Todella huono kokemus Nissan -tiepalvelusta

PepeR

Olen yrittänyt nyt yli kuusi tuntia yhteen menoon saada yhteyttä "Nissan Assistance” -tiepalveluun. Noin 12 minuutin jonotuksen jälkeen minut kylmästi pudotetaan pois jonosta. Olen soittanut sinne siis kymmeniä kertoja.
3 kk ikäinen (= uusi) Qashqai 1.2 kyllä käynnistyy, mutta sillä ei voi ajaa lukuisten vikailmoitusten vuoksi (mm. Chassis control system fault). Auto oli lämpötolpassa kiinni kaksi tuntia ennen ensimmäistä käynnistystä joten moottori ei edes ollut täysin kylmä tms.
Soitin Nissanin omaan asiakaspalveluunkin josta pystyivät vain pahoittelemaan asiaa.
Ei niitä varmaan vois vähempää kiinnostaa, kun rahat autosta on saatu.
Onpa käsittämättömän huonolaatuinen auto, Nissanin "palveluista" puhumattakaan!
Mitä hyötyä kenellekään on tuollaisesta palvelusta, jos siellä ei kukaan vastaa?

157

11244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mene_ja_kiristä

      Akun kaapelit, siis myös miinuskaapeli korin puolelta

      • PepeR

        Ei auta akun kiristelyt. Auto kyllä käynnistyy hienosti mutta muiden vikailmoitusten lisäksi moottorin kierrokset rajoittuu n 1500 rpm eikä sillä saa autoa liikkeelle...


      • Keskieurooppa

        Pepelle
        Mulla on volkkarin golf ja joka talvi pakkasten aikaan tulee tauluun ilmoitus että ajovakaudenhallinta systeemissä on ongelma ja kierrokset ovat tosi matalalla.elikkä joka merkissä näyttää olevan pakkasella samoja vikoja.Korjaa sanoi että kusessa ollaan nykyautojen kanssa kun pakkaset tulee ja nehän piruvie tulee joka talvi.


    • Rpanda

      Itsekin olen yrittänyt pitkin päivää soitella.helvetin ruuhkautunut mesta ilmeisesti.. Tänään kun paukkupakkaset. Viimeksi vuosi sitten vastattiin heti. Nyt kyllä meinaa hermo mennä..

    • PepeR

      Nyt tuli 10 tuntia täyteen ja arviolta 50 soittoyritystä. Ei vieläkään onnistu. Pakkasten tuleminen oli hyvin tiedossa (= normaali talvikeli Suomessa) ja asiantunteva organisaatio pystyisi halutessaan siihen varautumaan = Nissan ei todellakaan välitä asiakkaistaan pätkän vertaa.

      • Nissanton

        Miksi yleensä ostaa Nissan, joka on halpa ja huono auto.


    • OotellaanKunLämpee

      Kuule hoi,samaa ongelmaa se on kaikkien nykyautojen kanssa ja se lohkolämmitin millä yrität lämmittää saa olla maailman tappiin kiinni näillä pakkasilla jos säteilylämmitin,ei se mitään lämmitä ja koita vaikka koneen kylkeä onko lämmin=)
      Tarkoittaa Suomeksi että fiksu jättää käynnistelemättä paukkupakkasilla koska nykyelektroniikka jota autot täynnä ei tykkää sitten ollenkaan kylmästä...eikä paljon muustakaan kunhan tasalämmintä ja suht uutta kun hajoaa vanhemmiten ihan itsestään niinkuin tehdas laskenutkin sen 10v kestoiän nykyautoille.
      Mitä sinä sille Nissanille kertoisit,että auto rikkikö?
      Se sille mitään voi kuka puhelimessa soitit vaikka Tokioon eli soita hinausauto ja kuskatte sen pajalle lämmittelemään ja korjaamon syyniin,ei se itsestään korjaannu tai kukaan puhelimessa sitä kaukoparanna.
      Tätä se nykyautoilu on.

    • UKQashqaiPalstalta

      Koodi tarkoittaa todellakin joko löysällä olevaa akunkenkää tai kaasuläpän toimintahäiriötä joka hyvinkin saataa johtua hyytävästä kylmyydestä eli en tiedä korjaantuuko itse kun kelit lämpiää tai jos saat sen sisätiloihin sulamaan.
      Tarkista tuo akunkenkien kireys ja jos tiedät missä se kaasuläppä sijaitsee(netti ,joku täällä tai joku autonkorjaaja kertonee)niin vaikka hiustenkuivaajaa,lämmitintä tai kuumailmapuhallinta tms,käytä mielikuvitusta niin voi olla että korjaantuu ellei koodeja tarvi nollata.

      • hyvinkin_noin

        Jokin kaasuläppäkotelon monista mikrokytkimistä voi jäätyä tai itse kotelossa on jäätä. Mites noissa välijäähdytin voi tukkeutua jäästä?


    • hinurilla_pajalle

      Ei taida kotikonstein parantua vaikka sinne ns. palveluun pääsisitkin.

      • samaa_mieltä

      • lisäyksenä

    • UKQashqaiPalstalta

      Joo,löytyi tuo Googlettamalla UK Qashqai palstalta että kaasuläppä häiriö ja tässä tapauksessa se varmaan on jäässä eikä toimi kunnolla tai jos siellä noita mikrokytkimiä on niin toki niistäkin eli auttaisiko siihen lämpö jollain puhaltimella tai tallin lämpö ilman huoltoon hinaamista vai jääkö tuo vikakoodi päälle/voiko sen jotenkin itse nollata?
      Saataisiin tuo HermoHeikki liikkelle kun jäätyy känny taatusti korvaan Nissan linjoilla roikkuessa...ja menee taatusti yöunetkin, vaan eihän tämä näin saisi olla tietysti kun autoa tarvitaan ja uusi peli alla.

      • PepeR

        Ei mennyt yöunet :-) Pääsin läpi klo 21:30. Eli 13 tuntia ja 65 soittokertaa siinä meni. Oli kuulemma ollut pahin päivä 15 vuoteen... uskokoon ken haluaa.
        Auto siis viedään tänään huoltoon. Joka tapauksessa en ole alkuunkaan tyytyväinen, en autoon kuin tähän kovasti myyjän mainostamaan "Nissan -tiepalveluunkaan".


      • nissanonromu
        PepeR kirjoitti:

        Ei mennyt yöunet :-) Pääsin läpi klo 21:30. Eli 13 tuntia ja 65 soittokertaa siinä meni. Oli kuulemma ollut pahin päivä 15 vuoteen... uskokoon ken haluaa.
        Auto siis viedään tänään huoltoon. Joka tapauksessa en ole alkuunkaan tyytyväinen, en autoon kuin tähän kovasti myyjän mainostamaan "Nissan -tiepalveluunkaan".

        Kuka käski ostaa Nissanin?


      • hehehheehheheh
        nissanonromu kirjoitti:

        Kuka käski ostaa Nissanin?

        Eniten tuolla tiepuolessa on konepelti pystyssä volvoja ja muita kalliita autoja , Nissaneja hyvin harvoin, itse asiassa en muista nähneeni koskaan. Vähemmän haittaa jos vika ilmaantuu käynnistettäessä kuin tien päällä. Onhan itselläkin tosin molemmat vetoakselit katkenneet ajossa vanhassa autossa, onneksi ei kaukana kotoa, muuten ei ole tien päälle jättänytkään 14v aikana. Käyntiinkin lähtenyt aina pakkasista riippumatta paitsi pari kertaa kun unohtunut sisävalo päälle useammaksi vrk. Uusissa autoissa elektroniikka herkempää, mutta samoja osia käyttää monet merkit.


    • UKQashqaiPalstalta

      Mikäli ajonvakautusjärjestelmässä tuo vika niin miksi vaikuttaisi moottorin käyntiin noin niinkuin hakuammunnalla kun tässä vikaa kerta haetaan ja ulkona paukkupakkanen.

      • paha_sanoa

        Arvailujahan nämä kaikki ovat.


    • et_yksin

      Tuo on tyyppivika qashgaissa, mun kahdella työkaverilla tuollainen, tulivat bussilla tänään töihin, toinen jäänyt matkalle ja toisen autosta puuttui heti tehot. Jo viime talvena toisella oli sama ongelma eikä maahantuojalla ole korjauskeinoa. Siis kaasuläppä tms. jäätyy.

      • asiasta_toiseen

        Minulla oli aikoinaan ruiskukoneinen Pösö, jossa ajaessa muodostui kaasuläpän alle huohotuskaasujen kosteudesta jäätä ja siinä kone huusi täysillä, kun kaasuläppä jäi auki ja kun painoi kytkimen pohjaan. Korjauksena noihin tuli vesilämmitteinen kaasuläpän kotelo.


      • Anonyymi

        Älkää missään nimessä ostako qashqaita. Minulla ollut nyt alle 2 kk ja jättänyt jo 3 kertaa kotipihaan, kaasuläppä jäässä ja monta muuta vikaa ilmoittaa näytöllä. Vuosimalli 2018. Huollossa eivät tee muuta kuin sulattavat ja kuivaavat osat. Maahantuojallekin olen tehnyt reklamaation, mutta eivät tee asialle mitään. Onneksi on kuluttajansuojalaki ja yritän saada kaupan purettua.


    • Kusta_vai_paskaa

      Itsekin yritin 6 tuntia Nissanin tiepalveluun saman ongelman takia, ei päässyt läpi. Soitin suoraan hinauspalveluun, jonotusaika 2 min. Paljon ongelmia muutenkin uudessa QQ:ssa ollut.

    • tuota_noin

      Eikös auton voi antaa lämmetä tyhjäkäynnillä, jos kerran käynnistyy ja katsoa auttaako se. Tosin jos on sisätilassa, niin sitten ei onnistu.

    • väärä.osoite

      Tuo Nissan Assistancehan on niin kuin tiepalvelu. Mitä sinä mihinkään tiepalveluun soitat autosi vioista? Sinne soitetaan jos jää tien päälle, ei mistään vikailmoituksista. Noista vioista soitat sinne mistä olet autosi ostanut. Ne kuuluu takuun piiriin.

      • PepeR

        Kyllä. Aluksi soitin Autokeskuksen huoltoon, eli sinne mistä olin auton ostanut. Pyysivät sieltä ottamaan yhteyttä Nissan Assistance -palveluun, jonka kautta takuukorjaukseen kuuluva auton kuljetus huoltoon, vara-auton saaminen, yms. hoidetaan.
        Itse en halua ruveta kokeilemaan lämpöpuhaltimia tai muita poppakonsteja koska oletan, että uusi auto pitäisi kestää -21 asteen pakkasta ilman erityistoimia.


    • Ajoturva

      On niissä vissiin eroja.
      Minä jouduin väistämään Passatilla hirveä metsähallituksen puolelle. Auto ei näyttänyt vaurioituneen lainkaan, mutta omin voimin ei tielle olisi voinut päästä. Siispä soitin Volkswagenin ajoturvaan. Jouduin odottamaan vastausta ehkä minuutin. Lupasivat hommata hinurin paikalle mahdollisimman pian, vaikka ulosajot eivät varsinaisesti kuulu ajoturvan piiriin. Hinuri tuli alle tunnissa, vaikka oltiin viikonlopussa ja yli 30km:n päässä lähimmästä kaupungista tai isommasta kuntakeskuksesta. Auto oli kuitenkin sen verran vioittunut, että hinurimies ei suositellut jatkamaan ajoa ennenkuin auto on tarkistettu korjaamolla. Sehän sopi minulle kun lupasivat viedä auton heti maanataina merkkiliikkeen kolarikorjaamolle. Itse pääsin hinurin kyydissä kaupunkiin.
      Auton tarkistus ja muutama korjaus meni tietysti oman vakuutuksen piikkiin, mutta hinauslaskua ajoturvasta ei ole tullut mulle eikä vakuutusyhtiölle vielä tänä päivänäkään, vaikka ulosajosta on kulunut aikaa yli 2 vuotta. Enpä ole asiasta valittanutkaan.
      Volkkarin ajoturva on voimassa auton iästä riippumatta aina seuraavaan huoltoon saakka.

    • ladatliikkeelle

      Auton kuljetus rekalla kerätä kaikki kerralla pajalle, kyytiin mahtuu kymmenen nissanin rämää!

    • PepeR

      Kiitos kaikille kommenteista ja hyvistä vinkeistä mikä saattaisi olla vikana autossani. Jätän tutkimisen/korjaamisen kuitenkin Nissan huollolle (nyt kun vihdoin sain yhteydet kuntoon), jos he vaikka tekisivät vähän muutakin kuin antaisivat sitä perinteistä valohoitoa.

      • kerropa_sitten

        jos antavat sinulle hyväksyttävältä kuulostavan selityksen ongelmalle.


      • ex-1.2dig-t

        Tuo "Chassis control system fault" vikailmoitus voi tulla muustakin, esim. hajonneesta ABS-anturista.

        Jos autossa on erilaisia apujärjestelmiä ( kaistavahti, peräänajovaroitin yms. ) niin ne kytkeytyvät pois päältä. Siitä tulee lisää varoituksia mittariston näytölle.


      • UKQashqaiPalstalta

        Joo,kyllä varmasti on moniakin vikakohteita saman koodin alla mutta jos auto ei ota kierroksia voisi olettaa että koodi juurikin liityy tuohon kaasuläppään tai johonkin siihen liittyvään kylmyyden kera,meinaan kun kierroluku harvemmin ABS anturiviasta kiinni eikä tässä kaistavahteja ym pelissä ole kun matkaankaan päästä moottorin oikuttelun takia.
        Aloittaja kertoisitko mikä oli korjaamon diagnoosi,ihan kiinnostaisi,kiitos=)


      • PepeR

        Moikka, lisäsin diagnoosin ja muitakin tietoja tämän viestiketjun loppuun.


    • samavika

      Meillä sama homma auto kanssa ostettu 1/2v sitten. Vikavalot syttyi Chassic control sekä stop an co pois päältä sekä, Gruise ei toimi eikä Esp eli koko service bac pois pelistä.Samoin tehot lähti auto ei ota kierroksia ajetaan pitkää matkaa, n.1000km vko... eli hyvä tietää että muillakin sama vika. Sanotaan vaan että vie auto halliin ja lämmitä vika poistuu sama tapahtui eka pakkasilla mut kierrokset ei lähteneet.Nyt lisä vikaa. En prk ala ajamaan autolla jossa ns.mittaristo vilkkuu ku jouluvalot pakkasella.Kyllä auton pitää pelittää ainakin entinen kassu pelitti.

      • kassu.lähti.pois

        Saatte tottua uuden mallisen kassun omistajat varoitusvalojen välkkymiseen. Itse ostin 2014 bensamoottorisen (1.2 Tekna) kassun ja se oli iso virhe.

        Reilun vuoden jaksoin käydä säännöllisesti takuukorjauksissa erilaisten ongelmien takia. Sitten kun alkoivat jotkut viat lähteä jo uusintakierrokselle niin oli pakko viheltää peli poikki. Auto lähti vaihtoon ja kalliiksi tuli. Toisaalta mielenrauha palasi.

        Omastani joutui myöskin vaihtamaan ABS-anturin kun se hajosi. Silloin oli mittaristossa n. 10 erilaista varoitusta, mutta muistaakseni kierrokset ei tippuneet.

        Nissanin huollosta ei ole mitään positiivista sanottavaa. Melkein joka viasta joutuivat kysymään toimintaohjeita maahantuojalta. Ja ohjeet oli mitä olivat. Jäi fiilis, että heitä ei kiinnosta. Ilmeisesti auto myy niin hyvin, että on varaa hylkiä asiakasta.

        Kassu kannattaa hankkia karvalakkiversiona jos välttämättä sen haluaa. Säästyy monelta harmilta. Oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että kaikki lisävarusteet ei välttämättä toimi/kestä Suomen olosuhteissa.


    • samavika

      No nyt auto hinaukseen.Syy kaasuläppä jäässä...todennäköisesti se aiheuttaa loput ongelmat.Ollaan tässä korjattu uudehkoa Bmw Fsi paskaa ja wolkkarin Tsi paskaa...ja ongelmat jatkuu vanhalla mesellä menty 550.000km ja nyt alkoi ajotietokone vit*** ihan sama mikä auto ollu kalliiksi tulleet kaikki.

    • MikseiEnää

      Tuota jos 1 ABS anturin rikkoutuminen on jollekkin katastrofi niin vähällä olet päässyt,on meinaan ns kulutusosa ja kiitos Suomen olosuhteiden.
      Eihän sekään tietty rikki saisi mennä jos auto noinkin uusi mutta siltikin.
      Nämä viat koskevat ilmeisesti tuota 1,2 bensakassua,eikö muita bensa/dsl versioita?
      Kyllä se kaasuläppävika taitaa olla aloittajankin ongelmien syy ja ellei tämä viimeisin kommentti ole hatusta vedetty niin samoja ongelmia muissakin hienoissa nykyautoissa.
      Se oli silloin vielä kun oli kunnon kaasutinkone niin ei läpät jäätyneet tai ihmevalot välkkyneet mittaristossa ja jos jääsi,köhi tai yski niin tenttua kurkkuun kaasariin tankkiin sekä pikatsekkaus jakajaan ym virtalaitteisiin osoitti yleensä missä vika jos vähänkään automiehen vikaa.

    • Dai

      lähteekö "kassihaista" vielä ratti irti lennossa ? Parempi olisi silloin, jos ei käynnisty / käy.

    • Muoviaika

      Voihan sen sitten nakata kaaressa pusikkoon kiukuspäissään,samoin kuin suurimmassa osassa muita merkkejä jää ovenkahvat tai vaihdekeppi käteen,kytkin lattiaan,startti jumiin tai ajonesto päälle,vilkkuvia vikavaloja summereineen ym kivaa pakkaspäivän kunniaksi.

      • Naantali

        Saman vian takia tänään haettu auto huoltoon pihasta. Kuulemma turun seudulla kuskattu ennen sitä jo viisi qassua edellispäivänä saman vian takia nissanin huoltoon.. Omalla autolla ajettu vain 12 tuhatta, pakkaskestävyys taitaa olla nolla


    • Makexxxx

      Mulla oli sama virheilmoitus torstaina. Ei se menoa haitannut, ajoin vaan. 1.5 dci

    • näisevaamenee

      ei muuta ku lisää tietoneistusta liikkuviin välineisii, tulee tooooooosi "hyvä...

      • ongelman_ydin

        Enempi taitoa ja tietoa kuljettajien päähän, niin ei tarvittaisi kaikkia noita härpäkkeitä. Kaistavahti Suomen lumisilla teillä on jo kaiken huippu.


    • Jaana1986

      Yritin soittaa Nissanin Pan Europe 24/7 tiepalveluun (molempiin numeroihin) torstai 7.1.2016 aamusta klo.8.17 lähtien koko torstain ja perjantai. Automaatti ilmoittaa että olen jonossa, asiakkaita palvellaan jonoon saapumisjärjestyksessä. 12min kuluttua automaatti ilmoittaa että ”palvellussa on ruuhkaa, yritä myöhemmin uudelleen ja puhelu katkeaa!” Yritin soittaa myös Tampereen Autokeskukseen (josta olen autoni ostanut) mutta sielläkin on ruuhkaa ja automaatti kääntää puheluni lopulta vastaajaan joka kertoo rekisteröineen puheluni ja lupaa että asiakaspalvelija soittaa takaisin heti kun vapautuu. Ei ole soittoa kuulunut..

      Autossani ilmeni torstaina 7.1.2015 sama vika jonka vuoksi autooni on jo kerran vaihdettu moottori. Ensin vakionopeuden säädin napsahti pois päältä ja auto alkoi hyytyä. Sitten kojetauluun syttyi varoitusvaloja (luistonesto, varoituskolmio ja moottorinhäiriö) ja virhe-ilmoitus (Warning, system fault. Chassis control system fault.) Sitten autosta katosi tehot, autolla pääsi välillä jopa 100km / h (suoralla tiellä), ylämäessä se taas hyytyi ja vauhti hiipuu 50km / h. Vika ilmetessä olin ajanut jo 40min yhtäjaksoisesti 100km / h vauhtia ja autoni oli ollut lohkolämmityksessä ennen lähtöä 3h, jonka lisäksi käytin sitä vielä tyhjäkäynnillä ennen lähtöäni että laatikkokin lämpenee.

      Edellisen kerran kun sama vika alkoi 5/5 2014 (jonka seurauksena moottori vaihdettiin) sillä oli ajettu kaikkiaan 26 794km. Vika kyllä ilmeni jo 25 000km kohdalla mutta koska olin aivan liikkeen Autokeskuksen huollon vieressä menin käymään siellä paikanpäällä. Autoani ei suostuttu edes vilkaisemaan koska en ollut varannut aika ja sillä pääsi vielä liikkumaan eteenpäin, totesivat vain että sillä voi hyvin ajaa tarvittavat ajot koska ensimmäinen vapaa aika on vasta parin viikon kuluttua. Nyt tällä vaihdetulla uudella moottorilla on ajettu 25 928km (mittarissa siis tällä hetkellä 52 722km)ja sama vika toistuu. Tänään pääsin vihdoin läpi tiepalveluun 1h30min jonotuksen jälkeen mutta sekin puhelu katkesi kesken, olin saanut juuri kerrottua rekkarin. Hinaus onneuksi saapui mutta sijausautosta ei ole tietoa.. kotiin matkaa 80km, eikä julkisia liiku tällä välillä..

      • Naantali

        Sama vika Jaana täällä, korjausaika ,meni kuulemma viikon päähän, eivät ehdi sitä edes katsoa tänään.. Vuokra autolla mennään.. taitaa olla seuraava auto joku muu kuin Nissan.


    • Päiväntasaajalleehkä

      Ei ole Nissan tarkoitettu Suomen kylmiin oloihin eikä ylipäätään tänne pohjoiselle pallonpuoliskolle!

    • Eteenpäinmennään

      Minulla ilmeni sama vika kolme kertaa Lapin reissulla kk vanhalla 1.2 Qasqhailla. Autolla pääsi Helsingistä Jyväskylään ja sielä huoltoon jossa kuittasivat vikavalot ja sanoivat johtuvan pakkasesta (-8c). Matka jatkui reilu 1000km ongelmitta kunnes romu lopulta jäi Ouluun. Uskomaton vääntö tiepalvelun kanssa sijaisautosta ja ihan kaikesta muusta. Oulussa ajettiin ilmanottoon vaikuttava päivitys jonka pitäisi vaikuttaa kaasuläppäkotelon toimintaan. Autolla ajoi 250 km kun vikavalot syttyivät jälleen. Tehot pysyi tosin tällä kertaa kuitenkin normaalina. Nissanin tiepalveluun (jonka hoitaa Falck) ei saanut yhteyttä ja päätin ajamaan Jyväskylän autopalelle itse huolimatta siitä että Nissan/Falck ei korvaa sijaisautoa jos ajaa itse huoltoon. Tässä vaiheessa koin tuntevani vian jo paremmin kuin merkkiliike. Asensin pahvin viimasuojaksi, pyysin kuittaamaan vikavalot ja matka on nyt jatkunut ongelmitta. Häpeäpahvi keulassa saa kassu painaa eteenpäin kunnes alkup. viimasuojan tulee perille.

      Väliaikaisena korjaustoimena siis ohjelmistopäivitys ja viimasuoja estää ongelman uusiutumisen kunnes 1.2 litrasiin asennetaan 1.6 tavoin lämmitettävä kaasuläppäkotelo/kansi.

      Viimasuoja tehonnut tähän asti, suosittelen kokeilemaan. Airportin Autokeskus ei muka tiedä viasta mitään. Oulun Pörhön autotalon palvelu ja tietotaito viasta taas huoppuluokkaa jossa viimasuojat pistetään autoihin jo vakiovarusteena.

      Asia maahantuojalla käsittelyssä. Tsemppiä pakkasiin kohtalontovereille!

      • ei_ole_ihme

        Johan vilkaisu uuden Kassun konepellin alle kertoo, että hyvää päivää mikä letkujen ja johtojen ja liittimien sotku.


      • keilasatama

        Kaasuläpän vika oli jo vuosi sitten hyvin tiedossa nissanilla. Ja edelleen sama vika vaivaa uusia autoja. Miksei sitä ole vieläkään korjattu?

        Sitten vielä jätetään ihmiset pulaan kun hinaus tökkii ja eikä vastata puheluihin.

        Vastuutonta touhua nissanilta, ei voi muuta sanoa.


    • MiettikkääAsioita

      Elikkäs kaikki jotka lukevat tämän ja joilla on ongelmia,ei ole ongelmia vielä ja haluavat välttääkkin niitä,asentavat joko tehdastekoisen maskipeiton/suojan tai tekevät ihan itse pahvista sopivan joka peittää max 75%(jotain sinnepäin)maskista.
      Emme toki halua että se keittääkään ilmanpuutteessa,esim kaupunkimatelussa.
      Mikäli autossa on lämpömittari,sitä seuraamalla näkee pitääkö pahvia vähentää vaiko lisätä=mittarin osoittaessa noin puoltaväliä tai vähän yli on homma ok normaalilämpöisessä koneessa.
      Miksi ette käytä maskisuojaa koska tämä asia on tiedetty niin kauan kuin autoja Suomessa ollut, on ollut myös talvikin ja muutama satatuhatta vuotta kauemminkin...
      Toiset moottorit on herkempiä ja huonommin tehtaan puolelta ajateltu nuo pakkaskestävyydet,silti merkki kuin merkki omaa samat luonnonlait=kylmä kangistaa!
      Luulen että hienot nykyihmiset eivät tajua kun kukaan ei sano,maskipeitto ei ole nätti ja ei minun autossani moisia tarvita...
      Noh,kärsimys on sitten toinen vaihtoehto ja valittaa vain ellei edes halua yrittää ja laittaa ilmaista pahvinpalaa(vaikka kaupasta kysyt) narulla/nippusiteellä tms kiinni ja aikaa tuohon alusta loppuun ehkä 15min max.
      Mikäli tuo ei auta,oletpahan ainakin yrittänyt eikä se silti hukkaan ole mennyt koska kone lämpenee paremmin,on suojattu viimalta jotenkin edes ja antaa lämmityslaite lämmintä tehokkaammin koska kone käy normaalilämmöin.

      • Uusiomistaja

        Olet täysin oikeassa tän asian suhteen. Erityisesti nykymoottorit jotka ei tuota hukkalämpöä kaipaa kipeesti maskia.

        Näistä vain olisi tosin hyvä olla puhetta jo autokauppoja tehdessä jolloin monelta ongelmalta vältyttäisiin. Kaikki autonomistajat, kuten itse, ei tiedosta tätä asiaa uusien moottoreiden kohdalla, kuten en itsekään, varsinkaan kun ongelmitta on tähän mennessä päässyt jo kymmenen vuotta.

        Lähinnä ihmettelen miksei 1.2 litrasiin ole asennettu lämpeävää kaasuläppäkoteloa/läppää kuten on tehty 1.6 litrasiin turboihin. Pienempi kone on jäätymiselle nykypäivänä paljon herkempi joten olis asianmukaista se asentaa myös pienempiin koneisiin.


      • niin_ja_näin

        mutta kun se vika ilmenee heti käynnistyksen jälkeen, niin ei siinä paljon viimasuojat ja banaanilaatikot silloin auta.


      • Vikakoodi

        Vikakoodit pitäis ainakin käydä nollaamassa. Ne ei häviä itsestään. Vikakoodien kuittaus ja maski eteen niin pitäisi vikakoodien pysyä poissa.


    • MiettikkääAsioita

      Niin eihän tuo minun pitkä ajatus viimasuojien tarpeellisuudesta tokikaan 100%turvaa tuo,nykyautot ja pakkanen huono yhdistelmä eikä niihin enää valmistajat voi autojaan suunnitella koska elektroniikka kaikissa samaa Kiinanhalppista meni auto Italiaan-Suomeen tai Englantiin eli Euroopankin mittakaavassa olosuhteissa huimat erot,mitä sitten maailmanlaajuisesti.
      Ehkä se kumminkin auttaa omakonstina parhaiten eikä yrittänyttä laiteta sanotaan.
      Joku tyyppiongelma täytyy olla juurikin tuossa 1,2 versiossa jos muut toimii moitteetta tuohon verrattuna noin ns kohtuupakkasissa,siis -20 asti.
      Kaasuläppäkotelon lämmityskö se joka auttaisi ja voisiko sitä jotenkin suojata tuon viimasuojan kera itse?
      Onko kokemuksia?
      Jäätyykö se ajon aikanakin vai silloin pääosin kun seissyt kylmässä ja miksi se jäätyy..kosteuttako joka jäässä vai onko siellä rakenne joka ei siedä kylmää ?
      Hankalia juttuja ja ellei viimasuojan "viimasuoja"(hah,hah)auta ajossa ja ehkäise kylmäkäynnistysongelmia niin siihen tarvii tosiaan lämmitettävä kaasuläppäkotelo ja tuo 1,6 koteloko ei sovi siihen??
      Toisaalta nämä pitäisi olla maahantuojan&valmistajan ongelmia ratkoa mutta minkäs teet jos tuote on jo kuluttajalla joka tekee sitä "testityötä".
      Säästöä väärässä paikassa ja levinnyt kodinkoneista autoon jos muuhunkin.

      • fiasko.qassu

        Ei maahantuojaa tämmöiset pikku jutut kiinnosta. He ovat saaneet jo rahat.

        Nissanin Facebook sivuilla syyt hinausfiaskosta sysätään Falckille. Itse he antavat seuraavan ohjeen: "Neuvomme kaikkia kylmällä säällä autoilevia ottamaan mukaan ylimääräisiä talvivaatteita sekä vilttejä". Laittaisivat myös sen ohjekirjaan.

        Siellä on myös muuta tärkeää infoa kuten "Minkä värinen Nissan QASHQAI on sinun suosikkisi?"

        Itse olen joutunut seuraamaan erään lähipiiriin kuuluvan uuden qashqain omistajan taistelua jälleenmyyjän ja maahantuojan kanssa auton vikojen korjaamisesta. Lievästi sanottuna ei ole oikein homma ollut hanskassa Nissanilla ja jälkimarkkinointi ei tosiaankaan ole nissanin vahvuuksia tosielämässä.


    • UteliasKarvalapsi

      Onko tuo kaauläppäkotelon talviongelmat VAIN tämä 4sylinterisen 1,2 moottorin murhe vai onko vaikkapa ongelma myös 3 sylinterisessä 1,2 moottorissa tai missä muussa mahdollisesti ?
      Tämä 1,5Dci ja 2,oDci eivät ilmeisesti dieseleinä kuulu tähän juttuun?
      Onko ollut eroa missä korissa tuo jäätymisongelmainen 1,2 läppäkotelo on ollut,meinaan onko eroa miten suojassa viimalta ym noin "sattumalta"kun onhan maskeissa ja moottorien sijoittelussa apulaitteissa ehkä eroa joka voisi vaikuttaa myös tuon kotelon sijoitukseen ulkoilman virtauksen suhteen?
      Missä kaikissa Nissan-Renu nykymoottoreissa tuo kotelo on lämmitetty?
      Paljon kysymyksiä,kuin 5v lapsella mutta tietääkö joku aikuinen siellä=)

    • samavika

      Tuossa aikaisemmassa nimim Jaana kertoi moottorin vaihdosta.Voisitko Jaana kertoa liittyikö moottorin vaihto nimenomaan noihin tehojen vähenemisiin sekä Chassin Control not fault ym.Minulla aivan samat vikavalot ja sekä auton käyttäytyminen.Huolto tosin kertoi että kyseessä Kaasuläpän jäätyminen ja vikakoodit nollataan..

      • Vikakoodi

        Mulla viima suoja rek. kilven alapuolella tehonnut toistaiseksi. Näin ohjeisti myös nissanin liike. Kuittaaminen poistaa vikatilan mutta ei estä ongelman uusiutumista.


      • Jaana1986

        ekan kerran vain vikakoodit nollattiin, toisen kerran käskivät vain jatkamaan ajoia seuraavaan vapaaseen korjaamoaikaan asti johon siis oli 2 viikkoa. Niiden ajojen jälkeen moottorista olikin jo kadonnut öljyt ja neljäs mäntä (?) poissa pelistä, joka olikin sitten maahantuojan mukaan "valmistusvirhe" ja koko kone vaihtoon.


    • samavika

      Täytyy ostaa tuo maskisuoja heti kun saan kassuni huollosta.Hirvittää vaan että mitä tuo jöötyminen tekee moottroille. Onko teillä muuten tässä kelissä kokemusta mäkilähtöavustimesta kun täällä Espoossa on mäkiset tiet ja letkat,nappaa avustimen päälle ja kun kaasu sitten on rivakasti nostettava.Onko kokemusta?

      • Qassu

        Mulla ei ongelmia mäkilähtöavustimen kanssa. Joskus alussa stögäs auto aina mäkeen ja moottori huus. Se pitää autoa paikallaan 2-3 sekunnin ajan ja vapauttaa liikkeelle vasta sitten, joten kevyt kaasu riittää ja auto nykähtää eteenpäin kevyesti parin sekunnin jälkeen!


    • ongelmallinen_tapaus

      Imuilma välijäähdyttimen jälkeen on liian kylmää ja se aiheuttaa jäätä kaasuläppään. Kaasuläpän kohdalla virtaus on kova ja siinä ilma vielä entisestään jäähtyy. Välijäähdyttimessä ei ole mitään ohitussysteemiä kylmälle ilmalle, kaasuläppäkotelossa ei ole lämmitystä, myös itse kaasuläppäkotelo voi sijaita liian kylmälle alttiissa paikassa jne. Jostain kumman syystä suunnittelijoilla ei ole ollut kokemusta moottorin suunnittelusta arktisia olosuhteita varten.

    • mizubishi

      Voi kele ostin viikonloppuna qasqain tulee kylläkin helmikuun lopussa. Toivotaan että pakkaset ohi silloin...

      • ei.talviauto

        Ruksasitko nisukkaan lisävarusteeksi lämmitettävän autotallin ? :-)


    • mizubushi

      Se mulla on jo kotona.

    • HalpojaPikkujuttuja

      "Jostain kumman syystä"..niin kun suunnittelijat eivät pidä Arktisia olosuhteita markkinoiltaan mitenkään merkittävinä niin siitähän se johtuu kuin myös siitä että halvalla tehdään hienoa ja jos moottori on suunniteltu vaikka Ranskassa(onko tämä,en tiedä onko Nissanin oma tekele vai Rellun?)niin ymmärtäähän tuon ideologian eli Saksa riittää pohjoiseksi rajaksi.

      Maskisuoja,on sitten itsetehty tai kaupasta,pelastaa monesta murheesta kun tekniikka ei selviä omin voimin jäätävältä viimalta.
      Nissan merkkinä ei taatusti huonoimmasta päästä koska Japanilaiset talviolosuhteet ei mitään herkkua osassa Japania,on lunta pakkasta ja Datsun nimellä paremmin tunnettuna talvi kyllä huomioidaan mutta Renault voi tässä pikkasen sotkea moottorikuvioillaan pakkaa huonompaan "talvitestiensä "puutteellisuudessa vaan kait niitäkin Nissan seuraa jos koneita senkin nokkamerkin alla myydään.

      Itse löysin(auto,mp-mopoharrastaja kun olen)tallista yhä avaamattomassa pussissaan Lada 2107 tekonahkaisen maskisuojan 1980 luvulta parilla nepparein olevilla kurkistusaukoilla jotka saa auki/kiinni(säädettävä siis) ja Made in Finland.
      Perhana,se ollut kenellekkään kelvannut ilmankaan joten mittailin vähän sovittelin.
      Vähän kapea mutta sehän hyvä,ei tuki liikaa joten 4 nippusidettä,keskelle maskin ritilöitä ja niin on kuin tehdastekoinen katsella kuin helppo ottaa pois/laittaa uudestaan syksyllä.
      Auto ei ole Qashqai mutta uudehko Nissan kylläkin,no problems koko talvena ja -28c ajettu kait tänä talvena "parhaimmilaan tai pahimmillaan "paremminkin.
      Mitään järkeähän autoa ei ole rääkätä tulipalopakkasissa joten mieluusti vältellyt ongelmien hakemista ja keskitellyt pakolliset ajoni.

    • PepeR

      Moikka, olen tämän viestiketjun aloittaja ja nyt päivitän missä mennään.
      Sain Qashqain takaisin Autokeskuksen huollosta ja kuten moni arvelikin oikein, joku läppä kaasuttimessa oli ollut jäässä.

      Keskustelu asiakaspalvelijan kanssa meni suurin piirtein näin:
      Miten vika korjattiin? - Auto ajettiin halliin sulamaan.
      Tehtiinkö mitään muuta? - Ei.
      Voiko vika siis uusiutua seuraavaksi kun lämpötila on -20C? - Kyllä.
      Autoni on siis täysin epäluotettava Suomen talvessa? - Kyllä. Näkemiin.
      Sitten lähdin kaivamaan likaista autoani puolimetrisestä lumihangesta. Luonnollisesti auton lasien päällä oli jääkerros, jonka sulattaminen kesti n 20 minuuttia.
      Toisin sanoen; Nissania ja Autokeskusta ei voisi vähempää kiinnostaa 3,5 kk vanhan auton vian korjaaminen eikä myöskään asiakkaan hyvittäminen EDES lumettomalla autolla, sen pesemisestä, puhelinkuluista (tähän asti n. 25€), tms. puhumattakaan.

      Seuraavaksi autoksi kannattaa hankkia esim. joku KIA, Dacia tai Hyundai.
      Ne ovat paljon halvempia, mutta niiden laatu ja huoltopalvelut eivät voi olla huonompia kun Nissanin. Ja voihan jopa olla, että näillä nousevien automerkkien edustajilla olisi jonkin verran enemmän kunnianhimoa ja vähemmän ylimielisyyttä kuin vanhan koulukunnan Nissanilla.

      Jatkan kertomustani viimeistään sitten, kun tämä ns. autoni hinataan seuraavan kerran huoltoon.

      • minkäs_voi

        Ei se Autokeskus voi tehdä sille vialle mitään, jos ei tehdas ole keksinyt vielä keinoa/uutta osaa/softaa tms. jolla selvä suunnittelumoka korjataan.


      • huij.austa
        minkäs_voi kirjoitti:

        Ei se Autokeskus voi tehdä sille vialle mitään, jos ei tehdas ole keksinyt vielä keinoa/uutta osaa/softaa tms. jolla selvä suunnittelumoka korjataan.

        Kuitenkin jatkavat auton myyntiä niin kuin siinä ei olisi mitään vikaa.


    • Mitäsitäturhaan

      Eihän myyjän kannata tuhlata energiaa mokomaan asiaan kun ostajalta on rahat saatu nyhdettyä!

      • mitä_tästä_opimme

        Toimivaa autoa ei kannata vaihtaa ainakaan Nissaniin.


    • samavika

      Aloittajalle.Me saimme automme tänään Kouvolan huollosta,ostimme automme myös autokeskuksesta mutta hinauksen vuoksi se vietiin Kouvolaan "olimme matkalla".Saimme hyvää palvelua jokseenkin samat sanat kuin sinä.Kuitenkin hankittiin viimasuoja tänään Porvoon Laakkoselta,oli vielä hyllyssä. Auton turbolle menevä putki oli jäässä eli muodostanut kondensoitunutta vettä syksyn aikana koska oli pitkään kosteaa,ja pakkaset pamahti päälle kertalaakista.Putki jäätyi tai mahd. hilettä ei saanut kunnolla ilmaa ja esti turbon ilmansaannin ja Chassing control not Fault meni päälle moottorin suojaksi viemällä tehot ettei enempää rikkoonnu. Maahantuojalle ilmoitettu ja pohtivat nyt mikä ratkaisu ja mahdollisesti saattaa tulla ns.takaisinkutsu. Automme päivitettiin ja sulatetiin. Lisäksi saimme varaauton /Audin 3h sisällä Nissan Assistantesta Hinauksen laverilla tuotuna pihaan.Olimme siis täysin hajaasutus-alueella jossa ei edes bussit kulje.

      • Suomen.talvi

        Suomen talvisiin oloihin sopimaton auto pitää ottaa pois myynnistä. Tai sitten ainakin kertoa asiakkaalle ennen ostopäätöstä että autossa on ikävä ominaisuus johon ei ole toistaiseksi korjausta.

        Olisi ainakin avointa ja asiakas voi sitten tehdä omat ratkaisut.

        Onko kukaan asianosainen aikonut kysyä kuluttajaviraston kantaa asiaan? Tai myyjältä hyvitystä lisääntyneistä kuluista?


      • ex.nissanisti

        Uudenmallisen Qashqain omistajat. Pyytäkää nyt edes jälleenmyyjältä maskipeitto ilmaiseksi autoon.


    • Uudenomistaja

      Kiitos kaikille hyvästä keskustelusta ja vinkeistä. Vaivuin jo lähes epätoivoon kun viat ilmenivät. Joka auton kanssa huono tuuri, mutta toistaiseksi on helpottava tietää ettei paini vikansa kanssa yksin ja että maanantaikappaleesta ei ole kyse. Tosin koko malli näyttää olevan maanantaikappale mitä pakkasongelmiin tulee. Maahantuojan ratkaisua odotellessa. Autokeskuksen palveluun olen todella tyytymätön ja kyseinen 3. kauppa jäänee viimeiseksi. Seuraavat ajoneuvot tulen huoltamaan ja hankkimaan Pohjoisessa Helsingin sijaan, sillä palvelu näyttää pelaavan paremmin kuin etelässä, jossa myyjät välttelevät ja kaihtavat kun tulet keskustelemaan ongelmista.

      Kaikesta huolimatta olen ollut erittäin tyytyväinen uuteen Qashqaihin. Perheessämme on myös vanhan korimallin Qashqai (josta tosin takuuikäisenä ketju löystyi ja hajotti moottorin 40t kohdalla :D) ja näistä pakkasongelmista huolimatta on uusi kassu huomattavasti mukavempi ajaa. Tosin nää lisä"herkut" kuten kaistavahdit on täysin turhia etenkin talvella kun huutaa lumirajasta ja ties mistä (ja joka kerta säikähtää, että turbo taas jäätynyt) ja olenkin kytkenyt sen pois. Myöskin etututkat huutavat turhankin herkästi, mutta onneksi nekin saa inaktivoitua.

      Pistän auton tulikokeeseen epävarmuudesta huolimatta ja testailen viimasuojan hyötyjä ajamalla kuukauden sisään pari 200-300 kilometrin yhdensuuntaista matkaa. Vika on ilmennyt joka kerta (3 kertaa) aina 150-250kilometrin ajon jälkeen -8 kylmemmässä ja kosteassa ilmassa. Viimasuojan avulla pääsin jo yhden 350 kilometrin yhtämittaisen pätkän -26 asteen lämpötilassa ongelmitta, joten pitäisi toimia.

    • EukkoParaneeVaihdolla

      Hommasta jää varmaan P..n maku suuhun jos huollossa välinpitämättömiä,mutta mitä he yhtäkkiä voisivat tehdä jos ratkaisua ei ole heille esim tehtaalta tai maahantuojalta kerrottu?
      Ei niillä aikaa tai kiinnostusta ole viritellä kikka kolmosia asiakkaiden autohin joissa taas tullaan myös takuuehtoihin&turvallisuuteen ja Pykälä Suomen byrokratiaan.

      Maahantuoja tietty pystyy/pystyisi jo resursseillaan selvittämään&tutkimaan mitä ongelmalle voisi nyt tehdä ja ilmoittaa tehtaalle asiasta tai tehdä muutokset Suomeen saapuviin autoihin.Niinhän se pitäisi mennä,eikö vain?
      Asia olisi pitänyt ratkaista heti kun tapauksia tuli huolloille ilmi,ei tässä koko moottoria tai boxeja tarvi vaihdella tai isoja muutoksia läppäkotelon jäätymisongelman ratkaisuun nykyaikana.
      Merkkien vaihtelu on tietysti ratkaisu,mutta kallista välirahoineen,varsinkin jos yhdestä murheesta pääsee niin voi tulla seuraavassa merkissä ihan toisenmoisia murheita esim päästöihin,sähköihin,jarruihin tai itse moottori vaihteistopuolelle ja yhdistelmiä näistä kaikista mahdollisuuksista.

      Ongelmattomia merkkejä ei oikein enää ole,kiitos hienon tekniikan joka ei tykkää oikein mistään muusta kuin tasalämmöstä ja uutuudesta.

      Fakta on että Siperian olosuhteisiin pitää varautua niin nykyautoilla kuin isoisän autoillakin yhä samoin konstein:lohkolämmitin-webasto-letkulämmitin(ei säteilylämmitin=täysin hyödytön),syksystä kevääseen maskisuoja,nesteet kunnossa,kunnon synteettiset öljyt puolitetuin vaihtovälein,polttoainesuodatin oltava vaihdettuna olipa bensa/diesel,tarkkaile&huolla autoasi säännöllisesti,jäänestoa tankkiin(vaikka viinabensaa onkin,ei pahitteeksi),Dieseliin omaa lisäainetta jäätymis/polttoaineen voitelulisäaineensa(tai 2t öljyä luraus),älä ryntäyttele kylmänä,akku oltava ehdottomasti kunnossa tuore sekä varataan säännöllisesti koska nykyautot kuluttaa sähköä hirveästi mutta akut liian pieniä tarkoitukseensa jopa uutena kunnossa ollessaan(riittää etelän lämmöisssä ,ei täällä)
      Peitto päälle talvella ellei tallia/autokatosta ja tiivisteet voideltava silikonilla,lukot lukkoöljyllä ja "suolapussi"sisään(joko ihan itsetehty kangaskäärö täyteen suolaa tai kaupasta ostettu kosteudenpoistaja, miten vaan)
      Ellei nämä tepsi,enempään et voi itse vaikuttaa ja jos jonkun mielestä nuo keinot typeriä,tarpeettomia tai ei tarvita niin jatkakoot samaa tyyliä siksihän korjaamot,hinurit,varaosaliikkeet on olemassa ja auttavat toki kunhan pakka kunnossa ja työllistävä vaikutus tokikin mikä ihan hyvä asia.

    • jään_aiheuttaja

      Kosteus, joka jäätyy kaasuläppäkoteloon eli kohtaan, jossa ilman virtausnopeus on suurin, on peräisin moottorin huohotuskaasuista. Huohotuskaasuja on uudessakin koneessa ja ne sisältävät vettä. Jotta tuosta jäätymisongelmasta päästään, imupuoli on suunniteltava uudestaan tai kaasuläppäkoteloon on lisättävä tehokas lämmitys

    • LisääKikkojaKeinoja

      Juu näin on että se kosteus tulee pääosin koneen sisältä,mutta sille emme oikein voi mitään paitsi edes käyttää näitä keinoja mitä pystymme,tuossahan niitä lueteltu pitkä litania aiemmin.
      Mikäli haluamme että huohotuskaasujen kulkutiet/kanavat/putket..no miten vaan...pysyisi kunnossa on hyvä tietysti putsata niitä.
      No mitenkö,ihan manuaalisesti jos viitsii eikä kukaan lie viitsikkään mutta sillointällöin öljynvaihdon yhteydessä tekemällä moottorin sisäpesun(Engine flush)jossa purkki vanhojen öljyjen sekaan,varttitunti(noin)tyhjäkäyttöä ja karmeat mustat kurat ulos.
      Uusi suodatin-uudet öljyt ja kyllä on paikat puhtaina.Homma kustantaa n10e,esim STP merkkisenä.
      Hyödyn ja tehokkuuden huomaa siitä että jopa dieselissä öljyt pysyvät täysin kirkkaina muutaman satakin km eli puhtaat on paikat.

    • viimeinennissan

      Kuinkas teillä on sitten sujunut korjaukset. Eilen 13.1.2016 hinattiin auto korjaamolle.
      Tänään kyselin perään kun ei kuulunut mitään korjaamolta. Sanottiin että menee viikko ennen kuin ehtivät edes katsoa autoamme. Soitin Nissanillekin asiasta ja tein reklamaation. Minusta takuun alaisen auton korjaus/vikojen paikantaminen tulisi kyllä saada suoritetua nopeammin.

      • TulosTaiUlos

        Tuulilasi lehti on yleensä tehnyt Merkkien Merkki tutkimuksen kevättalvella. Siinä kartoitetaan sitä millä automerkillä on tyytyväisimmät käyttäjät.

        Muistakaahan Nissanin omistajat käydä vastaamassa ja pistäkää prosentit kohdalleen. Niitä ne maahantuojalla seuraavat.


    • EiHyvältäVaikuta

      Eilen sain itse kokea vastaavanlaisen kokemuksen Qassun kanssa, näyttöön ilmestyi CHASSIS CONTROL SYSTEM FAULT ja tehot hävisi autosta. Soitto "Nissan Assistance” -tiepalveluun, josta vastattiin 10 minuutissa, hinausauto tuli 2,5h jälkeen noutamaan autoa. Kuskin kommentti oli että: "Jaahas, ei paljon yllätä, juuri edellisen Qassun pajalle vieneenä!"
      Sain vuokra-auton tilalle 4h tapahtuneen jälkeen, auto olikin tuttu kun ajoon sain saman vuosimallin (2015) QQ.
      Tänään sitten lähdin ajelee töistä kotiin ja sama ongelma tuli vuokra QQ.
      Nyt on sesonki päällä pajalla, kun pihat täyttyy Qassuista!

      Myynti ja markkinointi voisi kertoo suoraan että NISSAN QASHQAI VAIN KESÄ KÄYTTÖÖN!

      • summer.qassu

        Pakkaset taas kiristyy. Joko näkyy nissaneita hinausautojen lavoilla?


    • Juiselis

      Toivottavasti saadaan pian mahdollisimman pian korjaustoimenpide kyseiselle vialle mikä tuon sitten aiheuttaakin. Itsellekkin tulossa uusi Qashqai, vanha korimallinen pelannut moitteettomasti ja sikäli tyytyväisiä siihen oltu. Mennäänko sitten huonompaan, aika näyttää.
      Aikaisempaan viestiin, jossa mainittiin että qashqaita on merkkikorjaamojen pihat täynnä antaisin sellaisen kommentin, että ajan varsin suuren jälleenmyyjä liikkeen ohitse päivittäin ja näen huoltoon menevien autojen rivistön. Ei siellä qashqaita ole näkynyt kyllä yhtään sen enempää kuin muita merkkejä?!
      No en toki kiistä millään lailla ongelmaa, kerron vain mitä olen paikallisesti nähnyt.

      • olisko_näin

        Qashqait onkin sisällä sulamassa, koska se on tällä hetkellä ainoa keino saada ne autot toimimaan.


    • Makeksks

      Kertokaa nyt hyvät ihmiset aina ainakin moottorin tyyppi jos kerrotte vioista!

      Itsellä on 1.5dCi vm. 2014 jossa tuli viime pakkasilla tuo Chassis vikailmotus, se ei kuitenkaan menoa haitannut. Onko tuo kaasuläpän jäätyminen ongelma vain bensakoneissa? Onko kellään diesel hyytynyt?

    • Takaisintojotaan.com

      Olipa ilo lukea muidenkin ongelmista. Kun olen omaani 1.2:sta käyttänyt lukuisia kertoja ylimääräisissä valohoidoissa on aina ihmetelty miten minun autossani on aina vikaa ja muiden vastaavat qq toimivat moitteemmoasti. Tälle aamua tuli Chassis ilmoitus. Viime talvena vaihdettiin kaasuläppä samaisten vikojen takia.
      Laitetaanpa alle muitakin vikoja:
      - Akku uusittu kertaalleen
      - Takaovien pikkulistat eivät pysy kiinni onnettomilla neppareilla
      - Tutkat koko ajan häiriössä
      - Ilmastoinnissa asennot kylmä/kuuma
      - Ajovaloautomatiikka elää omaa elämäänsä
      - Bensatankin luukku on aina talvella jäässä
      - Soitin ei tunnista aina cd/mp3 levyä.
      - Liikennemerkkitunnistin talvella turha
      - Windows phone connet eivät passaa yhteen.

      • last.qassu.myös

        Kyllä niitä ongelmia on ollut alusta lähtien tässä J11 mallissa. Viat on hyvin tiedossa merkkikorjaamoilla. Katso vaikka Qashqain viat viestiketju.

        Yhtenä syynä merkkikorjaamoiden valohoitoon on se, että he eivät osaa korjata vikoja. Maksavaa asiakasta vähätellään ja syyllistetään ja yritetään kääntää huomio muualle.

        Ihan hyvä kun tulee entistä enemmän tietoon auton huonolaatuisuus ja sopimattomuus Suomen olosuhteisiin. Väkisin se alkaa jossain vaiheessa näkyä myös myynnissä. Moni vikaisista auton omistajista varmaan harkitsee kahdesti sitä, että onko seuraava auto myös Nissan.

        Qashqain kohdalla ( ainakin 1,2 dig-t ) on kahdenlaisia omistajia. Ne joilla on ollut jo ongelmia ja ne joille ongelmat on tulossa....


      • digTQashqai

        Osa noista "vioista" oli tuttuja, osa ei. Omassa autossani havaittu seuraavat:
        -Takaovien listat ei pysy kiinni, odottaa tehtaan korjaussuunnitelmaa, tosin ei haittaa käyttöä
        - Tutkat antaa vääriä ilmoituksia, johtuu siitä että tutkan silmän päällä on kuraa tai lunta
        - ajovaloautomatiikka toiminut hyvin, kannattaa myös sen kamera pyyhkäistä puhtaaksi
        - miten bensatankin luukku voi jäätyä? Siivoa joskus lumet auton päältä, niin ei sulaessa vesi valu joka paikkaan
        -soitinta en oo ikinä kokeillut, paitsi radiota
        -Miten niin? Kyllä meillä päin on liikennemerkit ympäri vuoden
        -näitä handsfreehärveleitä en myöskään ole kokeillut

        -


      • vanha.nissanisti

        Liikennemerkkitunnistimeen tulee tiedot navigaattorista ja se ei tunnista Suomen talvinopeusrajoituksia.

        Kokeile sellaisella tieosuudella jossa on kesäisin satasen rajoitus. Kamera tunnistaa 80 km/h merkin, mutta kohta vaihtuu näyttöön 100 km/h. Tämä on auton ominaisuus, jota ei tosin mainita missään.

        Keskimmäiset tutkat edessä aiheuttaa monille qassun omistajille ongelmia. Kun on satanut kovemmin tai autonpesun jälkeen on kylmenevä ilma, niin ne tilttaa. Vaikka on kuinka puhtaat anturit päältäpäin. Saksassa tähän vikaan on yritetty ratkaisuksi porata pieniä reikiä antureihin, jotta vesi valuisi antureitten sisältä pois.


    • Hyytyy

      Vuoden 2014 Qashqai 1.2 on käytössä minulla nyt toista talvea ja näitä edellä kuvattuja auton hyytymisongelmia on ollut molempina talvina.Auto alkaa oikutella pakkaskelillä, kaikenlaiset merkkivalot syttyvät palamaan ja lopulta moottorista häviää teho tai se ei enää käynnisty.Tänään auto jouduttiin hinaamaan huoltoliikkeelle , onneksi vara-auto saatiin suht nopeaan tilalle.Huoltoliikkeessä sulattelevat autoa ja päivittelevät jotain ajotietokoneeseen kunnes ongelma toistuu.Kertaalleen on akkukin vaihdettu.Etumaskia suosittelivat mutta minusta valmistajan pitäisi se maksaa.Jos ongelmat jatkuvat vaihdan autoa.Mihinkään pitemmille ajoille ei autolla uskalla talviaikaan lähteä.

    • Hyytyyköenää

      Huollossa asennettiin maskisuoja ja päivitettiin joku uusi ohjelma jonka pitäisi tämä chassis ongelma poistaa. Tiedä häntä toimiiko? Muutaman kerran ennen viime huoltoa tullut tuo chassis failure kun laittanut auton käyntiin joten maskisuojalla ei ainakaan siihen voi olla vaikutusta.

      • Latex86

        Voi sillä olla hyvinkin vaikutusta. Kun on viimasuoja asennettuna konehuone käy "kuumempana" eikä välijäähdytin pääse muodostamaan niin paljon kosteutta/vettä, joka jää ahtoputkistoon/kaasuläppään ja jäätyy sinne moottorin sammuttaessa odottamaan seuraavaa starttikertaa.


    • Martti21

      Mulla myös samat ongelmat. Chassis, stop/Go, törmäystutkavalot paloi. Tehot hävisi. Yritin lämmityshoitoa 9h lämpöisessä parkkitalossa... Ei apua.
      2 päivää ollut puol vuotta vanha auto nyt huollossa. Ryysis on kuulemma. 3 päivää saa kuulemma pitää vuokra-autoa. En todellakaan aio omalla rahalla jatkoa maksaa, jos venyy korjaus.. Kyllä harmittaa. Tiepalvelu toimi kyllä mulla. Kaikki noin tunti, jonotus, hinaus ja vuokra-auto.

    • NissaniOnKissani

      Tänään taas autolla 1,2 vm. 2014 ei päässyt pihasta pois, tehot hukassa ja kaikki varoitusvalot vilkkuu, teki saman pariviikkoa sitten, huollossa (Ympäristön Auto Kouvola) pahoittelua ja annettiin ohje ajaa auto lämpimään sulamaan, kun lähtee käyntiin niin ajelemaan pitkä lenkki moottoria huudattaen n. 5000kierrosta/minuutti, poistaa kosteuden imupuolen letkuista. Ei poista vikaa mutta viivyttää uudelleen tulemista... tai sitten ei. Huolto ei voi kuulemma tehdä asialle mitään.

    • Tpn

      Samat ongelmat. Kukaan ei osaaa tai halua kertoa mitä tehdään. Vuolaasti kyllä kerrotaan työvoimapulasta ja pitkästä jonosta huoltoon (Auto Palin, Pori), mutta ei anneta edes sinne kauas sitä aikaa.

      • laaduton

        Saksan Auto bild -lehti oli tehnyt laatututkimuksen automerkeistä.

        Siinä Nissan oli huonoin aasialaismerkki. Erityisesti korjaamotesti sai risuja. Merkkikorjaamossa eivät löytäneet vikoja ja käyttäytyivät lisäksi epäystävällisesti asiakasta kohtaan.

        Tuntuu siltä, että Nissania ei kiinnosta jälkimarkkinointi ja jälleenmyyjien koulutus. Haluavat vaan panostaa mainontaan ja myymälöiden ulkonäköön. Oli tuote sitten miten huono tahansa.


    • FrozenQashqai

      VASTATKAA KYSELYYN KOSKIEN QASHQAI 1.2 T JÄÄTYMISONGELMIA.

      Kartoitan ongelman laajuutta reklamaatioiden tueksi: goo.gl/forms/MU4Jhx2NXw
      Kyselyn tulokset tulevat kaikkien kohtalotovereiden käyttöön. Tulosten saamiseksi ota yhteyttä: [email protected]

    • juippsi86

      Pistäppäs tuo sama linkki Qashqain omalle keskustelufoorumille myös, niin näkevät sielläkin käyvät, koska siellä kirjoittelevat eivät välttämättä käy tällä Suomi24 keskustelupalstalla.

    • mcs243

      Pyysin maahantuojalta 25.1. aamulla sähköpostilla selvitystä siitä, mitä ja millä aikataululla aikovat ko. asialle tehdä, mutta mitään vastausta ei ole toistaiseksi kuulunut.
      Jos maahantuoja yrittää edelleen pistää päätään pensaaseen, kerätään kaikki mukaan pääsevät, viasta kärsineet Qashqait, ajetaan ne kimpassa maahantuojan pihalle ja huudatetaan siellä torvia pari minuuttia. Lisäksi annetaan tästä tapahtumasta vinkki MTV uutisille, niin päästään varmasti ainakin kevennysosioon ja maahantuoja saa ansaitsemansa huomion.

      • Jaska64

        Ei taida mahtua kaikki vikaiset sinne samaan aikaan. Tervetuloa tien päälle kaikki 1.2 turbot, nähdään ja peukutetaan pakkasiin asti.


    • 21astetta

      4000 km ajettu Qashqai, meno hyyty pakkasella, valot palaa, viimasuojat asennettu, ei auta sulatus, polttoaineen kulutus kasvoi maantieajossa, 2,5 litraa satasella.

      • nissanrellu

        Toisella foorumilla on kerrottu, että ihan Japanista asti on insinöörit tulleet eurooppaan ratkomaan tätä ongelmaa. Joten tuskin näille lumille ja pakkasille löytyy ratkaisua.

        Suunnitteluvirhe, joka olisi paremmalla talvitestauksella tullut tietoon ennen kuin autot lasketaan myyntiin. Nissanin ostajat joutuvat sitten kärsimään ja testaamaan autot. Ei hyvä juttu ollenkaan.

        Onko muuten kukaan käynyt ostattelemassa kyseisellä moottorilla ( 1.2 dig-t ) olevaa Nissania? Jos on, niin kertovatko myyjät autossa olevasta viasta? Tällä tiedolla saattaa olla jälkikäteen vaikutusta esim. kaupan purku tilanteessa.


    • jaska64

      Eipä myyjä kertonut. En tietenkään olisi ostanut. Ja kun kävin hakemassa toistamiseen sulatettua autoa, kauppaa käytiin hiki hatussa, varastot täynnä uusia vikaisia autoja. Ja olipa joku onneton hakemassa uutta autoa. Eettisesti tämä yltää VW skandaaliin ja tästä tulee vielä iso juttu. Pitäkäämme siitä huolta.
      Nissanin yritysetiikka, arvosana 0.
      Valittakaa valittakaa ja valittakaa, muuten ei tapahdu mitään. Niin tyhmää kuin se onkin.

    • oma.kokemus

      Nissanin aspan tytteleillä on hienoja titteleitä ( mm. Customer Service Coordinator ), mutta mitään käytännön apua sieltä ei saa auton ongelmiin. Pelkkiä papukaijavastauksia.

      Sitten kun merkkikorjaamon asiantuntemus ei riitä niin aika yksin jää Nissanin ostaja. Kannattaa muistaa huonot kokemukset ja osaamattomuus Nissanin jälkimarkkinoinnista sitten kun on aika viedä auto vuosihuoltoon. Takuun säilymisen takiahan merkkihuoltoa ei tarvitse käyttää.

    • joksa63

      Nissan Jukessa 1.2 sama vika

    • Väliaikatiedote: kyselyyni on vastannut 15 Qashqain omistajaa. Kiitos vastauksista!

      Itse reklamoin sähköpostitse sekä maahantuojaa että jälleenmyyjää. Perjantaina 2.2. sain maahantuojalta seuraavan vastauksen, jossa vika nyt myönnetään:

      "Kiitämme yhteydenotostanne Nissanin asiakaspalveluun koskien Qashqai-ajoneuvoanne ja pahoittelemme siinä ilmenneen vian johdosta.
      Valitettavasti autossanne ilmenneen vian tutkinta on toistaiseksi kesken teknisen osastomme ja valmistajan kanssa, yritämme löytää teknisen ratkaisun mahdollisimman nopeasti. Asiakastyytyväisyyden parantamiseksi tulee Nissan asentamaan autoonne väliaikaisena ratkaisuna oiretta helpottavan maskisuojan veloituksetta niin halutessanne. Pyydämme huomioimaan, että maskisuojaa ei välttämättä ole saatavilla välittömästi - jälleenmyyjältämme voi tiedustella päivityksiä lisävarusteen saatavuuteen. "

      Tässä matkavarella olen huomannut, että kyllä on eroa "nissan merkkihuoltoliikkeen" ja "Nissan merkkihuoltoliikkeen" välillä asiakaspalvelussa.

      Autopale Jyväskylä narisee jatkuvasti asiakkaalle kuinka huonosti maahantuoja heitä kohtelee (huoltoliiikkeen maahantuojalle lähettämät laskut liian suuria, maahantuoja ei anna laskuttaa todellisiä työtunteja jne.) ja tilittää asiakaalle kuinka heidän sanansa maahantuoja ei kuutele. Onko kuulemma parempi, että asiakas reklamoi vaan ihan itse maahantuojaa. Uskomatonta!

      Autopalen tilitys sen kuin jatkui, kun kysäisin maahatuojan lupaamaa maskisuoja: ei ole saatavilla, loppu koko Suomesta, ei tiedä milloin saadaa, ja mitä se maahantuoja niitä lupaa, kun ei ole saatavilla.

      Oman autoni myyjäliike Autotalo Drake taas lupasi välittömästi selvittää asiaa maahantuojan kanssa ja palata, kun ratkaisu on löytynyt.

      Sähköpostiviesti Autotalo Drakelle 2.2, ja 5.2. laitettiin jo viesti, että maskisuojia on saapunut ja sellaisen voi käydä noutamassa.

      • japsiautoilija

        Vähästäpä mikra mies tulee kiitolliseksi? Laita seuraavaksikin autoksi nissan ja tee kauppa heti.

        Aiempana nissanin omistajana luin tämän ketjun ja ei ole 10 vuodessa mitään opittu. Onko lie mennyt nissani huonompaan?

        Nissanin ylimielisen asenteen takia lopetin yhteistyön. Nyt olen katsellut gg mallia sillä silmällä. Kaunis auto. Asiat ovat vieläkin nissanilla retuperällä joten ei maksa vaivaa siirtyä nissan leiriin,


    • KuplaOttassa

      Ja sama vika puol vuotta vanhassa qashqaissa, saatana.

    • Kesääkohtihommaunohtuu

      Se vika on kaasuläppäkotelossa. Sinne tiivistyy vettä ja se jäätyy. Tähän ei ole korjausta. Selitelköön huollossa mitä vaan uudesta päivityksestä ym. Ei se päivittämällä ohjelmaa parane. Sinne pitää laittaa lämpövastus, tai jokin muu lämmitys. Kai sen verran voi ymmärtää mistä se ruuhka siellä huoltonumerossa johtuu, sama vika kaikissa. Tiedän ihan tasan tarkkaan, että Pörhöllä niitä oli hyytynyt yhdellä kertaa 96 kpl ja Kouvolassa 29 kpl. Oli niitä vikoja aikanaan Pösöissäkin ym. PSA:n autoissa ja kai muissakin merkeissä, mutta kaasuläppäkotelon lämmityksen jälkeen vika korjaantui. Huohottimet olivat myös ongelma joissakin merkeissä, ja vastus peliin niin, ei öljynsyksyjä enää .Ne viimasuojat ym. on virityksiä. Ei se mistään korkeasta teknologiasta johdu vaan sen puutteesta. , kun pyritään tekemään halvalla etelään, niin tämä on seuraus. Siinä on syyttömän myyjäpoloisen turha soitella luovutuksen jälkeistä tyytyväisyys kyselyä ja kerätä luovutusindeksipisteitä… TOSI ON!

      • Kesääkohtihommaunohtuu

        Jatkan vähän vielä, en tunne 1,2 dig-t moottorin rakennetta, mutta yksi ratkaisu voisi olla millin reikä välijäähdyttimen pohjaan. Tästä se puhaltaisi kosteuden pois. Temppua on käytetty menestyksellä kuorma-autoissa jo vuosikymmeniä. Samoin imuilman ohjausta pitäisi miettiä niin, että olisiko mahdollisuus imeä ilmaa pakosarjan läheltä. Millin reikä välijäähdyttimessä ei vaikuta mitään normaalisti ahtopaineen määrään ja moottorin toimintaan.. Viimasuojan, johon en usko voi tehdä helposti sopivan värisestä ilmastointiteipistä, jos maahantuoja ei niitä pysty toimittamaan. Nämä ovat niitä virityksiä, eli tilapäisratkaisuja. Kuitenkin jos tehtaalta kaikkea kysytään, niin ratkaisu voi olla aivan yksinkertainen, ennen varsinaista korjausta.


      • Kohtahommaunohtuu
        Kesääkohtihommaunohtuu kirjoitti:

        Jatkan vähän vielä, en tunne 1,2 dig-t moottorin rakennetta, mutta yksi ratkaisu voisi olla millin reikä välijäähdyttimen pohjaan. Tästä se puhaltaisi kosteuden pois. Temppua on käytetty menestyksellä kuorma-autoissa jo vuosikymmeniä. Samoin imuilman ohjausta pitäisi miettiä niin, että olisiko mahdollisuus imeä ilmaa pakosarjan läheltä. Millin reikä välijäähdyttimessä ei vaikuta mitään normaalisti ahtopaineen määrään ja moottorin toimintaan.. Viimasuojan, johon en usko voi tehdä helposti sopivan värisestä ilmastointiteipistä, jos maahantuoja ei niitä pysty toimittamaan. Nämä ovat niitä virityksiä, eli tilapäisratkaisuja. Kuitenkin jos tehtaalta kaikkea kysytään, niin ratkaisu voi olla aivan yksinkertainen, ennen varsinaista korjausta.

        Jos nyt tulee vielä oikein kovat pakkaset, niin kertokaa, että netissä oli "Oikein viisas mies" ! Ei ne ongelmat tehtalta kyselemällä parane. Ne ovat sen suunnitelleet ja pienleen on mennyt. Pelkäävät tehdastakuun raukeamista huolossa. LUOVUTTA HULTOON!


    • Kiitollinen

      Kiitos ammattimaisesta tiedosta.

      • ei.talviauto

        Nissanin pitää korjata kunnolla jäätymisongelmat eikä käyttää mitään virityksiä. Muutenhan 1.2 dig-t moottoristen Nissanien arvo romahtaa.


    • sjkfkdsljfklsjkfsdkj

      Acenta varustetason tiepalveluun kuuluu että tiepalvelu tuo korkeintaan varaosat ja herra on hyva ja acenta itse ne.

      • Nissanonpaska

        Samanlaista ongelmaa on ollut minukin nissan pulsarissa.Auto hyytyy jos pakkasta on yli -18c .On vuoden sisällä jättänyt tielle jo kahdeksan kertaa.Tein reklamaation jo maahatuojalle ja kuluttujavirastoon, mutta ei sieltä mitään ole kuulunut.Kävin sitten tilaamassa eilen toisen merkkisen auton , jos se sillä korjaantuisi. Älkää hyvät ihmiset ostako nissania ennen kuin vika on korjattu.Minulta loppui jo usko vuoden jälkeen.


    • ViimeinenVW

      Mulla on volkkari, joka on jättänyt kerran tielle ja kerran hinattu asuntoni pihalta.

      Olen tyrkyttänyt hinausliikkeelle volkkarin ajoturvaa, mutta hinausliikkeen kaveri kysyi onko sulla kasko, jos on niin anna vakuutusyhtiön nimi niin hän laittaa laskun sinne.

      KUULEMMA YLEISIN TAPA, kun huolehditaan hinausmaksusta.

      • Entinennissankuski

        Nyt loppui tovottavasti ongelmat. Kävin vaihtamassa nissan pulsarin suzuki vitaraan.Minulla on ollut kolme uutta nissania aikaisemmin .Onko muiden nissaneissa ollut sellaista ongelmaa ,että auto ei enää kulje suoraan n.1000km jälkeen.Minulla primera ,juke ja pulsar alkoi tuntua , että olisi ajanut kumiletkun päällä. Pulsari ei toki ollut niin paha . mutta kuitenkin ei enää ihan suoraan kulkenut.Huollossa sanottiin että nissanit aina vetää oikealle.Itse kyllä vaittäisin , että nivelet on alimitoitettu.Sitten tämä jäätymis ongelma vei lopunki uskon nissaniin.Pojalla on vuoden 89 nissan sunny oka ei ole koskaan jättänyt tielle, mutta siinä onkin japanilainen tekniikka eikä mikään ranskalainen.


    • Kesääkohtihommaunohtuu

      No niin hyvät ystävät, lämmin vuodenaika on alkanut! Seuratkaa millä vakavuudella maahantuoja hoitaa hommaa kuntoon. Todella äkkiä asia lämmön myötä tuppaa unohtumaan.

      • nissan.romahti

        Huhtikuun ensirekisteröinnit Nissanin osalta on aika karua luettavaa. Romahti yhdeksänneksi.
        Taitaa alkaa näkymään jäätymisongelmat yms. tilausten määrässä.


      • alamäki.alkoi

        Ei mennyt paljoa paremmin nisukalla toukokuussa. Nyt kahdeksas rekisteröintitilastossa.


    • hjkjkhkh

      Olimme juuri tekemässä kauppoja uudesta 1.2 Teknasta, onneksi sanoimme miettivämme vielä viikonlopun yli. Jäätymisongelmaan ei ilmeisesti ole edelleenkään tullut korjausta, kuten lämmitettävää kaasuläppäkoteloa?

    • kfjhsdcvseudfi

      Ei näytä olevan tulossa ratkaisua ongelmaa, viikko sitten saamani vastaus kun kyselin taas kerran ratkaisua, huomatkaa viimeinen lause!

      "Kiitämme viestistänne Nissanin asiakaspalveluun koskien Qashqaitanne ja autossa talvella ilmennyttä häiriötilaa kaasuläpäin jäätymisestä johtuen. Pahoittelemme vastauksen viivästymistä.
      Ratkaisu, jonka maahantuoja tällä hetkellä tarjoaa, on etumaskiin veloituksetta asennettava viimasuoja. Viimasuojan käyttämisen talvikeleillä on havaittu poistavan tai merkittävästi vähentävän vahvasti keliolosuhteista riippuvasti esiintyvän häiriötilan mahdollisuutta.
      Tiedustelitte mahdollisista muista tulevista toimenpiteistä ja miten asian kanssa toimitaan jatkossa, mutta ikävä kyllä meillä ei ole tietoja tämän suhteen.

      • Ei.enää.ikinä.nissania

        Muistakaahan Nissanin omistajat osallistua Merkkien Merkki-tutkimukseen. Linkki löytyy Tuulilasi-lehden nettisivuilta.

        Itse kävin jo antamassa kommentit omasta Qashqaista.
        Vuoden päästä pääsee onneksi kommentoimaan toista merkkiä. Jos silloin löytyisi jotain positiivista kerrottavaa omasta autosta.


    • Janhunen77

      Onko kellään tieto vielä tarjoaako maahantuoja tähän Nissanin pakkasongeolmaan muuta kuin viimasuojaa?

    • PerttiII

      Onko kukaan saanut Nissanilta vastausta, miten uudet Qashqait korjataan, vai ajelemmeko taas vuokra-Utoilla kun Qashqait ovat sulatettavana?

    • Eitulevanissanisti

      Huh, onneksi osuin tähän viestiketjuun. Olin hommaamassa uutta Pulsaria, mutta kylläpä kiertelen Nissanit nyt kaukaa. Ei voi kuin ihmetellä Nissanin asennetta asiakkaitaan kohtaan.

    • Mara49

      Nissanilta sain vastauksen, ei muuta kuin maskit. Siihen tyytyminen. Siis ei talvi auto. Koitetaan kestää vaikka jäätyy.
      60-luvun meininkiä.

    • japsivehkeen.omistaja

      Hihih,,naapurin BMW rupesi merkkaamaan reviiriään, nyt se kävelee hermona sen ympärillä! Kansivikainen taitaa olla, kusee nestettä ulos!
      No parempi kun en mene kommentoimaan, saattaa suuttua!

      • klemmari_löysällä

        Japsivehkeen omistajana asut alueella jossa "naapurien BMW:t" ovat vähintään 15 vuotta vanhoja. Sen ikäisiä että saman ikäisen japsivehkeesi helmoihin ja pohjaan olisit kemppiliimannut uutta peltiä jo vähintään neliömetrin ja vaihtanut konepellin alla lymyävän öljypolttimon uudempaan romikselta hankittuun.


    • Karjalassa

      Kiitos kirjottajille , saatu hyvää tietoa ,autona nyt ollut pari viikkoa Qq 1.2 tekno ,ei valittamista ,maskisuoja paikallaan , reikää ei myyjä suositellut turpoputkeen ,lupasi jos ongelmia , häneen suora yhteys ,kun keroin näistä kirjoituksista,.
      Miksi kuitenkin Qq:n ostin , edellinen Nissan x-trail 2005,pelasi hyvin ja vaihtoautona sain parhaan hinnan ,verrattuna muihin vastaavan hintaisiin uusiin. Autoihin ja huolto on pelannut 11 vuotta hyvin ,kun aina vähän olen verranut pyydettyjä hintoja.
      Koe ajoin audin , kian , volvon,mersun , ja hinnat tuli verrattua, eli Qq tuli valtuksi a.hinnan , sisätilojen ja luotettavan myyjän perusteella, katsotaan miten talvi sujuu,ainakin pari tuttua on pärjännyt pari talvea suuremitta ongelmitta.
      Jos tarinat jatkuu edellisen talven ongelmilla, kirjoittakaa ,mutta kehuakin voidaan!

    • Kyllänoitaliikenteessäon

      Pakkasta 25, maskisuoja paikallaan , Ei ongelmia!

      Jos tulisi ongelmia. Sovittu yhteys myyjään hoitaa asiat eteenpäin.

      Miksi teette asiat vaikeaksi?

      Hyvä edullinen auto Qashqai 1.2 tekna ,kesällä ja nyt talvella.

      • Qashqaibusines360

        Ei kyllä maskisuojat auttanut. Alle vuoden vanha roska alla ja jäätyi jo toisen kerran maskin kanssa. Maski asennettu liikkeessä...
        Tämän lisäksi tiepalvelu jota mainostetaan 24/7 ei edes toimi!
        ÄLKÄÄ OSTAKO NISSANIA KOSKAAN!!! ALLE VUODESSA EI MUUTA KUIN PETTYMYKSIÄ


    • jaska666

      Olen pahoillani. Minulle maahantuoja ilmoitti, että kyseessä EI OLE VIKA, se on auton ominaisuus. Takana 2 x hinausta ja sulatusta uudella autolla. olen jo etsimässä uutta merkkiä, ei enää ikinä Nissania enää. Iso vaiva hinauksista, kyydeistä ym. ja pitäisi hoitaa omat työ. Masentavaa oli kun iltauutisissa laitettiin autoa hinaukseen ja sehän oli Nissan Qashqai. Ei tässä tehdä asiaa itselle vaikeaksi. Kyllänoitaliikenteessäon, nämä autot jäätyvät aivan oikeasti.

      • kesääkohtihommaunohtuu

        Lukeeko esitteessä niin, ettei auto toimi pakkasilla? Muuten tuo alkaa olla ryhmäkanteen paikka. (se ei riitä että tehdas pidättää oikeuden muutoksiin)


    • Kesääkohtihommaunohtuu

      Kyllä se korjausohjelma taisi Nissanilta kesän myötä unohtua. Suosittelen millin reikää edelleen turbon välijäähdyttimeen, kaasuläpän lämpövastusta sekä imuilman ohjausta pakosarjan yhteydestä. Ihan pikku niksejä, joita tehdas ei ilmeisesti anna toteuttaa. Lisäksi autoon pitäisi saada talvivarustepaketti mukaan, esim. toppahaalarit, huopatossut, lapaset ja hyppynaru. Tässä on riski, että voi tulla hypotermia kun auto hyytyy pohjolan pakkasilla. Yleinen hyytyminen aiheuttaa sen, ettei ruuhkautunut hinausapu saavu aina nopeasti paikalle. Siis kunnon talvivarusteet mukaan, jos myyjä ei niitä toimita.

      • Mitämuutavoit

        Hei sitten noista maskin suojuksista, ei tarvita muuta kuin ilmastointiteippiä ja valitsee värin mielialan mukaan. Ainoa, että pitää asentaa lämpimässä. Väristä näkevät kanssa-autoilijatkin tyytyväisyysindeksin.


    • Kyllänoitaliikkuteillä

      Onkohan osa kijoittajista ,muiden automyyjien palveluksessa .
      Tosi oli tuo hinauskuva uutisissa , oli muuten Venäjän rekisterissä,voipi olla muutakin kuin tuo jäätyminen ,mistä sen tietää , mutta kyllähän tuo säväytti ,vaikka oma peli om pelannut koko Tammikuun alun pakasilla hyvin , maski suoja paikallaan ja moottori ja sisä lämmitys päällä n. Tunnin ennen ajoa , en viellä ole tarvinut seisottaa pakkasilla tunteja ulkona .Katsotaan se asia jos viellä tulee pakkasia .
      Niin kuin joku kirjoitti ,kanattaa varustautua viellä Suomen talveen ,niin ei tule ehkä näitä ongelmia , hyvää loppu vuotta kaikille .

    • sklfskljlskld

      Mulla on vm. 1982 Nissan Cherry 15 GL, ajettu vasta 847.000km ja jäi tielle viime viikolla. Viimeisesti merkkihuollosta on kulunut vasta 30 vuotta joten soitin Nissanin tiepalveluun niin nauroivat luurin päässä mulle. Onneksi puhelun aikana moottorin lämpö sulatti jään kaasuttimesta ja auto lähtikin käyntiin.

    • Peeveli-sentään

      Autossa ei ole mitään vikaa kun sitä tiedustelin myyjältä.. Minulla on auto lämpimässä tallissa kotona ja töissä. Silti auto jäätyi heti kun ensimmäiset kovat pakkaset tulivat. Jäin tielle ja jonotin tunnin Nissan Assistance palveluun.

      Auto odottaa nyt huoltoa, mutta sanoivat että jonossa on minua ennen toistakymmentä sulatettavaa Gasgaita. Että näin Helsingissä.

    • Peeveli-sentään

      Unohtui mainita, että minulle oli laitettu maskisuoja ja päivitetty auton tietokone huoltomies sanoi että ohjelmisto on mukautettu pohjolan olosuhteisiin ja nyt auto on todellinen talviauto.

      No kuinkas kävikään. Kovat pakkaset tuli ja jäin tien päälle Viikin moottoritielle.

    • Karjalastakajahti

      No nyt katsotaan miten käy , viikonlopuksi maalle, jossa reissussa tulee ,n 1000 km " talviajoa " ,jäätyykö turpoputki ,kun olen seurannut keskusteluja täällä,
      onhan noita ollut turhanpaljon ,jos tosia ,kyllä kai ,turhaan ehkä hermostutaan ,?
      Vaikka on tietysti harmittavaa roikkua puhelimessa tunti tolkulla ,sitä en ymmärrä.
      Kuitenkin myös kotikaupungin kaduilla on noita uusia Qashqaita liikkuut yllättävän paljon . Ainakin kauppa on käynyt täällä päin.

      • servonapander

        Paukku pakkaset tulevat, varusteet valmiiksi!


    • lothart

      Samalla koneella varustetuissa Renaultin ja Dacian automalleissa ei ole tätä jäätymisongelmaa,niissä imuilma otetaan kuivemmasta paikasta kuin Nissanilla.

      • muuttaasitten

        Kai sen pysty muuttamaan eri paikkaan. Täällä länsi-Suomessa tosi paljon qq ja hyvin näyttävät pelaavat, harvoin tosin kovia pakkasiakaan. Tuttu osti Lapissa, täytyypä kysellä miten siellä toiminut. Ei tuo mitenkään hirveän yleinen vaiva voi olla kun paljon ostetaan ja paljon näkyy liikenteessä, harmittavaa tietysti kun omalle kohdalle osuu.


    • ei-ole-talviauto

      Noniin. Talvivarusteltu ja softapäivitetty Qashqai oli 2 viikkoa ajossa korjauksen jälkeen. Tuli -15'C pakkasta ja auto jätti tielle heti. Että näin. Tämä on nyt sarjassaan toinen vierailu pajalle ja huollon mukaan muuta ratkaisua ei ole kuin joka kerta tilata hinaus ja ottaa vuokra auto alle. Ongelma jatkunut vuodesta 2015.

      Mitenkähän nyt näin?

      • puurastaja

        Kannattaisiko siirtyy Renault Kadjar omistajaksi. Ei ole kahteen talveen tarvinnu vastaavien ongelmien kanssa painiskella. Eikä ole maskipeittoakaan ollut. Muutenhan autot ovat ominaisuuksiltaan samantyyppiset.


    • MQU

      QQ 1.6 T toimii.

      • shortseissa

        Onneksi kasvihuone ilmiö etenee suomessakin, ei rasitu kotterot liikaa!


    • MQU

      eilen jääty QQ nyt korjaamolla

      • Fiasko1

        Mulla jäätynyt x2 kuukauden sisään, kilometrejä ajettu autolla rapiat kymppitonni.Auto lähti samantien kiertoon, ensi viikolla vaihtuu merkki


      • MQU

        Ei ainakaan meikän QQ:)


    • Hvillämielin

      Ehuh huh. Reilu vuosi sitten vaihdettiin auto ja yhtenä vaihtoehtona oli Nissan pulsar. Onneksi päädyttiin sirukan c4 malliin. Mitään ongelmia ei ole ollut....hyvä valinta.

    • Tyytyväisyyttä

      Hyvin meni viime talvi ,nyt tilattu talvi renkaiden vaihto ja maskien laitto ,laittavat ne tietysti ilman veloitusta , renkaiden vaihto kilpailutettu kuten vuosi huolto .
      Hyvin menee ,antaa mennä vaan , vuoden vanha 1.2 turpo tekna pelannut koko ajan hyvin.
      Toivotan kaikille qasqai kuskeille hyviä ajoja ,jopa pakkas keleillä .
      Hyvät kokemukset nissan tie palvelusta ,kun ei ole tarvinnut ,samoin vakuutus maksusta 150€ ,ei ole tarvinnut käyttää ,mutta hyvä kun sen sai ostaessa noin halvalla ,vuodeksi ,nyt pitää se kilpailuttaa ,ei kannata maksaa siitäkään liikaa.

    • Karjalasta

      Takuu huolto pari viikkoa sitten ,kun valot välähtivät päälle , uusi akku vaihdettiin takuu työnnä .
      Samalla sovittiin että voidaan poistaa maski pois ,kun takuu työnnä hoidetaan tuo jäätymis mahdollisuus pois ,josta on kirjoiteltu 1.2 turpo moottorien osalta .Tänään muutaman tunnin huolto sessio , jonka aikana sain sijais qashqain käyttööni ,jolla hoidin asioitani .
      No maski on pois ja huolto toivotti hyviä ajoja Suomen talveen ,uskotaan että näin on ,takuuta on viellä 2 vuotta ,joten ei pitäisi olla suurempia huolia tulossa .
      Maskista tuli hyviä pohjallisia ,eli käyttöä löyty niillekkin !
      Hyviä talven ajoja kaikille nissan qashqai 1.2 turpo kuskeille .

    • Kiitosnissan

      Keski - Suomen reissulla mennessä sohjo roiskaisut pimensi törmäys suoja kamera linssin ,jolloin varoitus valo syttyi ,ohjekirjassa ,ohje puhdista linsit keulalta ,putsaus ei auttanut , soitin huotoon ,ohje Ao lissi on nissanin merkin sisällä puhdistin senkin ei enää varoitus valo syttynyt .
      Paluu matkalle lähtiessä ,meinasin tankata , bensa luukku ei auennut ,yritin kuumalla vesi pussilla,ei auttanut ,soitin nissan tie palveluun ,sovittiin palvelu tapaaminen Lahteen ,sinne polttoaine riittäisi. Falgin hinausauto tuli sovittuun paikkaan ,sai aukaisu kytkimen takaa vaijerin esille ,josta vetäisyllä aukaisu avasi luukun. No ehkä olisin itsekkin sen saanut aukaistuksi ,mutta olin a varovainen ,etten riko mitään ,b ja kun täällä on haukuttu tätä tie palvelua ,voin näin kokemuksesta todeta hyvin pelaa puhelin ja huolto palvelu. Suomen talvi voi olla ongelma,ei nissan takuu.

    • Anonyymi

      Tänään Nissan assistance osoittautui paskaksi.
      Akku simahti kaupan puhalla.
      4 soittoa NA numeroon…pitkää vastaajajaarittelua eikä kukaan vastaa.
      Painoin ruutua ja sitten ystävällinen viestp TÄHÄN NUMEROON EMME VOI LÄHETTÄÄ NETTIOSOITTEITA.
      IHAN P..KA JUTTU
      Teen reklamatio Pörhön auton omistajalle ja ehdotan NA vastaavien ihmisten vaihtoa parempii , tuo mies yleensä hoitaa hommat ripeästi.
      Omakustanteiseti soitin kirjaajan akun kanssa…
      Ja kun virtabQasqaista loppu niin eihän takaluukkukaan aukea, siellö,alla olisivat olleet akkukaapekit, melkoinen ryömintä,homma olisinollut.
      Nissan Asssistance on surkea eikä sitö nykyisellään tule mainostaa vaan varoittaa.
      Varustaudu itse akkulaturilla, 30 m kaapelilla jne, Jos paha pakkanen olet kusessa.

    • Anonyymi

      Älkää tätä paska auto ostakaa ihmiset.
      Rahan julkaista...

    • Anonyymi

      Todella huono ja monimutkainen palvelu jos auto pitää hinata miten käy matkustajien autossa olevien tavaroiden

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2518
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      1601
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      170
      1555
    4. 79
      1291
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1005
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      281
      911
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      46
      897
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      176
      837
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      76
      792
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      62
      766
    Aihe