Siis voiko tuolla H2Ohöyrymopilla TWINsin pestä pa

Nastolanpoika

rketit, laminaattilattiat ja maalatut puulattiatkin?

16

212

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaamiettiä-ensin

Periaatteessa voi ja siinä piilee vaara. Kuuman höyryn tunkeutuessa lattiamateriaalin saumoihin se saa aikaan ilmiön, että materiaalin alus ja sauma (yleensä pahvia ja lastulevyä) kostuu ja turpoaa ja poks. Pian sinulla on entinen lattia. Paikalleen liimattu parketti on eri, mutta kuuma höyry ei tee hyvää lakka pinnalle, eli ei sekään hyvä.
      Kuumaa höyryä tai mitään vastaavaa ei ole suositeltavaa käyttää kuin vettä sietävillä pinnoilla, lavuaarit, tiskipöydät jne. Itse en käyttäisi edes kaakeleiden puhdistamiseen koska oheislisänä kuuma höyry saattaa pehmentää kaakeleiden saumalaastin.
      Humpuukkia ja leluja KAIKKI osto-TV tyrkkytuotteet ei edes 10-20 euron arvoisia made in kiina. Mutta niitä myydään koska maailma on täynnä laiskoja ja tyhmiä ostajia ja kate on satoja ellei tuhansia prosentteja.
      Perinnesiivouksella pärjää ihminen edelleen, etenkin kotiolosuhteissa. Imuri ja todella nihkeä moppi ja se on siinä.

• hytinäx1

Kyllä sitä pesuainettakin ja vettä saa joskus käyttää, lähtee paljon puhtaammaksi kun konttaa ja luutuaa.

• kontillaan

käy kuntoilusta myös!

• Touta tuota ,kerroppa tarkemmin tosta saumojen pehmenemisestä kun käytetään esimerkin mukaista lelua?

• Kerronpa.hyvinkin
        koti-kiusattu kirjoitti:

Touta tuota ,kerroppa tarkemmin tosta saumojen pehmenemisestä kun käytetään esimerkin mukaista lelua?

Saumat eivät ole liimattuja enää, etenkään laminaateissa vaan clip kiinnitys. Niin tiiviitä ne eivät ole etteikö ohuen ohut höyry tunkeutuisi rakoihin ja se ei tee gutaa lattialle. Pontit niissä ovat yleisestikin murtuvaa, litistyvää ´pahvia`. Se imee kosteutta kuin häkä. Ei tarvita edes höyrypuhdistajaa kun esimerkiksi talvet kylmillään olevilla kesämökeillä on laminaattilattiat sanoisiko entisiä seuraavana kesänä jne.
        Työkseni olen sekä puhdistanut, hionut, lakannut, vahannut että asentanutkin erilaisia lattiamateriaaleja. Jonkinlaista näpä-tuntumaa on. Laminaatti menettelee sanotaan keskuslämmitys-kerrostaloissa. Mutta omakotitaloihin, puu ja hirsi taloihin en asentaisi sellaista. En väitä etteikö se olisi onnistunut ratkaisu ja saattaa kestääkin, ei nyt ikuisuuksia, mutta muutaman vuoden. Vaan en suosittelisi.

• k-kk
        Kerronpa.hyvinkin kirjoitti:

Saumat eivät ole liimattuja enää, etenkään laminaateissa vaan clip kiinnitys. Niin tiiviitä ne eivät ole etteikö ohuen ohut höyry tunkeutuisi rakoihin ja se ei tee gutaa lattialle. Pontit niissä ovat yleisestikin murtuvaa, litistyvää ´pahvia`. Se imee kosteutta kuin häkä. Ei tarvita edes höyrypuhdistajaa kun esimerkiksi talvet kylmillään olevilla kesämökeillä on laminaattilattiat sanoisiko entisiä seuraavana kesänä jne.
        Työkseni olen sekä puhdistanut, hionut, lakannut, vahannut että asentanutkin erilaisia lattiamateriaaleja. Jonkinlaista näpä-tuntumaa on. Laminaatti menettelee sanotaan keskuslämmitys-kerrostaloissa. Mutta omakotitaloihin, puu ja hirsi taloihin en asentaisi sellaista. En väitä etteikö se olisi onnistunut ratkaisu ja saattaa kestääkin, ei nyt ikuisuuksia, mutta muutaman vuoden. Vaan en suosittelisi.

En mä tosta typerästä lukkopontista puhunutkaan vaan kaakelilaattojen saumoista oli puhetta.

• hytinäx1
        k-kk kirjoitti:

En mä tosta typerästä lukkopontista puhunutkaan vaan kaakelilaattojen saumoista oli puhetta.

Voi kait sitä pienellä höyryteholla yrittää pestä kaakelilaatta saumojakin, mutta liekö kovinkaan suositeltavaa. Sanotaan että vaaleat saumat lähtevät puhtaaksi kun hieroo 24% etikkaa tai valkoviinietikkaa ja harjaa harjalla . Liekö totta, voihan olla parasta uusia saumat.

• k-kk
        hytinäx1 kirjoitti:

Voi kait sitä pienellä höyryteholla yrittää pestä kaakelilaatta saumojakin, mutta liekö kovinkaan suositeltavaa. Sanotaan että vaaleat saumat lähtevät puhtaaksi kun hieroo 24% etikkaa tai valkoviinietikkaa ja harjaa harjalla . Liekö totta, voihan olla parasta uusia saumat.

Olen käytellyt liekillä lämmitettävää pesuria ja keskiraskasta kotiin tarkoitettua höyrypesuria , tolla jutussa esintyvällä pesurilla ei vahinkoo saa aikaan ,pieni on höyryn määrä ja paine.
        Teoriassa sen laminaatin vois vahinkoittaa mut kuka pesee sellasta lattiaa höyryllä?
        Laattojen saumojen pehmenemisestä tolla pesurilla on turhaa haaveilla.
        Yleensä saumalaasti on todella kovaa ja sen pinta silitetään puolmärkänä sileeks jotta se olis tiiviimpi ,ei sinne mitää höyryy tunkeuru ,ei kotitalouksiin tarkotetulla pesurilla.

• hytinäx1
        k-kk kirjoitti:

Olen käytellyt liekillä lämmitettävää pesuria ja keskiraskasta kotiin tarkoitettua höyrypesuria , tolla jutussa esintyvällä pesurilla ei vahinkoo saa aikaan ,pieni on höyryn määrä ja paine.
        Teoriassa sen laminaatin vois vahinkoittaa mut kuka pesee sellasta lattiaa höyryllä?
        Laattojen saumojen pehmenemisestä tolla pesurilla on turhaa haaveilla.
        Yleensä saumalaasti on todella kovaa ja sen pinta silitetään puolmärkänä sileeks jotta se olis tiiviimpi ,ei sinne mitää höyryy tunkeuru ,ei kotitalouksiin tarkotetulla pesurilla.

Mikä se sellainen liekillä lämmitettävä pesuri on? :O
        Juu ei passaa höyryllä pestä niin laminaattia kuin parkettiakaan, miten lienee oikean lankkulauta lattian kanssa, puuhan on elävää materiaalia ja kostuu ja kuivuu luonnossakin.

• hytinäx1 kirjoitti:

Mikä se sellainen liekillä lämmitettävä pesuri on? :O
        Juu ei passaa höyryllä pestä niin laminaattia kuin parkettiakaan, miten lienee oikean lankkulauta lattian kanssa, puuhan on elävää materiaalia ja kostuu ja kuivuu luonnossakin.

Se pesuri on polttoöljyllä veden lämmittävä pienen omakotitalon kokonen , todella kuumaa tulee suuttimesta.
        Olen mä liimasauma laminaattiakin höyrytellyt mut järki mukana tietenkin.

• Minulla on höyrymoppi, olen liiankin kiinnostunut kaikista Kotitalous, kuntoilu ym.. vehkeistä. Ne ovat heikkouteni jota en pysty vastustamaan.
      Alkuun käytin sitä silloin tällöin. Minusta se on paljon hitaampi ja vaivalloisempi kuin kostealla liinalla pyyhkäisy, nyt on hyviä moppeja jotka auttavat hyvin siivoamaan pölyt sängyn altakin ja sitten vain vaihtaa kostean liinan jolla viimeistelee, ei aina tarvitse edes imuria. Ei ollut mieleeni, pienempi höyrypesuri on kätevä kylppärissä kaakeleihin ja nurkkiin ym.. Ei ole Twinsin moppi, ne ovat ylihintaisia, kuitenkin samanlaisia.

• Kannattaamiettiä-ensin

""Minusta se on paljon hitaampi ja vaivalloisempi kuin kostealla liinalla pyyhkäisy""
        Myös juuri tuo minun piti lisätä tuonne ylempään vastaukseeni.

• asko775s

eikö tuolla höyrymopilla tule liikaa kosteutta huoneeseen? Ei kai tuolla puulattioita voi pestä, tvinsissä kerrottiin että tammi- ja mänty ja laminaatti-ym. lattiat sillä pestään. Kauheesti vesihöyryä joka paikkaan mitä ne suihkuttaa tai höyryttää, eiks se vesi ja lika pidä pyyhkiä pois lopulta jollain? Lelukassankin päästävät höyryä rajusti, eiks pöly vesineen jonnekin mene?

• Ei se minusta kosteutta jätä. Mutta helpompi on pyyhkäistä nihkeällä tai kostealla pesimellä.

• asko775s
        mielikki.neito kirjoitti:

Ei se minusta kosteutta jätä. Mutta helpompi on pyyhkäistä nihkeällä tai kostealla pesimellä.

Miten se on mahdollista ettei jätä kosteutta jos se pumppaa litran vettä asuntoon, minne se vesi siis menee?

• asko775s kirjoitti:

Miten se on mahdollista ettei jätä kosteutta jos se pumppaa litran vettä asuntoon, minne se vesi siis menee?

Minulla on kokemusta puhdistajasta. Ei se jätä lattiaa kosteaksi, ilmaan tulee tietysti vähän höyryä. En muuten tykkää, on hidas ja aika vaivalloinen vaikka mainoksissa näyttää helpolta. Mopatessa saattaa tulla enemmän kosteutta kun kosteus häviää lattialta. Jos haluaa välttää kosteutta niin mikrokuituinen pesin nihkeänä. Kuivana se imaisee pölytkin sänkyjen alta.
        Pakkasten aikaan varsinkin kerrostalossa on hyvä jos saa kosteutta huoneilmaan. Minulla on nytkin ilmankostutin kaupunkiasunnossa päällä, on helpompi hengittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4196
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2729
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2532
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      149
      1167
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1016
    Aihe