I30 vetokoukun asennus

Veli_53

Pystynkö asentamaan itse vetokoukun ja siihen sähköt 2010-malliseen I30 farkkuun?

8

2679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikääntietäjäole

Ei sitä kukaan tällä palstalla voi tietää, mitä sinä osaat ja mihin sinulla on vehkeet.

• Jaakko_M

Jos sinun pitää kysyä tuota asiaa, niin en suosittele edes yrittämään. Loppujen lopuksi se tulee jopa edullisemmaksikin teettää homma ammattihuollossa.

• Veli_53

Koukku ja sähköosat Motonetissä 240 euroa, eli säästää piiitkän pennin itse asentamalla.
      Kysymys on vain siitä pystynkö asentamaan koukun kotikonstein autotallissa. Toiseksi, onko auton peräpäässä pistoke koukun sähköjä varten vai pitääkö vetää piuhat moottoritilaan.

• I30

"Kysymys on vain siitä pystynkö asentamaan koukun kotikonstein autotallissa"
        sitä en varmaksi tiedä,mutta epäilen.
        "onko auton peräpäässä pistoke koukun sähköjä varten vai pitääkö vetää piuhat moottoritilaan."
        ei ole.ei tarvitse/kannata.

• MJK__

Koukku valmistajien sivuilta löytyy asennusohjeet, myös sähkösarjalle, mutta voi vaatia myös ohjelmointia. Minä laitoin Golfiin koukun ja sähköt muuten valmiiksi, mutta jätin johtojen kytkennän kojelaudan alle merkkihuollon tehtäväksi. Homma maksoi 50,-.

• MJK__

Esim tältä sivulta löytyy ohjeet sähköasennuksiin, johtoja ei tarvitse vetää keulaan asti, kaikki liitännät tapahtuvat perässä. 2 johtoa täytyy katkaista, muut menevät pistokkeella.
      http://www.bertelshofer.com/e-satz-7-polig-hyundai-i30-cw-kombi-1030-5.html

• 0654321

Pari vuotta vanhempaan kia ceed farmariin vaati peräkoukun asennus myös ohjelmoinnin. Luulisi että myös i30een? Väittivät liikkeessä että ei olisi toiminut jos olisi itse mennyt katkomaan johtoja ja asentanut sähköt itse ilman ohjelmointia.
      Mk3 ford mondeoon taas oli helppo koukku asentaa itse, kun sähköt tuli pistokkeen väliin (pistoke irti, välimusa paikalleen ja pistoke takas kiinni).

• Veli_53

Ok, kiitos MJK ja 0654321 asiallisista vastauksista.

Alkupään kommentit olivatkin sitten pelkkää tuubaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe