Uusi farmari Mondeo sisätilojen koko (vs. Golf)

e34r43t342t

Selittäisikö joku, miten 188cm mittaisen miehen (hakiessaan kuskin penkillä itselleen sopivan, myös reisiä tukevan ajoasennon, mistä ei viitsisi tinkiä) takana on takapenkillä uudessa farmari Golfissa reilummin tilaa, kuin Mondeossa? Golfissa jää 5cm polvien ja penkin väliin tyhjää, Mondeossa on polvet kuskin penkissä kiinni.

Focus farmari oli luonnollisesti selvästi Mondeota ahtaampi, sinne ei oman ajoasentonsa taakse sopinut istumaan mitenkään, kuten ei tietenkään Astraan, Civiciin, 3-sarjan Bemariin, ASX:ään, 308siin, ym. mihin tuli itseään tungettua. Ceediin sopi muuta euro-japsirintamaa paremmin takapenkille poislukien tietysti Golf. Superbissa oli toki tilaa.

Pitääkö se taas Mondeosta Golfin rattiin palata, edelliskoppainen Mondeo jostain syystä tätä uutta tilavemman tuntuinen.

11

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipyhäsylvi

Älä unta näe, mies 190cm, käyppä ihan oikeesti kokeilemassa........

• tdci

Niinpä, toinen 190 cm. :0 olitko varmasti mondeossa, minulla on.

• breiniac

Älä aja takapenkiltä niin ei ongelmaa...

• Mondeojeejee

Jo on taas ongelma. Osta se Golf sitten, jos takapenkin polvitila on tärkein asia autossa.

Itse olen tottunut ajamaan (virheellisesti) kädet suorana ja penkki takana. Olipa auto mikä tahansa, minun ajaessa kuskin penkin takana on ahdasta. Poikani on lähes kaksimetrinen korsto ja hän ajaa penkki huomattavasti edempänä kuin minä. Takapenkkitila voi olla myös etupenkkiläisen ansio tai vika.

• oikeaAsentoAuttaa

Aloittajan pitää käyttää kaikkia mahdollisia säätöjä ja hakea oikeanlainen ajoasento. Tuollaisia ongelmia ei pitäisi olla Mondeon suhteen. No on tietysti siitäkin kuskeja jotka hakevat ajoasennon mahdollisimman alas. selkänojan lähes makuuasentoon ja kädet pitää olla suorana. Tuollainen asento on kaikkien suositusten vastainen ja todella naurettava. RTai sitten aloittajalla on todella poikkeuksellinen ruumiinrakenne, no onneksi on se VW.

• saksastakajahtaa

No jos Golf nyt sitten on niin tilava, niin mahtaa Passat sitten olla Superbin kanssa varsinaisia valtamerilaivoja. Passat Ja Superb ovat kuitenkin saman segmentin autoja. Focus ja Golf kuuluvat samaan, samoin Octavia. Octavia kuuluisi tilojensa puolesta ylempään luokkaan, mutta kun siellä on jo tuo valtamerilaiva Superb.

• pitkäkoipi

Oman kokemuksen mukaan kyllä VW autoissa on vähemmän tilaa kuin omassa mondeossa (IV). Sekä speksien mukaan että käytännön tilat ja tilantuntu. Vaikea uskoa että V- sarjan uudet mondeot olisivat tästä ahtaampia. Kuskin penkin säädöt ovat niin monipuoliset, että vaikuttaa erikoiselta jos ei sopivaa asentoa löydy. Itse istun mukavammin kuin lepotuolissa nykyisessä mondeossani.

• 25353253

Kokemuksestasi en tiedä, mutta Passatissa on taatusti enemmän tilaa, kuin Mondeossa. Puolivuotta sitten nuo oli TL vertailussakin ja todettiin se sielläkin.

• faktaahantämä

Laitappas niihin sun spekseihin linkki. Otetaan farkkujen pelkät tavaratilan mitat. Mondeossa 525/1630 ltr, tilavimmillaan, eli ilman vararengasta, siis pelkän paikkaussarjan kanssa.

Passatissa 650/1780 ltr, siis tuo Mondeohan mahtuisi melkein Passatin konttiin noin leikillisesti. Mutta oikeasti, puhutaan saman segmentin autoista ja litraero on toista sataa, se on paljon se. Sisätiloiltaan verrattiin Passattia ja Audi A6 mallia, joka on luokkaa ylempänä, oli monista kohdin Passattia ahtaampi. Sitten kun otetaan samalle platformille rakennettu Suberb, sille ei pärjää tilojen puolesta enää edes E-sarjan mersu.

• eiksje

Pannaan tähän vielä Superbin mitat, joka myöskin on saman segmentin autoja.
        660/1950 ltr. Siis Superbissa on takapenkit kaadettuna 320 ltr isommat tilat, kuin Mondeossa, eroa on pienen henkilöauton takaboxin verran. Kyllä minä olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä, eihän Mondeo todellakaan ole näiden faktojen valossa mikään tilaihme.

• ihmetyttää

No pannaanpas vielä alemman segmentin konttitilat.
        Octavia 610/1740
        Golf 605/1620

Siis Mondeossa 525/1630, järjettömän pienihän tuo on, isot ulkokuoret, mutta ei ole pystytty hyödyntämään sitä sisätiloiksi? Kyllä minä ainakin auton sisällä sitä tilaa tarvitsen. Focus on sitten saman segmentin auto Octavian ja Golfin kanssa, eipä taida maksaa edes vaivaa, penkoa sen tiloja, sen ainakin tiedän, ahdasta on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3521
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1578
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1483
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1275
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      893
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      879
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      879
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      854
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe