mikähän siinä on?

rotkuloita

Mikähän siinä on että nuo päättäjät eivät älyä meitä syrjemmässä asuvia kun susia on niin paljon että ihan talon pihan vierestä kävelevät...ja varsinkin täällä Kainuussa on mielestäni aivan liikaa susia ja enkä ole varmasti ainut... Monelta tutulta ovat sudet tappanu koiran. Kohta tännekin tulee joku kukkahattutäti susien suojelija tulee riehumaan... Minua ottaa vihaksi kun tätä susi asiaa vaan hysytellään kun ei se siitä kummene. Siinäpä ois mun avautumiseni. Kun meinaa käyvä hermon päälle nuo rotkulat.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiIsoOnkelma

      Kuhmon syrjäkylällä asun eikä susista ole mainittavaa ongelmaa ollut. Enemmän asennekysymys nuo sudet. Toki jos metsästäisin kauas karkkoavilla koirilla voisin olla toista mieltä. Seisojan kanssa ei ole koskaan ongelmia ollut. Juo sinäkin viinaa ja murehdi jotain raskaampia ongelmia kuin sudet. Maailmanmenoa palstalla käsitellään ahkerasti matuja, jotka ovat tuhat kertaa konkreettisempi ja näkyvämpi ongelma kuin sudet. Aika hyvinhän niitä susilupia tälle vuotta tuli. Kohta päästään jahtiin.

      • rotkuloita

        Joo on tietty niinkin meinas meidänkin hirvikoira joutua suden suuhun.. Juu onhan niitä lupia jonkun verran mutta sais niitä kyllä enemmän mutta pitää tyytyä tuohon määrään... Metästys seurastakin meni kamulta hyvä koira suen suuhun van sekin pitää varmaankin hyväksyä kun on nuita hukkia. Van kyllä se vihaksi ottaa. Ja se on jännä et miten ne sudet on muutuneet vuosikymmenten aikoina kun nykään eivät pelkää ihmisiäkään. Ja hakevat ruokansa mieluummin ruuan pihoista kuin metästä... Van on niissä susissa se hyvä puoli että hoitavat hirvi kantaa...


    • Onkokellään

      Tietoa miltä susenliha maistuu?, meinaan jos pyydystäisi muutamiasusia elävänä isolla villisikaluokulla, syöttäisi sianrehulla pariviikkoa, teurastaisi ja marinoisi jollaintavalla, sitten paistaisi tai grillaisi. Aasiassa ainakin koiranliha on herkkua.

      Koiranliha viittaa koiran syömäkelpoisiin osiin. Kiinassa etenkin tietyissä maakunnissa koiraa syödään yleisesti. Myös Vietnamissa se on suosittua ruokaa, jota syödään myös koska sen uskotaan tuovan hyvää onnea. Etelä-Koreassa koirien syöminen kiellettiin vuoden 1988 olympialaisten ajaksi länsimaisten vierailijoiden vuoksi. Koreassa koiran lihan uskotaan parantavan voimia ja viriliteettiä. Taiwanissa koirien syöminen kiellettiin lailla vuonna 2001.

      Koiranliha on voimakkaan makuista ja hajuista. Se maustetaan voimakkaasti ja tarjotaan usein alkoholin kanssa. Koreassa suosittua on etenkin koiranlihakeitto. Koiran suosio on kasvanut etenkin Pohjois-Vietnamissa, jossa on kehitetty myös uusia eksoottisia reseptejä. Syötäväksi tarkoitetut koirat kasvatetaan tarhoissa tai kerätään maaseudulta.

      Meinaan turhaan susenlihaa kuoppaa jos sitä voisi syödä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe