Muisteloja edesmenneestä artistista:
http://worldisaweiredplacetolive.blogspot.fi/2016/01/david-bowie-1947-2016.html
David Bowie 1947 - 2016
15
54
Vastaukset
- everbody-knows-you-now
Todellisia taiteilijoita muistellaan ja pitkään, tusinatavara unohtuu musiikissakin yhden kuuntelukerran jälkeen.
RIP maestro, the world just wasn't quite ready for you yet. We're absolute beginners, but we're getting there... Untill our next merry meeting. - MajuriThompson
Minkäs vuoden Idols-kilpailija tämä Bowie olikaan?
Ei tainnut päästä finaalin. Mä kyllä muistan kaikki finalistit.
Mutta vakavasti puhuen: David Bowie oli yksi SUURISTA. - Heroes
Siinä oli suuri mies musiikillisesti.
Ei Bowieta voi verratakaan tämä päivän tusinapoppareihin, vaan hän oli aito lahjakkuus.
Mies läksi, mutta musiikki jäi elämään... UPEA MIES JOKA TEKI HUIKEAN URAN....
LOISTAVA LAULAJA
LOISTAVA LAULAJA
loistava
- tincan-
Sanoisin Bowien näyttäneen et, kyllä joku hieman poikkeavakin voi saada menestystä, transu tms. Musiikillisesti ei tuonut mitään suurta ja ylitsevuotavaa, muutama aika hieno yksittäinen kappale, ja loput tekeleet sitä samaa, mitä ns. progeliike sävelsi ja esitti 60-70 luvulla, Yes ja muutama muubändi, soittotaitoa oli enemmän, kuin itsekritiikkiä, tylsää taustamusiikkia pukattiin tuntitolkulla....
- Life_on_Marssi
Bowien musiikkia olen kuullut vuodesta 1973 mutta mikä teki hänestä legendan ? Yhtään perustelua en ole kuullut. Ääni oli mielestäni aika keskinkertaista tasoa. Onko sanoituksissa jotain erityistä ja jos niin mitä ? Tekikö biisinsä itse ... soittiko mitä instrumentteja ? Mainitse jotain biisejä, jotka olisivat tulleet erityisesti esille vuosina 1990-2015. Muistan kun Ylen puolella -70 luvulla ( ainoa kanava silloin ) soitettiin alituiseen Bowieta a la Harma/Nyman ja muut bändit jätettiin aika taka-alalle. Tästä syntyi vastareaktio ja tuli kuunneltua sitten vain niitä muita, joista osa sai tehtyä vielä jotain myöhemminkin. Anteeksi nuiva suhtautuminen ja tiedän ... olihan Bowie aika monessa muussakin mukana kuin omissa biiseissään.
- wearestardust
Sama fiilis, et Bowie pikkasen yliarvostettu, jopa YLE:n uutislähetyksen ykkösaihe Bowien kuolema, ja sitä monta minuuttia selitettiin, taustoja yms. hyvä jätkähän varmasti oli, mut suhteellisuudentaju toimittajilta kateissa, Dylanista pitää tuon logiikan mukaan tehdä uutisiin tulevaisuudessa jotain 10 kertaa pitempi syväluotaus. Ehkä tosiaan Harma himofanina ja yleläisenä on puhunut kaikki sekaisin siellä....
p.s. muutenhan Hector itse on kyl ehkä maan tärkein musiikintekijä, täytyy huomauttaa. - yytytty
Minusta taasen tuntuu, että oli aliarvostettu nykyään, radiossa soi harvoin pari kappaletta. Vaikutteita on saanut hänestä moni artisti/bändi ja hänen "vocalrange"oli yksi suurimmista. Sanoituksissa on tietysti monelle jotain erityistä, sehän on henkilökohtainen asia. Taisi soittaa 14 eri instrumenttia.
- siisjoo
Voisi sanoa, että jos Bowie ei ole yksi legendoista niin kuka sitten.
- siisjoo
wearestardust kirjoitti:
Sama fiilis, et Bowie pikkasen yliarvostettu, jopa YLE:n uutislähetyksen ykkösaihe Bowien kuolema, ja sitä monta minuuttia selitettiin, taustoja yms. hyvä jätkähän varmasti oli, mut suhteellisuudentaju toimittajilta kateissa, Dylanista pitää tuon logiikan mukaan tehdä uutisiin tulevaisuudessa jotain 10 kertaa pitempi syväluotaus. Ehkä tosiaan Harma himofanina ja yleläisenä on puhunut kaikki sekaisin siellä....
p.s. muutenhan Hector itse on kyl ehkä maan tärkein musiikintekijä, täytyy huomauttaa.Tottakai jokainen tähti tuntuu yliarvostetulta jos ei omalta kohdalta niin nappaa.
Ei tämä mikään YLE juttu ollut. Bowie oli MTV:n uutisissa myös ja sanomalehdissä etusivuilla.. oli monen sivun juttuja. Maailmanlaajuisesti. Kyllä hänessä jotain oli, ei kenestä tahansa sellaista tehdä. Kuolema ei itsessään ollut ns. dramaattinen mikä monessa tapauksessa suurentaa hälyä.
- vaikuttajat
Roxy Music, eli Bryan Ferry kuulosta musiikilliseti ja laulutyyliltään aika läheltä David Bowien tuotantoa 60-70-luku ja Let's Dance albumia. Kumpi otti vaikutteita kumasta.
Näin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009