Bangkok lennot AY089/AY095

A350

Bangkokiin päivittäin lennot AY089 klo 17.00 ja AY095 klo 18.30. Kun avaa lennon AY089, on konetyyppi A350, mutta kun avaa AY095, on konetyyppiA330 tai 340. Onko näin, että vain AY089-lennolla on konetyyppi A350? Milloin mahtaa tulla AY095-lennolle konetyyppi A350? Toki voi tulla konetyypin vaihto viime hetkellä. Kiitos vastauksesta.

50

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A350

      Haloo! Onko tietoa näistä konetyyppiasioista. A-matkoilla AY095-lennot. Matkan suunnittelua ja halu tietenkin lentää uusilla A350-koneilla. Odottelen vastausta. Kiitos.

    • AY090

      BB :n lentää vain uudet koneet, ole hyvä

      • AY089

        piti sanoo BKK


      • OikeaaTietoa
        AY089 kirjoitti:

        piti sanoo BKK

        Ei muuten lennä. Osa 330 ja osa 350. Lippuja varatessa näkee konetyypin.


    • Teinitohtori

      Kyllä se löytyy Finnairin sivuilta. En muista tarkasti, mutta noin kymmenen päivän päästä pitäisi molemmat lennot olla uudella koneella.

    • jepjounäinon

      Konetyyppiin voi tulla viimehetken muutoksia, jos tulee yllättävä vika ja varakone sattuu olemaan saatavilla.

    • A350

      Löysin Finnairin sivulta tekstin: 19.1.16 alkaen myös toinen päivittäinen Bangkokin lentomme AY095/096 lennetään A350-koneella. Toteutuuko sitten aikataulussa. Ovathan aiemmatkin A350-lennot alkaneet myöhemmin aiemmin kerrotun sijaan.

      • SaasNähä

        Hieman huonolle näyttää, että AY95/96 alkaisi 19.1 A350llä, koska kummallakaan seuraavalla koneella (4. ja 5.) ei ole lennetty kuin vasta yksi testilento (ellei lähipäivinä lennetä niitä urakalla...) tai sitten pitää pelata nykyisellä kolmella koneella, joista yhden lennot Shanghaihin on korvattu jo jonkin aikaa A330llä.
        Ongelman ovat olleet myöhästymiset, nytkin Oulusta tullut lento noin tunnin myöhässä.


      • KolmenKoneenRuletti
        SaasNähä kirjoitti:

        Hieman huonolle näyttää, että AY95/96 alkaisi 19.1 A350llä, koska kummallakaan seuraavalla koneella (4. ja 5.) ei ole lennetty kuin vasta yksi testilento (ellei lähipäivinä lennetä niitä urakalla...) tai sitten pitää pelata nykyisellä kolmella koneella, joista yhden lennot Shanghaihin on korvattu jo jonkin aikaa A330llä.
        Ongelman ovat olleet myöhästymiset, nytkin Oulusta tullut lento noin tunnin myöhässä.

        Nykysillä pelataan, 1 lentää Pekingiin ja 2 muuta Bangkokiin 19.1 alkaen


      • A350
        SaasNähä kirjoitti:

        Hieman huonolle näyttää, että AY95/96 alkaisi 19.1 A350llä, koska kummallakaan seuraavalla koneella (4. ja 5.) ei ole lennetty kuin vasta yksi testilento (ellei lähipäivinä lennetä niitä urakalla...) tai sitten pitää pelata nykyisellä kolmella koneella, joista yhden lennot Shanghaihin on korvattu jo jonkin aikaa A330llä.
        Ongelman ovat olleet myöhästymiset, nytkin Oulusta tullut lento noin tunnin myöhässä.

        Lennetäänkö Ouluun sitten joitakin lentoja tällä A350-konetyypillä, kun SaasNähä kirjoitti Oulun lennon myöhästymisestä? En enää löytänyt Finnairin sivulta tuota tekstiä 19.1.16 alkavista Bangkokin AY095/096-lennoista A350-koneella. Liekö otettu pois teksti, jos epävarmuutta toteutumisesta, tai sitten en vain enää sitä löytänyt. Joka tapauksessa ilmeisesti epävarmuutta vielä aika tavalla A 350-lentojen toteutumisessa.


      • Tänäänkopioitu

        Copypaste:
        Helsinki–Shanghai 21 Nov 2015 AY057
        Shanghai–Helsinki 22 Nov 2015 AY058
        Helsinki–Bangkok 19 Dec 2015 AY089
        Bangkok–Helsinki 20 Dec 2015 AY090
        Helsinki–Beijing 6 Jan 2016 AY051
        Beijing–Helsinki 7 Jan 2016 AY052
        Helsinki–Bangkok 19 Jan 2015 AY095
        Bangkok–Helsinki 20 Jan 2015 AY096
        Helsinki–Hong Kong To be announced later AY069
        Hong Kong–Helsinki To be announced later AY070
        Helsinki–Singapore To be announced later AY081
        Singapore–Helsinki To be announced later AY082
        Nämä reitit lennetään A350-koneilla ilmoitetusta päivämäärästä alkaen.
        Päivämäärät ilmoitettu 21.9.2015 tilanteen mukaan. Finnair pidättää oikeuden toiminnallisista syistä johtuviin muutoksiin.

        http://www.finnair.com/fi/fi/a350

        Tänään Finnairin Twitterissä tieto, että A350 lentää Nykiin 20.1 saakka, joten koneet ei riitä edes kommentin mukaisiin "Nykysillä pelataan, 1 lentää Pekingiin ja 2 muuta Bangkokiin 19.1 alkaen" Ellei 4. kone tule lähiaikoina.
        Hieman huono tuo mainoslause "päivämäärästä alkaen", jos reitillä lentääkin jokin toinen konetyyppi kohta vakituisemmin...

        LWAlla lennettiin aluksi enemmänkin euroopan lentoja ja nyt näillä kolmella on lennetty satunnaisesti kotimaan lentoja Ouluun ja Rovaniemelle sekä yksi lento Köpikseen.


      • Lentoexpertti
        Tänäänkopioitu kirjoitti:

        Copypaste:
        Helsinki–Shanghai 21 Nov 2015 AY057
        Shanghai–Helsinki 22 Nov 2015 AY058
        Helsinki–Bangkok 19 Dec 2015 AY089
        Bangkok–Helsinki 20 Dec 2015 AY090
        Helsinki–Beijing 6 Jan 2016 AY051
        Beijing–Helsinki 7 Jan 2016 AY052
        Helsinki–Bangkok 19 Jan 2015 AY095
        Bangkok–Helsinki 20 Jan 2015 AY096
        Helsinki–Hong Kong To be announced later AY069
        Hong Kong–Helsinki To be announced later AY070
        Helsinki–Singapore To be announced later AY081
        Singapore–Helsinki To be announced later AY082
        Nämä reitit lennetään A350-koneilla ilmoitetusta päivämäärästä alkaen.
        Päivämäärät ilmoitettu 21.9.2015 tilanteen mukaan. Finnair pidättää oikeuden toiminnallisista syistä johtuviin muutoksiin.

        http://www.finnair.com/fi/fi/a350

        Tänään Finnairin Twitterissä tieto, että A350 lentää Nykiin 20.1 saakka, joten koneet ei riitä edes kommentin mukaisiin "Nykysillä pelataan, 1 lentää Pekingiin ja 2 muuta Bangkokiin 19.1 alkaen" Ellei 4. kone tule lähiaikoina.
        Hieman huono tuo mainoslause "päivämäärästä alkaen", jos reitillä lentääkin jokin toinen konetyyppi kohta vakituisemmin...

        LWAlla lennettiin aluksi enemmänkin euroopan lentoja ja nyt näillä kolmella on lennetty satunnaisesti kotimaan lentoja Ouluun ja Rovaniemelle sekä yksi lento Köpikseen.

        LWAlla lennettiin siksi paljon noita lähilentoja, kun piti saada lentäjät tyyppikoulutettua ( 8 h ), vaikka siihen riittää simulaattorikin. Toisaalta finski halusi esitellä uutuuttaan.


    • 34433

      Kaikkea sitä taas väännetään.. ei A350 ole konetta kummempi ja kohta yhtä kulunut kuin nykyiset A330 koneet.

      • Bankokki

        tää oli kyl niin totta, mitään eroa ei huomannut paitti 3 3 3 ku tultiin justiin...


      • 20vKäyttöikä

        "kohta yhtä kulunut kuin nykyiset A330 koneet"
        Kaikki kuluvat käytössä, A330set ovat vasta käyttöikänsä alkupuoliskolla vm 2009-10.
        Koneiden tyypillinen käyttöikä on 20 vuotta. Vaikkakin myös osa A330 poistuu Finnairin laivastosta, kun A350 toimitukset etenevät.

        Aina uusia koneita käyttävän tilanne on kuin uudella autolla ajavan, mukavaa, mutta kallista...


    • mikätässämättää1

      Konetyyppien vaikutus matkustajiin: ei mitään vaikutusta, ellei korvissa. Mitä ihmeen väliä sillä on mikä konetyyppi milloinkin lentää ja miten se perstuntumaan vaikuttaa varsinkin oikein kun Ouluun asti "lennetään".? Et kuitenkaan voi tehdä mitään sille mikä konetyyppi milloinkin lentää. Eikä sitä voi olla kyselemässä matkustajilta, että miltä nyt tuntuu..ei kai kukaan järkevä valikoi matkojaan sen mukaan mikä konetyyppi kulloinkin sattuu olemaan.

      • 55454

        Kai tässä nyt lennettiin kuitenkin Bangkokiin mutta ei siinäkään ole ainakaan karvalakki puolella sen kummempaa.


      • omillaRahoilla

        Business oli paljon parempi kuin 330 tai 340


      • A350

        Kertoisitko lisää A350 business-luokasta, palvelu, istuimet, tarjoilu, viihde jne. verrattuna 330 tai 340.


      • Penkkienmalli

      • 6656565
        omillaRahoilla kirjoitti:

        Business oli paljon parempi kuin 330 tai 340

        ja höpö höpö


    • matkustajaX10

      A350:n busines-luokassa parempaa oli A340:een verrattuna istuin, eli se menee paremmin makuuasentoon. Matkustamon ilma on parempi , ei tullut pääkipua tai kuivasta ilmasta vuotavia silmiä. Melutaso on huomattavasti alhaisempi.
      Viihdejärjestelmä toimii paremmin. ja näyttö on isompi. Minä en tosin tästä välittänyt, vaan käytin omaa tietokonetta.

      Nettiyhteys lennolla toimi kivasti ainakin business-luokassa.

      Tämä kokemus siis lennolta A90 BKK-HEL verrattuna menolentoon AY95 HEL-BKK. Menolento oli vieläpä vanha OH-LAQ-kone, mikä korostaa eroa.

      En osaa sanoa, onko tuo parantunut sisäilma toteutunut myös turistiluokassa.

      Tämän pohjalta itse yritän jatkossa kyllä suosia A350-lentoja, mutta vaikeaahan se on niin kauan ennen kuin näiden määrä kasvaa.

      • 343434

        Ei mitään eroa penkissä A340 tai 330 verrattuna. Sama valmistaja ja toimii juuri samalla tavallla.


      • 3533

        kai se nyt lentokoneessa on sama ilma niin busineksassa kuin takana olevissa vessoissa. Jos muuta väittää niin ei tiedä miten se toimii. Minusta ei ollut mitään eroa kuin A330 vaikka ei ole minulla ongelmia ollut koskaan muulloinkaan.


      • VajaaKokemusko
        343434 kirjoitti:

        Ei mitään eroa penkissä A340 tai 330 verrattuna. Sama valmistaja ja toimii juuri samalla tavallla.

        Onpas... A340 LQAssa on busineksessa lie-flat istuimet ilman pöytää, kun muissa A330/340 on full-flat istuimet pöydillä.
        A350 ne penkit on eri kulmassa penkkikompleksissa.


    • matkustajaX10

      Korjaus edelliseen kirjoitukseen: tuossa piti lukea OH-LQA eikä LAQ.

      • A350

        Oli mukava kuulla kokemuksestasi business-luokassa A350:ssä. En oikein kuvien ja istuinkartan perusteella päässyt selvyyteen, onko näkö- ja keskusteluyhteys vieruskaveriin parempi vierekkäisillä keskipaikoilla vai käytävän molemmin puolin olevilla vierekkäisillä paikoilla? Saa nähdä, miten toteutuu A350:lla Bangkok AY095/096 jatkossa, satunnaisesti vai pääsääntöisesti .


      • Lentoexpertti

        Tuo LQA, joka on ikivanha Virginiltä ostettu kone, lentää onneksi pääasiassa Singaporeen ja pian poistuu laivastosta.


      • Konerotaatio

        Lentää kyllä muuallekkin viimeisen viikon aikana mm. em. lisäksi Miamiin.


      • matkustajaX10
        A350 kirjoitti:

        Oli mukava kuulla kokemuksestasi business-luokassa A350:ssä. En oikein kuvien ja istuinkartan perusteella päässyt selvyyteen, onko näkö- ja keskusteluyhteys vieruskaveriin parempi vierekkäisillä keskipaikoilla vai käytävän molemmin puolin olevilla vierekkäisillä paikoilla? Saa nähdä, miten toteutuu A350:lla Bangkok AY095/096 jatkossa, satunnaisesti vai pääsääntöisesti .

        En aivan osaa vastata tuohon, ja mietin sitä itsekin matkakumppanini kanssa. Istuimme oikealla ikkunapaikalla (6L) ja vieressä käytävällä (6H).
        Keskellä tosiaan on lähes "seinä" vierellä istuvaan, joten siinä ei istuta samalla tapaa niin vierekkäin kuin Finnairin A330- ja A340-koneissa.

        Tuo istuinjärjestys lisää matkustajien yksityisyyttä, mutta kaksin matkustavalle pariskunnalle se ei välttämättä ole niin kiva.


      • huumoriapeliin

        On se takaisin tullessa, ei tarvitse katsella vaimon nyrpeätä naamaa.


      • EiOlisiNyrpeä
        huumoriapeliin kirjoitti:

        On se takaisin tullessa, ei tarvitse katsella vaimon nyrpeätä naamaa.

        Olisit antanut vaimonkin käydä häpyendissä...


    • Jatkuvasti_myöhässä

      Niin tai näin, näyttää siltä että AY89 on jatkuvasti myöhässä ja pahasti. Johtuuko uudesta koneesta vai mistä. Jos haluaa varmistaa oman aikataulunsa, kannattaa valita AY095.

      • Vanhassa.vara.parempi

        Niin se vaan on tällä hetkellä, vanhat pelaa varmemmin.
        Tänään lähti vaihteeksi ajoissa, kun saivat LWCn liikkeelle.
        Bangkokista myöhässä palaava LWB lähtee Pekingiin vähintään kolme tuntia myöhässä.


      • Mattikosa

        Onko mitään syytä näille myöhästymisille tiedossa?


      • juujuujaajaa
        Mattikosa kirjoitti:

        Onko mitään syytä näille myöhästymisille tiedossa?

        ei akneposket sitä tiedä


      • A350
        Vanhassa.vara.parempi kirjoitti:

        Niin se vaan on tällä hetkellä, vanhat pelaa varmemmin.
        Tänään lähti vaihteeksi ajoissa, kun saivat LWCn liikkeelle.
        Bangkokista myöhässä palaava LWB lähtee Pekingiin vähintään kolme tuntia myöhässä.

        Mistä tietää, että se on juuri rekisteritunnuksella LWB varustettu kone, joka lähtee Pekingiin ja rekisteritunnuksella LWC, joka Bangkokiin? Näkeekö jostain, millä reitillä A350:n LWA, LWB, LWC kulloinkin lentävät?


      • nnmmhk
        juujuujaajaa kirjoitti:

        ei akneposket sitä tiedä

        Eikä kaltaisesi sossupummit.


      • Nykytekniikka
        juujuujaajaa kirjoitti:

        ei akneposket sitä tiedä

        Ja vanhukset ei osaa?


      • Finneillekyytiä
        juujuujaajaa kirjoitti:

        ei akneposket sitä tiedä

        Tänään kaikki myöhässä, paas lakaisinlakaisukoneeseesi liikettä juujuujaajaa.


      • A350

        Nimimerkille Siellälentää: Kiitos osoitetiedosta fr24.com!


      • A350

        Fr24.com:n mukaan tänään lensi BKK:iin lento AY095 konetyyppi A343 rek.tunnus OH-LQE eli ei toteutunut 19.1.16 alkaen ko. lento A350:llä.


      • RanskalaisetGrilliltä

        Tänään runsas 4 tuntia myöhässä, ihmeen hiljaa uutta konetyyppiä hehkuttaneet Finnairuskovaiset ovat olleet.


      • höhhelit
        RanskalaisetGrilliltä kirjoitti:

        Tänään runsas 4 tuntia myöhässä, ihmeen hiljaa uutta konetyyppiä hehkuttaneet Finnairuskovaiset ovat olleet.

        Missä on finnairuskovaisia?


    • A350

      Viikon ajan toteutunut BKK lento AY95 myös A350:llä (LWC). Miksi ylläpito poistanut joitakin viestejä? En ymmärrä, mikä ollut sääntöjen vastaista?

      • LapsienAvautumiset

        Liikaa alatyylisiä näiltä mopoikäisiltä, jotka kehuu täällä itseänsä aikuisiksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe