Tänäänki ajellessani kovassa lymimyäräkässä jossa näkyvyys oli erittäin huono pisti merkille se ettei yksikään raskaanliikenteen ajoneuvo käyttänyt sumuvaloja.
Muutamilla henkilöautoilla oli päällä, näkyvyys on erittäin huono kun lumi pöllyää. Kyllähän se olisi paikallaan sitä tuikkua polttaa kun näkyvyys on lumen takia huono, luulisi sen ammattiautoilijoiden tietävä.
En kyllä ole ikinä nähnyt että niissä palaisi sumarit millään kelillä. Mistä moinen?
Takasumuvalot ammattiautoilijoilla
4
117
Vastaukset
- TosiAmmattilainen
Koska yleisesti käsityksesi rekasta on puoliperävaunu ja hyvin usein kärry ei ole edustavan kuljetusyrityksen oma kärry vaan niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten vetämä romu, jossa ei välttämättä edes ole sumuvaloa tai sitten se ei toimi (kolaroitu? Polttimo?) ja harvemmin toisten kärryjä vieraat yritykset alkavat korjailemaan. Itse kyllä näin eilen monella puolikkaan vetäjällä ne omat takasumuvalot, eli eipäs yleistetä.
Mielestäni isompi huoli ovat pikkuautoilijat päivävaloinensa, koska eivät ymmärrä, ettei autossa välttämättä pala takavalot päivävalojen kanssa (Skodissa ja A4:sissa ja muutamassa muussakin fiksu järjestelmä, kytketty palamaan koko ajan) saatika ymmärrä kääntää ajovaloja päälle pöllyävässä lumessa sytyttääksenne takavalot. Ja jos teille asiasta ystävällisesti pitkillä huomauttaa, saadaan me takaisin keskisormea. - Jseppo
On se kyllä kumma miten moni itsestään selvä asia jää opettamatta autokoulussa, tai sitten se unohtuu heti kun kortti tulee. Minä minä minä kuhan pääsen sinne minne oon menossa, viis muusta liikenteesä.
- ledhavuja
Olen ajanut autoo 45 vuotta ja 40th km vuodessa ja enkä ole kyllä vielä koskaan nähnyt takasumuvalon palavan rekan enkä täysperävaunun takana. Edessä kyllä palaa sumuvalot. Aina vaan ilmestyy lymipölyn keskeltä luminen perä mistä ei erotu minkäänlaista valoa. Ne hienot led valot ummessa kilometrin ajon jälkeen.
- TosiAmmattilainen
Yhtälailla henkilöautoissakin, joissa tänäpäivänä ledit takana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204894
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861752Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881602Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741554Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351187Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041109Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi681084- 931064