Kysymys on vähän kummallinen, mutta minua kiinnostaisi tietää, että millaisella tahdilla te olette harjaantuneet lumilautailun kanssa? Haluaisin tietää, että olenko ihan sieltä onnettomimmasta päästä vai onko minulla toivoa tulla ihan hyväksi tässä lajissa. Tällä hetkellä mennyt hieman ilo harrastuksesta, kun jäin hieman koukkuun siihen oppimisen tunteeseen, niin laskeminen on nyt enemmänkin treenaamista kuin hauskanpitoa.
Aloitin lumilautailun tasan vuosi sitten. Olen käynyt paikallisella pienellä rinteellä alkeiskurssin ja sen jälkeen n. 10 kertaa itsenäisesti laskemassa (n. 3 tunnin verran per kerta). Lisäksi pääsin viikoksi laskemaan Pyhätunturille (n. 4h per päivä). Eli olen laskenut periaatteessa vähän päälle kaksi viikkoa. Osaan laskea peruslaskua myös switchinä. Lisäksi osaan tehdä jalanvaihdot vauhdissa ja olen pieneltä kummulta hypähtänyt kaatumatta. Peruslaskussa suurin ongelma on, että en saa aina selkää pidettyä kovin suorassa, uskoisin, että notkoselkäni vaikeuttaa tätä huomattavasti. Lisäksi olen päässyt enemmän kantille, mutta en todellakaan niin paljon kuin pitäisi.
Tällä hetkellä tuntuu, että olen kehityksessä jumissa, enkä etene taidoissani. Haluaisin seuraavaksi oppia butter temppuja, mutta pelkästään tail press tuntuu ihan mahdottomalta, vaikka minulla on joustava lauta alla. Se nenä ei vaan nouse.
Kuinka nopeasti yleensä opitaan carvaamaan (en tiedä suomenkielisiä termejä näille! Siis laskemaan kantilla) tai tekemään esimerkiksi butter 180 ? Tulen varmasti harrastamaan lumilautailua lopun elämäni, sillä nautin siitä suunnattomasti, mutta haluaisin oppia vielä lisää. En haluaisi tyytyä pelkkään peruslaskuun :)
Kuinka nopeasti lumilautailussa tulisi kehittyä?
Ihanaaontalvi
2
200
Vastaukset
- jake19944
minkä ikänen oot
- Lautailija-04
Mä opin perus asiat noin 2 kk kun käytiin 2 krt. Kuukaudessa 6 h päivässä laskemassa (olin 11 vuotta) nyt opettelen kantilla laskemista. (Oon 12 vuotta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172