Millaista hoitoa ja palvelua on tarjolla Birgittakodissa? Vanhempani ovat muistisairaita ja olen miettinut Birgittakotiin sijoittamista. Ovatko siellä hoitajat mukavia ja auttavaisia vai kannattaako edes harkita kyseistä paikkaa?
Birgittakoti
11
3832
Vastaukset
- No_mietippä
Keskustele hoitajien kanssa asiasta sillä olen ymmärtänyt että Birgittakodissa on pitkät jonot ja sinne pääseminen ei välttämättä onnistu heti.
- Pelinappulanlauta
Minullakin on sukulainen jonossa odottamassa pääsyä Birgittakotiin ja tämän hetken tiedon mukaan toukokuussa ottaisivat vasta sinne ja hän on ollut jonossa jo lokakuusta lähtien
- Hoitoalanopiskelija
Birgittakotiin ei kuule niin vain pääse ,kaikki osastot täynnä ja sitä mukaa paikkoja vapautuu ,kun vanhat asukkaat kuolee .Tottakai kiireelliset tapaukset odottavat pääsyä esim.vuodeosastolla, Kiireellisyys on kriteeri ,joka ratkaisee hoidon tarpeen ja jonossa tosi suuri määrä paikkaa odottavia. Itse en sinne omaisiani laittaisi ,koska vähän hoitajia ja jos tahtoo yksilöllistä tasokasta ja hyvää hoitoa kiireettömässä ympäristössä on jokin muu ratkaisu parempi .Varmasti hoitajat ovat mukavia ,mutta heillä kova kiire pelkän perushoidon toteuttamisessa.
- pilkunviilaaja
Hoitoalanopiskelija, olet vielä opiskelija, opettele luojan tähden oikeinkirjoitus. Eikö kukaan ole sinulle kertonut minne pilkut laitetaan? Ei tosin liity aiheeseen mutta todella tylsää luettavaa ed kaltainen. Jospa laittaisit pilkun sinne minne pilkku kuuluu.
- Kiire_painaa_päälle
Minulla on omainen siellä hoidassa ja kuulemma hoitajat ovat hyvin kiireisiä eikä kerkeä häntä palvelemaan silloin kun hän haluaisia. Todella harmillista.
- maru5
PALVELEMAAN =) =) =)
- ei-kiirettä
Itsekin siellä työssä olleena voin sanoa ettei hoitajilla ole niin kova kiire etteivät ehtisi hoitaa asukkaita hyvin. Ilmeisesti oli hoitaja joka huusi tuon PALVELEMAAN. Eivät tämän päivän nuoret nirppanokkahoitajat tosiaankaan koe työtään palvelevaksi. Jostain käsittämättömästä syystä he kohtelevat vanhuksia kuin lokaa ja asettuvat itse heidän yläpuolelleen. Oikeasti hoitajien pitäisi olla siellä vanhuksia varten ja toimia vanhuksien toiveita kuullen ja heitä kunnioittaen. Jos näin ei pysty toimimaan, silloin olisi parasta vaihtaa alaa ja katsoa miten kauan jossain yksityisessä firmassa tuollaisella työmoraalilla ja asenteella pärjää. Työkkärihän siinä odottaisi.
- Näin
ei-kiirettä kirjoitti:
Itsekin siellä työssä olleena voin sanoa ettei hoitajilla ole niin kova kiire etteivät ehtisi hoitaa asukkaita hyvin. Ilmeisesti oli hoitaja joka huusi tuon PALVELEMAAN. Eivät tämän päivän nuoret nirppanokkahoitajat tosiaankaan koe työtään palvelevaksi. Jostain käsittämättömästä syystä he kohtelevat vanhuksia kuin lokaa ja asettuvat itse heidän yläpuolelleen. Oikeasti hoitajien pitäisi olla siellä vanhuksia varten ja toimia vanhuksien toiveita kuullen ja heitä kunnioittaen. Jos näin ei pysty toimimaan, silloin olisi parasta vaihtaa alaa ja katsoa miten kauan jossain yksityisessä firmassa tuollaisella työmoraalilla ja asenteella pärjää. Työkkärihän siinä odottaisi.
Ja sinähän sen parhaiten tiedät. Mielestäni siellä annetaan hyvää hoitoa. Tottakai hoitajilla on siellä kiire kuten kaikkialla muutenkin,jos on 12 asukasta ja kaksi hoitajaa siinä voi sitten miettiä. Ja mielestäni täytyy muistaa hoitajatkin ovat vain ihmisiä...
- Hoitajaongelmia
Birgittakodin suurin ongelma on siinä että vanhuksia on siellä paljon enemmän kuin hoitajia. Jokaisella vanhuksella pitäisi olla omahoitajansa, mutta valitettavasti se ei ole mahdollista.
- Tee-se-mahdolliseksi
Voit omalta osaltasi auttaa asiaa lahjoittamalla Suomen punaiselle ristille hieman euroja niin pystyvät tällöin palkkaamaan lisää hoitajia.
- Realismia
Tee-se-mahdolliseksi kirjoitti:
Voit omalta osaltasi auttaa asiaa lahjoittamalla Suomen punaiselle ristille hieman euroja niin pystyvät tällöin palkkaamaan lisää hoitajia.
Suomen Punainen risti ei rahoita Birgittakotia, eikä mitään muutakaan kunnallista hoitolaitosta. Suurikaan rahalahjoitus ei välttämättä tarkoita sitä, että virkoja voitaisiin lisätä. Kunnalliset ja valtiolliset järjestelmät eivät toimi niin yksinkertaisesti kuin nimimerkin Tee-se-mahdolliseksi ajatukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197