lomalla hotellihuoneessa on?? Ja hienoa oli se, että halvin hotelli oli kaikista keskeisimmällä paikalla Neptunissa! Lyhyet matkat joka paikkaan (ravintolat, baarit, uimaranta jne.) Kysy jotain jos haluat, vastailen parhaani mukaan :)

      • Romaniaan

        Mihinkäs aikaan olitte ja kuinka lämmintä oli?
        Oliko ruoka hyvää?


      • Lauriina
        Romaniaan kirjoitti:

        Mihinkäs aikaan olitte ja kuinka lämmintä oli?
        Oliko ruoka hyvää?

        Olimme kesäkuussa ja lämpöä oli riittävästi eli ei paahtava helle, mutta tosi lämmintä/lämmintä kuitenkin. Muutamat viileämmätkin päivät mahtuivat hyvin mukaan :)Ja silloinhan merivesi tuntui lämpimimmältäkin!
        Ruoka oli keskitasoa, kasvissyöjälle valikoima oli kyllä todella suppea: pizzaa ja salaattia. Mutta itse lihansyöjänä tutustuin mm. kalaan, pastaan jne ja hyviä olivat. Neptunissa on aika paljon ravintoloita ja varmasti rahalla saa lähes tulkoon mitä vaan, mutta me pyrimme syömään oikein edullisesti, vaikkakin kaikki ruoka tuolla on edullista. uudestaan olemme nyt lähdössä elokuussa :)


      • neuvokaa ensikertalaista

        Toivottavasti Lauriina vielä seurailet tätä palstaa. Olisin vain kovin kiinnostunut kuulemaan minkä matkatoimiston matkalla viimeksi olit? Eli mistähän kannattaisi ensimmäisenä kysellä hintatietoa? Tuo mainitsemasi hinta kuullostaa tosi edulliselle :) Oon nimittäin suunnittelemassa matkaa Romaniaan ensi kesänä.


      • Matkaaja
        Lauriina kirjoitti:

        Olimme kesäkuussa ja lämpöä oli riittävästi eli ei paahtava helle, mutta tosi lämmintä/lämmintä kuitenkin. Muutamat viileämmätkin päivät mahtuivat hyvin mukaan :)Ja silloinhan merivesi tuntui lämpimimmältäkin!
        Ruoka oli keskitasoa, kasvissyöjälle valikoima oli kyllä todella suppea: pizzaa ja salaattia. Mutta itse lihansyöjänä tutustuin mm. kalaan, pastaan jne ja hyviä olivat. Neptunissa on aika paljon ravintoloita ja varmasti rahalla saa lähes tulkoon mitä vaan, mutta me pyrimme syömään oikein edullisesti, vaikkakin kaikki ruoka tuolla on edullista. uudestaan olemme nyt lähdössä elokuussa :)

        Halpaan ja hyvin vaatimattomaan hotelliin olen itsekin menossa. Deltaan. Tiedättekö siitä mitään "kauhutarinoita"? Torakoita? Ajattelin mennä sitten junalla omatoimisesti jonnekin.. vaikka Constantaan. Onko rautatieasema miten lähellä? Elokuussa menossa.


      • Lauriina_2
        neuvokaa ensikertalaista kirjoitti:

        Toivottavasti Lauriina vielä seurailet tätä palstaa. Olisin vain kovin kiinnostunut kuulemaan minkä matkatoimiston matkalla viimeksi olit? Eli mistähän kannattaisi ensimmäisenä kysellä hintatietoa? Tuo mainitsemasi hinta kuullostaa tosi edulliselle :) Oon nimittäin suunnittelemassa matkaa Romaniaan ensi kesänä.

        Kyllä mä seurailen:) Olimme viimeksi Finnmatkojen kautta Romaniassa ja olemme menossa uudestaan elokuussa myöskin Finnmatkojen kautta. Tuolla oli ainakin edulliset hinnat, mun elokuun matkan hinnaksi tuli 385euroa. Menemme samaan hotelliin kun viime vuonna eli Ovidiu. Alkeellinen, mutta oikein toimiva. Ystävällinen henkilökunta. meidän mielestä parhaalla paikalla! Esim 4 tähden hotelli Cocor on n. 1,5km päästä keskustasta, jonne kyllä pääsee myös kätevästi hevoskyydillä. Mitä hotellia ajattelit? Kysele vaan muutenkin jos tulee jotain mieleen, vastailen mielelläni!


      • Lauriina_2
        Matkaaja kirjoitti:

        Halpaan ja hyvin vaatimattomaan hotelliin olen itsekin menossa. Deltaan. Tiedättekö siitä mitään "kauhutarinoita"? Torakoita? Ajattelin mennä sitten junalla omatoimisesti jonnekin.. vaikka Constantaan. Onko rautatieasema miten lähellä? Elokuussa menossa.

        Rautatieasema on lähellä, en muista kilometreja, mutta muistaakseni kävelymatkan päässä. Taksilla ja hevoskyydilläkin pääsee sekä Constanzaan tai vaikka juna-asemalle, eikä hinnat päätä huimaa. Taisimme käydä Deltassa vaihtamassa rahaa, muistaakseni ihan hyvällä paikalla. Mekin mennään halpaan ja vaatimattomaan Ovidiu hotelliin, mutta tykästyimme siihen. Tosi hyvällä paikalla! Ja hotellissahan vaan nukutaan, joten ei kai tähdillä ole niin väliä:) Torakoita ei kyllä nähty. Mekin mennään elokuussa!


      • tiina
        Lauriina_2 kirjoitti:

        Kyllä mä seurailen:) Olimme viimeksi Finnmatkojen kautta Romaniassa ja olemme menossa uudestaan elokuussa myöskin Finnmatkojen kautta. Tuolla oli ainakin edulliset hinnat, mun elokuun matkan hinnaksi tuli 385euroa. Menemme samaan hotelliin kun viime vuonna eli Ovidiu. Alkeellinen, mutta oikein toimiva. Ystävällinen henkilökunta. meidän mielestä parhaalla paikalla! Esim 4 tähden hotelli Cocor on n. 1,5km päästä keskustasta, jonne kyllä pääsee myös kätevästi hevoskyydillä. Mitä hotellia ajattelit? Kysele vaan muutenkin jos tulee jotain mieleen, vastailen mielelläni!

        löysinhän minä keskustelua tästä mielenkiintoisesta maasta. kivaa kun olette olemassa, minä tulen mukaan koska suunnittelen matkaa toukokuuksi. en ole vielä tehnyt asialle mitään mutta pian teen kunhan saan siippani mukaan. ehdin hätäsesti laittaa tälle palstalle oman kysymyksen tuonne, mutta täällä ollaan taustalla ja seuraan keskusteluanne tiukkaan :))


      • Lottis
        Lauriina_2 kirjoitti:

        Kyllä mä seurailen:) Olimme viimeksi Finnmatkojen kautta Romaniassa ja olemme menossa uudestaan elokuussa myöskin Finnmatkojen kautta. Tuolla oli ainakin edulliset hinnat, mun elokuun matkan hinnaksi tuli 385euroa. Menemme samaan hotelliin kun viime vuonna eli Ovidiu. Alkeellinen, mutta oikein toimiva. Ystävällinen henkilökunta. meidän mielestä parhaalla paikalla! Esim 4 tähden hotelli Cocor on n. 1,5km päästä keskustasta, jonne kyllä pääsee myös kätevästi hevoskyydillä. Mitä hotellia ajattelit? Kysele vaan muutenkin jos tulee jotain mieleen, vastailen mielelläni!

        Mitä luulet 11 ja 13 vuotiaiden ajattelevan hotellista???? Meille aikuisille välttää... Jos vielä hyviä vinkkejä noille kersoille... minne mennä ja mitä tehdä?? Ollaan menossa kesäkuun 3. Kiitos!


      • lottis
        Lauriina_2 kirjoitti:

        Kyllä mä seurailen:) Olimme viimeksi Finnmatkojen kautta Romaniassa ja olemme menossa uudestaan elokuussa myöskin Finnmatkojen kautta. Tuolla oli ainakin edulliset hinnat, mun elokuun matkan hinnaksi tuli 385euroa. Menemme samaan hotelliin kun viime vuonna eli Ovidiu. Alkeellinen, mutta oikein toimiva. Ystävällinen henkilökunta. meidän mielestä parhaalla paikalla! Esim 4 tähden hotelli Cocor on n. 1,5km päästä keskustasta, jonne kyllä pääsee myös kätevästi hevoskyydillä. Mitä hotellia ajattelit? Kysele vaan muutenkin jos tulee jotain mieleen, vastailen mielelläni!

        Oliko sukeltajia???


      • Lauriina_2
        Lottis kirjoitti:

        Mitä luulet 11 ja 13 vuotiaiden ajattelevan hotellista???? Meille aikuisille välttää... Jos vielä hyviä vinkkejä noille kersoille... minne mennä ja mitä tehdä?? Ollaan menossa kesäkuun 3. Kiitos!

        Tjaa, kummasta hotellista: Ovidiusta vai Cocorista? Oletteko siis menossa Neptuniin? Rantahan siinä on ihan lähellä, joten jos siellä viihtyvät? Lähellä on Mangalia niminen kaupunki, josta löytyy basaarikuja, pieni huvipuisto, kauppoja jne. Tykkäisivätköhän lapset jostain matkatoimiston retkestä? Niistä minulla ei ole kokemuksia, mutta eivätköhän ole ihan ok. Kannattaa tehdä Neptunista omatoimimatkoja juuri Mangaliaan, jonne pääsee kävellen (n.7km), mutta parhaiten "minibusseilla" eikä ole kallista, Bucharestiin voi tietysti myös mennä, jos aikaa ja kiinnostusta riittää? Hmm, mitä muuta haluaisit tietää? Tulikohan tuossa edes mitään hyödyllistä.


      • Lauriina_2
        lottis kirjoitti:

        Oliko sukeltajia???

        Oliko turistisukeltajia muuten vaan vai joku sukelluskoulu? Itseasiassa kummastakaan ei ole tietoa :)


      • lottis
        Lauriina_2 kirjoitti:

        Oliko turistisukeltajia muuten vaan vai joku sukelluskoulu? Itseasiassa kummastakaan ei ole tietoa :)

        Kiitti kun tulit linjoille... Olisin halunnut tietää onko Mustanmeren vesi kirkasta näkeekö snorklatessa jotain?


      • Lottis
        Lauriina_2 kirjoitti:

        Tjaa, kummasta hotellista: Ovidiusta vai Cocorista? Oletteko siis menossa Neptuniin? Rantahan siinä on ihan lähellä, joten jos siellä viihtyvät? Lähellä on Mangalia niminen kaupunki, josta löytyy basaarikuja, pieni huvipuisto, kauppoja jne. Tykkäisivätköhän lapset jostain matkatoimiston retkestä? Niistä minulla ei ole kokemuksia, mutta eivätköhän ole ihan ok. Kannattaa tehdä Neptunista omatoimimatkoja juuri Mangaliaan, jonne pääsee kävellen (n.7km), mutta parhaiten "minibusseilla" eikä ole kallista, Bucharestiin voi tietysti myös mennä, jos aikaa ja kiinnostusta riittää? Hmm, mitä muuta haluaisit tietää? Tulikohan tuossa edes mitään hyödyllistä.

        Ollaan menossa Ovidiu hotelliin. Onko lähellä Neptunia esim. puutarhoja, linnoja, museoita jne.
        Lapset on niistä kiinnostuneita. Toi Dracula linna kiinnostas... Miten sinne omatoimi retkeily?


      • Lauriina_2
        lottis kirjoitti:

        Kiitti kun tulit linjoille... Olisin halunnut tietää onko Mustanmeren vesi kirkasta näkeekö snorklatessa jotain?

        Hitsi, en kyllä tiedä mitään veden kirkkaudesta. Meidän aikaan siellä oli aika kovat aallot, eikä tullut muutenkaan sukelleltua.


      • Lauriina_2
        Lottis kirjoitti:

        Ollaan menossa Ovidiu hotelliin. Onko lähellä Neptunia esim. puutarhoja, linnoja, museoita jne.
        Lapset on niistä kiinnostuneita. Toi Dracula linna kiinnostas... Miten sinne omatoimi retkeily?

        Ovidiu hotelli oli meidän mielestä parhaalla paikalla, se oli keskellä kaikkea. Aivan lähellä on 24h auki oleva kauppa, monta ravintolaa, ranta lähellä myäs, vaatekauppoja, yökerhoja muutama jne. Me ei oltu viime matkalla kiinnostuneita museoista, joten niistä en osaa sanoa kyllä. Tuskin seuraavallakaan reissulla elokuussa, kun mukaan lähtee 5-v poika. Mä luulen, että kannattaa ehkä lähteä valmiille matkalle sinne Draculan linnaan. Sellaisesta retkestä voisi saada enemmän irti ja voisi vain nauttia, kun joku muu on järjestänyt kaiken. Retki taitaa olla kaksi päiväinen, hienoine syömisineen jne. Puutarhoja ei ainakaan Neptunissa ollut, aika täyteen rakennettua. Bucharestista en tiedä, koska siellä olimme vain läpiajomatkalla. En näemmä osannut oikein vastata yhteenkään kysymykseen :/ kysy vain, jos osaisin jotain muuta kertoa?


      • Mamaia
        lottis kirjoitti:

        Kiitti kun tulit linjoille... Olisin halunnut tietää onko Mustanmeren vesi kirkasta näkeekö snorklatessa jotain?

        Olimme elokuussa 2004 Mamaiassa ja vesi ei todellakaan ollut kirkasta. Hirveästi levää eli vesi todella sameaa ja levä haisi pahalle.


      • levät
        Mamaia kirjoitti:

        Olimme elokuussa 2004 Mamaiassa ja vesi ei todellakaan ollut kirkasta. Hirveästi levää eli vesi todella sameaa ja levä haisi pahalle.

        Neptunin rannoilta ainakin keräsivät levät pois joka aamu. Isoja traktorilasteja näytti olevan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe