Varsin monet suomalaiset syyllistyvät lumilapiokuolemiin, jopa lumikolakuolemat eivät ole harvinaisia.
Kannattaisiko nuo lumityöt delegoida huoltoyhtiöille, yksityisille ja naapureille. Niin olen itse tehnyt esimerkiksi mökkini osalta. Tosin ostin sinne lumilingon mutta maksan siitä, että joku muu tekee työn.
Täällä päämajassani, pihoilla, huoltoyhtiö hoitaa homman, ei k-kauppias.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1452587710879.html
Säästäkää itseänne, raastakaa sitä.
Vaarallinen tauti - lumilapiokuolema
12
101
Vastaukset
- Oloneuvos-itserakkaus
Voi ei mikä virhe!
"Säästäkää itseänne, raastakaa sitä."
Säästäkää itseänne, RAKASTAKAA sitä. - neuvoksi
Kyllä keho ilmaisee itsestään jos pelkäät niin makaa sohvalla, muista syödä rasvaisesti.
- Lumityöt.on.tehty
69-vuotiaana viimeiset lumityöt tein. Jouluna.
Edellisenä jouluna puolitoista päivää kun oli paksulti lunta. Piti OKT:n ja ulkorakennuksen katotkin putsata. Joulupäivänä puolilta päivin oli työ valmis. -25 astetta, mutta olipa pilkkihaalarit. Oli vain raskasta jo vanhalle. Katon harjalta aloitin. Mikä lie nimeltään sellainen pitkävartinen lumentyönnin? 20 cm kerros lapioon ja heitto räystään yli pihalle. Sitten toine ja kolmas, sitten askel eteenpäin jne. Kahden-kolmen heiton jälkeen piti aina levähtää. Ei jaksanut vanha enää niinkuin nuorena... Kauan kesti homma. Helposti olisi sydänkuolema tullut jos olisi enemmän rehkinyt. Sinne jos olisin kuukahtanut, niin varmaan viikkojen päästä joku olisi huomannut, että eipä ole miestä viime aikoina näkynyt, lieneekö lähtenyt reissuun jonnekin...
Onneksi sain kämpän myytyä ja muutin muualle. - flegmaatti
Oma isäni sortui tuohon. Huonounisena meni yöllä klo4:n tienoissa kolailemaan pihaa. Sai jonkin ähkyn aamulla klo7:n tienoissa. Ambulanssilla sairaalaan. Pikainen siirto Meilahteen. Kuoli leikkauspöydälle 62-vuotisena. Vatsavaltimo repesi.
Tuosta johtuen, heti kun työvoima ( = viimeinenkin lapsemme ) lähti opiskelemaan, laitoimme talomme myyntiin.
Ilman lumitöitä olen selvinnyt hengissä 72-vuotiseksi.- Lumityöt.on.tehty
Heh... Minäkin kolmen viikon sisällä täytän tuon jos hengissä selviän siihen asti...
- att2
Lumikola minullekin teki korjauksen sydämmeen mutta jatkan kuin aikaisemmin.
Jutussa puhuttiin vain milloin miehen sydän pettää, mutta milloin se naisen sydän pettää. Siinäpä pulma.
Pitääkin lähteä testaamaan, päteekö samat ohjelmat.
Jos tekisi vain pienen sipsutuspolun paikasta a paikaan b, ei kannata nuoleksia koko pihaa, tuleehan se joskus juhannus ja vie silloin viimeistään kaiken mennessään.
Onneksi kaikki menee alamäkeen, on himpun verran kepeämpää. Lumenluonti on aika hauskaa puuhaa, koko ajan miettii, aika turhaa hommaa, kohta se sulaa kuitenkin pois.- Se.on.taudiksi
Lumi. Valkoinen kuolema. Pakkaslumi. Nuoskalumi. Pulverilumi. Suomalaisen ikiaikainen harmi ja ylimääräinen stressi.
- neuvosta-vaariin
Pitää opetella tekniikka, jos meinaa tehdä mitä työtä tahansa. Ihan itkettää joskus, kun näkee kolalla jonkun punnertavan kolan täyteen lunta, ja tyhjentää sen vääntämällä kola pystyyn ja polvella avittamalla tyhjennystä. Kola pitää ehdottomasti tyhjentää vetämällä se lumen alta pois, ei kaatamalla. Joutoaluetta aletaan täyttämään loivaa penkkaa tehden, samalla tulee polkemalla tiivistettyä työntöpenkka kovaksi.
- Lumityöt.on.tehty
Ei se kolaus raskasta ole vanhallekaan, mutta siltikin... Lapiointi on liikaa!
Joskus alle 10 v sitten tuli alkutalvesta yhden vrk:n aikana 60 cm lunta. Minä kaksi päivää kolasin pois, kun piti katotkin kolata, ettei mahdollinen vesisateen lisäkuorma romahduttaisi kattoja. Ja talvi oli vasta alussa.
Kun sain kaiken, arviolta 2 rekkakuormallista, kolattua pois, tuli vesisateet. Ja satoi niin kauan, että kaikki suli. Tunsi siinä tehneensä hyödyllistä työtä - kaikki.on.turhaa
Lumityöt.on.tehty kirjoitti:
Ei se kolaus raskasta ole vanhallekaan, mutta siltikin... Lapiointi on liikaa!
Joskus alle 10 v sitten tuli alkutalvesta yhden vrk:n aikana 60 cm lunta. Minä kaksi päivää kolasin pois, kun piti katotkin kolata, ettei mahdollinen vesisateen lisäkuorma romahduttaisi kattoja. Ja talvi oli vasta alussa.
Kun sain kaiken, arviolta 2 rekkakuormallista, kolattua pois, tuli vesisateet. Ja satoi niin kauan, että kaikki suli. Tunsi siinä tehneensä hyödyllistä työtäYhtä turhaa on kuntosalilla juosta ja polkea, mihinkään et pääse ja seuraavalla kerralla sama alusta.
- att2
Kirjoitan lisän--- Kolasin lunta alkoi ottaa rinnasta luulin sen olevan lihasrevehtymää menin sisään sänkyyn ei koskenut taas ulos ja vielä toisen samanlaisen. Kerroin tästä vaimolle ennen kauppamatkaa hän samoin heti terveyskeskukseen, no tein kun hän sanoi siellä otettiin pienifilminpätkä ihmettelin mihin lääkäri hävisi. Hän tuli sisään toinen käsi oli seläntakana toisessa vesilasi ota nämä lääkkeet otin ja sanoin nyt täytyy lähteä kauppaan ei käy sanoi hän ja avasi olen käytävällä oli mihin piti käydä makaamaan ja ambulanssiin. Pelästyin tosi kovaa kohta oli letkuja muita suuret määrät.
PS. Lopussa kaikki hyvin, voisin vaikka kirjoittaa tästä kirjan. Jos missä tapahtuu niin sairaalassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381329
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39926Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14600
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17553Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533