Halmeen hyllytys

soonsilleenjoo

Kun Halme hyllytettiin 90-luvulla niin hän julisti näin: "Jos olen väärin opettanut niin vieköön Julmala minulta puhekyvyn".
Muistaako kukaan miten hänelle kävi? Saiko kukaan selvää hänen puheestaa?
Nyt kapinoitsijoiden kannattaisi ottaa julkisesti kantaa asiaa ja lopussa todeta että tulkoon tulta ja tulikiveä niskaamme jos olemme väärässä.

80

1265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äänitakapenkistä

      Olisi kiva saada tämä saarnakasetti ihan julkisesti kuultavaksi, ettei jäisi pelkkien huhupuheiden ja unennäkemisten varaan.
      Katolinen kirkko on täynnä legendoja. Tämä legenda voitaisiin osoittaa todeksi, jos saataisiin aika ja paikkakunta kasetin löytämiksi. Näin merkittävä saarna on varmasti silloin äänitetty.

      • MolinM

        Minä kuulin tuon EH:n saarnakumppanilta, joka paljon oli matkoilla EH:n kanssa. EH itse oli sen noin ilmoittanut. En epäile asian todenperäisyyttä.


      • kysyn_vaan

        Kun paskaa tonkii, niin se haisee. Miksi tarvitsee vanhoja asioita kaivella? Eikö ole tärkeämpi huolehtia oman sielunsa autuudesta?


      • Heinola
        kysyn_vaan kirjoitti:

        Kun paskaa tonkii, niin se haisee. Miksi tarvitsee vanhoja asioita kaivella? Eikö ole tärkeämpi huolehtia oman sielunsa autuudesta?

        Juuri näin


      • TÄÄLLÄ , PUHUTTIIN HALMEEN HYLLYTYKSESTÄ. JA SIITÄ ETTÄ HÄN SANOI PUHUMISESTANSA TARKOITTAEN SIIHEN PAIKKAAN KUN
        SANOI SEN. EI SAIRAUTENSA ETENEMISEN JA PAHENEMISEN ASIOISSA , TIEDÄMME HÄN ETTÄ HÄN ELI VIELÄ VUOSIA SEN JÄLKEEN.
        JA PUHUI MONESTI, PITKIN SUOMEA..


      • 09897732
        teuta01 kirjoitti:

        TÄÄLLÄ , PUHUTTIIN HALMEEN HYLLYTYKSESTÄ. JA SIITÄ ETTÄ HÄN SANOI PUHUMISESTANSA TARKOITTAEN SIIHEN PAIKKAAN KUN
        SANOI SEN. EI SAIRAUTENSA ETENEMISEN JA PAHENEMISEN ASIOISSA , TIEDÄMME HÄN ETTÄ HÄN ELI VIELÄ VUOSIA SEN JÄLKEEN.
        JA PUHUI MONESTI, PITKIN SUOMEA..

        Oletko Teuvo nyt ihan selvin päin? Lammin sahtiako?


      • kysyn_vaan kirjoitti:

        Kun paskaa tonkii, niin se haisee. Miksi tarvitsee vanhoja asioita kaivella? Eikö ole tärkeämpi huolehtia oman sielunsa autuudesta?

        " Kysyn -vaan "
        -
        jos tonkit vielä . älä unohda kalenteria..


    • jaarituksiatäällä

      Sen jälkeen on useampi menettänyt puhekykynsä sairauden takia ennen kuolemaa,jopa saarnaajista.
      Olin aika paljon loppuaikana tekemisissä hänen kanssaan ja koskaan ei puhunut sellasta,mitä väität.

      • teuta01

        Aloittalalle . Minä myös olin paljon tekemisissä ,olihan hän Isäni Lankomies
        Eikä koskaan puhunut tuohon tyyliin ,,Sanoisin että tiukkisten sanan lentoa ,
        Ei mitään tekemistä saarnan kanssa ,niinkuin ei Tiukkiksilla yleensäkään, jollei
        he saa huutaa he itkee ,mutta aina on ketunhähtä kainalossa ,sen voitte uskoa
        .
        Mitä tulee henkilö kemioihin ,se on valitettavaa ,että on näkyvissä sellaista kun
        tässä kerran eräs mies ,jonka tiedän Pääsi silloin synneistään ja nyt hilluu kovin
        sen ajatuksen kanss aetteiole koskaan syntiin joutunutkaan , häpeäisi vaan kun
        ei millään kukaan ihminen tule toimeen ilman syntiä, niin sitä on aina pantava pois
        sitä nöyrryyttävä ja anottava anteeksi ,ja niin asiat hoituu ,ei pilkkaamalla ei huudolla. eikä pahaa puhumalla . kenestäkään .
        .
        Sitten "Jaarituksia täällä." Se on totta Moni Saarnaajakin on joutunut toteamaan
        että puhe kyky on mennyt ja synti on tullut esiin, Ja entistä enemmän hekin on tarvinnut vain anteeksi saada tekojaan ,niinkuin sanotaan ,mutta ei huomata mikä on totuus , Ja se siinä että ihminen on LUOTU sellaiseksi että Geeni joka tekisi
        syntiä on toisilla niin paljon voimakkaanpi kuin se joka ei tekisi.
        .
        Siitä huolimatta JUMALA on meitä aina auttanut , jos olemme nörtyneet ja anteeksi
        anoneet ,niin olemme myös saaneet ,,mutta ei sellainen mitää saa joka ei ano eikä nöyrry. Ja ei USKO. Minä en Tiukkiksen menttaliteettiä ymmärrä , ensinnä synti tehdään täällä etelässä , sitten pakataan auto ,ajetaa 1000 km yhteen suuntaan
        anotaan anteeksi , ja luullaan että se on siinä. Kristityn oman rappusen paskannus
        puhtaannapito aloitetaan , kotirappusista TAJUATTEKO. ETELÄSSÄ.
        .
        Jos jotain jäi hampaan koloon pyydän anteeksi.


    • ldskflkdj

      Kuka kapinoi? Jos seuraamme vanhojen vanhinten oppia ja uskoa, niin GP:n uudistusliike omaanvanhurskauteen on kapinointia. Näköjään kerran sukupolvessa jokainen joutuu ottamaan kantaa mihin tai kehen luottaa ja miten uskoo.

    • Herjaajapojulle

      Katoppa, ku jokainen on jossakin asiassa väärässä. Paitsi sinä tunnut olevan oikeassa kaikessa, silloinkin kun olet väärässä. Ja sinun fanittamasi lapinhurut eivät tietystikään ole koskaan väärässä.

      Sano sinä nyt, missä kohtaa se erehtyvä ihminen muuttuu erehtymättömäksi?

      Minä olen siitä varma, että Eeron julistuksen alla ihmiset ovat saaneet kokea Jumalan suurta armoa.

      • kiitetty

        Ja niin monet monet käsittäneet uskonvanhurskauden omille sydämilleen.Tässä yksi päässyt tekojen alta uskomaan.


      • näino
        kiitetty kirjoitti:

        Ja niin monet monet käsittäneet uskonvanhurskauden omille sydämilleen.Tässä yksi päässyt tekojen alta uskomaan.

        Minä en ole esikoisuudessa kuullut sellaista oppia, että uskon eteen pitäisi jotakin tehdä, vaan usko on se käsi, jolla armo otetaan vastaan. Uskosta tulevat hyvät työt. Jaakob sanoo, että usko ilman tekoja on kuollut. Kuollut usko ei taas ole autuaaksi tekevä ei teoilla, eikä ilman niitä.


      • näinmullakävi
        näino kirjoitti:

        Minä en ole esikoisuudessa kuullut sellaista oppia, että uskon eteen pitäisi jotakin tehdä, vaan usko on se käsi, jolla armo otetaan vastaan. Uskosta tulevat hyvät työt. Jaakob sanoo, että usko ilman tekoja on kuollut. Kuollut usko ei taas ole autuaaksi tekevä ei teoilla, eikä ilman niitä.

        Nuorena muutin pois kotoa ja menin erään paikkakunnan seuroihin.Saarnaaja saarnasi,että jos sinulla on jotain tunnollasi,puhu se rippiisälle ja sitten saat taas uskoa.Eikö siina tullut jo yksi teko ennen uskoa.Tätä jatkui vuosia, kunnes tuli EH lähetysmieheksi paikkakunnalle ja saarnasi,että uskon voimalla voit puhua asioitasi rippiisälle,kun Jumala siihen voimia antaa.


      • matkamiesmaa
        kiitetty kirjoitti:

        Ja niin monet monet käsittäneet uskonvanhurskauden omille sydämilleen.Tässä yksi päässyt tekojen alta uskomaan.

        Ja jos vielä pääsee halki ja poikki synnin niin sepä vasta armollinen evankeljumi


      • teuta01
        matkamiesmaa kirjoitti:

        Ja jos vielä pääsee halki ja poikki synnin niin sepä vasta armollinen evankeljumi

        Sinä et malttanut olla avaamatta sanaista arkkua , vaikka kukaan
        kysynyt mitään ,,toiseksi vain Oma vanhurskas sanoo noin . .


      • matkamiesmaa
        teuta01 kirjoitti:

        Sinä et malttanut olla avaamatta sanaista arkkua , vaikka kukaan
        kysynyt mitään ,,toiseksi vain Oma vanhurskas sanoo noin . .

        En malttanut en. Sillä on sellainen vaara aina olemassa ja LLL myös saarnaa niistä jotka näkevät armonmerkkiä kuka missäkin.varsinkin jos on pikku synnit luvallisia niin ne mielistyy helposti hellän evankeljumin saarnaajaan ja kun sitten tulee saarna niitä syntejä vastaan niin silloin kuuluu heti OMAVANHURSKAS.sillä käärme povessa ei paljon kärsi


      • Aurora.B
        matkamiesmaa kirjoitti:

        En malttanut en. Sillä on sellainen vaara aina olemassa ja LLL myös saarnaa niistä jotka näkevät armonmerkkiä kuka missäkin.varsinkin jos on pikku synnit luvallisia niin ne mielistyy helposti hellän evankeljumin saarnaajaan ja kun sitten tulee saarna niitä syntejä vastaan niin silloin kuuluu heti OMAVANHURSKAS.sillä käärme povessa ei paljon kärsi

        Kerropa, miksi olet niin varma, että kirkossa ei ole enää yhtään elävää sielua? Jumala kyllä säästää jos yksikin löytyy.

        Mutta esikoinen ei jostakin syystä säästä, vaan julistaa mahtipontisesti kuolleeksi. Miksiköhän? Olisiko eri puolella armon ja vanhurskauden.


      • teuta01
        matkamiesmaa kirjoitti:

        En malttanut en. Sillä on sellainen vaara aina olemassa ja LLL myös saarnaa niistä jotka näkevät armonmerkkiä kuka missäkin.varsinkin jos on pikku synnit luvallisia niin ne mielistyy helposti hellän evankeljumin saarnaajaan ja kun sitten tulee saarna niitä syntejä vastaan niin silloin kuuluu heti OMAVANHURSKAS.sillä käärme povessa ei paljon kärsi

        Niin ,eikö tuo ole jo tuomitsemista mitä ehdotit ,
        Minä sanon että Käärme povessa on sama kuin ,
        Eräs käärme Paratiisissa , mutta emme me voida
        tuomita ketaan sen mukaan .
        .
        Miksei Jumala tuominnut , saatanaa Paratiisissa ,
        vaan antoi rangaistuksen Käärmeelle ja Ihmisele ,
        Kerron mihin tulokseen olen tullut, Koska hän oli
        sama kuin minkä Jumala oli jo tuominnut Taivaassa
        ennen kuin Kehoitti Poikansa heittämään Maahan .


      • MolinM
        teuta01 kirjoitti:

        Sinä et malttanut olla avaamatta sanaista arkkua , vaikka kukaan
        kysynyt mitään ,,toiseksi vain Oma vanhurskas sanoo noin . .

        No sittenhän sekä Luther että Laestadius ovat omavanhurskaita !


      • matkamiesmaa
        Aurora.B kirjoitti:

        Kerropa, miksi olet niin varma, että kirkossa ei ole enää yhtään elävää sielua? Jumala kyllä säästää jos yksikin löytyy.

        Mutta esikoinen ei jostakin syystä säästä, vaan julistaa mahtipontisesti kuolleeksi. Miksiköhän? Olisiko eri puolella armon ja vanhurskauden.

        Puhuinko jotain kirkosta? Jos kristitty on mennyt kirkkoon niin siellä on elävä sielu.


      • kiitetty
        matkamiesmaa kirjoitti:

        Ja jos vielä pääsee halki ja poikki synnin niin sepä vasta armollinen evankeljumi

        Se on todella armollinen evankeliumi,kun saa uskoa halki ja poikki synnin.Vaikka olisimme kaikki tietoiset,mitä ihminen voi tuntea tunnollaan synniksi, puhuneet pois,mutta se raskas syntiturmelus ja tuntemattomat synnit ne kyllä pitää uskoa ja on pakko halki ja poikki uskoa jos mielii taivaaseen.
        Yksi armosta,yksin uskosta yksin Kristuksen ansion tähden!


      • piippaappuup
        kiitetty kirjoitti:

        Ja niin monet monet käsittäneet uskonvanhurskauden omille sydämilleen.Tässä yksi päässyt tekojen alta uskomaan.

        Sama täällä, enkä koskaan enää halua palata siihen aikaan, jolloin ei sydän voinut iloita autuudesta ilman vaatimuksia.
        Eeron saarnoista opin paljon, mm sen, että penkissäkin voi uskoa syntinsä anteeksi ja vieläpä iloita siitä.


      • matkamiesmaa
        teuta01 kirjoitti:

        Niin ,eikö tuo ole jo tuomitsemista mitä ehdotit ,
        Minä sanon että Käärme povessa on sama kuin ,
        Eräs käärme Paratiisissa , mutta emme me voida
        tuomita ketaan sen mukaan .
        .
        Miksei Jumala tuominnut , saatanaa Paratiisissa ,
        vaan antoi rangaistuksen Käärmeelle ja Ihmisele ,
        Kerron mihin tulokseen olen tullut, Koska hän oli
        sama kuin minkä Jumala oli jo tuominnut Taivaassa
        ennen kuin Kehoitti Poikansa heittämään Maahan .

        Niin se saatana oli jo tuomion alla paratiisissa ja pysyy siellä ja on vihainen ja kateellinen Jumalan nuorimmalle lapselle. Ja omavanhurskas pe.rkele on hyvin kunniallinen sillä hän on mielestänsä pyhä,ja se ilmenee niin monella tavalla ja vaikuttaa kaikissa meissä.jos jollain on sisällisen ihmisen puolesta halu Jumalan lakia noudattaa eikä voi ottaa luvallisuutta edes pikku synnille ja nuhtelee vielä toista niin omavanhurskas katsoo ja tuntee sen tuomioksi ja alkaa syyttämään muistuttajaa että tuo on omaavanhurskautta.Siksi ne opettajat jotka ei anna lihalle tilaa ovat oikiat opettajat jos ne muutoin ovat herran omat.


      • teuta01
        kiitetty kirjoitti:

        Ja niin monet monet käsittäneet uskonvanhurskauden omille sydämilleen.Tässä yksi päässyt tekojen alta uskomaan.

        Katso ylenpää vuodatukseni !
        todistan vain että tekojen alta minäkinpääsin USKOON .
        Miksi .Kun sitä OV. oli jo silloin niin paljon jokapuolella suomea.
        puhun nyt 1964 paikkeilta JA; vieläkin on sanoi JA. Lahdesta ja oli tiukka jo
        vaikka kunka asioista olisi puhunut, mikään ei meinannut kelvata . Oikeesti

        "Matkamies maaan"
        .
        Korjaan vähän saa ta na tuomittiin jo Taivaassa millainen oli hänen tuomio
        se oli sellainen että Jumala määräsi hänet saa ta na,ksi jonka jälkeen hän
        Maailman lopun ajan jälkeen pannaan kärsimään siihen Tulijärveen. Eikä
        enää liiku minnekkään kuin nyt vielä ,JUmalalla on konstinsa että toimii
        .
        Kun hänen tuomio oli taivaassa tehty , Hän komensi POIKANSA väkineen
        heittämään saa ta na Maahan , jonne Jumala sittemmin meni , Luomaan
        ne kaikki mitä Raamattu kertoo. Jotka tosin Pyhä Henki saneli Moosekselle
        n.4195 vuoden päästä. Ja jotka oli Todet..Ne kaikki on kerrottu niissä 50 lu- vussa,jotka on 1 Moos1-50. kirjassa . se kertoo Luomisesta asti , kaiken minkä
        Pyhä HENKI on omilla silmillä nähnyt ,SANOO HERRA.


      • missaäjamilloinvaan
        piippaappuup kirjoitti:

        Sama täällä, enkä koskaan enää halua palata siihen aikaan, jolloin ei sydän voinut iloita autuudesta ilman vaatimuksia.
        Eeron saarnoista opin paljon, mm sen, että penkissäkin voi uskoa syntinsä anteeksi ja vieläpä iloita siitä.

        Tarviiko mennä penkkin uskomaan Halmeella oli muitakin outoja oppeja hänen ei koskaan tarvinut mistään eikä mitään itse pyytää keneltäkään anteeksi. kaikki muut ovat opettaneet että voi ja pitää missaä milloin vaan uskoa mutta se varastettu tavara kannattaa palauttaa ja vielä henkilökohtaisesti voit vaikka pyytä anteeksi kun näin tein voit vaikka kaupanpäälle saada kuulla synteinanteeksi antamiesen todistuksen omalle kohdallesi ja vielä kättenpanemisen kanssa


      • PientäRajaa
        kiitetty kirjoitti:

        Ja niin monet monet käsittäneet uskonvanhurskauden omille sydämilleen.Tässä yksi päässyt tekojen alta uskomaan.

        Vai niin että täydelliseksi tulleet no hyvin on sitten asiat. Varmaankin on löytynyt Siinain kivikappale jolla on tarvinnut kiikaroida niitä, jotka eivät ole käsittäneet uskonvanhurskautta. Mistä mahtaa johtua että Pyhä Paavalin on täytynyt sanoa "Ei niin, että minä sen käsittänyt olisin, vaan minä kilvoittelen, että minä sen käsittäisin". Sellainen joka sanoo että minä olen sen käsittänyt ei varmaankaan ymmärrä Paavalia enenpää. Riettaan on täytynyt korottaa ja sokaista sellaisen ihmisen.


      • näino
        näinmullakävi kirjoitti:

        Nuorena muutin pois kotoa ja menin erään paikkakunnan seuroihin.Saarnaaja saarnasi,että jos sinulla on jotain tunnollasi,puhu se rippiisälle ja sitten saat taas uskoa.Eikö siina tullut jo yksi teko ennen uskoa.Tätä jatkui vuosia, kunnes tuli EH lähetysmieheksi paikkakunnalle ja saarnasi,että uskon voimalla voit puhua asioitasi rippiisälle,kun Jumala siihen voimia antaa.

        Minä en ole kuitenkaan kuullut sellaista oppia. Jouluna ja loppiaisenakin saarnattiin, että saa uskoa, mutta on helpompi uskoa, kun laittaa roskat pois tunnolta.


    • teutao1

      Vetäkää separatistit vaikka hanskaan

      • vl-mies

        Olet teutao1 (ja KAIKKI muutkin ihmiset) aina tervetullut meidän vanhoillislestadiolaisten seuroihin.

        Pääset Jumalan lapseksi helposti, riittää kun Jumala tekee kaiken puolestasi, eli antaa sinulle totisen katumuksen armon ja johdattaa sinut ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästön joltakin Jumalan lapselta. Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen hyvän suosionsa jälkeen, ja on siten tekevä kaiken puolestasi. Näin parannuksen armon vastaanottaminen eli hengellinen uudestaan syntyminen on siis kokonaan Jumalan työtä suuressa armossaan rakkaassa Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa Pyhän Henkensä kautta omasta ainokaisessa seurakunnastaan käsin täällä maan päällä.

        Matt. 7:7
        "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. [Luuk. 11:9-13 : 1. Aik. 28:9; Jer. 29:13; Matt. 18:19, Matt. 21:22; Joh. 14:13,14; Jaak. 1:5; 1. Joh. 3:22]

        Luuk. 11:9
        "Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Matt. 6:33
        Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.

        Joh. 15:16
        Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät...


      • teuta01

        Kerron nyt ,ettei tuo ollut oikea teuta,


      • Survis
        vl-mies kirjoitti:

        Olet teutao1 (ja KAIKKI muutkin ihmiset) aina tervetullut meidän vanhoillislestadiolaisten seuroihin.

        Pääset Jumalan lapseksi helposti, riittää kun Jumala tekee kaiken puolestasi, eli antaa sinulle totisen katumuksen armon ja johdattaa sinut ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästön joltakin Jumalan lapselta. Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen hyvän suosionsa jälkeen, ja on siten tekevä kaiken puolestasi. Näin parannuksen armon vastaanottaminen eli hengellinen uudestaan syntyminen on siis kokonaan Jumalan työtä suuressa armossaan rakkaassa Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa Pyhän Henkensä kautta omasta ainokaisessa seurakunnastaan käsin täällä maan päällä.

        Matt. 7:7
        "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. [Luuk. 11:9-13 : 1. Aik. 28:9; Jer. 29:13; Matt. 18:19, Matt. 21:22; Joh. 14:13,14; Jaak. 1:5; 1. Joh. 3:22]

        Luuk. 11:9
        "Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Matt. 6:33
        Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.

        Joh. 15:16
        Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät...

        vl-mies
        12.1.2016 20:50
        "Olet teutao1 (ja KAIKKI muutkin ihmiset) aina tervetullut meidän vanhoillislestadiolaisten seuroihin."

        Oilisiko ruåtsinlapin vanhin OM kumppaneineen myös tervetulleet Teidän vanhoollislaestadiolaisten suviseuroihinne vl-mies? Jos OM puhumaan pääsisi suviseuroissanne, aiheutuisi siitä täysi kaaos täyteenahdetussa kokousteltassanne! Kuulisitte mitä on esikoislaestadiolaisen äitiseurakunnan käsitys autuudenopista!
        Eritavoin ajattelevat ovat kirkonrottia ja hiiriä!


      • Ällistynyt

        Noin sanoo itse pää .... Ja hyvin menee.


    • vl-mies

      Kaikki esikoislestadiolaiset saarnaajat opettavat väärin uskonasioista.

      Siispä myös Halme opetti väärin.

      • mieli_veis

        Provoparka pyörii täällä ja kalastaa käännynnäisiä. Heh heh.


      • teuta01

        "VL- mies"
        .
        Kysyhän Rauhan sanalaiselta "Lestaadiolainen " Joka tuli USA:ta n. 9 vuotta sitten
        Ja sai ison ajatuksen,tavattuaan,EH kasetteja n.50 kpl ja lähti n. 2011. takaisin Usa
        han , mitä sieltä kuuluu Tilastollisesti Usa:ssa oli vähän yli 10000 RS, läistä ja
        nyt siellä on 20´000Rs. laistä ;jopa ylikin .
        Siispä ei EH: voinut opettaa väärin ,jos kasvupotentiaalia oli noin paljon käytössä.
        Hekin on kuitenkin Lestaadiolaisia vaikka siellä ,myös Esikois pohjaisia n.16'000 .
        .
        Kun tämä "Lestaadiolainen " tuli , hän tuli ensin Ruotsiin , ja aika pian havaitsi sen
        mitättömäksi . Sitten hän matkusti Suomeen ,Kokkolan seutuville ,ja alkoi haarukoimaan suomea. ei kestänyt kauan kun läysi meiänkin palstan ja alkoi
        Kehumaan EH:n saarnoja, niitä sitten kerättiin , ja hän lähti luultavasti Usa:n taka-
        isin. Kun vuosi sitten tutkin tilastoja , havaitsin hyppäykellä kohonneet tilastot .
        .
        Sehän on vain hyvä että ihmiset saa oikeaa tietoa. Todella ihmisten tekemää voi
        olla , mutta ihminen on asetettu Aadamista asti puhumaan ja JUMALAN Sanaa
        Tuomaan muille. Siispä tässäkin tarpeessa juuri oikeaan kohteeseen, tarpeeseen
        Eikä sitä koskaan voidakkan väkisin tehdä eikä tuottaa, minnekkään ..
        .
        Siis tämä "Lestaadiolainen "oli hänen nm. Minullakaan ei ole pienitäkään tietoa
        hänen oikeasta nimestä.Hänellä oli hyvin hieno taju ja tyyli,että tuli mieleen
        joka toimi aikanaan Kittilän suunnalla ,,oikealta nimeltä Pietari Hanhivaara. Joka
        toimi Uusheränneissä, ja josta piispa sanoi , tuon miehen me tarvitsisimme .
        .
        Kun Hän oli kutsunut Hanhi pieti jo kolmannen kerran,n.kk välein neuvotteluun
        ja kun Pieti taas lähtikotiin ja Rakkasti hyvästeli ( oli Piispa kirjoittanut sanoja kalenterinsa sivuun ,joskus kun piispa oli kuollut tutkijat sai lukea , siinä oli kaunis
        rauhallinen paljon Raamattua tunteva mies, me olisimme tarvinneet hänet,mutta
        .
        Hän ei ollut taivutettavissa , Hän asui Hanhivaarassa . Sirkasta -pokkaan menevän tien varressa , Silloin ei tie ollut vielä pokkaan, vaan on tehty joskus siihen aikaan
        kuin Virolainen oli Liikenneministeri ja vanha Pokka oli Inarin suunnsta yhteys , ja
        siltaakaan ei ollut ja kitinen oli melko vuolas virta, aiemmin oli portaat, vene. yms.


      • vl-mies

        En ymmärrä, miksi kehut miestä (hanhi-pietiä), jonka toiminta ja hänen perustamansa eriseura kieltämällä anteeksiannon syntiinlangenneilta katuvilta ihmisiltä, johti näiden lukuisten ihmispoloisten itsemurhiin.

        Kannatuksen saaminen suurilta ihmisjoukoilta ei suinkaan ole merkki oikeasta opista ja puhtaasta Jumalan sanan saarnasta. Pikemminkin juuri päinvastoin.

        Vääristä opettajista Raamattu sanoo näin:

        1. Joh. 4:
        5 He ovat maailmasta, sentähden he puhuvat maailmasta ja maailma kuulee heitä.

        Ps. 73:10
        Sentähden noudattaa heitä yhteinen kansa, ja kokoontuvat heidän tykönsä niinkuin vedet

        Oikeista uskovaisista Raamattu sanoo näin:

        Hepr. 11:38
        (Joille maailma oli mahdotoin), ovat korvessa eksyneet ja vuorilla, ja mäen rotkoissa ja maan kuopissa.

        1. Joh. 3:1
        Katsokaat, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille osoittanut, että me Jumalan lapsiksi nimitetään. Sentähden ei maailma teitä tunne; sillä ei hän häntäkään tunne.

        1. Joh. 3:13
        Älkäät ihmetelkö, minun veljeni, jos teitä maailma vihaa

        Maailmasta Raamattu sanoo näin:

        1. Joh. 5:19
        Me tiedämme, että me olemme Jumalasta ja koko maailma on pahuudessa.


    • Erikoista

      Antakaa hassut Halmeen jo olla.

    • Genserik

      Olis toinenkin hyllytettävä Halme. Löytyy Lahdesta.

      • teuta01

        Genserik.
        .
        Älä koske siihen ,hän on minun erikois suojeluksessa , muistatko .
        MItä Herra sanoi Jobin kirjassa saa ta na lle , lukee kohta alussa .
        Kun jumalan pojat ,oli käskynjaolla , taas kerran ........................
        Kä'skynjako päättyy kun HERRA kysyy Mistä sinä tulit ? Job.1:7
        Mitä saa ta na vastaa, ?,samassa jakeessa Job. 1:7.
        Mitä Jumala sanoo siihen vastauksen ?.Job.1:8.
        Mitä ,vastaa saa ta na Jumalalle, .Job. 1:9 .
        .
        Nyt olisi vähän luettavaa ,että selviää miten, siinä sitten kävi , ehkäpä luvun loppuun
        10-22. moni asia selviä .
        .
        Nyt palaisin Jormaan , mikä sinussa on polttoon johtava tarve, TOTUUSKO. ?.
        Hän nimittäin vain sanoo totuuden ,sekö sinusta oli hyllytykseen tarve, siis
        pelko siitä että jotakin tulee esiin , kerron toisen totuuden, kaikki mikä koetetaan
        salata HERRALTA ,tulee ilman muuta selville ,silloin kuin Jumala sen sallii, eli ei koskaan voi jättää mitään ja luulla että se pysyy. Nimittäin kaikki sellanen joka on
        pahasta tulee ilmi ja tuomitaan ... Eli jätä hänet rauhaan , ja ainakin luet Job. kohdan
        ennen seuraavaa viestiäsi.


      • DNA-paljastaa
        teuta01 kirjoitti:

        Genserik.
        .
        Älä koske siihen ,hän on minun erikois suojeluksessa , muistatko .
        MItä Herra sanoi Jobin kirjassa saa ta na lle , lukee kohta alussa .
        Kun jumalan pojat ,oli käskynjaolla , taas kerran ........................
        Kä'skynjako päättyy kun HERRA kysyy Mistä sinä tulit ? Job.1:7
        Mitä saa ta na vastaa, ?,samassa jakeessa Job. 1:7.
        Mitä Jumala sanoo siihen vastauksen ?.Job.1:8.
        Mitä ,vastaa saa ta na Jumalalle, .Job. 1:9 .
        .
        Nyt olisi vähän luettavaa ,että selviää miten, siinä sitten kävi , ehkäpä luvun loppuun
        10-22. moni asia selviä .
        .
        Nyt palaisin Jormaan , mikä sinussa on polttoon johtava tarve, TOTUUSKO. ?.
        Hän nimittäin vain sanoo totuuden ,sekö sinusta oli hyllytykseen tarve, siis
        pelko siitä että jotakin tulee esiin , kerron toisen totuuden, kaikki mikä koetetaan
        salata HERRALTA ,tulee ilman muuta selville ,silloin kuin Jumala sen sallii, eli ei koskaan voi jättää mitään ja luulla että se pysyy. Nimittäin kaikki sellanen joka on
        pahasta tulee ilmi ja tuomitaan ... Eli jätä hänet rauhaan , ja ainakin luet Job. kohdan
        ennen seuraavaa viestiäsi.

        Teun kirjoitus on muuttunut DNA paljastaa, että on vieraat kädet suoltanut tekstiä tein nimimerkillä.


      • teuta01
        DNA-paljastaa kirjoitti:

        Teun kirjoitus on muuttunut DNA paljastaa, että on vieraat kädet suoltanut tekstiä tein nimimerkillä.

        Kyllä minä tein koko viestin ihan itse , minä olin jo viimeksi sitä mieltä että .
        Sun DNA:s voi muuttaaa itsekin , Tosin tässä oli niin palon Raamattua että se
        saattoi vaikuttaa sitä kautta , oli niin tai näin ,viesti oli minun.


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        Kyllä minä tein koko viestin ihan itse , minä olin jo viimeksi sitä mieltä että .
        Sun DNA:s voi muuttaaa itsekin , Tosin tässä oli niin palon Raamattua että se
        saattoi vaikuttaa sitä kautta , oli niin tai näin ,viesti oli minun.

        Unhotin vieläkin mainita että EH. hyllytys oli 1998. lapin kierroksella .
        ja nämä LV.t oli toisella kierroksella Suomessa , samalla oli OS. liipaisimessa
        .
        Siinä 1997 he oli Mikkelin saarnaajien tukena kun erotti RB. (t.laukkanen ja ReH. olivatasian takana ) ja he oli hakeneet voimaa lv. tä. Eikä minulla ole täyttä varmuutta muistakaan tiukkiksista saarnaajista.


      • Survilainen
        teuta01 kirjoitti:

        Unhotin vieläkin mainita että EH. hyllytys oli 1998. lapin kierroksella .
        ja nämä LV.t oli toisella kierroksella Suomessa , samalla oli OS. liipaisimessa
        .
        Siinä 1997 he oli Mikkelin saarnaajien tukena kun erotti RB. (t.laukkanen ja ReH. olivatasian takana ) ja he oli hakeneet voimaa lv. tä. Eikä minulla ole täyttä varmuutta muistakaan tiukkiksista saarnaajista.

        Teuvo hyvä! Etkö jo viimein voisi eroonpäästä näistä vanhoista hyllytyksistä ja keskittyä näihin tämänpäiväisiin hyllytyksiin? Anna jo rauha edesmenneille martyyreille ja kohdista pulppuava energiasi tämänajan hyllytettyihin ja ennenkaikkea hyllyttäjiin? Liebe und Ruh! Grûss Gott!


      • Ällistynyt

        Tiedän ja muistan hyvin EH n ja OS jutut vuosikymmenten ajalta.Olivat silloin todella aiheesta hyllytetty ja sekoittivat seurakuntaa julmasti. Turha puolustella ja nyt pitäisi jättää ne rauhaan joka tapauksessa. Sama loputon vääntö vuodesta toiseen. Asioilla on aina kaksi puolta. Loputon juttu pitää lopettaa.


      • Älä_sinä_ällistele
        Ällistynyt kirjoitti:

        Tiedän ja muistan hyvin EH n ja OS jutut vuosikymmenten ajalta.Olivat silloin todella aiheesta hyllytetty ja sekoittivat seurakuntaa julmasti. Turha puolustella ja nyt pitäisi jättää ne rauhaan joka tapauksessa. Sama loputon vääntö vuodesta toiseen. Asioilla on aina kaksi puolta. Loputon juttu pitää lopettaa.

        Et taida tietää, mitä julma on, kun noin älyttömiä kirjoitat. Ehkä sekoitti sinun pienen pääsi, joka on täynnä ihmisoppia. Kun joku sitten sanookin, ettei tarvitse kumartaa ketään, meneehän siinä separatistilla hermo.


      • teuta01
        Survilainen kirjoitti:

        Teuvo hyvä! Etkö jo viimein voisi eroonpäästä näistä vanhoista hyllytyksistä ja keskittyä näihin tämänpäiväisiin hyllytyksiin? Anna jo rauha edesmenneille martyyreille ja kohdista pulppuava energiasi tämänajan hyllytettyihin ja ennenkaikkea hyllyttäjiin? Liebe und Ruh! Grûss Gott!

        Niin , minä en ole aloituksen tekijä . jos olisin siinä olisi tiukempi sävy . Varmasti
        Toiseksi meinaatteko että kun painettas villasella ,että se parantais tekemisiänne.
        Kyllä minä voisin ,mutta täällä on ain joku joka ei tiedä sitä tai tätä ja on pakko oikoo
        .
        Niin tekisin asian paremmaksi , mutta miten sen sanoisin te olette suuna päänä
        itse , eikö teillä ole mitään häpyä , jolla voisi edes pikkuisen kaunistaa asioita jotka
        Ovat tulleet toisille vanhoiksi ,,minulle Henkirikos ei ole koskaan vanha .
        .
        TL: niin kuin HP: ja SS. on selkärankaa ja he tulevat talven aikana tekemään kaiken
        mikä tehtävissä on uskotteko , Siinä tulee tiukat häviämään vielä , EN minä ainakaan viitsi kuulla SP, SK,RaH,UR, ReH. PN, Th. TI. ja monet paikalliset ei voi kuulla.


      • teuta01
        Ällistynyt kirjoitti:

        Tiedän ja muistan hyvin EH n ja OS jutut vuosikymmenten ajalta.Olivat silloin todella aiheesta hyllytetty ja sekoittivat seurakuntaa julmasti. Turha puolustella ja nyt pitäisi jättää ne rauhaan joka tapauksessa. Sama loputon vääntö vuodesta toiseen. Asioilla on aina kaksi puolta. Loputon juttu pitää lopettaa.

        Se on kai niin Että Haagarin poika ja Saaran poika ,ei tule keskenään toimeen
        joten kysyn kumpi sinä olet ?.


      • äänitakapenkistä

        Kauheita saarnasi EH, Turussakin antoi saanassan luvan naisille meikata, leikata ynnä kähertää hiuksia. Tottahan sellaisen saarnaajan hyllytys oli oikein ja autuaallista !
        Mutta:
        Kaikki EH:n saarnat Turussa on tarkistettu eli nauhoitukset kuunneltu ja yhdessäkän niistä ei löydy edes vihjettä moiseen.
        Joten:
        Kristillisyyden "puhdistuksessa" tuntuu joillekin tarkoitus pyhittävän keinot eli juonia ja valehdella saa kun se tulee hyvään tarkoitukseen? Siihen kuuluu myös EH:n sairaudella ilakointi. Kannattaa muistaa, että jokaisen sairaan puhe lopussa on mongerrusta, sinunkin!


      • DNA-
        teuta01 kirjoitti:

        Kyllä minä tein koko viestin ihan itse , minä olin jo viimeksi sitä mieltä että .
        Sun DNA:s voi muuttaaa itsekin , Tosin tässä oli niin palon Raamattua että se
        saattoi vaikuttaa sitä kautta , oli niin tai näin ,viesti oli minun.

        Siinäkin tapauksessa se meni oikeaan.


    • Kun ikäännymme, niin sairaudet tulevat ja ilmenevät moninaisilla tavoilla. Jos katsomme asiaa avauksen valossa, se johtopäätös on helppo tehdä jonkun mielestä. Yksi näkökohta siinä on. Hänen työtään ei ole kuitenkaan arvioitu Jumalan sanan mukaan, joka on ainoa oikea metodi.

    • turhakommentti1

      Tarviseeko täällä ruotia jo kauan sitten kuolleen saarnaniehen sanomia ja vanhana tulleisiin sairuksia. Muutenkin muistelut, joita täällä nimimerkin takaa huudellaan, voivat olla epätarkkoja, pois asiayhteydestä tai kokonaan vääriä. Voi joltain nykysaarnaajalta mennä puhekyky luonnollisen sairauden yhteydessä

      • teuta01

        Ei tarvitse , noin normaalisti , mutta jos joku alkaa kovasti soittaa poskee ,
        niin sitten tarvii eikö ole selvä. .
        Aivan niin voi , Joltakin mennä puhekyky luonnollisen sairauden yhteydessä.


      • lkjhuytrew

        Ei tarvii ruotia... onhan täällä hengellisesti tapettuja kuolleen merkki otsassa vailtavia Jeesusta oppeineen elukkana terastava lahtari uskovainenkin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."


    • MitäKyykäärme

      Lakihenkiset on jo vuosikymmeniä sotineet valheen asen. Näin ei Halme ole koskaan puhunut. Karmeita puheita otsalohkodementiaan sairastuneesta miehestä.

      Mutta lakihenkisten väkivalta tappoi tuolloin monta saarnaajaa pienen ajan sisällä sydäninfarktiin, on se niin pirullista sakkia ettei jumalattomatkaan ole tuollaisia. Nyt on Jeesuksen seuraajille tullut JUmalan järjestämä otollinen aika päästä näistä hengelle ja terveydelle vaarallisista henkilöistä eroon.

    • Sekä vihne, että teu tietää totuuden EH:n ja OS:n hyllytyksestä.
      Ovat tarkkoja kavereita ja ovat seuranneet asiota totuuden pohjalta.
      Ehkä ovat eri mieltä monista asioista mutta kummallikin löytyy ruutia.
      OS ja EH ovat jo kirkkaudessa ja uskon, että Teu ja Vihne ymmärtävät mitä aloituksella haetaan.
      Rauhallista yötä Veljille Kristuksessa.

      • Heinola

        Muistakaa kuitenki se että OS teki julkisen parannuksen kirjeellä kuolinvuoteellaan. J a se kirje (kopio) on n. 1,4m päässä minusta tälläkin hetkellä!!


      • Heinola

        Ja EH on myös sen tuomarin edessä joka ei tee virheitä niinkuin me täällä voimme tehdä.


      • Kaarin_a
        Heinola kirjoitti:

        Muistakaa kuitenki se että OS teki julkisen parannuksen kirjeellä kuolinvuoteellaan. J a se kirje (kopio) on n. 1,4m päässä minusta tälläkin hetkellä!!

        Heinolalle ei edes juutalaiskristillinen sääntöusko riitä, vaan hän haluaa vielä alkaa keräillä pyhäinjäännöksiä. "Minulla on kotona sitä ja tätä." Sitä kutsutaan katoliseksi opiksi, ja perustuu sielun ostamiseen.


      • Heinola
        Kaarin_a kirjoitti:

        Heinolalle ei edes juutalaiskristillinen sääntöusko riitä, vaan hän haluaa vielä alkaa keräillä pyhäinjäännöksiä. "Minulla on kotona sitä ja tätä." Sitä kutsutaan katoliseksi opiksi, ja perustuu sielun ostamiseen.

        Älä Kaari_na hassuja puhu. Eikö juuri Ev.Lut. kirkko ole pyhäinjäännös!


      • teuta01
        Heinola kirjoitti:

        Älä Kaari_na hassuja puhu. Eikö juuri Ev.Lut. kirkko ole pyhäinjäännös!

        Älä itse tee kaikesta pilkkaa , Nimenomaan kaikki ev-lut ,kirkon jäämistöt on
        Ruotsista , olisi kiva jos tajuaisitte mistä kirjoitatte.
        Ruotsin ,EV-Lut ,on pyhäinjäännös . kirjoita oikein . Ja rehellisesti .


      • teuta01
        Heinola kirjoitti:

        Ja EH on myös sen tuomarin edessä joka ei tee virheitä niinkuin me täällä voimme tehdä.

        Kyllä ,hän nyt on Paratiisissa ,josta on kirjoitettu , niissä evankeliumeissa joissa on
        Ristiin nälitesmiseta ym, sellaisista kohdista.
        EH ,on sen suhteen Sielun lepopaikassa ,josta sitten pyydetään Tuomittavia SEN
        SUUREN VALKEAN PÄYDÄN LUO ,JOSSA KARITSA SUORITTAA TUOMIONSA . Ja
        joka on se paikka missä se pöytä sijaitsee , se oli puimatanner. Jonka Daavid osti.
        Siellä erotetaan lampaan vuohista . Sitten Enkelit ohjaa oikisiin osoitteisiin ,joita on
        kaksi ,tulijärvi ja Taivas.


      • Kaarin_a
        Heinola kirjoitti:

        Älä Kaari_na hassuja puhu. Eikö juuri Ev.Lut. kirkko ole pyhäinjäännös!

        Et tainnut ymmärtää. Sinun pyhäinjäännöksesi on tuo kirje, jonka varaan nojaat omaa uskonkäsitystäsi siitä, kuka on oikeassa ja kuka ei. Ei todista mitään, mutta vahvistanee sinun uskoasi.

        Kirkon suhteen sanon sinulle yhden asian. Jos Pyhä Henki sattuisi liikkumaan siellä, -tämä on vain tämmöinen oletus- on erittäin arveluttavaa kutsua elävää Pyhää Henkeä pyhäinjäännökseksi. Erittäin arveluttavaa.

        Mutta sinä olet valmis ottamaan tämän riskin oman pyhyytesi ja tietosi varassa.


    • Totellisuus

      Ulkona oot kuin lumiukko ! OS teki parannuksen kärsimättömyydesta ! Sinunkin olisi tehtävä samoin tiedät sen itsekin.
      Ei OS tehnyt parannusta opista.
      Nöyränä ihmisenä hän antoi kaatua kaiken oman kunniansa.
      Päivä koittaa sinullekin toivon sydämestäni.

      • TietoaOn

        Parannus oli kuitenkin kaiken kattava, piti sisällään myöskin opilliset erheet, turha on toisten parannuksenteosta edes väitellä.


      • teuta01

        Totellisuus.
        :
        Minä muistan,erään teksti , OS. parannuksesta,silloin siellä oli ES. TH. ja joku muu
        saattoi olla TA. ja JS. Olavin luona , ja Olavi hausi anoa anteeksi Kovia sanoja joita
        tahtoo tulla Saarnaaja veljien kesken sanottua, ja ES. todisti hänelle anteeksi kuin
        myös muut veljet Kysymyksessä ei ollut siis mikään Opillinen asia vaan ehkä .
        Jalkojen pesuun verrattava,
        .
        Totta kai syntiä anteeksi anottaessa JEESUS ANtAA kaikki synnit anteeksi NIIN
        KUIN VESIKKO SANOI ; EI JUMALA ANNA Tipottain syntiä anteeksi vaan kaikki
        kerralla , Jos nyt ajatelemme tapahtunutta Anteeksi anto on ollut KAIKKI:
        SYNNIT alusta lähtien ,ja sillä pääsee sen kuoleman virran yli . Voitte uskoa .


    • Aimoraimo

      Heinola voi lyödä kirjeen pöytään ole hyvä !

      • teuta01

        Ei uskalla ,siinä voi menettää sanomisen makunsa ,
        Todellisuus .
        Uskon samaa ei OS. tarvinnut tehdä opillisyta parannusta , koska hänellä ei ollut mitää vaivaa kaan siitä ,,minulla on ne 71 kasettia joista olen ollut tyytyväinen
        niissä onniin paljon selvää kekstia ,että tiedän samaa
        .
        Joo heillä on Paratiisin lepo ,ei he sen kirkkaammassa vielä ole vaan siinä
        Sieleujen lepopaikassa , Jonka Jumala loi vähää enen sitä Pääsiäistä,


      • Heinola

        Itsehän te kuolleista kirjoitatte ja heidän asioistaan. Jos taas joku kirjoittaa toiseen sävyyn niin mahdoton älämölö nousee. Tällä palstalla on teuta ja kumpp. roskittaneet eläviä ja kuolleita jo monta vuotta, osansa ovat saaneet niin vanhimmat kuin suomen saarnaajatkin ovat sitten elossa tai jo kuolleita. Ja tiedoksi OS:nin asia on paperilla! Luuletko todella aimoraimo että sen kalliin kirjeen tänne laitan repeiltäväksi....


      • Heinola

        Ei täällä ole sellaista pöytää, tiedät sen itsekkin.


      • teuta01
        Heinola kirjoitti:

        Itsehän te kuolleista kirjoitatte ja heidän asioistaan. Jos taas joku kirjoittaa toiseen sävyyn niin mahdoton älämölö nousee. Tällä palstalla on teuta ja kumpp. roskittaneet eläviä ja kuolleita jo monta vuotta, osansa ovat saaneet niin vanhimmat kuin suomen saarnaajatkin ovat sitten elossa tai jo kuolleita. Ja tiedoksi OS:nin asia on paperilla! Luuletko todella aimoraimo että sen kalliin kirjeen tänne laitan repeiltäväksi....

        Haluan tuoda jotain vanhaa ja uutta . Muistatteko ken aitasta tuotiin niitä .
        Asia on niin jos minä pääsen roskittaa teidän hölmöilyjä ,ne meneee varmaan oikeen , sinunkin mielestä voi olla noin .mutta sanon vain että teidän tulee toimia
        niin että ei tälläiset lättähatut voi roskittaa, Siis minä käännä asia TEILLE .
        .
        Ja miksi , siksi että sokea Reettakin tietää mikä on oikein ja kuka sallii mitäkin
        Ei kukaan ole roskittamassa tahallaan ,vaan kaikki tapahtuu siksi että LV:t
        on alkaneet tekemän itse sellaista joka ei ole JUMALAN tahdon mukaan .
        ja sitten tulee joku heinola ,ja tekee samaa , häpeäisit jos osasit. .


      • Heinola
        teuta01 kirjoitti:

        Haluan tuoda jotain vanhaa ja uutta . Muistatteko ken aitasta tuotiin niitä .
        Asia on niin jos minä pääsen roskittaa teidän hölmöilyjä ,ne meneee varmaan oikeen , sinunkin mielestä voi olla noin .mutta sanon vain että teidän tulee toimia
        niin että ei tälläiset lättähatut voi roskittaa, Siis minä käännä asia TEILLE .
        .
        Ja miksi , siksi että sokea Reettakin tietää mikä on oikein ja kuka sallii mitäkin
        Ei kukaan ole roskittamassa tahallaan ,vaan kaikki tapahtuu siksi että LV:t
        on alkaneet tekemän itse sellaista joka ei ole JUMALAN tahdon mukaan .
        ja sitten tulee joku heinola ,ja tekee samaa , häpeäisit jos osasit. .

        Taas lyttäät,aliarvioit,haukut ja väheksyt... En viitsi enää inttää asioista, asiat jää korkeimman käteen niinkuin ne on tietenkin ollut tähänkin asti. Sen haluan kuitenkin sanoa että tuolla tavalla ei yhteistä ymmärrystä edes tavoitella vaan jyrsitään omaa pesää. Meillä oli kerran lemmikki-rotta, ja jos sille teki vaikka kuinka hienon,viihtyisän ja siistin pesän niin se oitis alkoi jyrsimään sitä palasiksi. Ulkona ovat hiiret ja rotat, kissa niitä vieköön....


      • Kaarin_a
        Heinola kirjoitti:

        Taas lyttäät,aliarvioit,haukut ja väheksyt... En viitsi enää inttää asioista, asiat jää korkeimman käteen niinkuin ne on tietenkin ollut tähänkin asti. Sen haluan kuitenkin sanoa että tuolla tavalla ei yhteistä ymmärrystä edes tavoitella vaan jyrsitään omaa pesää. Meillä oli kerran lemmikki-rotta, ja jos sille teki vaikka kuinka hienon,viihtyisän ja siistin pesän niin se oitis alkoi jyrsimään sitä palasiksi. Ulkona ovat hiiret ja rotat, kissa niitä vieköön....

        Niin on tarkkaan lapin puheet kuunneltu ja Raamatulliset opetukset omaksuttu heinolan omalle kohalle. Vai oliko se kirkon kohalle, en ole varma. Taisi se synti olla vain siellä kirkossa, ei esikoisuudessa lainkaan.


    • Aimoraimo

      Hei, nousin kuolleista

      • teuta01

        Ihmeellistä ,,en ole kullut sinun kuolevan.


    • Stadin-kundi

      Mikäs se sellainen Julmala on?

      • teuta01

        Stadin-kundi.
        .
        Mikä on Jumala ?, Hän on sellainen joka on kaiken liikkuvan Tässä Maailmassa
        LUONUT. Siihen kuuluu kaikki Mitä sinä näet , Aurinko ,Kuu, Tähdet, Planeetat
        Kasvit ,Puut ,eläimet , Ihmisen . Veden. Ilmaston ,muutokset.
        .
        Kun Ihminen oli luotu ja hän on 6 :n päivän viimeinen Luominen Kuluni n.2242 vuotta
        Vedenpaisumiseen ;Nooan aikana n.3400 eKr.
        Sitä ennen ei ollut talvea Vaan Jumala sanoi Vedenpaisumisen jäkeen , Ei lopu .
        Leikkuu ei kylvo , ,eikä kesä ,eikä talvi ,eikä päivä eikä yö,
        .
        Nämä sanat on kirjoiettu 1Moos 8:22.
        .
        Raamattu on kirjoitettu 1447eKr. alkaen , niin että Pyhä Henki on sanellut kaiken
        näkevänsä asian ENSIMMÄISESTÄ LUOMISEN PÄIVÄSTÄ. ALKAEN , sIIHEN ASTI
        KUN MOOSES ALOITTAA 2 MOOS 1:1 --,..ELI N.4195 , VUOTTA 1MOOS 1-50 LUVUT
        Valmistui n.1440 eKr. Koska tiedämme ,että kirjoitus kesti n. 7 vuotta niin se oli valmis n.1440.
        .
        Kun HERRA,pyysi häntä ,kansansa vauttajoksi Orjuudesta , Se tapahtui siihen aikaan kun Mooses oli n.80. . Ja hän oli siihen aikaa Midianin papin Jetron luona . Ja ollut jo
        n.40 vuotta ,ja oli nainut Jetron vanhimman tytön Sipporan. , Tässä nyt muutama seikka kyselyysi , jotka pitää paikkansa ,voin lisätä kumpäänkin päähän jos löytyy
        mielen kiintoa, niin vastaa. .


      • rillitjäipöydälle

        Teutan Jumala joutui kadotukseen ja puheki sammalti


      • teuta01
        rillitjäipöydälle kirjoitti:

        Teutan Jumala joutui kadotukseen ja puheki sammalti

        Totta kai hänen piti mainita siitä . Mutta todellisuudessa HÄN teuta Jumala
        on viksu ,ja vaikka olisi käynytkin kadotuksessa ,Hän kävi vain hakemassa
        sen , JONKA oli vahingossa antanut saa ta na lle , Siksi hän kävi Tuonelassa
        Joka on toinen nimi kadotukselle .
        Kun Jeesus oli silullisessa matkassa ,ja piti Evankeelisen SAARNAN siellä
        kaikista yksityi kohdista ei ole tietoa . Mutta toi/vei sielut Paratiisiin .
        .
        Eikä eikä puhunut mitaan puhen sammaltamiseta, .
        .
        Minun Jumala on `Jeesus , ja uskon Häneen ,sinäkin tiedät mitä se tarkoittaa.


    • tahtoisikuulla

      sanokaas kuinka moni om tullut uskovaksi nukkuessaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2019
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1648
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      765
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      734
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe