Sii mulla on semmonen ogelma eträ en tiiä miten akvaarion hiekka pestään siis oon aloittelia. Me käytiin tänään ostaa akvaarion hiekka ja kaks kasvii ja me ostetaan myöhemmin lisää kasveja ja kaloja. Mutta mun pitäis pestä hiekka ja en tiiä ku että se pitää pestä ilman saippuaa ja puhtaasa saavissa tai vastaavassa. Mulla on 100l akvaario ja toinen kysymys että mitkä kalat tulis toimeen partiksen kanssa? Autakaa pliiis!!?
Miten pestään akvaarion hiekka?!
7
1446
Vastaukset
- mdksfjsk48783
Laitat hiekkaa ämpäriin ja vettä perään. Sekoitat/möyhit kädellä hiekkaa jotta siitä irtoaa likaa. Kaadat likaisen veden pois. Lisäät puhdasta vettä ämpäriin sekoitat/möyhit kädellä hiekkaa jotta siitä irtoaa likaa. Kaadat likaisen vedet pois. Jatkat tätä useaan kertaan kunnes vesi on tarpeeksi puhdasta. Hiekasta riippuen likaa irtoaa eri tavalla. Jotain hiekkaa ei tarvitse pestä ollenkaan ja jotain hiekkaa ei pesemällä edes saa ihan puhtaaksi. Tosin pesuveden ei tarvitse olla ihan puhdasta kunhan suurimmat moskat saa hiekasta pois.
- barrikaasi
Äskeisen lisäksi myös vedenpuhdistustabletit voisivat olla tehokkaita, ne tappaa myös alkueliöitä ja bakteereja jottei kalasi sairastu niin helposti.
- fghfgh4564564
Ei todellakaan mitään vedenpuhdistustabletteja. Ne eivät kuulu akvaarioharrastukseen.
- Kypsytys
Olipa tyhmä neuvo. Nimenomaan bakteeritoimintahan akvaariossa pitää saada käyntiin!
- barrikaasi
Kypsytys kirjoitti:
Olipa tyhmä neuvo. Nimenomaan bakteeritoimintahan akvaariossa pitää saada käyntiin!
Jätätkö myös omaan huoneeseesi kaikkea paskaa jotta siellä on paljon bakteereja? vai oletko vain joku kalojen vihaaja? bakteereista tulet kipeäksi, piste.
- hannu111
Veden voi puhdistaa laittamalla hiekkaa sihtiin ja antamalla veden
mennä siitä läpi. Jos kyseessä on todella hieno hiekka - antaa suodattimen tehdä se työ. Loputhan sinä saat aikanaan puhdistamalla (lappoamalla) säännöllisesti
akvaarion.
Partiksien kanssa toimeen tulevat useimmat kalat. Muutamat saattavat häiritä
partiksia, mutta ei toisinpäin. Partiksien ph vaatimus neutraali joustaa - ainakin ylöspäin. Minulla ne ovat olleet yli ph8:ssa miekkapyrstöjen ja platyjen seurana yli kolme vuotta. - xcfghgujio
Ei vittu. Näiden avausten on pakko olla provoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1498841Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492609Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282397- 432381
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961823- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä411219Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126