E kirjojen hinnoittelu

Vesakko

Kuomat. Oletteko te koskaan hämmästelleet miksi ihmeessä nämä "sähkökirjat" on niin kalliita. Minusta niiden pitäs olla oikeen roimasti painettua tavaraa halvempia kun kaikki paperin kans turaaminen jää pois ketjusta.
Elisakirja on oikeen kaikkien laillistettujen ryöstöjen isä ja äiti. Huomatkaa esimerkkinä tämä uudenajan juoppis -> Happotesti kirja. Elisalla 22,50€ ja elibris kaupassa sama kirja 15,70€. Tämäkin hinta on kova, kun ajattelee kuinka paljon kuluja me e-lukijat säästetään paperin "pano" hommista

4

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eelukija

KIrjan arvonlisävero on 10 %. Sähkökirjan 23 %. Tuohon korkeampaan verotukseen oli joku hassu peruste.

Monissa maissa tuo on paljon pienempi tai jopa nolla.

Ei näköjään hallitus halua tukea meidän pienen kielialueen sivistystä.

Onneksi kirjastoissa e-kirja valikoima kasvaa vuosi vuodelta.

• Mirkku289

Kyllä ne alkaa tästä vähitellen laskea ne hinnat, kun menekkiä on enemmän ja niiden kulutus kasvaa. Kun vaan vielä saatais nuo verot painetun kirjan tasolle, ni jospa se siitä sit lähtee se e-kirjan todellinen lento! Vaikka tuskin se koskaan syrjäyttää oikeaa kirjaa, mutta tykkäisin ite lukea molempia, ostan silti edelleen mieluummin painetun kirjan ku e-kirjan jos ovat samanhintaisia. Jos ois halvempi, ostaisin varmasti e-kirjan, ku se on niin helppokin ostaa!
      Tässä oli tänään just juttua e-kirjoista: http://www.mynewsdesk.com/fi/tuomas-luukkonen/news/e-kirja-odottelee-vielae-laepimurtoaan-156682

• yäk.e-kirja

En osta e-kirjoja. Just tänään luin siitä, miten palvelun tuottaja saa rahastaa loputtomiin e-kirjoista yhä uudellen, kun sen toimivuus on kiinni muustakin kuin ostotapahtumasta.

Sen sijaan kun ostan oikean kirjan, homma on sillä selvä eikä ole kiinni käyttöliittymästä vaan voin lukea varmasti kirjani vielä 30 vuoden kuluttuakin.

Kertakäyttökirjoja en edes osta, niihin voi e-kirja sopia. Työhön liittyvää materiaalia voi työnantaja ostaa, mutta itse en osta e-kirjoja niin kauan kun oikeita kirjoja on saatavana.

• E-kirjafani62v

Minä haluaisin lukea vain e-kirjoja. Alku oli hankala kun en ollut aikaisemmin käyttänyt tablettia. Nyt sujuu jo.
      On todella miellyttävää lukea tabletti kädessä lepotuolissa. Kirja voi olla vaikka kuinka paksu, ei vaikuta. Tablettinäkymä on kaiken lisäksi paljon selkeämpi kuin paperisivut. Minulla on kirjoituksen takana beesin värinen pinta, joten vilmät eivät rasitu kuten paperisissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      357
      2186
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      51
      1705
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      155
      1359
    4. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1264
    5. 144
      1213
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1171
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      85
      1102
    8. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1099
    9. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1067
    10. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      48
      1002
    Aihe