Oletteko laittaneet uusiin autoihinne näitä? Finikor luonnollisesti mainostaa tuotettaan että kannattaa laittaa myös uusiin autoihin ehdottomasti, ja tuntuuhan tuossa olevan perää kun Finikorin tekstit lukee, mutta onko mitään haittaakaan tai vaaraa (muuta kuin rahan meno) jos suojauttaa ja laittaa lisäeristyksen? Uusi Octavia nyt tulossa, mietin mitä autolle tarvitsisi tehdä että se pysyy hyvänä. Ilmeisesti mitään lupaa rahoitusyhtiöltä ei kuitenkaan toimenpiteisiin tarvita vaikka auto tuleekin osamaksulla / rahoituksella? Kaverilla vain oli uuden auton ruostesuojauksen kanssa käynyt niin että tuli huomautus katsastuksessa kun turvavyön kiristin ei toiminut oikein siksi kun ruostesuojausmassaa oli ruiskutettu auton koteloihin sen verran reilusti että koteloiden sisällä olevat turvavyömekanismit olivat massassa ja nahkeasti liikkui vyö sen jälkeen eli vyö ei vetäytynyt itsestään takaisin sisään päin normaalisti kun sen veti ulos. Vyö oli siis riskissä jäädä löysälle kiinnityksen yhteydessä. Ongelma huomattiin vasta kun suojauksesta oli mennyt jo kolme vuotta kun kyseessä oli uusi auto ja uuden auton ensimmäisessä katsastuksessa asiasta vasta huomautettiin kaverille.
Finikor mainitsee sivuillaan että "Miksi auto pitäisi suojata nyt?
Tiesuola, tuo talvisten teiden välttämätön pirulainen turmelee autosi. Uusikaan auto ei ole turvassa, sillä autoa ei suojata tehtaalla.
" Valmistajan näkökulmasta kaikki ylimääräinen maksaa, niin myös ennakoiva ruosteenesto. Koska Suomen myyntimäärä on kuin pisara valtameressä, autoja ei valmistajan näkökulmasta kannata suunnitella täkäläisiin olosuhteisiin." "
"Paranna autosi jälleenmyyntiarvoa
Jokainen meistä ostaa mielummin käytetyn auton, jossa on huollot tehty ajallaan ja josta on pidetty hyvää huolta. Ruostesuojauksella parannat autosi jälleenmyyntiarvoa ja varmistat, että autosi menee aikanaan helpommin kaupaksi. "
Tosin vikojakin saattaa suojauksen yhteydessä tulla kuten tuon kaverini uuden Astran turvavöiden kiristymättömyysvika josta katsastuksessa tuli ongelmia.
"Valmistajan myöntämä puhkiruostumattomuustakuu ei korvaa tiesuolan runtelemaa autoa
Valmistajan takuu kattaa ainoastaan sisältä ulospäin tapahtuvan ruostumisen. Suomen olosuhteissa ruostuminen aiheutuu useimmiten ulkoisista seikoista, kuten tiesuolasta tai kiveniskusta."
Lisäksi Finikorilta saisi myös auton äänenvaimennuskäsittelyn samalla eli:
"Finikor Äänieristys vaimentaa autosi häiritseviä rengas- ja ajomeluhaittoja. Käsittely tehostaa ruostesuojauksen parantamaa äänieristystä.
Autojen valmistustekniikan muutoksista, käytettävien materiaalien muutoksista ja Suomen karheista teistä johtuen, autojen ajoäänet ovat muodostuneet suurimmaksi melun aiheuttajaksi. Melun tiedetään aiheuttavan monelle terveysriskin ja aiheuttavan myös ajoväsymystä. Näistä syistä autojen äänieristys on yleistynyt etenkin alemman keskiluokan autoissa.
Yleisin ongelma autoissa on nimenomaan takapään rengasäänet, joka kuuluu ohjaamossa häiritsevänä metelinä.
Finikor Äänieristyksessä korkealaatuinen äänieristeaine ruiskutetaan auton alustan valikoituihin kohtiin kuten pyörätiloihin, vararengaskoteloon sekä pyörätuennan ja korin yhtymäkohtiin. "
näin saisi uuden auton myös hiljaiseksi ja miellyttäväksi sen osalta. Tuon äänieristyskäsittelyn kuten ruostesuojauksenkin saisi myös rahoituksella eli osamaksulla maksettavaksi eli pienellä kuukausierällä halutessaan. Samallahan sen maksaisi kuin autonkin kuukausierän, eikä olisi kovin suuri lisäerä sen päälle enää.
"Laaja: Äänieristeaineen ruiskutus alustan valikoituihin kohtiin sekä pyörätiloihin. Lisäksi äänieristemattoa lisätään varapyöränkotelon sisäpuolelle ja takakontin sivuille mahdollisuuksien mukaan. Sisälokasuojat on mahdollista lisätä käsittelyn yhteydessä parantamaan äänieristystä entisestään. Sisälokasuojien saatavuus on mallikohtaista.
Auton äänieristys on paras tehdä uudehkoon autoon, mutta vanhemmatkin voidaan tehdä mikäli ovat ruosteettomia. Käsittely ei vaikuta tehtaan myöntämiin takuisiin.
Käsittelyllä saavutetaan hiljaisempi ja miellyttävämpi auto."
Ruostesuojaus ja äänieristys (Finikor)?
53
11556
Vastaukset
- Ocuhenkilö
Octaviaan kannattaa ehdottomasti laittaa se. Pohja ja runko on alle vuodessa täysin oranssina ja alkaa nopeasti syömään itseään ylöspäin.
- Ilman_muuta
Avensikseeni laitoin v. 2009. Kannatti. Ei ole japsimerkki (made in GB) ruosteessa. No, moottorihan (D4D) tässä vaihdettiin 120 tkm:ssä.
- Anonyymi
Eipä tuo 120 tkm ajettuna hajonnut Toyotan kone ole paha paikka. Minun Audista hajosi kone jo 32 tkm ajettuna ja kun se oli takuuseen uusittu, niin taas uusi koneremppa 66 tkm kohdalla. Nyt ajellaan vm. 18 Skoda Octavialla ja tämä on kestänyt hyvin, mutta ruoste on jo muodostumassa ongelmaksi, taka kynnyskoteloissa on ruostetta sekä ovien alareunoissa pieniä ruoste kohtia. Skoda pitää korjauttaa omaan laskuun ja samalla teetän kyllä ruostesuojauksen.
- Ratinvääntäjä
Octaviassa kannattaa ainakin ovien sisäosat käsitellä hyvin ja riittävän usein. Ainoa asia joka arvelutti Octaviaa ostettaessa oli se, että sivuikkunoiden ulkopuolinen tiiviste on sellainen että päästää veden vapaasti oven sisään ja alapuolen reijistä ulos. Huollossa leikattiin reijän kohdasta tiivisteen aukko suuremmaksi, ja sanottiin, että kannataa pitää huoli että reijät pysyvät auki.
- Oikeastiocunomistaja
Kysyin asiaa v 2011 myyjältä. Hänen mielestä Octavia kestää niin hyvin ruostetta vastaan, ettei suojaaminen ole välttämätöntä. Monimerkkiliike, joten ei mitään erityistä syytä kehua. Nyt 4,5 vuotta ja 130 tkm myöhemmin olen samaa mieltä myyjän kanssa.
Tuskin suojaamisesta mitään haittaakaan on. Ja voihan sillä olla pieni melua vaimentava vaikutus. - En-ole
ikinä massauttanut autoa enkä massaa . Kyllä ne kymmenenvuotta menee kun pesee alustan teiden suolauksien jälkeen ja muutenkin muistaa vahata että kori pysyy kunnossa . On ollu pari Tippareluu Peugeotti ja nyt seitsemäs Citikka . Xm on ollut ainoa johon olen joutunut helmapeltiä korjaamaan ruostevian vuoksi .
- Koppimopo
Finkor-suojaus on hyvä joskin lallis.
Äänieristysmassauksiin suhtaudun varauksella vaikka autoni on Aygo, varsinainen peltirumpu. Alta kahdeksan kympin melu on siedettävää, suuremmilla nopeuksilla ei kannata radiota avata.
Vanha, vm. 2005, Aygo suojattiin uutena, muutama kuukausi sitten myydessäni kuntotarkastuksessa todettiin ruosteettomaksi...
Aika hyvin Toyotalta jossa ei tehtaan jäljiltä käytännössä ole suojausta laisinkaan.
Juuri ennen EU-aikaa hallitus velvoitti maahantuojat ruostesuojauttamaan uudet autot,
juuri tähän aikaan perustuvat nykyisinkin kehumiset Toyotan ruostumattomuudesta.
Ruosteviljelmää ei ole kivaa omistaa, - eikä myydä- suojauttakaa kaikenmerkkiset autonne.- Anonyymi
Lallis 😁😁
S. A. A. T. A. N. A. N
H. I. N. T. T. I
A. P. I. N. A
E. I
O. S. A. A
E. D. E. S
K. I. R. J. O. I. T. T. A. A!!
- paskastimaalattukin
valitettavasti ongelmia on paljon muillakin, uusissa ocuissa
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6012.0
ja vanhemmissa
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3022564
skoda laatua p,rkele
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=821989&sid=b5e05ecec9375d62dbcffc610786e07d - turhayrittää
Vagarenan röllitkin on helposti tunnistettavissa. Se joka laittaa kymppitonneja rahaa autoon, ei usko netin keskustelupalstoihin pätkääkään.
- varminkeino
Jos oikeesti haluaa saada meluongelman kuriin ja välttyä ruostumiselta niin kannattaa yrittää kaikin keinoin purkaa kauppa jos vaan vielä voi. Monta muutakin murhetta välttää samalla.
- valtakunnansovittelija
Ei se sun merkki mene kaupaksi, usko jo. Ihmiset ostavat mieluummin parempia autoja.
- näin_se_vaan_menee
valtakunnansovittelija kirjoitti:
Ei se sun merkki mene kaupaksi, usko jo. Ihmiset ostavat mieluummin parempia autoja.
Näin on. Kolakärry (lue Toyota) ei mene kaupaksi. Ihmiset haluavat laatua, eli Volkkareita ja Skodaa.
- Anonyymi
näin_se_vaan_menee kirjoitti:
Näin on. Kolakärry (lue Toyota) ei mene kaupaksi. Ihmiset haluavat laatua, eli Volkkareita ja Skodaa.
Laatua eli Volkkareita,
..ja Skodaa. - Anonyymi
näin_se_vaan_menee kirjoitti:
Näin on. Kolakärry (lue Toyota) ei mene kaupaksi. Ihmiset haluavat laatua, eli Volkkareita ja Skodaa.
LAATUA??? VOLKKARI JA SOKOTAKO, SALLI MUN HUUTO NAURAA. TOYOTA ON NOIHIN VERRATTUNA OIKEA LAATU AUTO.
- laittaisin
Ilman muuta kannattaa. Kun raaka-aineena on Ylä-Sleesian pahamaineinen valtavan rikkipitoinen ja hapettumisherkkä rautamalmi niin kaikki keinot korroosion estämiseksi tulee kokeilla.
- Silenta.on.pop
Joo.korvatulpat on halvin keino vähentää skodan melu edes jotenkin siedettävälle tasolle.
- Kovaäänisyys.yllätti
Kävimme koeajamassa 2014 skoda octaviaa.melu oli mykistyttävän kovaa.
En hölmöyksissäni katsonut renkaita. Kyydissä ollut hlö tokaisi, että tämähän on meluisampi kun hänen vuoden 95 Ford Escort, joten se kertonee paljon. Tuo skoda on takuulla mölyisin nykydisukoista, joten siksi kyselin onko joku ajanut kyseistä autoa,
onko skodasta äänieristykset unohdettu kokonaan vai onko skoda vain niin julmetun kovaääninen. Toisekseen ajoimme juuri ennen Skodaa Kialla ja se oli kyllä yksi hiljaisempia autoja mitä olen koskaan ajanut Suomen rapakuntoisilla teillä,joten ehkä juuri tuo kontrasti sai Skodan tuntumaan suorastaan karmealta. Mitä renkaita ne Rinta-Joupilla noihin autoihin laittaa, jotain halpoja kaiketi.- Skeidatuuninki
Meluun ei auta ruostesuojaus, eikä oikein renkaatkaan. Jotkut laadukkaat korkea profiiliset renkaat ovat hiljaisimmat, mutta Skodasta tulee kyllä järkyttävän ruma sellaisilla, eli tulpat korviin ja matala profiilista alle, jos ei ihan vanhukselta halua näyttää.
- Kiia.on.laadukas
Kia on kyllä huomattavasti hiljaisempi kuin skoda,
Laatu ja viimeistelykin aivan eriluokkaa kuin skodassa.- HolistillaOnTehtäväHihii
Octavia on luokkansa hiljaisin ja parhaiten suojattu jo tehtaalla. Tämä on tutkittua tietoa jonka jokainen autoista kiinnostunut ja tietävä tietää.
- Toyota_Hybrid1
HolistillaOnTehtäväHihii kirjoitti:
Octavia on luokkansa hiljaisin ja parhaiten suojattu jo tehtaalla. Tämä on tutkittua tietoa jonka jokainen autoista kiinnostunut ja tietävä tietää.
skoda on ainakin TM:n mukaan meluisin auto jonka ovat koskaan testanneet. missä tuommoinen tutkimus on tehty että olisi hiljainen???? korjaamohallissa sunnuntai yönäkö?
- melustahan.maksetaan
"skoda on ainakin TM:n mukaan meluisin auto jonka ovat koskaan testanneet."
Koetapa muistella, miltä vuodelta tuo läppä on!
- ItsensäKiduttaja
Siis mitä! Ostaako joku tosiaan Skodan velaksi? Ei kovin hyvin elämässä mene.
- Jeps
Niin no nykyäänhän ei ole järkeä ostaa ainakaan vähänkään kalliimpaa autoa suoraan. Rahoituksien korot on niin pienet, että pitämällä rahat kiinni osakkeissa taikka rahastoissa niille saa luultavasti paremman tuoton kuin välttämällä velan pienen koron.
- tuinpa_työllisyyttä
Skodista en tiedä, mutta B-laadun Mersuuni laitatin kaikki tarjotut tökötit. Ei niin, että minua jotkut äänet olisivat häirinneet, mutta ajattelin lähinnä seuraavaa polvea, jolle vanhat autoni siirrän näppärästi miettimättä hyvityshintoja tms.
Velka skoda on myös yksi tavoista pilata elämänsä.
- Totuuden.Torvi
Valehtelijalla on monta nimeä.
- Gooooon
Älyttömyyksien kirjoittelu suolipalstalle on toinen tapa pilata elämänsä.
- EiRuostuKoskaan
Skodaan ei tarvitse erikseen laittaa ruostesuojausta, koska se ei ruostu. Skoda on ruostesuojattu jo tehtaalla.
https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/skoda-octavia-2009 - Sinkki-irtoaa
Skodaan ei kannata laittaa ruostesuojausta. Skoda ruostuu nimittäin maalipinnan ja teräspinnan välistä koska sinkkikukkanen.
- Skoda-Pena
Tässähän se Skodan ja yleisemmin koko Vw-konsernin ongelma onkin.
- Anonyymi
Laitatin Vw Poloon (vm 2001) sdi 1,9 vuonna 2003 Finikorin ruostesuojauksen Espoossa. Tänään autolla on 365 tkm mittarissa. Autoa ei ole tarvinnut hitsata tms. toistaiseksi. Kannatti mielestäni.
- Anonyymi
Käytin autoni Finikor ruostesuojauksessa Joensuussa alkuvuodesta. Käsittelyn jälkeen auton renkaat olivat aivan ruostesuoja-aineessa. Ainetta oli monessa muussakin ei toivotussa paikassa. Suostuivat puhdistamaan renkaat. 6kk myöhemmin öljynvaihdon yhteydessä huomasin että kardaaniakselin etummaisen u-nivelen kohdalla on merkittävä alue jäänyt kokonaan suojaamatta. Alueella kukkii pintaruoste. Lisäksi pohjapanssarista puuttuu yksi kiinnityspultti.
Kannattaa olla varuillaan ja tarkistaa työn laatu. Harva omistaja paljon auton alla puuhastelee. Tämän takia varmaan jättävät suojaamatta, jotta voivat sitten 4 vuoden päästä muistutella että täyty tulla jatkosuojaukseen.- Anonyymi
Kyseessä 1100e maksava Finikor Täysturva.
- Anonyymi
Eihän sitä suoja-ainetta kuulu niveliin laittaakkaan?
- Anonyymi
Finikor ruostesuojaus toyta corolla 2012 ajettu vasta viime syksynä 33000 km ruostesuojaus makso 750 e nyt katottiin alle etu ja takan helmat molemmin puolin alta ihan ruosteessa. Kyllä kannattaa heti kun auton ruostesujauttaa ajaa Nosturille ja tarkistaa onko ruostesuojaus tehty Kunnolla. Kunnolla tehty kyllä kunnolla tehty ruostesuojaus sen pitää kestää pitempään kun vuoden. asiakkaan kannattaa olla tarkkana, jos kerta rahalla maksaa pitää saada kunnon työ.
- Anonyymi
Kannattaa ehdottomasti ruostesuojata ammattilaisella. Se tehtaalla tuleva suoja on yhtä tyhjän kanssa.
Itselläni 2019 Skoda Octavia VRS diesel, challenger paketilla. Merkkihuollossa sanoivat pohjassa olevan jo jälkiä ruosteesta. Takuu ei kuulemma kata ennenkuin menee puhki.
Nimimerkki: suojasinliianmyöhään - Anonyymi
Mitä nyt olen vaihtoautohalleja kierrellyt ostotarkoituksella, niin eipä ole yhtään ruostesuojattua autoa osunut kohdalle. Japsit ja korealaiset näyttävät olevan ruostepilkuissa jo 3-4 vuoden ikäisinä. Itselläni 2009 mallinen Civic jo ihan kukkiva tapaus. Koneet kestää mitä vain, mutta uutena jos olisi suojattu nämä aasialaiset niin a´vot.
- Anonyymi
Olisi helppo estää tuo ruostuminen kun alusta tehdään kokonaan alumiinista ja kori hiilikuidusta tai muovista kuten Chervolet Corvettekin esim.
Titaanista runko ja muovista muut osat jotta ei ruostu.- Anonyymi
Itse asiassa myös Chewrolet Corvetten runko on mustalla maalattua rautaa joka ruostuu helpostikkin, toki käytöstä johtuen ruostuminen ei ole rajua koska aika harvoin kyseisiä autoja talvella suolan keskellä vastaan tulee, korissa rautaa ei ole. Esim c6 rataversiossa runkokin on alumiinia mutta niitä ei teillä liiku, ainakaan suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa myös Chewrolet Corvetten runko on mustalla maalattua rautaa joka ruostuu helpostikkin, toki käytöstä johtuen ruostuminen ei ole rajua koska aika harvoin kyseisiä autoja talvella suolan keskellä vastaan tulee, korissa rautaa ei ole. Esim c6 rataversiossa runkokin on alumiinia mutta niitä ei teillä liiku, ainakaan suomessa.
Korjaan chevrolet ei chewrolet.
- Anonyymi
Itsellä 7-vuotias Octavia. Ei ruostetta.
- Anonyymi
Käyppä katselemassa auton alle varsinkin peräosaan,sekä ovien alalaitoihin ja puskurin/lokarin rajakohtaan.
Itse vaihdan harvoin autoa, enkä osta suojaamatonta käytettyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyppä katselemassa auton alle varsinkin peräosaan,sekä ovien alalaitoihin ja puskurin/lokarin rajakohtaan.
Itse vaihdan harvoin autoa, enkä osta suojaamatonta käytettyä.Ei tässä yksilössä ole näkyvissä yhtään ruostetta. Katsastusmies saa katsoa altapäin. Viimeksi katsastuksessa ei ollut huomautettavaa. Seuraava katsastus ensi vuonna. Mielenkiinnolla odotan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä yksilössä ole näkyvissä yhtään ruostetta. Katsastusmies saa katsoa altapäin. Viimeksi katsastuksessa ei ollut huomautettavaa. Seuraava katsastus ensi vuonna. Mielenkiinnolla odotan.
Katsastus miestä ei ruoste kiinnosta ellei ole läpiruostunut jolloin on jo pitkälti myöhäistä. Toinen asia on alustassa olevat muovit joiden alle ei pahemmin kurkita, katsastajahan ei pura autosta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsastus miestä ei ruoste kiinnosta ellei ole läpiruostunut jolloin on jo pitkälti myöhäistä. Toinen asia on alustassa olevat muovit joiden alle ei pahemmin kurkita, katsastajahan ei pura autosta mitään.
Jos ja kun menee katsastuksesta läpi, niin se on pääasia. Autolla alkaa jo olla ikää, joten ei paljon ruosteet paina. Läpiruostuneet ovat yleensä jo 15 vuotta vanhoja, eikä sen ikäisellä enää tee muutenkaan yhtään mitään.
- Anonyymi
Laitatin erääseen japskimerkkiin (ei Toyota).
Samalla finikor brilliant plus keraamisen kestokiillotuksen uuteen autoon.
Pysyy hyvän näköisenä pinta. Peseminen on helpompaa ja ei likaannu pinta niin helposti.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185293MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162750- 102294
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5892025Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231746Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701342Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411319Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3901054Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047