Tietokonettani vakoillaan? HOX avuntarpeessa

SuperHämmentynyt

Olen melkeinpä täysin vakuuttunut siitä, että tietokonettani seurataan etänä/siihen on asennettu vakoiluohjelma. Eilenillalla säikähdin pahanpäiväisesti, kun nettiä selaillessani kuulokkeista kuului omituisia ääniä ja ihmisen hengitystä puhetta. Ajattelin tietysti äänien tulevan kyseiseltä sivulta, joten suljin selaimen. Tässä vaiheessa mitään ohjelmia ei siis ollut enää auki, äänet kuulokkeista jatkuivat edelleen. Tätä ennenkin on ollut pieniä merkkejä vakoilusta, tästä eilisestä menin ihan hämilleni ja jopa pelottaa vähän. Olen tehnyt jo monta vakoiluohjelmien tarkistusta, tuloksetta. Mitään ei löydy. Latasin myös hyvät arvostelut saaneen Detekt-ohjelman joka skannaa mahdollisia vakoiluohjelmia, mitään ei edelleen löytynyt. Onko ketään joka osaisi mulle selittää, mitä tämä on ja miten ihmeessä pystyin kuulemaan mahdollisen etäkäyttäjän kuulokkeistani? Kaikki apu on tarpeen! En saa mielenrauhaa ellei tekijä selviä jotenkin, ehkä on pakko ostaa uusi tietokone ja vaihtaa nettiyhteys. Kiitos etukäteen kaikki jotka vaivautuu vastaamaan tietääkö mitään tämmöisistä tapauksista!

5

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghdwork

Kaipa tuo voi mahdollista olla..

• kalle22

Katso ensin oletko järjestelmänomistaja. Minulle kävi niin kun otin Pankki ID. En ollutkaan enän järjestelmänvalvoja. Soitin ID tunnuksen antajalle hän ei pystynyt minua auttamaan, vaan katsoi onko sinne ladattu jotain sopimatonta. Ainostaan jouduin palauttamaan koneen tehdasasennuksiin, oli vaikeaa kun olin jo päivittänyt uuden Win 10 joka mielestäni ei ole hyvä. Kyllä koneesta kuuluu suhinaa aina kun kone on auki. Peitä tietokoneen kamera. Jos sinulla oli Skype auki siellä voi joskus mutta harvoin olla häiriöitä. Älä hyväksy tuntemattomia Skype ystäväksi.

• IhmettelenMukana

Ristiriitaista olisi sekä 1) vakoilla että 2) antaa itsensä tiedoksi kuulumalla hengityksenä ja puheena. (sehän voisi olla ainakin osittain huonosti onnistunut vakoilu ?)

Mielenkiintoista muuten on näin maallikosta kuinka laajoin käskyin varustettuja viruksia on ylipäätänsä mahdollista lähettää ja saada toimintaan.

• hjk123

Tänä langattomana aikana melkein kuka tahansa voi vakoilla kenen tahansa tietokonetta, seurata millä sivuilla käyt, seurata sähköpostinkäyttöäsi ja jos tietokoneellasi on joku key locker-tyyppinen vakoiluohjelma, voi seurata ihan kaikkea mitä teet tietokoneellasi. Yleensä ihminen itse ei tiedä tästä yhtään mitään, sillä mitään merkkiä siitä ei jää koneelle.

• Kalevinpoika_NSA

Surffaus kannattaa hoitaa jollain linuxin live cd:llä. Tietenkin senkin käyttämiseen vaaditaan muutaman asetuksen muuttaminen mutta toimii pääsääntöisesti kaikissa koneissa. Kirjastoon mars -> esim Fedoran levynkuvan(Iso-tiedosto) lataus -> Levynkuvan polttaminen DVD:lle -> Kotiin mars -> Kovalevyn disablointi Biosista -> Koneen käynnistys DVD:ltä -> Näppäimistöasetukset kuntoon -> Verkkoon liittäminen -> Palomuuriprofiilin vaihto Default -> Drop -> IP6 disablointi -> Surffausta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      276
      4712
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3050
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      45
      2914
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      36
      2892
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1826
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1684
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      61
      1448
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      97
      1322
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1222
    Aihe