UNILÄÄKKEET TUHOAVAT TERVEYDEN !!!

Lääkärit.Vastuuseen.ry

Kansa on tuon toki tiennyt jo pitkään, nyt jopa unilääkkeitä määränneet lääkärit ovat sen huomanneet;

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/uniprofessori-unilaakkeiden-pitkaaikaisesta-kaytosta-ei-ole-mitaan-hyotya/5689536

25

924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpä-niin---

      lääkärit ammattikuntana lienee tappaneet enemmän ihmisiä kuin ammattisotilaat...
      prkele.

      • mielumminlääkkeitä

        pakko kommentoida.olen käyttänyt lääkkeitä unettomuuteen 16 vuotta.välillä kun en ole ottanut lääkkeitä niin olen valvonut lähestulkoon koko vuorokauden.Uni ei tule edes aamuyöllä ja jos nukahdan niin nukun noin 15 minuuttia. ja mistä tiedän että 15 minuuttia.katson kellosta kun olen nukahtamassa ja herään unen jälkeen. olen tehnyt sen havainnon että unennäkö kestää mulla noin 15 minuuttia.näen yössä useita unia.

        Jos lääkkeiden käytöstä ei kerta ole mitään hyötyä niin miksi pystyn nukkumaan n. 9 tuntia hyvin ja olemaan aamulla pirteä. Toisin jos nukun vuorokaudessa yhteensä puolesta tunnista tuntiin niin oloni on aamulla järkyttävä. Mielummin sitten kuolen noihin lääkkeisiin kun kun valvon päivästä toiseen olemalla koko ajan `krapulainen` kun ei saa nukuttua.


      • Niinhän-se-menee
        mielumminlääkkeitä kirjoitti:

        pakko kommentoida.olen käyttänyt lääkkeitä unettomuuteen 16 vuotta.välillä kun en ole ottanut lääkkeitä niin olen valvonut lähestulkoon koko vuorokauden.Uni ei tule edes aamuyöllä ja jos nukahdan niin nukun noin 15 minuuttia. ja mistä tiedän että 15 minuuttia.katson kellosta kun olen nukahtamassa ja herään unen jälkeen. olen tehnyt sen havainnon että unennäkö kestää mulla noin 15 minuuttia.näen yössä useita unia.

        Jos lääkkeiden käytöstä ei kerta ole mitään hyötyä niin miksi pystyn nukkumaan n. 9 tuntia hyvin ja olemaan aamulla pirteä. Toisin jos nukun vuorokaudessa yhteensä puolesta tunnista tuntiin niin oloni on aamulla järkyttävä. Mielummin sitten kuolen noihin lääkkeisiin kun kun valvon päivästä toiseen olemalla koko ajan `krapulainen` kun ei saa nukuttua.

        Unilääkkeet ovat jo tuhonneet sinun elimistön oman unimekanismin... siihenhän lääketehdas pyrkii, tuhoamaan elimistön oman unimekanismin, että saa pakkomyytyä myrkkyjä.... loput kertoo mm. tuo lehtijuttu.
        Lääketehdasta ei muu kiinnosta.

        En viitsi kertoa omaa tarinaani, mutta minä olen päässyt täydellisesti irti ns. unilääkkeistä... vaatii paljon työtä ja tekemistä... useilla ihmisillä vierottautuminen kestää 1kk - 2-3v.. Joo, olkoot.


      • mielumminlääkkeitä

        niihän nuo toisetkin ovat maininneet että unilääkkeet ovat tuhonneet oman unimekanismini.Sanottakoon että käyttäni lääkkeet eivät ole unilääkkeitä,mutta ovat tehonneet muita lääkkeitä paremmin.Aloitin aikoinaan tenoxilla ja imovanella,mutta kyseiset lääkkeet menettivät nopeasti tehonsa.Voin sanoa tämän 16 vuoden lääkekokemuksella että mielummin otan lääkkeet kuin valvon.Valvomisella voi olla hurjia haittavaikutuksia mutta niistä ei kauheesti kukaan ikinä mainitse.Voin toki netistä kopioida lista unettomuuden ja valvomisen haittavaikutuksista.Mä en nyt silleen jaksa ajatella paljonko 4,50 eurosta lääketehtaat saa voittoa.Ovatko alkoholi ja tupakka turvallisimpia käyttää kuin kaksi mielialalääkettä? Itse en juo alkoholia ja en polta. Eläisinkö pitempään jos joisin joka viikkoa itseni humalaan ja polttasin askin tupakkaa joka päivä.Pidän tereveydestäni kyllä huolen esim. käymällä säännöllisesti maksa-ja munuaiskokeissa.Kuinka moni alkoholia paljon kuluttavat käyvät kyseisissä kokeissa?Veikkaan ettei monikaan.


      • jaaa---
        mielumminlääkkeitä kirjoitti:

        niihän nuo toisetkin ovat maininneet että unilääkkeet ovat tuhonneet oman unimekanismini.Sanottakoon että käyttäni lääkkeet eivät ole unilääkkeitä,mutta ovat tehonneet muita lääkkeitä paremmin.Aloitin aikoinaan tenoxilla ja imovanella,mutta kyseiset lääkkeet menettivät nopeasti tehonsa.Voin sanoa tämän 16 vuoden lääkekokemuksella että mielummin otan lääkkeet kuin valvon.Valvomisella voi olla hurjia haittavaikutuksia mutta niistä ei kauheesti kukaan ikinä mainitse.Voin toki netistä kopioida lista unettomuuden ja valvomisen haittavaikutuksista.Mä en nyt silleen jaksa ajatella paljonko 4,50 eurosta lääketehtaat saa voittoa.Ovatko alkoholi ja tupakka turvallisimpia käyttää kuin kaksi mielialalääkettä? Itse en juo alkoholia ja en polta. Eläisinkö pitempään jos joisin joka viikkoa itseni humalaan ja polttasin askin tupakkaa joka päivä.Pidän tereveydestäni kyllä huolen esim. käymällä säännöllisesti maksa-ja munuaiskokeissa.Kuinka moni alkoholia paljon kuluttavat käyvät kyseisissä kokeissa?Veikkaan ettei monikaan.

        vai niin....


      • Joo---
        mielumminlääkkeitä kirjoitti:

        niihän nuo toisetkin ovat maininneet että unilääkkeet ovat tuhonneet oman unimekanismini.Sanottakoon että käyttäni lääkkeet eivät ole unilääkkeitä,mutta ovat tehonneet muita lääkkeitä paremmin.Aloitin aikoinaan tenoxilla ja imovanella,mutta kyseiset lääkkeet menettivät nopeasti tehonsa.Voin sanoa tämän 16 vuoden lääkekokemuksella että mielummin otan lääkkeet kuin valvon.Valvomisella voi olla hurjia haittavaikutuksia mutta niistä ei kauheesti kukaan ikinä mainitse.Voin toki netistä kopioida lista unettomuuden ja valvomisen haittavaikutuksista.Mä en nyt silleen jaksa ajatella paljonko 4,50 eurosta lääketehtaat saa voittoa.Ovatko alkoholi ja tupakka turvallisimpia käyttää kuin kaksi mielialalääkettä? Itse en juo alkoholia ja en polta. Eläisinkö pitempään jos joisin joka viikkoa itseni humalaan ja polttasin askin tupakkaa joka päivä.Pidän tereveydestäni kyllä huolen esim. käymällä säännöllisesti maksa-ja munuaiskokeissa.Kuinka moni alkoholia paljon kuluttavat käyvät kyseisissä kokeissa?Veikkaan ettei monikaan.

        on niitä muitakin vaihtoehtoja elämässä kuin syödä imovanea, tenoxia tai mielialalääkkeitä... mutta se ei sinua kiinnosta... so what...


      • mielumminlääkkeitä

        No älä ota mun unilääkkeiden käytöstä ongelmaa.Pitäiskö mun nyt sit alkaa valvomaan päivästä päivään vai?


      • mielumminlääkkeitä

        Univaje tappaa

        Krooninen, pitkään jatkunut univaje on yhteydessä muun muassa keskivartalolihavuuteen, aikuisiän diabetekseen, kipukynnyksen laskuun, fibromyalgiaan, selkäkipuihin, verenpainetautiin ja sydänsairauksiin – ne kaikki vähentävät elinvuosien laatua ja määrää.

        tarkkaavaisuus vähenee
        keskittymiskyky, etenkin pitkäaikaissuorituksissa heikkenee
        lyhytaikaismuisti heikkenee
        oppimiskyky heikkenee
        havaintojen tarkkuus heikkenee
        hahmotuskyky heikkenee
        kyky laskutoimituksiin heikkenee
        päättelykyky heikkenee
        ajan taju heikkenee
        aistihairahduksia, illuusioita
        harha-aistimuksia, hallusinaatioita.
        koordinaatiokyky heikkenee
        virhesuoritukset yleistyvät
        reaktioaika pitenee
        monimutkaisten toimintojen suorituskyky heikkenee ratkaisevasti
        keskivartalolihavuus kasvaa
        rasvakudoksen määrä lisääntyy
        aikuisiän diabeteksen riski kasvaa
        kestävyys ja voima säilyvät melko hyvin
        alttius lämpösairauksiin suurenee
        sokerin sietokyky huononee
        infektioiden vastustuskyky heikkenee
        persoonallisuuden piirteet kärjistyvä

        Että pitäisikö ottaa riski että tulisin saamaan esim diabeteksen.EI KIITOS.


      • Olet-oikeassa
        mielumminlääkkeitä kirjoitti:

        No älä ota mun unilääkkeiden käytöstä ongelmaa.Pitäiskö mun nyt sit alkaa valvomaan päivästä päivään vai?

        Onhan siinä ihmisellä jo tarpeeksi kärsimystä; imovanea, tenoxia ja jo vuosikymmenet mielialalääkkeitä (ssri-myrkkyjä). Ja ilmeisesti eläke vielä seuralaisena...

        Onneksi monet osaavat ratkaista nuo ongelmat muilla konsteilla. Hatunnosto heille.


      • mielumminlääkkeitä

        Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja ihan omasta tahdosta.Olisit puolestani iloinen ettei mun tartte käyttää muita lääkkeitä kuin unettomuuteen.


      • Mulla-on-ihan-omat
        mielumminlääkkeitä kirjoitti:

        Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja ihan omasta tahdosta.Olisit puolestani iloinen ettei mun tartte käyttää muita lääkkeitä kuin unettomuuteen.

        ilonaiheet, ne eivät liity sinuun mitenkään. Amen.


      • Penailoitseeelämästä
        mielumminlääkkeitä kirjoitti:

        niihän nuo toisetkin ovat maininneet että unilääkkeet ovat tuhonneet oman unimekanismini.Sanottakoon että käyttäni lääkkeet eivät ole unilääkkeitä,mutta ovat tehonneet muita lääkkeitä paremmin.Aloitin aikoinaan tenoxilla ja imovanella,mutta kyseiset lääkkeet menettivät nopeasti tehonsa.Voin sanoa tämän 16 vuoden lääkekokemuksella että mielummin otan lääkkeet kuin valvon.Valvomisella voi olla hurjia haittavaikutuksia mutta niistä ei kauheesti kukaan ikinä mainitse.Voin toki netistä kopioida lista unettomuuden ja valvomisen haittavaikutuksista.Mä en nyt silleen jaksa ajatella paljonko 4,50 eurosta lääketehtaat saa voittoa.Ovatko alkoholi ja tupakka turvallisimpia käyttää kuin kaksi mielialalääkettä? Itse en juo alkoholia ja en polta. Eläisinkö pitempään jos joisin joka viikkoa itseni humalaan ja polttasin askin tupakkaa joka päivä.Pidän tereveydestäni kyllä huolen esim. käymällä säännöllisesti maksa-ja munuaiskokeissa.Kuinka moni alkoholia paljon kuluttavat käyvät kyseisissä kokeissa?Veikkaan ettei monikaan.

        Mulla kävi samoin ja sen teki Seroquel. Vuosia tein sen avulla töitä, kun sain nukuttua. Ennen sitä ja Mirtatsapiiniä nukuin 6-7h ja heräsin 2-3 kertaa yössä, en ollut silti työkyinen, oli myös masennusta. Nykyään jotain 2-5h, heräilen 30-40 kertaa yössä ja pinnallista unta. Ennen ekaa Seroquel kuuria söin mirtatzapiiniä ja se antoi 9-10h yhtämittaa unta.Ekan Seroquel kuurin jälkeen kokeilin Doxalia ja nuikuin 9-10h. Nyt viimmeisten kahden Seroquel kuurin jälkeen Doxalista ja Mirtatzapiiniä ja vaikutus käytännös nolla. Samoin Seroqulista on meni teho kokonaan ja kaupanpäälle sitten univaikeudet paheni luokkaa 10x, siltä se ainakin tuntuu verrattuna alkuperäiseen. Silloin nukahdin viimmeistään kello kaksi.

        Melkein kaikki unilääkkeet ja nukahtamislääkkeet käyty läpitte mitä markkinoilta löytyy.

        Viimme vuonna laukes psykoosi ja ajattelen sen laukaisevana tekijänä olleen univaikeudet ja nimen omaan niiden pahenevien univaikeuksien takana olleen Seroquel kuurin. Tämä Seroquel siis heikensi unen laatua(pinnallisuus), nosti nukahtamiskynnystä ja laittoi enemmän herättämään öisin, sekä lyhensi yö unen pituutta. Turhaan ei ole netissä varoiteltu siitä, että voi tuhota nukahtamis/unessa pysymis mekanismin.

        Alussa luotin lääkäreihin aika paljon ja otin kaiken vastaan ilman kyseenalaistusta. Nyt on pakko ottaa edes pientäkin apua uneen auttavaa lääkettä, koska muuten on niin hajottava olo päivällä. Se olo pahinta mitä mulle on koskaan tullut.


    • Kummaa-kun-veronmaksajat

      pakotetaan vielä kustantamaan nuo myrkyt, jotka tuhoavat ihmisten terveyden.

      • mielumminlääkkeitä

        Sano mulle miten nämä mun kaksi lääkettä on tuhonnut mun terveyden?Ei oo mun vika kun saan lääkkeisiini kela korvauksen.


    • Unihygienia_kunnossa

      Lääkkeettömänä hoitona unettomuuteen kehotettiin kiinnittämään huomiota hyvään unihygieniaan. Sitä mitä tuolla tarkoitetaan, ei kerrottu.
      Turhaan tuota tietoa varten oli lääkäriin mennä.

    • Kortti_säilyy_lääkkeettä

      Unilääkkeet pois ja nukkumattomana ja väsyneenä rattiin!
      Eiköhän se ole osoitettu, että jo vähän vähemmänkin väsyneenä ajaminen vastaa jonkin asteista humalaa. Mitä sitten vastaa täysin uneton yö?
      Eikö kuitenkin olisi parempi antaa ottaa se unilääke ja pitää ajokortti, kuin uhata kortin menettämisellä ja pistää se uneton nukkumaton rattiin.

    • Jos-unilääkkeet-eivät-

      eivät ole ehtineet tuhota elimistön omaa unimekanismia, niin kunnon sauna, syönti ja nainti kyllä nukuttaa, ihan oikeasti... Ei siihen mitään hullujen myrkkyjä tarvita.

      • mielumminlääkkeitä

        mä en tykkää saunoa ja mulla ei ole edes saunavuoroa. mulla käy seksin kanssa toisin päin eli se piristää mua.eli onko vielä parempia neuvoja. mä oon menossa huomenna maksa-ja munuaiskokeisiin ja se on vaan sellanen rutiini toimenpide.


      • jos-sulla-on-aivot
        mielumminlääkkeitä kirjoitti:

        mä en tykkää saunoa ja mulla ei ole edes saunavuoroa. mulla käy seksin kanssa toisin päin eli se piristää mua.eli onko vielä parempia neuvoja. mä oon menossa huomenna maksa-ja munuaiskokeisiin ja se on vaan sellanen rutiini toimenpide.

        ja aikaa, yritä miettiä itse.


      • mielumminlääkkeitä

        Lukemista en ole kokeillut,kun en tykkää lukea ja en aio edes yrittää käydä kirjastossa lainaamassa mitään kirjoja vain kokeillaakseni onko lukemisesta apua. Liikuntaa olen kokeillut.En juo kahviakaan.En nuku päiväunia.Olen yrittänyt päästä unitutkimuksiin mutta ei katsota tarpeelliseksi.Unettomuus johtuneen psyykkisistä syistä.Mutta se ettei mua väsytä edes aamuyöstä niin jotenki pitää laittaa aivot narikkaan...lääkkeillä.


      • Anonyymi

        16.01.2016 23:43
        Klo 23:42 olisi normaali nukkumisaika, et nuku.


    • syön_nukahtamislääkkeitä

      Aion syödä nukahtamislääkkeitä lopun ikäni, koska vain niillä pystyn nukahtamaan. Esimerkiksi vahvalla melatoniinilla ei ollut vaikutusta.

      Nukkumattomuus tuhoaa terveyden pahemmin kuin jos syö nukahtamislääkkeitä.

      Ja toisaalta: mitä väliä sillä on, että olen nukahtamislääkkeistä riippuvainen?

      • mielumminlääkkeitä

        En haluisi syödä unilääkkeitä,mutta on se parempi vaihtoehto kuin unettomuus ja jatkuva valvominen.Vaikka olenkin työkyvyttömyyseläkkeellä niin mielummin mä nukun yöllä kuin valvon. Käyttämäni lääkkeet eivät edes aiheuta mitään sivuvaikutuksia,paisti että lääkkeet väsyttävät,mutta niinhän niiden tarkoitus onkin.Eivät aiheuta sivuvaikutuksia päivisin.


    • KroohPyyh

      Niin, paska puoli tässä on se, että unettomuuskin tuhuaa terveyden... Mulle varmaan paras unilääke olisi teholiikunnan lisääminen. Sen jälkeen kyllä voi nukkua kuin pieni eläin.

    • Anonyymi

      äitini söi Imovanea noin 40 vuotta. Teki aina pieniä muruja, 7,5 mg tuli aina helpolla 4. otti niitä yön aikaan. Niin ei saa tehdä, vain 1 kerran vuorokaudessa.
      Hyvin jaksoi teki kaiken 93v ikään, jolloin sain lääkärin arvion mukaan aivoinfarktin. Vielä silloin aamu 5 painoi ranteessa hälytysnappia.

      Ite olen syönyt pääasiassa puolikasta 7,5 mg 30 vuotta. Montaa olen kokeillut.
      Aloitin Mogadon 5 mg, kerran viikossa otin, oli unelias koko päivän
      Mirtazapin kun tein 1/8- - 1/4 palasia, nukkui näki kyllä painajaisunia, paita ja tyyny märkä. Kun otin 1/2 näin painajaisunia ja aamulla ajattelin että voisin tehdä itsemurhan. Seuraavana aamuna olin jo jossain vaiheessa tullut päähän, että menen terveyskeskuksen kohdalla auton alla , kun sellaisia lääkkeitä antavat. Hävitin lääkkeet, se oli helppoa kun kaikki asiani ovat kunnossa.
      Imovanella näen vain hyviä unia, jos ylennä näen. Esim. pituushyppykilpailussa heilutan vähän käsiäni ranteista , voitan kaikki kilpailussa.

      Suurin syy unettomuuteen on se, kun olen iltauninen, jos nuoresta asti. Paras olisi nukkua 19-20 alkaen ja herään 5.00 aikoihin.
      Toinen syy , munuaiset eivät suodata enää kofeiiniä, aamulla 1-2 kupillista vie normaalin nukkumisen puolenyönjälkeen 2.00 jälkeen. Se pilaa taas uuden päivän, kun nukun vain 5.00.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe