Uusi farmari Mondeo sisätilojen koko (vs. Golf)

e34r43t342t

Selittäisikö joku, miten 188cm mittaisen miehen (hakiessaan kuskin penkillä itselleen sopivan, myös reisiä tukevan ajoasennon, mistä ei viitsisi tinkiä) takana on takapenkillä uudessa farmari Golfissa reilummin tilaa, kuin Mondeossa? Golfissa jää 5cm polvien ja penkin väliin tyhjää, Mondeossa on polvet kuskin penkissä kiinni.

Focus farmari oli luonnollisesti selvästi Mondeota ahtaampi, sinne ei oman ajoasentonsa taakse sopinut istumaan mitenkään, kuten ei tietenkään Astraan, Civiciin, 3-sarjan Bemariin, ASX:ään, 308siin, ym. mihin tuli itseään tungettua. Ceediin sopi muuta euro-japsirintamaa paremmin takapenkille poislukien tietysti Golf. Superbissa oli toki tilaa.

Pitääkö se taas Mondeosta Golfin rattiin palata, edelliskoppainen Mondeo jostain syystä tätä uutta tilavemman tuntuinen.

11

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipyhäsylvi

      Älä unta näe, mies 190cm, käyppä ihan oikeesti kokeilemassa........

      • tdci

        Niinpä, toinen 190 cm. :0 olitko varmasti mondeossa, minulla on.


    • breiniac

      Älä aja takapenkiltä niin ei ongelmaa...

    • Mondeojeejee

      Jo on taas ongelma. Osta se Golf sitten, jos takapenkin polvitila on tärkein asia autossa.

      Itse olen tottunut ajamaan (virheellisesti) kädet suorana ja penkki takana. Olipa auto mikä tahansa, minun ajaessa kuskin penkin takana on ahdasta. Poikani on lähes kaksimetrinen korsto ja hän ajaa penkki huomattavasti edempänä kuin minä. Takapenkkitila voi olla myös etupenkkiläisen ansio tai vika.

    • oikeaAsentoAuttaa

      Aloittajan pitää käyttää kaikkia mahdollisia säätöjä ja hakea oikeanlainen ajoasento. Tuollaisia ongelmia ei pitäisi olla Mondeon suhteen. No on tietysti siitäkin kuskeja jotka hakevat ajoasennon mahdollisimman alas. selkänojan lähes makuuasentoon ja kädet pitää olla suorana. Tuollainen asento on kaikkien suositusten vastainen ja todella naurettava. RTai sitten aloittajalla on todella poikkeuksellinen ruumiinrakenne, no onneksi on se VW.

    • saksastakajahtaa

      No jos Golf nyt sitten on niin tilava, niin mahtaa Passat sitten olla Superbin kanssa varsinaisia valtamerilaivoja. Passat Ja Superb ovat kuitenkin saman segmentin autoja. Focus ja Golf kuuluvat samaan, samoin Octavia. Octavia kuuluisi tilojensa puolesta ylempään luokkaan, mutta kun siellä on jo tuo valtamerilaiva Superb.

    • pitkäkoipi

      Oman kokemuksen mukaan kyllä VW autoissa on vähemmän tilaa kuin omassa mondeossa (IV). Sekä speksien mukaan että käytännön tilat ja tilantuntu. Vaikea uskoa että V- sarjan uudet mondeot olisivat tästä ahtaampia. Kuskin penkin säädöt ovat niin monipuoliset, että vaikuttaa erikoiselta jos ei sopivaa asentoa löydy. Itse istun mukavammin kuin lepotuolissa nykyisessä mondeossani.

      • 25353253

        Kokemuksestasi en tiedä, mutta Passatissa on taatusti enemmän tilaa, kuin Mondeossa. Puolivuotta sitten nuo oli TL vertailussakin ja todettiin se sielläkin.


      • faktaahantämä

        Laitappas niihin sun spekseihin linkki. Otetaan farkkujen pelkät tavaratilan mitat. Mondeossa 525/1630 ltr, tilavimmillaan, eli ilman vararengasta, siis pelkän paikkaussarjan kanssa.

        Passatissa 650/1780 ltr, siis tuo Mondeohan mahtuisi melkein Passatin konttiin noin leikillisesti. Mutta oikeasti, puhutaan saman segmentin autoista ja litraero on toista sataa, se on paljon se. Sisätiloiltaan verrattiin Passattia ja Audi A6 mallia, joka on luokkaa ylempänä, oli monista kohdin Passattia ahtaampi. Sitten kun otetaan samalle platformille rakennettu Suberb, sille ei pärjää tilojen puolesta enää edes E-sarjan mersu.


      • eiksje

        Pannaan tähän vielä Superbin mitat, joka myöskin on saman segmentin autoja.
        660/1950 ltr. Siis Superbissa on takapenkit kaadettuna 320 ltr isommat tilat, kuin Mondeossa, eroa on pienen henkilöauton takaboxin verran. Kyllä minä olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä, eihän Mondeo todellakaan ole näiden faktojen valossa mikään tilaihme.


      • ihmetyttää

        No pannaanpas vielä alemman segmentin konttitilat.
        Octavia 610/1740
        Golf 605/1620

        Siis Mondeossa 525/1630, järjettömän pienihän tuo on, isot ulkokuoret, mutta ei ole pystytty hyödyntämään sitä sisätiloiksi? Kyllä minä ainakin auton sisällä sitä tilaa tarvitsen. Focus on sitten saman segmentin auto Octavian ja Golfin kanssa, eipä taida maksaa edes vaivaa, penkoa sen tiloja, sen ainakin tiedän, ahdasta on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe