Olen melkeinpä täysin vakuuttunut siitä, että tietokonettani seurataan etänä/siihen on asennettu vakoiluohjelma. Eilenillalla säikähdin pahanpäiväisesti, kun nettiä selaillessani kuulokkeista kuului omituisia ääniä ja ihmisen hengitystä puhetta. Ajattelin tietysti äänien tulevan kyseiseltä sivulta, joten suljin selaimen. Tässä vaiheessa mitään ohjelmia ei siis ollut enää auki, äänet kuulokkeista jatkuivat edelleen. Tätä ennenkin on ollut pieniä merkkejä vakoilusta, tästä eilisestä menin ihan hämilleni ja jopa pelottaa vähän. Olen tehnyt jo monta vakoiluohjelmien tarkistusta, tuloksetta. Mitään ei löydy. Latasin myös hyvät arvostelut saaneen Detekt-ohjelman joka skannaa mahdollisia vakoiluohjelmia, mitään ei edelleen löytynyt. Onko ketään joka osaisi mulle selittää, mitä tämä on ja miten ihmeessä pystyin kuulemaan mahdollisen etäkäyttäjän kuulokkeistani? Kaikki apu on tarpeen! En saa mielenrauhaa ellei tekijä selviä jotenkin, ehkä on pakko ostaa uusi tietokone ja vaihtaa nettiyhteys. Kiitos etukäteen kaikki jotka vaivautuu vastaamaan tietääkö mitään tämmöisistä tapauksista!
Tietokonettani vakoillaan? HOX avuntarpeessa
5
72
Vastaukset
- ghdwork
Kaipa tuo voi mahdollista olla..
- kalle22
Katso ensin oletko järjestelmänomistaja. Minulle kävi niin kun otin Pankki ID. En ollutkaan enän järjestelmänvalvoja. Soitin ID tunnuksen antajalle hän ei pystynyt minua auttamaan, vaan katsoi onko sinne ladattu jotain sopimatonta. Ainostaan jouduin palauttamaan koneen tehdasasennuksiin, oli vaikeaa kun olin jo päivittänyt uuden Win 10 joka mielestäni ei ole hyvä. Kyllä koneesta kuuluu suhinaa aina kun kone on auki. Peitä tietokoneen kamera. Jos sinulla oli Skype auki siellä voi joskus mutta harvoin olla häiriöitä. Älä hyväksy tuntemattomia Skype ystäväksi.
- IhmettelenMukana
Ristiriitaista olisi sekä 1) vakoilla että 2) antaa itsensä tiedoksi kuulumalla hengityksenä ja puheena. (sehän voisi olla ainakin osittain huonosti onnistunut vakoilu ?)
Mielenkiintoista muuten on näin maallikosta kuinka laajoin käskyin varustettuja viruksia on ylipäätänsä mahdollista lähettää ja saada toimintaan. - hjk123
Tänä langattomana aikana melkein kuka tahansa voi vakoilla kenen tahansa tietokonetta, seurata millä sivuilla käyt, seurata sähköpostinkäyttöäsi ja jos tietokoneellasi on joku key locker-tyyppinen vakoiluohjelma, voi seurata ihan kaikkea mitä teet tietokoneellasi. Yleensä ihminen itse ei tiedä tästä yhtään mitään, sillä mitään merkkiä siitä ei jää koneelle.
- Kalevinpoika_NSA
Surffaus kannattaa hoitaa jollain linuxin live cd:llä. Tietenkin senkin käyttämiseen vaaditaan muutaman asetuksen muuttaminen mutta toimii pääsääntöisesti kaikissa koneissa. Kirjastoon mars -> esim Fedoran levynkuvan(Iso-tiedosto) lataus -> Levynkuvan polttaminen DVD:lle -> Kotiin mars -> Kovalevyn disablointi Biosista -> Koneen käynnistys DVD:ltä -> Näppäimistöasetukset kuntoon -> Verkkoon liittäminen -> Palomuuriprofiilin vaihto Default -> Drop -> IP6 disablointi -> Surffausta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057