Töitä Jyväskylästä? Ei irtoa.

TyötönTyötönTyötön

Hei. Olen 30-vuotias mies ja asunut aina JKL. Työttömänä olen ollut viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä 7 vuotta. 3 vuotta olen onnistunut olemaan eri yrityksissä pätkätöissä aina välillä, mutta lopputulos on aina sama. Olen työtön.

Mitä työtä täällä Jyväskylässä oikein on vai onko täällä mitään? Siis kaikki käy.

17

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi.teet.vielä.töitä

Ehkä sinun työpanostasi ei kaivata. Muualla euroopassa työttömyys on myös korkea. Tämä johtuu automatisoinnin kasvusta, eli toisin sanoen:

TYÖTTÖMYYS ON NÖRTTIEN JA ROPOTTIEN VIKA !!!!!!

• vvchhhhh

Muuta Siperiaan siellä voi luoda lunta

• Etsivälöytääkanavat

Nythän näyttää siltä että maahantunkeutujia aletaan valmentaa ns. paskaduuneihin orjiksi, joten niihinkään et enää kelpaa kantasuomalaisena.
      Ainoa keino on kysellä kuutamohommia, eli verotonta tuloa tuottavaa hommaa. Sitä on tällä hetkellä kohtalaisesti jyvässeudulla saatavana, vaikka sen välitystoimisto suljettiinkin vastikään siinä Sokoksen vastapäätä.

• ei-päivääkään-työttömänä
      • palkanmaksajapuuttuu

Edelleenkään tuo ei ratkaise sitä ongelmaa, kun palkan maksajia pitäisi olla jotta työssäkäyvä ei kuolisi nälkään..

• faktaahieman

Jos rajaat pois erityisasiantuntijat, esim lääkärit, johtotason henkilöstön, finanssialan jne, jäljelle jää 128 paikkaa. Niistä valtaosa kampaaja/ kosmetologi, ajoneuvon kuljettaja, raksatyöntekijä, siivooja -ammateista. Lähes kaikki loput osa.aikaisia myyjiä, puheinmyyjiä, osto/ myyntiagentteja tmv paikkoja, joiden palkalla ei elä ilman yht.kunnan tukea.

Paljonko Jkl talousalueella työttömiä? Olisiko parikymmentä tuhatta? Heille tarjolla 128 paikkaa. Harva lääkäri/ finanssijohtaja/ arkkitehti tmv tarvitsee mol.fi palveluita.

• töitäonkylläetsivaan

mä oon ollut yli vuoden yhteensä elämäni aikana työttömänä, nyt vakituinen kokoaikatyö:) eli täällä Jyväskylässä paremmat mahdollisuudet työllistyä,kuin pikkupaikka kunnilla. Siivoojaksi pääsee aina,tai kassalle, pikaruokapaikkaan yms "paskaduuniin":D

• VapaaKuurari

Työttömyys Suomessa johtuu pääosaltaan saatananpalvojien suuresta määrästä yhteiskunnan johtavilla paikoilla. He sumuttavat, salaavat ja kusettavat nauraen koko matkan pankkiin sinulle, joka olet heidän toimintansa takia joutunut työttömänäkin olemaan. He ovat saatanan omia, joten turhaan heille myöskään kohtelustasi itket. He nimittäin saavat itkuistasi sadistista mielihyvää.

• mfökffz

Jos vaan on mahdollista, niin olisi parasta muuttaa Jyväskylästä muualle. Koska tämä kaupunki kuuluu maan huipputyöttömyysalueisiin, niin ei täältä töitä koskaan saa.

• Häpytönkääkkä

Ja tämän tilanteen takuumies kehtasi jäädä vielä kaupunkiin asumaan eläköitymisensä jälkeen! Häpeämätön lurjus!

• nainon.com

Töitä on mutta taitaa noiden luusereiden mielestä kaikki olla niitä paskaduuneja, heti pitäisi eka viikolla saada huippupalkkaa ja siistiä sisätyötä ja oma sihteeri.

• Turhakkeita

Mistä niitä töitä tulisi kun suomalaiset yrittäjät ovat Euroopan pohjamutaa. Ei minkäänlaista käsitystä markkinoinnista, laadun tuottamisesta eikä businesmaailman lainalaisuuksista. Muualla kehittyneessä Euroopassa yrittäjät osaavat katsoa markkinoita vuosia eteenpäin, täällä perämutkassa vain viikkoja.
      Viennin suhteen ei ole kielitaitoa, ei tapakulttuurien tuntemusta eikä kykyä kommunikoida muiden kanssa muuta kuin kännissä saunassa.

• Kokeillut

Jyväskylästä ei saa. Töitäkään.

• rautaamutkalle

Kannattaa kiertää kaikki suuret yritykset läpi ja käydä jättämässä työnhakulomake sisään jos vaan ammattitaito tai työtaito alalle jotenkin riittää, se ei maksa mitään ja joskus voi tärpätä jos esim. hakevat loman sijaisuuksia tai jotain muuta vastaavaa.

Mietintämyssy päähän millä kaikilla keinoilla itseään markkinoi sillä kukaan ei tule hakemaan kotoasi sinua töihin, paperille muistiin ideoita ja hullun rohkeasti kysymään yrityksistä sillä moni yritys voi arvostaa sellaista työhakijaa joka oma-aloitteisesti hakemalla hakee töitä.

Kannattaa hakea myös sellaisiin paikkoihin mikä työ kiinnostaa vaikka ei ole vastaavaa koulutusta tai alan kokemusta sillä joskus voi löytyä työ mistä ei ole osannut haaveillakaan, itse menin aikoinaan pyrkimään metalli-alalle hitsaajaksi mutta ei löytynyt paikkaa ja yllättäen tarjosivat levysärmääjän työtä, kysyivät onko kokemusta, sanoin ei ja en ollut edes koskaan nähnytkään mitä särmääjän työ on ja päätin kokeilla ja sain hyvän opastuksen ja opastuksen koneen käyttöön ja siitä homma lähti ja innokkaana opin äkkiä ja tykkäsin särmääjän työstä ja teinkin sitä yli viisi vuotta ja sitten siirryin muualle, koulutusta vastaavaan työhön. Sanontakin kuuluu, työ tekijäänsä opettaa, ei kaikessa tarvita koulutusta vaikkakin sitä joka työhaku-ilmoituksessa pyydetään, halu ja into tehdä työtä on joskus tärkeämpi kuin alan koulutus.

• Nemenijo

Tuollaisiin mainitsemiisi tehtäviin on jo tekijät valittu. Opettelevat juuri suomen kieltä keskuksissaan. Tekevät puoleen hintaan jatkossa hommat. Näin on SSS päättänyt.

• Muutellaankin

EI pidä jumiutua asuinpaikkaan . Pitää etsiä koko yhteiskunta ja olla valmis menemään sinne missä on duuni . Se on tärkein .

• Pakolaisexi

Oliskohan Syyriassa rekkakuskin hommia? Antaiskohan ne majoituksen ja vähän taskurahaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67