Saako maniaan rauhoittavia

wni

Siinä otsikossa tulikin. Noin 2 viikkoa jo kestänyt maniaa ja viime viikon olen soittanut kahdesti terveyasemalle. En vaan pääse sitä puhelua loppuun kun tulee niitä kysymyksiä joihin pitää vastata eri numeroilla. En pysty keskittymään. Päässäkin mulla on jo uusi kaveri, jolla on yliluonnollisia kykyjä. Olen valmis raivaamaan maailmasta turhat ihmiset pois, en meinaa tappaa, mutta no joo.. vähän auki vielä. Vuokrarahat ryypätty. Perintälaskut hoitamatta. Lainattu sitten aivan perkeleesti rahaa. Viina maistuu. Lujaa menee. Jotkut päivät olen euforisen iloinen ja pirteä, toisina päivinä taas jännittynyt ja ärsyyntynyt.
Lääkkeitä en ole syönyt, pitäisi varmaan mutta en saa hoidettua asiaa. Joku lukko tässä. Tarvitsisin rauhoittavia että saisin haettua lääkkeeni.
Päivystykseen olen pyrkinyt 3sti. 2 kertaa en päässyt edes ovesta aulan puolelle. 3 kerralla pääsin aulaan mutta lähin menemään heti kun olisi oma vuoro ilmottautua.
Saako terv. asemalta rauhottavia ilman että uhkaillaan millään M1:llä? Telkesivät mun kaverin vapaaehtoishoitoon hypomaniasta.. Mä en aio harkitakaan osastoa. Mitkä on riskit?

8

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riinajoo

Kannattaa soittaa miekenterveystoimistoon siellä osaavat auttaa lääkityksen ja muitten ongelmien kanssa

• wni

onks se anonyymi? Tosiaan avohoito lopetettu ku olin oireeton niin kauan. Hetken ehdin jo kyseenalaistaa bipodiagnoosin mutta kai se on jokseenkin kuvaava.

• wni

Eihän tätä kansakuntaa edes kiinnosta vastata . En kuulu mihinkää hoitoon vittu ammun pääni kun seuraamukset tulee. Kukaa ei jaksa maanikkoja hoitaa kerranki ku edes myöntäisin sen. En kuulu mihinkään. Masentuneena voisin mennä ulisee paskaa oloani mutta ennen sitä se on "selavii" tälle elämälle mä en jaksa. Päivystyski tarjoo jolleki flunssapotilaille antibiootteja mutta mulla on hätä en kuulu mihinkään ja kohta joku viaton kärsii ja mä nauran mutta olkoot mennää sitte linnaan.

• Ylpeähullu

Mee sinne terkkariin ja ota vaikka joku tuttu/läheinen mukaan varmistamaan että pääset lääkäriin. Lääkkeiksi saat varmaankin mielialantasaajia ja antipsykootteja. Rauhoittavia ei helpolla kirjoita. Kyllä ne maanikon ottaa tosissaan ja maniassa oleva on helppo diagnosoidakkin. Eli sinne päivystykseen nyt.

• nködnfkla

tottakai sä saat rauhottavia kunhan et skitsoile siellä.

• aqw2435

Itse olen saanut päivystyksestä pienen määrän bentsoja. Olet asiallinen ja kerrot juurta jaksaen mikä sinua vaivaa. Kirjoita vaikka muistilappu jotta et unohda mistä kaikesta pitää mainita. Sanot että mania päällä ja tämmöinen diagnoosi. Voi olla että saat sekä rauhoittavia että jotain mieltä tasaavaa.

Jatkotoimenpiteet riippuvat siitä kuinka sekaisin olet. Mene ihmeessä vaikka viikoksi hoitoon jos tilanne on paha.

• bibo73

Kärsin itsekin bibosta ja kuvaamasi ylikierrosvaiheet ovat tuttuja. Hakeudu omaan psykiatriseen päivystykseen, niin olet lähenpänä apua oireisiisi. Rauhoittavia kyllä saa, ainakin minä saan. Riippuu toki lääkäristä. Joskus aletaan antamaan vasta osastolla.

• qwerbv

Rauhoittavien käyttöön maniassa sisältyy pieni riski, että ei "rauhoita" tarpeeksi vaan laskee hölmöily kynnystä ennestään kuten alkoholikin. Itse ainakin kerran olen melko huomiota herättävästi osallistunut keskusteluun luentosalissa jolloin olin ottanut rauhoittavia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 374
      5378
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      18
      2319
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      198
      2181
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1516
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      84
      1470
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1032
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      60
      1023
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      979
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      908
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      796
    Aihe