Käytössä on Saunalahden (Elisan) 4G-sopimus, jonka mukana tuli 4G-mobiililaajakaistareititin, johon olen koneeni kytkenyt tavallisella ethernet-piuhalla. Tuon piuhan avulla ei tarvitse erikseen ilmoitella salasanoja (S/N & IMEI), vaan yhteys pelittää automaattisesti. Jos tuota 4G-reititintä haluaa sen sijaan käyttää langattomasti, niin nuo salasanat on ilmoitettava. Anyway, mietin vain, onko mitään keinoa varmistaa, että yhteys reitittimestä tukiasemaan on turvallinen? Tarvitseeko näitä turvahommia edes erikseen roplailla vai voiko luottaa huoletta tehdasasetuksiin? Veikkaan, että palveluntarjoaja itse on reitittimensä konffannut sillä tavoin, että turvapuoli on kunnossa, mutta en ole satavarma.
4G-reitittimestä turvallinen yhteys tukiasemaan?
8
122
Vastaukset
Ne salasanat ja muut tarvitsee tallentaa tietokoneeseen VAIN KERRAN ellei uudelleenasenna sen käyttöjärjestelmää.. Eli ei ole mikään hankala ja aikaavievä homma.
- dunno
No jos joku siihen väliin tulee suomessa, niin todennäköisesti se on valtiollinen toimija, ei kuitenkaan välttämättä suomi, ja vaan lisää yleistä turvallisuutta
- tyytyväinen4G
Minulla toiminut langattomana hyvin,ei mitään turvallisuus riskiä ole ilmaantunut.
- Dollar389
Mistä tiedät? Harva valvoo, tai edes osaa valvoa wlan-verkkoaan et onko siellä ylimääräisiä käyttäjiä, tai kuunnellaanko sitä salaa (eli verkon salasana murrettu tavalla tai toisella).
- rrcqwr
Yhteys on salattu ja kryptattu ja käännetty konekielelle, ei sitä pysty kukaan lukemaan, mutta poliisi voi selvittää minne olet ollut yhteydessä ja mihin aikaan.
Mutta jos käytät wlania, omakone to reititin, sitten pitää vähän salailla. - Hyvä.ohje
Valitse salauksen tyypiksi WPA2 ja vaihda kaikki purkin salasanat.
- xcdfvc
Joo, pitkä salasana, ja lisäksi piilota SSID, ja sitten voi laittaa Mac osoitteeen eston, vain omat koneet menee verkkoon.
- ei.maksa.vaivaa
Turhia piilotuksia ja estoja, hankaloittaa vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170