Tänäänki ajellessani kovassa lymimyäräkässä jossa näkyvyys oli erittäin huono pisti merkille se ettei yksikään raskaanliikenteen ajoneuvo käyttänyt sumuvaloja.
Muutamilla henkilöautoilla oli päällä, näkyvyys on erittäin huono kun lumi pöllyää. Kyllähän se olisi paikallaan sitä tuikkua polttaa kun näkyvyys on lumen takia huono, luulisi sen ammattiautoilijoiden tietävä.
En kyllä ole ikinä nähnyt että niissä palaisi sumarit millään kelillä. Mistä moinen?
Takasumuvalot ammattiautoilijoilla
4
98
Vastaukset
- TosiAmmattilainen
Koska yleisesti käsityksesi rekasta on puoliperävaunu ja hyvin usein kärry ei ole edustavan kuljetusyrityksen oma kärry vaan niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten vetämä romu, jossa ei välttämättä edes ole sumuvaloa tai sitten se ei toimi (kolaroitu? Polttimo?) ja harvemmin toisten kärryjä vieraat yritykset alkavat korjailemaan. Itse kyllä näin eilen monella puolikkaan vetäjällä ne omat takasumuvalot, eli eipäs yleistetä.
Mielestäni isompi huoli ovat pikkuautoilijat päivävaloinensa, koska eivät ymmärrä, ettei autossa välttämättä pala takavalot päivävalojen kanssa (Skodissa ja A4:sissa ja muutamassa muussakin fiksu järjestelmä, kytketty palamaan koko ajan) saatika ymmärrä kääntää ajovaloja päälle pöllyävässä lumessa sytyttääksenne takavalot. Ja jos teille asiasta ystävällisesti pitkillä huomauttaa, saadaan me takaisin keskisormea. - Jseppo
On se kyllä kumma miten moni itsestään selvä asia jää opettamatta autokoulussa, tai sitten se unohtuu heti kun kortti tulee. Minä minä minä kuhan pääsen sinne minne oon menossa, viis muusta liikenteesä.
- ledhavuja
Olen ajanut autoo 45 vuotta ja 40th km vuodessa ja enkä ole kyllä vielä koskaan nähnyt takasumuvalon palavan rekan enkä täysperävaunun takana. Edessä kyllä palaa sumuvalot. Aina vaan ilmestyy lymipölyn keskeltä luminen perä mistä ei erotu minkäänlaista valoa. Ne hienot led valot ummessa kilometrin ajon jälkeen.
- TosiAmmattilainen
Yhtälailla henkilöautoissakin, joissa tänäpäivänä ledit takana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1837663Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.354883Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1262873- 802286
- 921625
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2151544Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731151Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202171094- 481029
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2261002