Runsas, kirkas, pahanhajuinen valkovuoto

apuaapuakaivataan

Oireena siis erittäin runsas ja pahanhajuinen kirkas valkovuoto. Ei haise kalalle, pikemminkin sellainen pistävä, tuoksuu "itseltään". Silti tuoksuu nenään saakka kun istuu, joten ei voi olla normaalia? Suihkun jälkeen puolen tunnin kuluttua on housut kosteina ja haisee. Vuoto on siis kirkasta, venyvää, limaista ja todella runsasta. En pese liian usein ja matalalla ph:lla, kun pesen.

Olen neitsyt, ei voi olla seksitauti. Gynekologi ei ole löytänyt mitään vikaa, bakteerivaginoosi ei ole kyseessä eikä hiiva. (molemmat tutkittu, lisäksi vuoto ei harmaata eikä kokkareista) Ei osannut auttaa. Olen kokeillut myös ph:n tasapainottavia apteekin itsehoitotuotteita, mutta en ole saanut niistä mitään apua. Ilmakylpyjä annan jatkuvasti, ei apua.

Onko kenelläkään tietoa, mitä tämä on? Tai mitä voisin asialle tehdä? Mielestäni näin runsas tai pistävästi haiseva valkovuoto ei ole normaalia... Vaiva haittaa sosiaalisia suhteita ja paljon, kun lähellä olijat haistavat myös...

8

3912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outogynesulla

Älä käytä pesuainetta alapesuun, vaan pelkkää vettä. Alapäätä ei saa pestä millään pesuaineella ikinä.

Käytä puuvillaa ja vältä siteitä. Toki monkkujen aikaan käytetään siteitä.

Otettiinko mitään labroja?

Outo gyne, jos ei mitään vikaa löytänyt.

• apuaapuakaivataan

Kiitos vastauksesta! Pesen yleensä vedellä tai matalalla ph:lla, jota gyne suositteli. Käytän vain puuvillaisia alushousuja, mutta olen kotona liki aina ilman. Siteitä en käytä kuin kuukautisten aikana. Labrat on otettu kahteen kertaan, mitään outoa ei ole löytynyt. Olen käynyt kahdella gynellä ja aloin jo uskoa itseäni luulosairaaksi, mutta kun sain kommenttia hajusta uskoin, ettei kyse voi olla tavallisesta ilmiöstä, koska en itse haista ketään muuta. Tunnen oloni likaiseksi ja epähygieeniseksi, vaikka noudatan hyvää hygieniaa...

• varaatutkimusaika

Mitä syöt??? Juo vettä . Vähennä mausteita . Kystakasvaimet on rakkulakasvaimia mm.saastuneesta vedestä . Ne voi vuotaa nestettä tai muut kasvaimet. Keskenmeno muttei tässätapauksessa ? Haiseeko virtsa. Hormonitkin voi tutkia.

• seras

Pese ulkoisesti vain vedellä, kerran päivässä. Muuten ongelma vain yltyy.
      Vaikka olet neitsyt, käytätkö jotakin hormonaalista ehkäisyä? Muut lääkitykset?
      Kauan vaiva jatkunut?

• apuaapuakaivataan

Kiitos vastauksista! Juon väh. 2 litraa vettä päivässä, syön perusterveellisesti, en käytä mausteita. Todettu PCOS viime kesänä, alkoi kun lopetin e-pillerit, joita söin kuukautiskipuihin. Menkat olivat miltei vuoden poissa, paino nousi 10 kg, homonitoiminta meni siis ihan sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen. Painoa yritän pudottaa, vaikeaa, koska keho ei toimi normaalisti. Voisiko haju liittyä PCOS:iin? Gyne sanoi, että PCOS häviää, kun paino tippuu. Voisiko paha haju hävitä sen myötä?

En siis ole käyttänyt hormonaalista lääkitystä nyt kahteen vuoteen, en syö muita lääkkeitä. Vaiva jatkunut kohta kaksi vuotta. Virtsa haisee myös pistävältä, vaikka juon runsaasti vettä, virtsakokeesta ei löytynyt kuitenkaan mitään.

• ihmisenhajuinen

Gynekologi totesi sinut terveeksi tulehdusten suhteen. Älä tee ongelmaa sellaisesta, joka ei sitä ole. Periaatteessa kirkas lima kuuluu ovulaatioon, eli ei sitä kuuluisi tulla koko kierron aikaa. Jos tulee, niin se tulee jostain muusta rauhasesta kuin kohdunkaulalta. Sinänsä kirkas lima on mielestäni hyvän merkki. Ainakin hengitystie-eritteissä kirkas lima kuuluu allergioihin ja virustartuntoihin. Jos (hengitystietulehduksessa) on päässyt kehittymään bakteeritulehdus, on lima sameaa ja esim. keltaista - vihertävää.

Nykyaikana tuntuu olevan joku ihme suuntaus, että ihminen ei saa haista enää ihmiseltä. Voit käyttää pikkuhousunsuojia, jos limavuoto on runsasta. Tosin voivat ne pikkuhousunsuojatkin ärsyttää limakalvoja.

• pbb

Minulla myös PCOS ja noita samoja oireita vähän väliä, todella turhauttavaa. Siis haisevaa valkovuotoa jonkun aikaa ja sitten katoaa. Liikaa vapaata testosteronia kehossa itsellä todettu. Insuliiniresistenssi tosiaan tässä ihanana vaivava myös, jonka takia painon pudottaminen on vaikeampaa. Itsellä ei tosin vuoto ole kovin runsasta.

Toinen vaiva on liika kostuminen seksin yhteydessä, joka on jo kiusallista joskus (itselleni)

Gynekologi ei siis määrännyt sinua hormonikokeisiin kun totesi PCOS:n? Ne pitäisi yleensä silloin testata ja joissain tapauksissa tehdä sokerirasituskoe myös. Ensimmäinen gyneni ei tätä teettänyt ja seuraava lääkäri ihmetteli miksei. Joten kannattaa taas itse pitää huolta että kokeisiin pääsee! Tsemppiä sinulle.

• valkovuotoa

Laitoin tän nyt tähän mutta toivottavasti joku vastaa oon 12 vuotta 147.5cm 41.5kg tyttö mulla on kokoajan alapää märkä mut ei oo mitää menkkoja mut onko se valkovuotoa vai mitä ku on ollu jo viikon jokapäivä samanlaine ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7763
    2. 112
      6026
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5177
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4546
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3220
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      59
      2997
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2938
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2454
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2437
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2066
    Aihe