Megane-08:n akkua ei ohjekirjan mukaan pitäisi vaihtaa itse. Joku on varmaan kuitenkin vaihtanut...? Käykö mikä tahansa tarvikeakku, vai pitääkö kaapelikiinnikkeille olla akun päällä reiät valmiina?
Asiallisesta avusta olisi kiitollinen!
Akun vaihto
7
2788
Vastaukset
- mikäPakkomielleTehäItse
Voi miksi se pitäisi vaihtaa itse kun akkuliike tekee sen akun hinnalla ja oikein kerrasta.
Parhaassa tapauksessa saat ostettua oikean akun kympin pari halvemmalla ja saat sen taiteiltua paikoilleen ilman harmia, mutta todennäköisemmin tupeksit homman kanssa pahasti. Ostat väärän akun ja sat tuskalla viritettyä sen paikoilleen ja saat auton tietsikat ja radiot sekaisin ja auto jää siihen. - Ex-peugeotisti
Jotkin auton sähkölaitteet saattavat ottaa nokkiinsa siitä, että niiden sähkönsaanti katkeaa akunvaihdon ajaksi. Radio, kello, joissakin autoissa jopa keskuslukituskin...
Minun taannoinen Peugeotini (406 vm. 1996) oli kerran pikkupajalla ohjaustehostimen nestevuodon takia. Akku oli korjauksen aikana puolisen tuntia irrotettuna. Elektronisen matkamittarin lukemasta hävisi tämän johdosta parituhatta kilometriä mutta ei sen enempää, niin oudolta kuin asia tuntuukin!
Opin tästä kytkemään varmuuden vuoksi apukaapeleilla toisen akun syöttämään auton sähköjärjestelmään sähköä keskeytymättä sen aikaa kun seuraavan kerran vaihdoin akkua (pidin autoa melkein 17 vuotta ja jouduin vaihtamaan akun tänä aikana kahdesti). - Menkalaku
On aikoihin eletty kun ei akkuakaan voi itse helposti vaihtaa, sellaista se on ranskanlaatu meininki, tästähän niitä pilakuvia pitäisi alkaa tekemään ja lehteä painamaan.
Kun katsoo renun hintoja nettiautosta voi todeta, että monelle on aikamoinen ongelma päästä yleensä eroon kiusankappaleesta.- Ei_yksin_Rellulla
Luepa, miten Audilla:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10491414/akun-vaihto-380-euroa-a6een
- ontullu_vaihdettua
Tarvikeakku käy jos vain napaisuus on oikea että kaapelit riittää, ja jos esim. radiossa on joku koodilukitus, niin koodi pitäisi tietää, enneku irrottelee akkua. Omaan -03 meganeen vaihdoin viime talvena akun itse. Koodi oli tallessa, joten piuhat irti ja uusi akku tilalle, ei ollu ku n. 10 minuutin homma. koodin syöttö radioon.
Jos ei oo koodia, tai tupakansytyttimeen laitettavaa 12v ylläpitoakkua, niin käynnistyskaapelit tai muu riittävän paksu piuha akkukenkiin kiinni, vanha akku veks, ja uusi tilalle. kaapelien pitää vaan olla tiukasti ettei irtoa kun akkuja siirtelee. - Menkalaku
Muistelus renusta; kun osti autoliikkeestä arvokkaan renun tyhmänä ja renusta tietämättömänä sitä ns. luuli. että nyt pääsee ilman ongelmia liikkumaan. Koodi piti kuitenkin hakea muutaman päivän päästä, kun ei radio toiminut ja aina kun irroitti akkunavat piti koodi naputella uudestaan radioon, lopulta kävi niin että radiota ei saanut ollenkaan päälle, meni systeemi jotenkin sekaisin, pirusti oli vaivaa tästä pienestä asiastakin, mutta hyvin oli turvattu että ei varkaalle radiosta hyötyä, jos varastaa. Itse akun irroitus ei tuosta vain onnistunut, piti olla pitkä holkkiavain ja avattava ruuvihärveli syvällä pimeässä, kun holkki tippu sitä sai etsiä, kun ei ollut ammattilainen ja oli tottunut siihen että akun saa helposti irti ja paikoilleen ilman värkkäämistä ja koodien asentamista. Tämä oli vain yksi pieni surkeus tekeleessä nimeltään renu, että ihmettele suuresti, miksi pitää rakentaa sellaista kuin renu, tietenkin nyt kun tiedän, niin kierrän kaukaa kaiken tälläisen roskan, mutta kuten olen joskus maininnut, niin muistot, renu muistot kirveltää. Öljyn vaihto myös, ei ollut sitä propun neliöavainta ja sitten suodatinkin oli sellainen, että mahdollisimman vaikea irroitettava, kiinitettävä, koska lyhyt ja suodattimen pää tarvitsi oman avaimensa holkin, sen sai kuitenkin joten kuten totutulla avaimella irti ja kiristettyä, miksiköhän se suodatinkin piti olla sellainen? ei voi mitättömämpää öljyn suodatinta enää olla kuin tässä ranskalaisessa pilakuvassa nimeltään renöööööö...
- Ex-peugeotisti
Minulla on yhden Renaultin ja neljän Peugeotin verran kokemusta ranskalaisista. Omistajana ja kuskina olen ollut tyytyväinen: kyyti on ollut miellyttävää eikä murheita ole minun yksilöissäni ollut suureksi riesaksi asti.
Viimeiset kaksi autohankintaani ovat kuitenkin olleet ei-ranskalaisia.
Moneen merkkiin perehtyneet asentajat ovat moittineet ranskalaisten hankaluutta asentajan kannalta. Käsiksipääsy asennuskohteisiiin on monesti hankalaa, erikoistyökaluja vaaditaan paljon ja saman mallin saman vuosikerrankin autoissakin saattaa olla tiettyjä osia useammalta eri alihankkijalta, eivätkä nämä välttämättä ole keskenään vaihtokelpoisia. Vaikeuttaa asiointia varaosatiskillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815410Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151412- 105931
- 78831
- 50812
- 41803
Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43789Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56787- 56774
Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132773