Takasumuvalot ammattiautoilijoilla

dsdjaakks

Tänäänki ajellessani kovassa lymimyäräkässä jossa näkyvyys oli erittäin huono pisti merkille se ettei yksikään raskaanliikenteen ajoneuvo käyttänyt sumuvaloja.

Muutamilla henkilöautoilla oli päällä, näkyvyys on erittäin huono kun lumi pöllyää. Kyllähän se olisi paikallaan sitä tuikkua polttaa kun näkyvyys on lumen takia huono, luulisi sen ammattiautoilijoiden tietävä.

En kyllä ole ikinä nähnyt että niissä palaisi sumarit millään kelillä. Mistä moinen?

4

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TosiAmmattilainen

Koska yleisesti käsityksesi rekasta on puoliperävaunu ja hyvin usein kärry ei ole edustavan kuljetusyrityksen oma kärry vaan niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten vetämä romu, jossa ei välttämättä edes ole sumuvaloa tai sitten se ei toimi (kolaroitu? Polttimo?) ja harvemmin toisten kärryjä vieraat yritykset alkavat korjailemaan. Itse kyllä näin eilen monella puolikkaan vetäjällä ne omat takasumuvalot, eli eipäs yleistetä.

Mielestäni isompi huoli ovat pikkuautoilijat päivävaloinensa, koska eivät ymmärrä, ettei autossa välttämättä pala takavalot päivävalojen kanssa (Skodissa ja A4:sissa ja muutamassa muussakin fiksu järjestelmä, kytketty palamaan koko ajan) saatika ymmärrä kääntää ajovaloja päälle pöllyävässä lumessa sytyttääksenne takavalot. Ja jos teille asiasta ystävällisesti pitkillä huomauttaa, saadaan me takaisin keskisormea.

• Jseppo

On se kyllä kumma miten moni itsestään selvä asia jää opettamatta autokoulussa, tai sitten se unohtuu heti kun kortti tulee. Minä minä minä kuhan pääsen sinne minne oon menossa, viis muusta liikenteesä.

• ledhavuja

Olen ajanut autoo 45 vuotta ja 40th km vuodessa ja enkä ole kyllä vielä koskaan nähnyt takasumuvalon palavan rekan enkä täysperävaunun takana. Edessä kyllä palaa sumuvalot. Aina vaan ilmestyy lymipölyn keskeltä luminen perä mistä ei erotu minkäänlaista valoa. Ne hienot led valot ummessa kilometrin ajon jälkeen.

• TosiAmmattilainen

Yhtälailla henkilöautoissakin, joissa tänäpäivänä ledit takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe