Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Muistan aina, kuinka Ladan vaihdekeppi jäi käteen

ladamuistoja

Ladamuistoja Hesarissa http://yle.fi/uutiset/muistan_aina_kuinka_ladan_vaihdekeppi_jai_kateen__suomalaiset_lahettivat_yli_200_lada-muistoa/8577331?origin=rss

10

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nou_vikaa

      No miksi ei laittanut keppiä kiinni. Ei minun Ladoissa lähtenyt kertaakaan vaihdekeppi irti.

    • Kanto_komukka

      Hyvä kun ei koko laatikko jäänyt käteen.

      • takavetoo

        mä sain jakolaatikkoo useesti ladan takapenkillä nam


    • ent.ladakuljettaja

      Eihän Ladan vaihdekekeppiä saanut irti edes kytkinremonttia tehdessä, laatikko piti pudottaa alas keppeineen, ja n, puolen miljoonan km:n kokemuksella ei vaihteistoissa ollut mitään vikaa. Ainoa auto jossa vaihdekeppi on jäänyt käteen on Mersu

      • helppo-ottaa

        saipahan siellä oli jousisokka mikä piti kaivaa pois, toki tiedän yhden remontin, missä olivat suurentaneet lattiaan reikää, et sai laatikon irti näytin pojille miten se keppi ois irronut


    • Ei_ole_jäänyt_käteen

      Paitsi yhden kaverin Taunuksesta, mitä lainasin.

      • Tätä_päivää

        No jopas jotakin! Olen muutama tunti sitten kirjoittanut toiselle palstalle seuraavanlaisen muisteluksen, ja nyt luen samanlaisista ongelmista...

        »Appiukkovainaalla oli 1970-luvulla tällainen ajopeli:

        http://www.simoncars.co.uk/ford/slides/Ford Cortina 2000 1971 GT 2-door front.jpg

        Laskettelin sillä kerran noihin aikoihin Helsingistä Porvooseen uutta moottoritietä isoa kovaa. Porvoossa rampille käännyttyä kopeloin pienempää pykälää – ja löysin kädestäni irtonaisen vaihdekepin! No. sopivasti sohimalla se osui oikeaan koloonsa laatikossa ja kädellä painaen pysyi siellä huoltoasemalle saakka.

        Rautalankaa olen kuullut joskus kutsuttavan ”Fordin varaosiksi”, ja tässä tapauksessa se täyttikin nimensä mukaisen tehtävän eli vaihdekeppi saatiin huoltsikalla sidotuksi sillä kiinni väliaikaisesti ennen merkkihuoltoon turvautumista.

        Nykyisestä autostani on turha etsiä lattialta vaihdekeppiä. Ohjauspylväässä jonkinlainen vaihteenvalitsin on – sen siirto keskiasennosta ylöspäin saa auton liikkumaan taaksepäin, siirto alaspäin saa auton käymään itsekseen läpi eteenpäin kuljettavia vaihteita ja työntö sisäänpäin kytkee päälle sähköisen seisontajarrun. Vastaa minun käsitystäni helposti ja mukavasti hallittavasta vaihteistosta enkä kaipaa enää kummoisempaa hammasrattaiden hämmennintä.»

        Fordin Cortina ja Taunus olivat noina 1970-luvun aikoina hyvinkin samanlaista tekniikkaa eikä kuorissakaan paljon eroa ollut.

        Tässä ketjussa joku kertoo Mersun vaihdekepin jääneen hänellä kouraan. Minun nykyinen autoni sattuu olemaan juuri Mersu, eikä siinä ole enää varsinaista vaihdekeppiä, joka saattaisi jäädä kouraan. Tuon ohjauspylväässä olevan suunnanvaihtoviiksen ( ks. ↑ ) ehkä saisi murjottua irti väkivalloin, jos välttämättä haluaisi.

        Vajaa vuorokausi sitten olen kirjoittanut toisen muisteluksen, toisella nimimerkillä, tälle Lada-palstalle:

        »Suosikkini on 1200L, ”nappisilmä”.

        Parasta siinä oli hinta minulle: sain auton pojaltani joululahjaksi 8–9 vuotta sitten. Olihan sillä jo kilometrejä ja vuosia takanaan, mutta liikkuva ja leimattu peli sentään. Otin nimiini, kolmosautoksi.

        Ei saanut poikani minusta kuitenkaan mobilistia tehdyksi. Sunnuntaiautoilin vekottimella reilun vuoden aikana lähemmäs 1 000 km. Kyllästyin sitten makselemaan veroja, vakuutusmaksuja ja parkkiruudun vuokraa. Kirjoitin luovarin ”joulupukin” nimiin ja hän pani laitteen eteenpäin kiertoon. Luulisin, että sai vielä rahaakin satasen, pari.

        Ihan hauskaa ja mielenkiintoistahan tuota oli vertailla ajanmukaisempiin kulkupeleihin!»


    • H_K

      Uudessa BMW:ssä jäi myös vaihdekeppi käteen kertoo kuvan kanssa uusin TM.
      Että ei siinä mitään erikoista, BMW:n tapauksessa tietysti enemmän nolo juttu.

      • pulttii

        Nissanista ratti jää käteen, siinä sitä on ihmettelemistä, mihis nyt mennään, kohta näkee taas kolmipyöräisiä autoja, kun neljäs on lähtenyt ohittamaan autoa


    • keppi-kädessä

      kerroppa millä sait irti vaihdekepin kädestäsi vai vietäkö vaikuttaa kädessäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe