Avensiksen lohkolämmitys?

RouvaKuski

Mulla on parilitrainen dieselauto, 3 vuotta vanha.
Millainen lohkolämmitin teillä muilla on tämän ikäisissä autoissa?
Ihmettelen, kun koskaan ei mitään ääntä kuulu, kun laittaa auton lämmitykseen! Muissa autoissa kuuluu pieni hurina konepellin alta.
Myöskään moottorinlämpö ei nouse yhtään edes parin tunnin lämmityksestä!

28

5975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tojofan

      Minulla on Avessa säteilylämmitin, konepellin alla 100 w halogenlamppu ja öljypohjan alla hehkuva hiilipurkki. Ei ongelmia edes -5 asteen pakkasessa käyntiinlähdössä

    • turha_säteilylämmitin

      Sinulla on ilmeisesti se tehoton öljypohjan 300W säteilylämmitin, jos merkki on Defa. Minä laitatin ohueen vesiletkuun tulevan 550W lämmittimen ja se vähän lämmittää jo moottoriakin 2 tunnissa.

    • TheKöle

      Alumiinilohkoisissa autoissa ei ole enää lohkolämmintä.
      -ääni tulee siitä, kun sähkövastus on kuuma ja neste "sihisee"

      Nykyään on moottorin pohjaan/kylkeen asennettu säteilylämmitin.
      Se ei ääntele, mutta ei myöskään jäähdytä moottorin jäähdytysnestettä
      nimeksikään.

      Jos haluat parempaa lämmitystä, hanki joko letkulämmitin
      tai autosi lisälämmittimeen (Eberiin) esilämmityslaitteisto,
      esimerkiksi kellolla tai kauko-ohjaimella.
      Myös kännykällä ohjattavia järjestelmiä löytyy....

    • Reippaatpakkaset

      Kyllä se moottorinlämmitin kuitenkin lämmittää, vaikka palstojen provot väittää ettei sillä säteilylämmittimellä tee mitään, oma auto (D4D) on nyt -27C aamupakkasilla käynnistynyt kuin kesäkeleillä, ei mitään ongelmaa. Ja sisätilan lämmitin on lämmittänyt sisätilat.
      Missään aiemmissakaan autossa se lohkolämmittimen käyttö ei ole näkynyt moottorin lämpömittarissa, kuin ehkä siinä että kuinka nopeasti siihen on tullut jotain "elonmerkkejä" liikkeelle lähdön jälkeen. Tässä tapauksessa eberillä saa normaali lämmön moottoriin, mutta siihenkin menee oma aikansa näillä pakkasilla.

    • AsentajaArtturi

      Tähän mennessä kaikki on idiootteja paitsi tojofan. Niihin ei lohkolämmitintä edes saa vaihtoehdot on säteilylämmitin (toimii, mutta vaatii puolet pidemmän ajan verrattuna lohkolämppäriin) vesiletku väliin lämpövastus (teho luokkaa säteilylämmitin) polttoaine käyttöinen lisälämmitin (voi olla vakiona mutta kellolaite asennettava erikseen) tarvitaan , koska diesel ei tuota riittävästi lämpöä, joten ei tarkene. SUURIN ONGELMA KUITENKIN ON PÄÄTYMINEN TUOTTEESEEN, JONKA KANNENTIIVISTE ALKAA VUOTAMAAN SATAPROSENTTISESTI JA SEURAUKSENA MOOTTORIN VAIHTO

      • oletko_tollo

        Kun itsestäänselvyyksiä kirjoittelet ja vielä tyhmiä oikein huutamalla.


      • Toyota_Corolla

        Älä valehtele! Toyotan D4D dieselmoottori on paras tämän hetken dieseli. Niissä on ollut sangen vähän murheita. Nekin lähes poikkeuksetta omistajan huoltojen laimin lyönnin seurauksia. kansi vioista en ole kuullut kenenkään puhuvan. Ne ovat tän suoli24 palstan trollien juttuja. Niistä ei kannata välittää.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti kuulut näihin pölvästeihin jotka on moottorin vaihtanut.
        Eihän normaalistikkaan jos rengas vuotaa niin vaihdeta vannetta, vaan uusi kumme.
        Jos kannentiiviste vuotaa niin silloinhan vaihdetaan uusi tiiviste EIKÖ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti kuulut näihin pölvästeihin jotka on moottorin vaihtanut.
        Eihän normaalistikkaan jos rengas vuotaa niin vaihdeta vannetta, vaan uusi kumme.
        Jos kannentiiviste vuotaa niin silloinhan vaihdetaan uusi tiiviste EIKÖ??

        Vanha juttu. Mutta tässä D4D moottorissa alkaa kannen tiiviste vuotamaan koska kierteet lohkossa antaa periksi ja kannen kiristys löytyy.
        Kysyt tietysti miksi ei voi kiristää pultteja tai tiivisteen vaihtoa. Koska lohkossa olevat kierteet ei kestäisi uutta kiristystä.
        Tästä syystä moottorin vaihto on ainoa ratkaisu.
        Takuuseen on mennyt jos huollot on tehty ja ajomäärä alle 200 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha juttu. Mutta tässä D4D moottorissa alkaa kannen tiiviste vuotamaan koska kierteet lohkossa antaa periksi ja kannen kiristys löytyy.
        Kysyt tietysti miksi ei voi kiristää pultteja tai tiivisteen vaihtoa. Koska lohkossa olevat kierteet ei kestäisi uutta kiristystä.
        Tästä syystä moottorin vaihto on ainoa ratkaisu.
        Takuuseen on mennyt jos huollot on tehty ja ajomäärä alle 200 tkm.

        Eipäs mennyt.... Ajomääräksi ilmoitettiin 180tkm ja ajaksi 7V.
        No kilometrien puolesta olis mennyt takuuseen mut aika oli kolmisen kk yli niin ei korvattu.
        Eli kannen oikaisu ja uusi tiiviste ja vielä ainakin kestänyt.(80tkm)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs mennyt.... Ajomääräksi ilmoitettiin 180tkm ja ajaksi 7V.
        No kilometrien puolesta olis mennyt takuuseen mut aika oli kolmisen kk yli niin ei korvattu.
        Eli kannen oikaisu ja uusi tiiviste ja vielä ainakin kestänyt.(80tkm)

        Toinen mikä aiheuttaa tiivisteen menoa on tyhjäkäynnin käyttäminen.
        Nämä hienot keksinnöt niinkuin tuo paskankierrätys laitteisto mikä tukkii moottoria ja kasvattaa männän päällä painetta. Taitaa pääsääntöisesti mennä tiiviste 1. aj 2. pytyn välistä minne paska ohjataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs mennyt.... Ajomääräksi ilmoitettiin 180tkm ja ajaksi 7V.
        No kilometrien puolesta olis mennyt takuuseen mut aika oli kolmisen kk yli niin ei korvattu.
        Eli kannen oikaisu ja uusi tiiviste ja vielä ainakin kestänyt.(80tkm)

        Ok. Ihan tarkkaan en tuota km rajaa siis muistanut. Työkaverille meni kone vaihtoon Toyotasta n 100 t km paikkeilla. Eikä varmasti johtunut mistään karstan kertymisestä kun autolla ajettiin pitkää matkaa pedaali lattiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Ihan tarkkaan en tuota km rajaa siis muistanut. Työkaverille meni kone vaihtoon Toyotasta n 100 t km paikkeilla. Eikä varmasti johtunut mistään karstan kertymisestä kun autolla ajettiin pitkää matkaa pedaali lattiassa.

        jos käy paljon tyhjäkäyntia, niin sama vaikka polkee lappua lattiasta läpi niin karstottuu.


    • RouvaKuski3

      Autoni on kyl lähteny mukisematta käyntiin, joten ei ongelmaa sillä puolen. On lisäksi kotona aina tallissa, missä on reippaasti pakkasta vähemmän ku ulkona.

      Autossa tarkenee kyllä hyvin, on se moottorinlämmitin, eberi vai-mikä-se-on.

      Olen ketjun alottaja ja ihmettelen, että tähänkin kommenttiini pitää taas keksiä uusi nimimerkki....

      • 2024

        Kyllähän tuossa edellä oli asiaa noista lämmittimistä. Kun nämä sähköiset esilämmittimet 60-luvulla tulivat käyttöön, niin ne olivat aluksi alavesilekuun asenettavia vastuksia ja tosi tehokkaita.
        Sitten tulivat ns. lohkolämmittimet ja tehot putosi 500 W:: iin, mutta hyvin niillä on pärjätty kun antaa riittävän kauan olla päällä.
        Nyt on kuitenkin kehitys kehittynyt ja alumiinlohkoon ei sitä enää voi asentaa. Sinne on saatavana säteilylämmitin öljypohjaan, joka on heikkotehoinen, kuten tuolla edellä mainittiinkin. Sitä täytyy pitää roikassa kaksinkertainen aika perinteiseen lohkolämmittimeen nähden, jotta siitä jotain tolkkua saisi aikaiseksi.
        Mainittakoon, että silloin ennenvanhaan myös VW ilmajäähdytteisiin asennettin sen aikaisia säteiilylämmittimiä öljypohjaan, eikä nekään mitään kovin kummoisia tehoja antaneet.
        Jos siihen autoon on saatavana letkulämmitin, niin pyydä sellainen. On se ainakin sitä säteilylämmitintä tehokkaampi.
        Minä ainakin ottaisin sellaisen polttoainenlisälämmittimen, jota voi itse ohjata ja jos rahaa on niin kaukosäätimen siihen päälle.
        Olen käyttänyt firman pakettiautoissa olevia Webasto ja Eberi lämmittimiä ja täytyy sanoa, että puolituntia on riittänyt 2,5 l moottorille lämmitysaikaa.
        Tärkeä asia on muistaa ajaa aina riittävästi jos sitä lämmitintä on käyttänyt, sillä se syö akun muutamassa päivässä kypsäksi.


      • hehkuava

        Edellisessä autossani Ave oli Webasto,ihan kiva laite.Akku kesti kaksi talvea.Nykyisessä autossani on vain säteilylämmitin 300w.Moni sanoi että turha laite,mutta olen eri mieltä.Eilen pakkasta -25,lämmitin päällä vajaa parituntia ja minuutti käynnistyksen jälkeen sisätilaan tulevan ilman lämpötilä oli jo 3.Sehän on käytännössä ihan sama lämmitetäänkö vettä vai sylinterilohkoa.Nykyautot eivät tarvitse loämmitintä lähteäkseen käyntiin,öljyt on senverran hyviä.Lisää mukavuutta ja osin liikenneturvallisuutta ja päästötkin pienenevät.jos se joitakin kiinnostaa


    • kaikkiToimiiJaLämmittää

      Lämmittäjien valmistajat antavat suositusaikoja eri lämmitin tyypeilleen ja ne löytyvät heidän sivuiltaan (Defa ja Calix).
      Yleisesti säteilylämmittimille annetaan tupla aika verrattuna muihin sähköisiin lämmittimiin.
      Säteilylämmittimilläkin pärjää ihan hyvin.

      • RTN

        Mulla Toyota Rav 4 vm.2014. säteilylämmitin 5h päällä -28 astetta. Ei lähtenyt käyntiin. Merkkiliikkeessä tutkittu lämmitin kunnossa. Ei kannata kenekään ainakaan kehua niitä .Lohkolämmitin ihan eri tasoa, mutta näihin nykypirsseihin ei voi laittaa.


      • varovainen.arvaus
        RTN kirjoitti:

        Mulla Toyota Rav 4 vm.2014. säteilylämmitin 5h päällä -28 astetta. Ei lähtenyt käyntiin. Merkkiliikkeessä tutkittu lämmitin kunnossa. Ei kannata kenekään ainakaan kehua niitä .Lohkolämmitin ihan eri tasoa, mutta näihin nykypirsseihin ei voi laittaa.

        Muistitko laittaa sen töpselin pistorasiaan, vai sulakeko oli palanut?


    • jjsljldjlasdjaldljs

      Kaikista uusimpiin automalleihin ei oikein hyvin sovi enää letkulämmitin, paras on Webasto ja sitten se säteilylämmitin. Webaston saa uuteen autoon ostettaessa edullisesti ja käytettyyn sitten se letkulämmitin.

      • Vakiovarustelussa

        Diesel avessa on vakiona Eberi, mutta esilämmitys ominaisuus pitää ostaa lisukkeina.
        Polttoainekäyttöisen lämmittimen huono puoli on, että akku on kovilla pakkasilla helposti tyhjä, jos et aja AINA sen käytön jälkeen riittävän pitkää matkaa.
        Lehtijutuissa on kerrottu, että auton käynnistyksen kuluttama virta on ladattu n. 7 minuutissa ja lisälämmittimen siinä ajassa kuinka kauan se oli päällä (jos 40 min, niin ajoa vähintään 40 min).
        Ylläpitolaturilla asia toki helpottuu, mutta sittenhän voi käyttää myös "lohkaria" ja sisätilanlämmitintä...


      • Usvaap

    • VoeVoee

      "AsentajaArtturi" ilmoitti ettei dieselmoottori tuota tarpeeksi lämpöä korin lämmitykseen.

      Kuulehan, AsentajaArtturi, aatteleppas dieselmoottori syliisi tai kainaloosi ajon aikana.
      No joo, ei si ulle tulisi kuuma. Pakosarjakaan ei polta.

    • Uussaw

      Ei minun vanhassa Polossakaan lohkolämppäri näy lämpömittarissa, eikä kuulu missään. Ehkä vähän nopeammin vaan neula nousee käynnistämisen jälkeen.

    • Hemmo2466

      Hei,
      Minäkin ihmettelin kun ei mitään kuulu ja tapahdu ja auto starttaa huonosti.
      Siis mittaapa vastus, minulla oli vastus poikki sieltä aluminiinilohkoon valetusta säteilylämmittimestä. Vastus niistä (Defa tepselin) rinnakkaisista piikeistä pitäisi olla noin 175 Ohmia ... tai pistä virrankulutusmittari väliin niin sieltä pitäisi näkyä se 300W. Kuulemma aika herkkiä menemään poikki...Hyvä puoli noissa on se että voi pitää rauhassa päällä montakin tuntia!

    • ekg

      Voinee öljypohjan lämmittimiä asentaa yhden lisää?

      • Duppel

      • Letkulämmittimestä
        Duppel kirjoitti:

        Lohkon kylkeen nuo tulee ja niitä sopii vain yksi kappale paikoilleen.
        Letkulämmittimen voi laittaa lisäksi haaroitussarjoilla.
        http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/
        Valintojen jälkeen saat lämmitin vaihtoehdot ja pdf asennusohjeet.

        Vaihtoehto Defalle:
        http://www.tt-thermo.fi/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      139
      5732
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      72
      5266
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      99
      4325
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3700
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3348
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      44
      2950
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2337
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      58
      2079
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      46
      1975
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1753
    Aihe