Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi audii haukutaa

Audiboi

Moiks!

miksi monet haukkuu audiíi...mä luulen ettei niillä oo varaa audiin ja sitte ne ei oo kouluja käyny. mä oon Aka-teeminen ja huippu arvo sanoin valmistun yli opisto koulutuksesta ja on audi!!!!

53

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakopää

      Pitää löytyä myös varoja Audin remontteihin, ei niinkään halpaa lystiä....joten aivan oikein, läheskään kaikilla ei ole varoja teettää 5-10.000 remontteja alta sataantuhanteen ajettuun autoon?

    • LiikaaVirheitä

      Aloittaja ei ainakaan äidinkielen kirjoituksista voinut saanut huippu arvosanaa......

      • maxaja

        Ja audikin taitaa olla jo parhaat päivänsä nähnyt ... jos nyt edes on mitään autoo ;)


    • AUDIterveisin

      Joo no nykyään jos kauppatorilla heittää kiven ilmaan, niin se putoo akateemisen päähän. Eli ei se pelkkä akateemisuus vielä kerro, onko kyseessä AUDIMIES, vai onko vaan yliopiston jälkeen ollut tyytyminen duunipaikkaan hesburgerin tiskin takana.
      Audia moittivat ne, jotka eivät ymmärrä sen kaikkia hienouksia! Tietenkin sillä saavuttaa naapuruston jakamattoman kateuden, ja onhan se hienoa, kun muut siinä kotikadulla noudattaa sitä kolmenkympin nopeusrajoitusta, niin AUDIMIES ärjäisee heti postilaatikolta sen kuus-seittämänkymppiä lasiin, että saa risteyksessä tuntumaa, puraiseeko audin brembot kiinni niinkuin kuuluu?
      Audi on ajajan auto. Vähän niinkuin F-ykkönen: Herkkä ja kaunis kapistus. Ja so What? Maksaa jonkun McLareninkin määräaikaishuolto 25 tonnia. AUDIIN KUULUU mennä rahaa "pikkukorjauksiin" vuodessa se kymppitonni. Kuukausittainen vierailu AUDICENTERISSÄ pitää ymmärtää sosiaalisena tapahtumana, siellä piinkovat AUDImiehet, monesti ihan yhteiskuntamme tukipilarit, tapaavat toisiaan hyväveli-hengessä. Ja siellä puhutaan AUDIasioita. Ei sinne nyhveröitä kaivata!

    • eheipäs

      Ei kukaan kateellisuuttaan hauku jos jokin merkki on täysi susi, niinkuin Audi on.

    • viuvouviuvou

      70-luvulla tiedettiin, että saabismi on hyvin vakava sairaus... hoitokeinoja ei ollut; se tiedettiin.
      Nykyään pahin sairaus on audismi. Periytyvyys on hyvin korkea, joten muut tielläliikkujat joutuu kärsimään taudin pahoista oireista.
      Ladapareeni on ainoa lääke, joka lievittää taudin kohtauksia.
      Sitä myydään vain fiksuille, siis ei audisteille.

    • Bastrado

      Todennäköisesti haukkujat eivät ole ikinä kyseisellä merkillä ajaneetkaan,saatikka omistaneet.Perustavat nämä asiantuntijalausuntonsa pelkkien huhujen mukaan.

      • Ettäsillälailla

        Paitsi että kyllä nämä lausunnot voi perustaa myös sen varaa, kun seuraa pysäköintitilannetta audicenterin aidan molemmin puolin. Ja sitä, minkälaisia "terveisiä" audimyyjille nämä audinsa ostaneet kirjoittavat audin ikkunassa olevaan pahvitauluun. Yleensä noissa terveisissä vaaditaan ensisijaisesti kaupan purkua ja toissijaisesti kaikkien vikojen korjaamista veloituksetta.


    • mersumies2

      Audi on "pirkkamersu". Johtotähteä kannattaa seurata.

    • RinkelinokkaistaLaatua

      Miksi Audii haukutaan? Miksi ei haukuttaisi.Onko DDR:stä muka joskus tullut laatuautoja.No onhan toki Ifa,Trabant ja Wartburg olleet laadukkaampia kuin joku Audi.

      • 2436672

        ois upeeta omistaa 575 autoa ja


    • SiinäHiemanTotuutta

      "Miksi audii haukutaa." No siks, kun teidän asenne liikenteessä on sellaista kusipäistä minä, minä, minä, minä ensin asennetta. Ja sen päälle vielä se kaikenlainen kehuminen, kuinka hyvä öljypoltin on kyseessä, niin ei vois vastenmielisempää enää olla.....Opetelkaa nyt ensi alkuun ne Suomalaiset liikennesäännöt, ja niiden noudattaminen, niin ehkä se mainekin palautuisi vielä joskus. Täällä ei edelleenkään päde Saksalaiset liikennesäännöt, vaikka EU:ssa vielä ollaankin. (toivottavasti ei enää kauan).

      • Bastrado

        Kyllä se tuntuu olevan tuo liikennesääntöjen noudattaminen muillekkin joskus aika vaikeaa.


    • uskokaapois

      Jos daciakin voittaa audin luotettavuudessa niin miksiköhän?Hullukin saa olla mutta ei niin tyhmä että ostaa VAG:N tuotteen...

      • Laputsilmillä

        Siis mitä vikoja VAG autoissa on?Itse olen haastatellut monia kyseisten merkkien omistajia ja kaikki vain tuntuvat kehuvat autojaan.Salaavatko he jotain ja mitä sillä voittaa?


      • tilastonikkari

        Sil voittaa maailman eniten myydyn automerkin tittelin.


      • Anonyymi
        Laputsilmillä kirjoitti:

        Siis mitä vikoja VAG autoissa on?Itse olen haastatellut monia kyseisten merkkien omistajia ja kaikki vain tuntuvat kehuvat autojaan.Salaavatko he jotain ja mitä sillä voittaa?

        harvoin kukaan omaa autoa paskaksi haukkuu ,vaikka näin olisikin


    • MaksetutLehdetKehuu

      "miksi monet haukkuu audiíi"
      No siksi, kun siinä ei ole mitään kehumista, you know......

    • P.e.n.t.t.i

      Kaikki oikeat autot ovat akateemisten suunnittelemia ja valmistamia. Niitä autoja myös ne ns. "käytännön asiat osaavat" janoavat.

      Erikoisvirityksiä, ja kunnioitettaviakin sellaisia, on kerhoteknikkojen toimesta tehty, mutta ne eivät ole massatuotannossa.

    • hieanoinautoonaudi

      Mä ajoin eilen yhden audin takana. Ei jäänyt malli mieleen tai sitten en tunnistanut edes. Mut semmoinen matalan sedanin oloinen, siis ei ainakaan mikään Q hommeli, jos ne on niitä sitymaastureita? Onko?
      No mut sitä piti kertoo, et kun tultiin valoihin ja piti jarruttaa, jopa audinkin, ni siin audissa syttyi siihen takaluukun logoympyräkuvioon niinku jarruvalo! Herrajumala et mä olin otettu! Teille muille tää on tietysti vanha juttu ja arkipäivää, mut tällainen pikkukaupungin tyhjätasku näki ekakertaa eläissään jotain tuollaista. Olise hienoa. Vielä illallakin kädet tärisi jännityksestä eikä uni meinannut tulla. Kyl audi on hieano.

    • älkää.vastailko

      Aloittaja on trolli joka on samaa mantraa kelannut palstalla vuosikausia.

      • Tosikateellinenheh

        Niin, ne vain karehtii.


    • ennemmin_mersu

      Koska audikuskit on monesti ylimielisiä nestepäitä aivankuin ne kuvittelis olevansa jotain muita parempia jne. En yhtään ihmettele että audisteja haukutaan. Mutta audeissa on myös huonoja puolia esim. kalliit varaosat ja laadussakin on ollut sanomista viimeaikoina.

    • Akkateeminenautisti

      Moiks.,. Maaakin ooongs agatemist koulute ja huipppua paperillalella. Maakin ajan. Audissalla. Ma olla aitinkielien opetttajjja nytteks yhres lukkiosssaa.

    • Akkateemainen

      Määkin olen akka-teemainen ja ajan vanhalla ruosteisella audi a4:llä. Mullakin on kovat arvosanat - kolestroliarvot liian korkealla ja maksa-arvot vinkuvat suomen ennätystä!

    • opelius

      Audi A4 tyyppiviat
      Katsastuksessa havaittuja vikoja

      —Pakokaasupäästöt (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
      —Renkaat (2005, 2006, 2007) AKatsastus
      —Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
      —Etuakselisto (2004, 2003, 2001, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
      —Seisontajarru (2002) AKatsastus
      —Ohjauslaitteet (2000, 1999,1998, 1996) AKatsastus, TÜV, GTÜ
      —Jarruputket ja letkut (yli kuusivuotiaat mallit) TÜV, GTÜ

      Takaisinkutsuja

      —Polttoainepumppu (2004) Trafi
      —Alatukivarsi (2004) Trafi
      —Etuakseliston pallonivelet kuluvat ja voivat murtua (2004) ADAC
      —Ohjauslaitteiden pallonivelet kuluvat (1999) Vosa
      —2.7 TDI / 3.0 TDI: Vikamahdollisuus ruiskutuspumpussa (2005) ADAC, Vosa
      —Turvatyyny ei mahdollisesti laukea (2002) Vosa
      —Jäähdytysnestevuoto 2.0 TFSI (2010) ADAC
      —Ahtojäähdytin, vuoto 3.0 TFSI (2010) ADAC
      —Turvatyynyn aiheeton laukeaminen ADAC, Vosa (1995-1997)

      Tielle jättäviä vikoja ADAC

      —Akku tyhjä (2010 asti)
      —Sytytyspuola rikki (2008 asti)
      —Moottorinohjauksen häiriö (bens. ja diesel vm 2008 asti)
      —Moottorivaurioita (2008 asti)
      —Turboahdin rikki (diesel vm 2008 asti)
      —Turbon letku irronnut (2007 asti)
      —Dieselin hiukkassuodatin tukossa (2008 asti)
      —Pakokaasujen takaisinkierrätys / venttiili jumissa (2008 asti)
      —Öljynpainekytkin rikki (erityisesti vm 2006)
      —Öljypumppu rikki / öljynpaine liian alhainen (Diesel 2007)
      —Ruiskutussuutin rikki (diesel 2008 asti)
      —Virtalukko jumittaa (2008 asti)
      —Polttonestepumppu rikki (2008 asti ja 2011)

      Käyttäjien ilmoittamia vikoja

      —Alapallonivelet kuluneet (vm 1996) ADAC
      —Natiseva ääni edestä, etuakselisto kulunut (vm 1994 2001) ADAC, Autobild
      —Sähkölaitevikoja, kosteutta, vikoja lasinnostimissa, keskuslukituksessa ja ajonestojärjestelmässä ADAC, Autobild
      —Diesel: Jakopään hammashihna rikki, ADAC, Autobild (2000 – 2007)
      —Bensiini: Sytytyspuola rikki, ADAC, Autobild
      —Diesel: Ilmamassamittari (vm 1994 – 2001) ADAC, Autobild
      —Ilmastointilaitevikoja ADAC
      —Diesel: kaksoismasssavauhtipyörässä vikoja (2007 >) Autobild
      —Jäykkätoiminen käsivalintainen vaihteisto (2007 >) Autobild
      —Kytkinvikoja ADAC Autobild
      —Kaksoismassavauhtipyörän vikoja (2007 alkaen) Autobild
      —Vikoja portaattomassa Multitronic CVT –automaattivaihteistossa Autobild
      —Pysäköintijarrun vaijeri jäätyy (2007 asti) Autobild
      —Dieselin turboahtimen vikoja (2007 asti) Autobild
      —Käynnistysongelmia, akku liian pieni (2007 alkaen)
      —Jäähdytysjärjestelmän letkuissa vuotoja, pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmän
      —jäähdytinvuotoja: moottori ylikuumenee, moottorivaurioita (2007 alkaen) Autobild
      —Ledtakavalot kostuvat, tiivisteet vuotavat (2007 alkaen) Autobild
      —Irtoilevat kevytmetallivanteet, Audi vaihtanut veloituksetta (2007 alkaen) Autobild
      —Seitsenvaihteisen DSGautomaatin pysäköintiasento jumittaa (2007 alkaen) Autobild

      • Sillainh

        Huomaatko, että noi on vanhoja autoja. 2007 on mallissa kun mallissa jo vanha paska. Ei näy uudempia Audeja siä tilastoissa, toisin ku muut.


      • Anonyymi

        Laitappa BMW vikalistat vuodesta 2007 niin menee seuraava yö lukemisessa :D


    • auhdi

      ajelin helsinkiin päin viikolla ja katsoin et mikäs auto siellä moottoritien lumisella viheralueella on nokka rutussa?no olympiarinkeli tietysti.olis kannattanu ajaa huonolla kelillä ihmisiksi niin olis rinkeli vielä tien päällä eikä sivussa :P

    • EIPÄRJÄÄ

      SAKSALAINEN Auto Bildin laaturaportti 2015

      1. Kia 2,14

      1. Mazda 2,14

      3. Honda 2,43

      3. Hyundai 2,43

      3. Toyota 2,43

      6. Volvo 2,57

      7. BMW 2,71

      7. Dacia 2,71

      9. Nissan 2,83

      10. Mercedes-Benz 2,86

      11. Opel 3,00

      11. Renault 3,00

      11. Seat 3,00

      14. Audi 3,14

      14. Škoda 3,14

      16. Citroën 3,17

      16. Peugeot 3,17

      18. Ford 3,29

      18. Volkswagen 3,29

      20. Fiat 3,33

      • AMBKÖ

        Mitä noita tilastoja katsoo. Halppisautot ei oo koskaan hyviä, ne just ekana tuolla. Kyllä ne kolme saksan helmee on aina top3, ei muut vaikka sanois mitä.


      • Anonyymi
        AMBKÖ kirjoitti:

        Mitä noita tilastoja katsoo. Halppisautot ei oo koskaan hyviä, ne just ekana tuolla. Kyllä ne kolme saksan helmee on aina top3, ei muut vaikka sanois mitä.

        Halppiksen kestää kun ei oo mitä hajota :;D


    • Audiskodisti

      Tuostakin näkee että audi ja skoda ovat sama auto vain logo erona. Molemmilla 3,14 ja jaettu sija 14

    • audikauppias

      Kyl ne on eri autot vaikka takniikka onkin 100% sama.

    • hiudiantti

      Joo sama on mutta audia ei myydä heteroille kuten skodaa.

    • Timi2

      Hyvä yritys kusata meitä aka-teemisia Audikukseja. Me olaan käyty koluja niin paljon enemmän kun muut. Mäkin valmistuin yli-opistosta eikä mulla oo mikään pieni. Äitikin sano niin.

    • näinsemenee

      Sekin missä korjaamossa korjauttaa vaikuttaa hintaan paljon. Kysyin jakohihnan vaihdolle hintaa niin taisi olla lähempänä 1500e, toisessa paikassa sanottiin että siinä 1000e ja lähimpällä korjaamolla että siinä 600e joten ei tarvi miettiä missä autonsa korjauttaa jatkossa.
      .
      Auto on a6 04 vuosimallia. Syyläri sano itsensä irti viime kesänä ja sen pystyi ite vaihtamaan eikä tarvinnut etupuskuria irrottaa joten syylärin vaihdon hinnaksi tuli syyläri itse eli päälle 100e.

      • näinsemenee

        Olisi toki se syylärin vaihto ollu helpompaa jos etupuskurin olisi irroittanut mutta onnistui kuitenkin.


    • eionneksiöljypoltinta

      Ihmetteleekö joku vielä miksi audia haukutaan? Ensinnäkin rinkeliskeidalta ei ole tullut yhtäkään hienoa automallia ja kuskit kaikki järjestänsä asennevammaisia fruittareita ei tarvi olla kateellinen ollakseen tietoinen tuosta.

    • Anonyymi

      Huono.

    • Anonyymi

      Kyllä aloittajan kirjoitus taito kertoo selvästi akateemisesta koulutuksesta ja lisäksi neroudesta.

    • Anonyymi

      Audi taas jätti bemmin jossain arabian ja Viikin välissä Audi edellä bemmi takana bemmin takana Maija :D harva meistä on rautaa hah Ha ha ha

    • Anonyymi

      No moiks! Aloittaja on varmaakin jo kasvanut aikuiseksi ja todenäköisesti on jo oivaltanut mistä on kysymys.
      Puolueettomasti ja parikin audia omistaneena voin valottaa nuorempaa sukupolvea, plussista ja miinuksista.
      Ensin vaikka plussat, koska lista on lyhyempi.
      Muotoilu on tyylikäs
      Hallinta laitteiden asetellut
      Yleisestikkin hyvin suunnitellut ja laadukkaat matkustajien ja kuljettajan tilat
      Hyvä suorituskyky ja ajettavuus
      Ajomelua ei ole

      Miinukset.
      Mekaaninen tekniikka heikkoa
      Galvanoinnista huolimatta ruostuu tai maali lohkeilee, paitsi alumiini osat(ei ruostetta) maalissa sama ongelma
      Vikalistalla,vetoakselin suojat, lasinostimien vaijerit ja liuvut.
      Milloin mikäkin varoitusvalo, airbak, abs, moottorin vikakavalo. Moottorin vikavalo on oikein yleisvalaisin ja palaa mitä oudoimmastakin syystä.
      Jakohihnata ja jopa ketjut
      Joissakin malleissa öljykulutus, joka on selkeästi valmistusvirhe
      Lähes kaikki viat toistuvat uudelleen ja uudelleen...
      Loppukevennys: Audi centterin pihan voisi rakentaa kymmenottelu kentän niin voisi audikuskit paremmin.
      Esimerkiksi tiiliseinä ja juoksubaana, mistä saa ottaa täyden juoksuvauhdin suoraan pää edellä tiiliseinään.
      Toinen mikä olisi myös audikusnin ja yleisesti myös vag-konsernin autojen omistajien lemppari laite. Suuri oravan pyörä..
      Audi centteristä viitaisiin poistaa ns. Hypnohyrrä, kska oletan sen vaikuttavan suuressa määrin siihen että samat asiakkaat palaavat aina.

      • Anonyymi

        Noi viat hakemalla haettu vähintään 600 tkm ajetusta romusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi viat hakemalla haettu vähintään 600 tkm ajetusta romusta.

        Elpä nyt ala puolustelemaaan.. Kyllä mun audilla ajettiin puol miljoonaa kilsaa mutta pari tonnia vähintään vuodessa meni remontteihin..


    • Anonyymi

      Yleensä se on kateutta kun näitä saksan premiumeja haukutaan, Audi todella miellyttävä auto ollut, mielestäni parempi kun Mese tai BMW.
      Toki premiumeissa enemmän vikoja kun tekniikkaakin paljon enemmän kun jonkun taviksen Avensiksessa.

    • Anonyymi

      kyllä pojat juttu on niin että honda monkey on parempi kun aud.i ei kuluta edes öljyä

      • Anonyymi

        Audi nyt on vaan ihan mitään tekemätön sonta kasa. Varaa ois ostaa vaikka uus, mutta ei kiitos! Kuitenkin joku siitä kohta kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Minullakin olisi varaa ostaa porsche, mutta siitä huolimatta ajan audilla.

      Minulla olisi varaa ostaa 150m2 kesämökki, mutta siitä huolimatta mökkeilen 80m2 mökillä.

      Minulla olisi varaa ostaa 8m moottorivene, mutta siitä huolimatta ajan 6m bååtilla.

      Minulla olisi varaa hankkia neljäs lapsi, mutta siitä huolimatta kolme riittää.

      Hei kamoon gais, sovitaanko että jokainen piirtää niillä liiduilla mitä on saatu kerättyä taskun pohjalle ja annetaan niiden piirtää pidempää viivaa, joilla liituja on enemmän.

      Menkäähän tekin jatkamaan etätöitä! Lomat alkaa parin päivän päästä ja sitten ollaan maalla, merellä ja ilmassa :) Jokaisessa kohteessa työllä hankituilla varoilla ja omilla vehkeillä.

    • Anonyymi

      Ei kukaan järkevä ihminen osta autoa mitä pitää korjata kerran viikossa.

    • Anonyymi

      Audilla ajaminen ei ole tae sivistyneisyydestä. Mutta on toki mahdollista, että joku sivistynytkin ajaa Audilla. Ongelma ei ole automerkissä lainkaan. Ongelma on sen ne omistajat, jotka luulevat itsestään liikoja ja käyttäytyvät sen mukaisesti liikenteessä.

      Poikkeuksia toki on mutta vähemmän. Aika harvoin tapaa huomaavaisen Audilla ajavan. Huonosti käyttäytyvä leimaavat merkillä ajavat.

      Piittaamattomuus tulee enimmäiseksi mieleen kyseisellä merkillä ajavien ajotyylistä. En halua samastua heihin. Siksi valitsen toisen vähintään yhä kalliin automerkin.

    • Anonyymi

      Miksi "sivistynyt" sitten ostaa paskan auton, onko sittenkään niin fiksu, kun antaa ymmärtää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe