Tietokonettani vakoillaan? HOX avuntarpeessa

SuperHämmentynyt

Olen melkeinpä täysin vakuuttunut siitä, että tietokonettani seurataan etänä/siihen on asennettu vakoiluohjelma. Eilenillalla säikähdin pahanpäiväisesti, kun nettiä selaillessani kuulokkeista kuului omituisia ääniä ja ihmisen hengitystä puhetta. Ajattelin tietysti äänien tulevan kyseiseltä sivulta, joten suljin selaimen. Tässä vaiheessa mitään ohjelmia ei siis ollut enää auki, äänet kuulokkeista jatkuivat edelleen. Tätä ennenkin on ollut pieniä merkkejä vakoilusta, tästä eilisestä menin ihan hämilleni ja jopa pelottaa vähän. Olen tehnyt jo monta vakoiluohjelmien tarkistusta, tuloksetta. Mitään ei löydy. Latasin myös hyvät arvostelut saaneen Detekt-ohjelman joka skannaa mahdollisia vakoiluohjelmia, mitään ei edelleen löytynyt. Onko ketään joka osaisi mulle selittää, mitä tämä on ja miten ihmeessä pystyin kuulemaan mahdollisen etäkäyttäjän kuulokkeistani? Kaikki apu on tarpeen! En saa mielenrauhaa ellei tekijä selviä jotenkin, ehkä on pakko ostaa uusi tietokone ja vaihtaa nettiyhteys. Kiitos etukäteen kaikki jotka vaivautuu vastaamaan tietääkö mitään tämmöisistä tapauksista!

5

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghdwork

Kaipa tuo voi mahdollista olla..

• kalle22

Katso ensin oletko järjestelmänomistaja. Minulle kävi niin kun otin Pankki ID. En ollutkaan enän järjestelmänvalvoja. Soitin ID tunnuksen antajalle hän ei pystynyt minua auttamaan, vaan katsoi onko sinne ladattu jotain sopimatonta. Ainostaan jouduin palauttamaan koneen tehdasasennuksiin, oli vaikeaa kun olin jo päivittänyt uuden Win 10 joka mielestäni ei ole hyvä. Kyllä koneesta kuuluu suhinaa aina kun kone on auki. Peitä tietokoneen kamera. Jos sinulla oli Skype auki siellä voi joskus mutta harvoin olla häiriöitä. Älä hyväksy tuntemattomia Skype ystäväksi.

• IhmettelenMukana

Ristiriitaista olisi sekä 1) vakoilla että 2) antaa itsensä tiedoksi kuulumalla hengityksenä ja puheena. (sehän voisi olla ainakin osittain huonosti onnistunut vakoilu ?)

Mielenkiintoista muuten on näin maallikosta kuinka laajoin käskyin varustettuja viruksia on ylipäätänsä mahdollista lähettää ja saada toimintaan.

• hjk123

Tänä langattomana aikana melkein kuka tahansa voi vakoilla kenen tahansa tietokonetta, seurata millä sivuilla käyt, seurata sähköpostinkäyttöäsi ja jos tietokoneellasi on joku key locker-tyyppinen vakoiluohjelma, voi seurata ihan kaikkea mitä teet tietokoneellasi. Yleensä ihminen itse ei tiedä tästä yhtään mitään, sillä mitään merkkiä siitä ei jää koneelle.

• Kalevinpoika_NSA

Surffaus kannattaa hoitaa jollain linuxin live cd:llä. Tietenkin senkin käyttämiseen vaaditaan muutaman asetuksen muuttaminen mutta toimii pääsääntöisesti kaikissa koneissa. Kirjastoon mars -> esim Fedoran levynkuvan(Iso-tiedosto) lataus -> Levynkuvan polttaminen DVD:lle -> Kotiin mars -> Kovalevyn disablointi Biosista -> Koneen käynnistys DVD:ltä -> Näppäimistöasetukset kuntoon -> Verkkoon liittäminen -> Palomuuriprofiilin vaihto Default -> Drop -> IP6 disablointi -> Surffausta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      206
      1995
    2. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      277
      1982
    3. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      43
      1261
    4. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      86
      1187
    5. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      75
      1114
    6. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      89
      1088
    7. Millainen ihminen linda brandt-ahde on

Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta
      Lappeenranta
      41
      1087
    8. Martina makkarankuori päällä

Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      1064
    9. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      1040
    10. Tykkäätkö kuinka

Paljon kaivatustasi?
      Ikävä
      60
      934
    Aihe