Foorumien moderointipolitiikka

Hammaskairasta

Kirjoittelen kymmenille eri foorumeille. Yleensä niillä on useampi ylläpitäjä, jolloin pahimmat ylilyönnit moderoinnissa vältetään.

Yhden miehen foorumeilla voi käydä niin, että puupäiden painostaessa tulee tehtyä hätiköityjä ratkaisuja.

Mielenkiintoista on myös toistakymmentä vuotta virassa ollut ilmiantokerho ja sisäpiiri koskien nettifoorumia.

16

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HjuVAHOmma

Toisaalta yhden miehen foorumilla sillä yhdellä miehellä on täysi oikeus tehdä luomuksensa kanssa mitä huvittaa. Monessa tapauksessa se diktatorinen ote toimii erinomaisen hyvin... ei kuitenkaan aina. Itse en lämpene ihan pienen piirin ja yhden ukon foorumeille. Niissä tahtoo käydä niin, että se oma profiili henkilöityy liian paljon ja muuttuu pyhäksi patsaaksi, jonka kunniaa on kaikin keinoin puolustettava. Ja tämä johtaa usein myös klikkiytymiseen. Suomi24 on erinomainen siinä, että pääsee päissäänkin röheltämään mitä sattuu ja aina eri nimimerkillä.

• EspoonGeorge

Pekka kusi tosi huonossa kelissä kämpän seinälle. Ei auttanut vaikka oli tosi kalliit vaelluskengät jalasssa ja oli ajellut etelä suomesta Audi quatrolla pohjoiseen.

• havukkahonajeluttaja

Neuvokaa kuinka trollaan etten paljastusi. Voinko rekisteröityä bestikseni nimellä ja sähköpostiosoitteella?
        Jos ostan jotakin pikku sälää nimimerkkini takana niin ei kai haittaa vaikka annan kauppakumppanilleni kaverini nimen ja osoitteen. Edellyttää tietenkin että sovin kamuni kanssa kaikista pikku yksityiskohdista.
        Ei mulla muuta. Kiitos neuvoista jo etukäteen.

• naapuriKirkkokatu

Häivy KauhaGuru!!!

• VargIsoPahaKantelupukki

Mistä sinä olet tuon idean varastanut? Ei tuo toimi vaellusnetissä koska hiekkalaatikolla on paljon eläkkeellä olevia kaikki tietäviä ilmiantajia.

• pirunporttinakintunnettu

Pitäisi mennä kokoontumiseen muina miehinä ja kertoa, että olen tapani vaeltaja. Voisi tulla vaivaantunut tilaisuus.

• RautuOnKestoTrolli

Minä tulen Irma K:na ja myyn sopivaan hintaan ukkoni varusteita.

• VerriH

Mitenkäs Pulmankijärven mökki jakselee?

• PohjanmaanKyttääjä

Tiedätkö missä on Niemen saha?

• nollaverovarg

Kyllä siellä susihukkasellakin asiaa olisi väärin ostamisesta ja arvonlisäveron maksamisesta.

• KelanLammas

Kelan mies ostaa kelansa mistä halvimmalla saa. Mammaaaa missäää minuun sakseet?

• kaarle-suurehko

Minä uusin trolli :=)

• oikea-kaarle

En ole on mutta tuplanikki Hanu ja Metsämies

• Empäs_kerro_kuka

Onneksi oli jemmassa tuo muutaman vuoden vanha Eräneuvos nimimerkki, heh. Juttu jatkuu vaikka nimmari vaihtuu :D

• lapinkulkija

Persetti, laittoi sen banniin mutta onneksi oli yhdellä Paistunturin reissulla kyhätty lapinkulkija nimimerkki vielä jemmassa. Kirjoittelen sillä tahallaan vähän huonolla suomella niin ei osaa epäillä heti...

• TrollaanMetsästysJutuill

Muista kirjoittaa että olet eläkkeellä, niin et kärähdä trollauksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe