Herralassa ei ole kauppaa

Errkkki

Hämmästyin kun kuulin tuosta, kaikkea löytyy kampaamoista ja pitopalveluista lähtien mutta tavallista ruokakauppaa ei ole? Olen katsellut taloja alueelta mutta sen voin unohtaa jollei kauppaa löydy.

Eikö kukaan paikallinen halua pitää kauppaa vai mistä johtunee. Tuotahan voisi joku alkaa pitämään vaikka kotoaan/autotallista käsin alkuun, voisi myydä vain tilausten perusteella tavaraa tiettynä aikana, noudettuna tai toimitettuna kotiin (mahdollisesti jotain kalliita lupia tarvitaan). Tukkuliikkeestä myyjä hakisi tavarat vaikka kerran viikossa.
Luulisi että asiakkaita piisaisi, en sitten tiedä miten on.

19

2256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entarvitsekauppaa

      Jos asia sua häiritsee niin mitähän jos tulisit ja pistäisit kaupan pystyyn ? Ideoita sulla tuntuu riittävän ja tahtoa jakaa niitä, kunhan ei itse joudu toteuttamaan niitä.

      • Errkkki

        No olkaa siellä ihan keskenään ilman kauppaa sitten..... Miksi jonkun ulkopuolisen pitäisi tulla tekemään teidän työt? Onkos se herrala joku suomen romania vai?


      • Entarvitsekauppaa
        Errkkki kirjoitti:

        No olkaa siellä ihan keskenään ilman kauppaa sitten..... Miksi jonkun ulkopuolisen pitäisi tulla tekemään teidän työt? Onkos se herrala joku suomen romania vai?

        Olemme mielelläme ilman kauppaa. Aina parempi mitä vähemmän täällä on palveluita niin ei ole kaikenäköiset idiootit tänne muuttamassa.
        Pidämme kylästämme koska se on rauhallinen, turvallinen ja sopivan matkan päässä palveluista.
        Pistäisimme kyllä kaupan pystyyn jos sellaista tarvitsisemme. Sinähän itse se "romanialainen" tässä ole joka haluaa muiden tekevän asiat puolestasi.
        Parempi kun pysyt poissa täältä koska emme halua naapurustoomme mitään pummeja. Muuta vaikka liipolaan, siellä on kauppoja lähistöllä ja muitakin pummeja niin tunnet olosi kotoisaksi.


    • Errkkki

      No ohhoh. Olen aina pitänyt pienten paikkakuntalaisten puolta, ja olen ollut harmissaan kun heiltä on palveluja otettu pois, kuten pankit ja kaupat ym. mutta tietenkin se että palvelut katoavat ovat näitten pienten paikkakuntien asukkaiden OMAA SYYTÄ JA TYPERYYTTÄ. Myötätuntoni taitaa olla loppu nyt. Eihän ne kaupat ja muut palvelut lähtisi pois jos asukkaat vaan käyttäisivät niitä, mutta kun ollaan idiootteja ja ajetaan omalla autolla sadan kilsan päähän ostamaan halpaa ruokaa. Sääliksi käy ainoastaan vanhuksia tai muita joilla ei omaa autoa ole.

    • Entarvitsekauppaa

      Kiitos huolenpidostasi. Emme tarvitse kauppaa tai palveluita. Emme kaipaa myöskään sinun sääliäsi, mielipiteitäsi, myötätuntoasi tai seuraasi.

      • Anonyymi

        Olen asunut herralassa, mut en muistanutkaan, miten töykeitä ihmisiä!


    • hyvinmeneelahdessa

      Minä pysyn edelleen tässä liipolan kupeessa
      Soskun rahoilla ja asumistuki jonku työteliäät hollolalaisetkin valtion kirstuun kantavat kelpaa mulle
      Sittari prisma alkon kera ja lidl tarjoavat puitteet arjen elämälleeikä tarvitse tuijottaa jossain Herralan korvessa rusakkoja ja pällääviä asukkaita jota eivät näe kulmillaan ketään ihmisiä kuin saman naapurin pärstän vuodesta toiseen
      Villiruusu välillä niin saa seksiäkin harrastaa kiimaisen eronneen puuman kanssa

    • eiruuhkaan

      Hiljaista on, näin halutaan

    • Mökkiläinen_56

      Herralassa ollut aikoinaan pari pankkia, pari kauppaakin... Myöhemmin elintarvikekioski ja baari... Ihmiset eivät käyneet kaupassa, eivät kioskissa, joten konkkaan meni että...

      Nykyinen Herralan baari on vasta kumallinen mesta... Ei saa olutta, eikä tupakkaa kun kuulemma luvat maksaa niin paljon... Maitoakaan ei löydy, mutta irtokarkkeja koululaisille on myydä ja kahvia...

      Suosittelen ohittamaan koko paikan!

      • Anonyymi

        Tuollaine baari pitääkin olla. Noita kaivattaisiin lisää. Ei juoppoja eikä sauhuttelijoita.


    • Rauhassa

      Herralasta pääsee junalla vaikka Lahteen tai Järvelään kauppaan ja kippoloihin vieläpä edullisesti montakertaa päivässä. Itse käydään Lahdessa töissä niin kaiken tarvittavan voi hakea samalla omalla autolla eikä matkoihin (lahti tai hollola) mene kuin 15-20min. En haluaisi asua missään muualla kaupungin metelissä ja vilskeessä ja vilinässä ne on niin nähty ja koettu.

      • AsiaKommentti

        Jotkut tykkää maaseudusta rauhasta. Joillain voi vähän urbaanitranssi rikkoutua aivan yhtä lailla kuin ruraalitranssi. Ite kyllä niin maalla kuin kaupungilla aikaa viettäny vuosien ajan, että en nyt tiiä kumman vallassa oon enemmän.

        Mutta Herrala voipi olla ihan asia paikka maaseuturakkaille.


    • Anonyymi

      Tästä Herralasta ajelee Hollolan Prismalle n. 10-15 minuuttia, sieltä löytyy tarvittavat palvelut, loput Lahdesta... Loput hoituu netissä tilaamalla vaikka verkkokaupasta ja jne... Herralassa on nopea valokuitu nettiyhteys paremmalla väellä käytössä! :)

      Herralan baari meni lopullisesti konkkaan, ja se on hyvä koska kylän ulkopuoliset kaljaveikot siellä enemmän kävi, ei tarvii hörhöjä katsoa... Uutta baaria tai baarin pitäjää ei tarvita, eikä kauppaa... Eikä edes juna-asemaa, sillä omalla autolla menee minne tahtoo, koska tahtoo! :)

    • Anonyymi

      Hollolassa kannattaa asua syrjemmässä. Soramäessä, salpakankaalla tai keskustassaasuessa joutuu katsomaan samoja hörhöjä joka päivä.

    • Anonyymi

      Ne hörhöt lähtee vielä metsään peräänkin, ettei niiltä saa rauhaa missään.

    • Anonyymi

      Ei ole herrojakaan vain alkoholisteja

    • Anonyymi

      No ei kait oo kun ei oo kauppiastakaa

    • Anonyymi

      Ei kai kun ei asu ketään

    • Anonyymi

      Eikä ole herrojakaan

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe