Kuinka nopeasti lumilautailussa tulisi kehittyä?

Ihanaaontalvi

Kysymys on vähän kummallinen, mutta minua kiinnostaisi tietää, että millaisella tahdilla te olette harjaantuneet lumilautailun kanssa? Haluaisin tietää, että olenko ihan sieltä onnettomimmasta päästä vai onko minulla toivoa tulla ihan hyväksi tässä lajissa. Tällä hetkellä mennyt hieman ilo harrastuksesta, kun jäin hieman koukkuun siihen oppimisen tunteeseen, niin laskeminen on nyt enemmänkin treenaamista kuin hauskanpitoa.

Aloitin lumilautailun tasan vuosi sitten. Olen käynyt paikallisella pienellä rinteellä alkeiskurssin ja sen jälkeen n. 10 kertaa itsenäisesti laskemassa (n. 3 tunnin verran per kerta). Lisäksi pääsin viikoksi laskemaan Pyhätunturille (n. 4h per päivä). Eli olen laskenut periaatteessa vähän päälle kaksi viikkoa. Osaan laskea peruslaskua myös switchinä. Lisäksi osaan tehdä jalanvaihdot vauhdissa ja olen pieneltä kummulta hypähtänyt kaatumatta. Peruslaskussa suurin ongelma on, että en saa aina selkää pidettyä kovin suorassa, uskoisin, että notkoselkäni vaikeuttaa tätä huomattavasti. Lisäksi olen päässyt enemmän kantille, mutta en todellakaan niin paljon kuin pitäisi.

Tällä hetkellä tuntuu, että olen kehityksessä jumissa, enkä etene taidoissani. Haluaisin seuraavaksi oppia butter temppuja, mutta pelkästään tail press tuntuu ihan mahdottomalta, vaikka minulla on joustava lauta alla. Se nenä ei vaan nouse.

Kuinka nopeasti yleensä opitaan carvaamaan (en tiedä suomenkielisiä termejä näille! Siis laskemaan kantilla) tai tekemään esimerkiksi butter 180 ? Tulen varmasti harrastamaan lumilautailua lopun elämäni, sillä nautin siitä suunnattomasti, mutta haluaisin oppia vielä lisää. En haluaisi tyytyä pelkkään peruslaskuun :)

2

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jake19944

minkä ikänen oot

• Lautailija-04

Mä opin perus asiat noin 2 kk kun käytiin 2 krt. Kuukaudessa 6 h päivässä laskemassa (olin 11 vuotta) nyt opettelen kantilla laskemista. (Oon 12 vuotta).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      90
      2045
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      1825
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      49
      1470
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      48
      1425
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      143
      1360
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1314
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      144
      1244
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1106
    9. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      1005
    10. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      102
      986
    Aihe