Pakko-oireinen synnintunto

ihminenvaan98

Oon jo yli kolme kuukautta kärsiny todella piinaavasta synnintonnosta (aamusta iltaan) ja tuntuu, että tuun hulluks. Menin yhteen kristilliseen herätyskokoukseen, jossa puhuja saarnasi siitä, miten synnintekijät menee helvettiin, jos eivät lopeta syntien tekemistä ja että jo mielessä tehdyt synnit johtavat kadotukseen, jos ei tee parannusta ja lopeta.

Aluks ajattelin, että "just joo", mutta sitten toi synnintunto alko pyöriin mielessä! Aloin miettiin, että jos kuolen vaikka huomenna, niin takuulla joudun helvettiin, koska en millään pysty välttään kaikkia syntejä. Suututtaa kun meinki tollaseen herätyskokoukseen!! Tuskin uskonnon tehtävä on ajaa ihmistä täyteen hulluuteen.

19

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 999999999

      Itse varmaan pitäisin taukoa semmoisiin herätyskokouksiin. ja jos en aivan väärin muista rippileirillä opetettuja asioita niin siellä sanottiin että"riittää että uskoo jumalaan ja saa synnit anteeksi". itse en ole ikinä uskonut jumalaan. kannattaa myös mennä käymään psygologilla, auttaa varmasti.

    • synnintuntoinen-myös

      No niin, on olemassa kyseenalaisia kristillisiä kirkkokuntia ja herätysliikkeitä (esimerkiksi katotilaisillahan on nää kuolemansynnit ja lestadiolaisten mukaan kukaan muu ei pääse taivaaseen kuin henkilö, joka kuuluu juuri kyseiseen lestadiolaisliikkeeseen, eli nekin riitelee keskenään).

      Mut valtaosa opettaa, että synnit, ihan kaikenlaiset, saa anteeks uskomalla kristrinuskon pelastussanomaan ja ottamalla sen vastaan. Luonnollisin seuraus siitä tietenkin on halu elää tän uskon opin mukaan, mutta se ei oo mikään kynnyskysymys silleen, vrt. Jeesus ja ryöväri ristillä, missä kumamllakaan ei ollu siitä maanpäällistä aikaa ihan hirveesti jäljellä. Toisaalta Raamautn mukaan Jumala ei kyllä erityisesti siunaa sen ihmisen elämää, joka tuntee hänet mutta joka ei oo valmis noudattamaan mitään. ja tietenkin em. elämässä on vaara liukua pois uskostaan, kun ei tunne mitään Jumalan suurta tai edes pientä vaikutusta elämässään ehkä enää.

      Toivottavasti tää selvennys auttoi ees jonkin verran :D Parhaiten ehkä ite noita asioita voi miettii, kun lukee Raaamttua ja kattoo, millasena se aukeaa itselleen. Netistä ainaki löytyy luterilaisen kirkon sivuilta mun muistini mukaan.

      • ryeyq

        Tämä aloittajan viesti oli hyvä osoitus siitä ettei uskonnosta ole apua , totuus on sisällämme eikä minkään ulkoisen tahon sanelemaa.


    • etsijalöydä

      Eikö siellä tilaisuudessa kerrottu että Jumala sovitti jo Jeesuksen ristin työn kautta koko maailman synnit, vapaudut kun otat sen sovituksen vastaan omalle kohdallesi.

      Raamattu sanoo että joka syntinsä tunnustaa saa armon, eli rukoile vaikka esim. näin: Jeesus tunnustan että olen syntinen, ja en voi itseäni pelastaa, otan sinut Jeesus vastaan sydämeeni Vapahtajakseni, kiitos että sinun nimesi ja sovintoveresi kauttasi olen minulla on iankaikkinen elämä.
      Lue vaikka itsellesi raamatusta roomalaiskirje jakeet 9-10, ja Johanneksen kirjeestä 5 luku ja omista ne itsellesi.

      • ftgg3

        Sehän olisi ollut harhaa, "synti" kuuluu vain uskontoon. Raamattu on muokattu siihen muotoon että kansa pysyisi kuuliaisina orjina valtaapitäville.
        Me emme tarvitse uskontoa itsemme ja Luojan välille, mutta kirkko tarvitsee.


    • Mitsuki

      Mulla tuli rippileirin jälkeen pakko rukoilla joka ilta. Ja tietenkään mitään mikä voisi Jumalaa pilkata ei saa ajatella, ja jos ajattelee niin pitää heti pyytää anteeksi. Ihan kiva kun pääsin tuosta tavasta eroon, mutta tietenkin tuli heti pahempia oireita tilalle.

      • wfrqef

        Hienoa kun onnistuit.


    • 2626

      Älä ala purkamaan ahdistusta uskonnollisilla rituaaleilla, ettei käy sillä tavalla että niistä tulee pakko-oireita!

      Toki voit halutessasi rukoilla ja lukea Raamattua, mutta älä tee sitä pakko-oireen helpottamiskeinona.

      • wgt3245

        Ja tee se ihan omalla tavallasi , et tarvitse välittäjiä itsesi ja Luojan tai Jumalan väliin


    • Hei nimimerkki, ihminenvaan98
      Olet ikävässä tilanteessa, podet voimakasta synnintuntoa kristillisen herätyskokouksen jälkeen. Jumala ei tahdo meille kenellekään hankalaa oloa ja elämää vaan hänen toiveensa on, että me voimme iloita elämästä, rakastaa häntä ja lähimmäisiämme. Mielestäni sinun kannattaisi mennä oman seurakunnan papin luokse, jospa jonkun papin tunnet, juttelemaan asiasta. Hän voi varmaankin sinua auttaa ja helpottaa oloasi. Kristus on vapauttanut meidät synnistä ja antanut meille armon, johon saamme joka päivä turvautua :)
      Hyvää viikonloppua sinulle,
      Pirkko-pappi

      • KusettajallaOmatunto

        "Kristus on vapauttanut meidät synnistä ja antanut meille armon, johon saamme joka päivä turvautua :)"

        Joo, kristinusko on ratkaisu itsetehtyyn ongelmaan jolla typeryksiä pidetään kurissa ja hyväkskäytetään. Pakain hitaimmilla on ensisijaisua uhrejakin selkeämpi tunnus aika usein; liperit.


      • wrgt

        Kristinusko on ikävä kyllä väärässä. Itse asiassa kaikki uskonnot ovat yhtä väärässä. Me olemme Luojasta irroitettuja sielukipinöitä . me olemme täällä jotta Luoja saisi kokemuksia epätäydellisyydestä. Emme siis tarvitse uskontoja. Kaikki tavat elää ovat periaatteessa yhtä oikein.


    • Kokemustietoo

      Uskovainenkin voi kärsiä pakkoajatuksista ,se on sairaus. jumala ymmärtää ,että sairaus aiheuttaa pakkojutut.joskus muut uskovat ei ymmärrä ocd oireita

      • 3yt3

        NS. uskovat haluavat, että kaikki muutkin uskovat heidän tavallaan.


      • FaaraonTutti

        Minä uskon Häneen.


    • JumalaAuttaaSinua

      Jumala armahtaa sinut, kun muistat vain rukoilla.

    • IdiootitJuovatViinaa

      Voitin rahaa pitkävedosta 3 euroa.

    • VapaaksiKaikesta

      Itse olen kristitty. Jumala itse on saanut minut eheyttää mm. äärimmäisen hankalista pakkoajatuksista jotka liittyivät melkein seitsemän vuoden ajan niinkin rankalta kuulostavaan asiaan kuin mielessäni esiin nouseviin pilkkaaviin ajatuksiin jotka koskivat Jumalaa.

      Jumala haluaisi tehdä jokaisen ihmisen ehjäksi. Hän ei halua meidän olevan rikkinäisiä millään tapaa. Se ei ole Hänen alkuperäinen tarkoitus.

      Ihmisen ajatukset ja ajatuskuviot ovat vain ajatuksia. Niitä tulee ja menee ja ne valskaavat paljonkin ennen kun Jeesus saa ihmisen todella vapauttaa. Tätä pistettä Jeesus kutsuu ahtaaksi portiksi. Sen jälkeen täysin rikkinäisestä ihmisestä alkaa hiljalleen tulla täysin ehjä. Pelot ja ahdistukset katoavat. Jopa juuri tuollaiset sairaalloiset synnintunnot. Tilalle tulee raitis ilo ja rauha.

      Älä mene enää tuollaisiin herätyskokouksiin. Ne eivät missään tapauksessa tee hyvää ihmiselle. Olen siis itse kuten mainitsin, kristitty, mutta eronnut kaikista ihmislähtöisistä seurakunnista ja kirkoista. Jos haluat jutella lisää niin kirjoittele [email protected]

    • Minä555

      Sä voit uskoa synnit anteeksi uskomalla evankeliumin. En tiedä voiko siihen muu auttaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe