Olen kateellinen teille

Läpikateellinen

Päivän Hesarissa oli kehoitus, olkaa reilusti ja avoimesti kateellisia. Miksi piilottamaan kateuttaan.
Itse olen kateellinen teille. Teillä on täällä omat piirinne ja yhteisönne. Teillä on oma palsta. Teillä on varmaan parempi näppäimistö ja kirjoittaa parempia kirjaimia kuin meikän koneet. Teillä on varmaan paremmat tuolit ja sängyt missä olette. Ehkä teillä on parempi aamukahvikin kuin meikän litku, liian vahvaa liian laihaa harvoin osuu tehdä niin hyvää kahvia kuin parempiosaiset tekee. Teillä on varmaan parempi kotikin ja ulko-ovi ja ikkunat kuin meikällä, paljon paremmat ihmissuhteet ja sukupuolielämä, varmaan parempi vessakin ja suihku ja paremmat ihmissuhteet omaani jotka ulottuvat vain viranomaisiin kuten verottaja mutta onhan teillä parempi verottajakin kuin meikällä, teiltä ei oteta ehkä mitään mutta meikältä menee 1%. Varmaan teillä on paremmat vaatteetkin ja parempiosaisten sukat, meikän sukissa jäätyy varpaat jos ei muista laittaa talvikenkiä. Varmaan nukutte ja heräätte paremmin ja teillä on varmaan parempi lääkitys (jos on) kuin meikällä (jolla ei ole mitään lääkitystä).

31

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta.
      Sinun pitäisi etsiä oma tiesi.
      Maailma on pallo.
      Voi sortua kaikkiin mahdollisiin suuntiin.

      H.

    • alotukseen-tuu-meille

      Sinuun haluan tutustua,
      täällä kaikki yhtä huonosti tai huonommin, yhdessä voisimme kohentaa omaa elämää parempaan suuntaan, näin oletan,
      tuu meille,
      ollaan yhdessä kateellisia kaikille,
      kateus on hyvä asia,
      kateus pistää ihmisen kehittämään itseään paremmaksi aina vaan paremmaksi,
      aaaaaatteleppa,
      kohta ollaan parempia kuin muut.

      • Läpikateellinen

        Olen kateellinen jos en pystykään olemaan yhtä kateellinen kuin sinä tai joku muu? Ja voiko kahden kateellisen iskuryhmä valloittaa palstan jos kaikki muutkin ovat kateellisia? Jos ovat kateellisia paremmin kuin me?


      • paras-minä-ihan-ite
        Läpikateellinen kirjoitti:

        Olen kateellinen jos en pystykään olemaan yhtä kateellinen kuin sinä tai joku muu? Ja voiko kahden kateellisen iskuryhmä valloittaa palstan jos kaikki muutkin ovat kateellisia? Jos ovat kateellisia paremmin kuin me?

        ei meitä parempia voi olla,
        me olemme kaikkein kateelisimpia palstalaisia


    • Jos kateellinen haluat olla, niin meidän pitäisi ehdottomasti tutustua :))

      • Läpikateellinen

        Alatko väittää, että olet kateellisempi kuin meikä? Olen kateellinen heti kättelyssä, että olet ollut palstalla en tiedä kuinka paljon kauemmin kuin meikä, koska ilmestyin käymään vasta viime vuonna ensi kerran. Ainakin nimesi monien muiden tavoin oli liimattu näkyviin silloin kun tutustuin palstaan ja ajattelin, ei helkata minulla ei ole mitään saumaa noin hienoon porukkaan, ovat kuin Kämp hotellin vip, paljon parempia kuin minä. Vilkaisin lenkkareitani ja ajattelin, pitäisikö ostaa hienommat kengät, että voin tehdä avauksen palstalle, siististi puettuna.


      • Läpikateellinen kirjoitti:

        Alatko väittää, että olet kateellisempi kuin meikä? Olen kateellinen heti kättelyssä, että olet ollut palstalla en tiedä kuinka paljon kauemmin kuin meikä, koska ilmestyin käymään vasta viime vuonna ensi kerran. Ainakin nimesi monien muiden tavoin oli liimattu näkyviin silloin kun tutustuin palstaan ja ajattelin, ei helkata minulla ei ole mitään saumaa noin hienoon porukkaan, ovat kuin Kämp hotellin vip, paljon parempia kuin minä. Vilkaisin lenkkareitani ja ajattelin, pitäisikö ostaa hienommat kengät, että voin tehdä avauksen palstalle, siististi puettuna.

        No ei, ku mä ajattelin mun seurassa saisit oikein viljellä kateutta, ihan viimosen päälle. Täällä meitsillä on talvikin kauniimpi kuin missään, mulla on maailman parhaat lapset, suloisin koira ja ihanin kissa. Mullon paras hevonenkin, kaikkein halvin pitää, puinen ei syö mitään. Ja taatusti likaisimmat lenkkarit kuin sulla.
        Paitsi se olis vaarallista sulle kun sut napattais alienina. Autot ajais päin kun näkisivät vaan vihreetä missä kuljet.


      • Läpikateellinen

        Mutta onhan minulla mökki. Kaukana mutta lähellä. Niin huono, laho, romahtanut, tuulen tuivertama homeinen lato, että oikein nautin kun saan luonnon helmassa kadehtia parempiosaisten mökkejä ja tienoon mökeistä nousee kauniipi savu kuin omani, mustaa tupruttava musta savupiippu jonka ympäristöaktivistit asettaisivat käyttökieltoon ja pistäisivät minut saastesopimuksien mustalle listalle, koska polttopuuni ovat märempiä kuin toisten. Pihan linnutkin, kaksi varista, yksi närhi ja yksi orava, lintu sekin liitelee puista puihin, ovat rumempia kuin lähimetsien muut linnut. Tyttäreni menestyisi miss universumeissa mutta olen ottanut hänen passinsa takavarikkoon, en voi sietää että hän pääsisi kolmen parhaan joukkoon riemitsemaan ja iloitsemaan, ellei peräti voittaisi. Yllytin, ettei hän mene yliopistoon koska sieltä pääsee liian hyväosaiseksi ja toistaiseksi hän on uskonut sanaani tai sitten hän valehtelee. Minulla ei ole hajuakaan mitä hän opiskelee, jotain korkeampaa koulua ja tahoa kuitenkin, varmaan jossain tornikoulussa.
        Lenkkareissani ei ole edes pohjia, niin lahot ne ovat ja olen kateellinen ihmisille jotka voivat ostaa tarjoussukkia 1,90 pari. Itse en raaski, ovat niin huonoja sukkia.


    • Mitäpä noista hyvistä lääkkeistä, kun ei kuulemma muisteta ottaa niitä.

      • "kori-kiusattu"

        YLE.fi
        Sisäministeriön Nerg: "Pakkopalautus herättää sanana vastahankaa neuvotteluissa"

        Pakko-palautus...Palsta-kateus...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "kori-kiusattu"

        YLE.fi
        Sisäministeriön Nerg: "Pakkopalautus herättää sanana vastahankaa neuvotteluissa"

        Pakko-palautus...Palsta-kateus...

        H.

        Mistähän tuo kori tulee..
        Koti-kiusattu.

        H.


      • kuten-tiedät-
        hunksz kirjoitti:

        Mistähän tuo kori tulee..
        Koti-kiusattu.

        H.

        se on rauman murretta,


      • kuten-tiedät- kirjoitti:

        se on rauman murretta,

        "kuten-tiedät-"

        En minä tuota tiennyt.
        Kappas...vai niin.
        Eihän se sitten olekaan pahaksi.
        Ainakaan Turkulaiselle.
        Porilaisen tunnen hyvin.

        H.


      • silläsipuli
        hunksz kirjoitti:

        "kuten-tiedät-"

        En minä tuota tiennyt.
        Kappas...vai niin.
        Eihän se sitten olekaan pahaksi.
        Ainakaan Turkulaiselle.
        Porilaisen tunnen hyvin.

        H.

        Tykkääkkö sää porilaisesta. Siinä on sipulimakkaraa.


      • eppu2

        Hyvä k-k, kohta varmaan loppuu poru 50 euron alkuomavastuustakin, kunnei muisteta sitä maksaneemmekaan.


      • silläsipuli kirjoitti:

        Tykkääkkö sää porilaisesta. Siinä on sipulimakkaraa.

        "silläsipuli"

        Suomi-Grilli rules.
        Minä en käy koskaan Kebabilla enkä Pizzalla.
        Ei sitten ala-pää-juttua tähän.

        H.


    • kesivä

      Hitsi kun olen niin kateellinen itselleni. Niin kateellinen siitä, että itselläni on hyvä pötkötellä tässä sohvalla ja lukea palstaa, etten millään saa itseäni hilattua vielä lenkille. Ei taida kateus aina olla hyväksi ainakaan mulle.

      • Viatonsivullinen

        Kyllä minä vähän kadehdin lahjakkaita henkilöitä. Sitä että ovat
        osanneet käyttää ja kehittää taipumuksiaan. Erilaiset tieteet ja taiteet,
        myös vähäisemmätkin omat taipumukset. Osata kirjoittaa, on
        hieno juttu. Laulaa, tanssia, näytellä.....lausua runoja......


      • kesivä
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Kyllä minä vähän kadehdin lahjakkaita henkilöitä. Sitä että ovat
        osanneet käyttää ja kehittää taipumuksiaan. Erilaiset tieteet ja taiteet,
        myös vähäisemmätkin omat taipumukset. Osata kirjoittaa, on
        hieno juttu. Laulaa, tanssia, näytellä.....lausua runoja......

        Allekirjoitan nuo. Minäkin olen jollainlailla kateellinen noista lahjakkuuksista vai onko se kateutta!? Itse kun ei ole missään ylihyvä :(
        Ah, sain kuin sainkin hilattua itseni ulos. 1 ½ tuntia sauvakävelyä auringonpaisteessa - 4.


      • Viatonsivullinen

        Niinpä, onko se kateutta vai ihailua, haikeutta, kun toinen on päässyt
        niin pitkälle. Minä kunnioitan heitä kun ovat voittaneet vastukset.


      • mietelauseisestisanoen

        Älä havittele toiselta pois, mitä hän on saavuttanut, vaan käytä niitä ominaisuuksia jotka sinulla itselläsi on. Lahjakkuudellakin on rajansa, mitään ei voi tehdä määräänsä enempää, eikä aina tarvitsekaan. Jää energiaa enemmän johonkin muuhun.


      • kesivä
        mietelauseisestisanoen kirjoitti:

        Älä havittele toiselta pois, mitä hän on saavuttanut, vaan käytä niitä ominaisuuksia jotka sinulla itselläsi on. Lahjakkuudellakin on rajansa, mitään ei voi tehdä määräänsä enempää, eikä aina tarvitsekaan. Jää energiaa enemmän johonkin muuhun.

        Niin, ei se ole sitä, että havittelisi toiselta hänen lahjakkuutensa pois. Kaiheutta se kait on, kun ei itsellä ole mitään sellaista lahjakkuutta, jota intohimoisesti harrastaisi/tekisi työkseen.


      • mietelauseisestisanoen kirjoitti:

        Älä havittele toiselta pois, mitä hän on saavuttanut, vaan käytä niitä ominaisuuksia jotka sinulla itselläsi on. Lahjakkuudellakin on rajansa, mitään ei voi tehdä määräänsä enempää, eikä aina tarvitsekaan. Jää energiaa enemmän johonkin muuhun.

        Viisaus on rajallista mielipuolisuus rajatonta ,kumpi kannattaa olla?


    • Avoimen kateelliset ja vahingoniloiset ovat virkistävää seuraa. Rajattomassa ilkeydessäni hierrän heidän arkoja ( kateuden kohde tai vahingonilon aihe ) paikkojaan.
      Auttaisivatkohan sähköshokit tähän kieroutumaani?

      • Läpikateellinen

        Niin. Eipä pidä unohtaa kuinka paljon on maailmassa ns katteettomiakin kehujia jotka kateuksissaan valkovalheilevat tai vaan valheilevat itsensä paremmiksi ja rikkaimmiksi ja vaikka miksi kuin ovatkaan. Ympyrä on sulkeutunut heidän osallaan.


      • pikihiili
        Läpikateellinen kirjoitti:

        Niin. Eipä pidä unohtaa kuinka paljon on maailmassa ns katteettomiakin kehujia jotka kateuksissaan valkovalheilevat tai vaan valheilevat itsensä paremmiksi ja rikkaimmiksi ja vaikka miksi kuin ovatkaan. Ympyrä on sulkeutunut heidän osallaan.

        siivotaan siivotaan, valkoiset valheet mustataan.


      • eppu2
        Läpikateellinen kirjoitti:

        Niin. Eipä pidä unohtaa kuinka paljon on maailmassa ns katteettomiakin kehujia jotka kateuksissaan valkovalheilevat tai vaan valheilevat itsensä paremmiksi ja rikkaimmiksi ja vaikka miksi kuin ovatkaan. Ympyrä on sulkeutunut heidän osallaan.

        Sitten on niitäkin, jotka kuvittelevat toisella olevan niin auvoisan elämän ja seinien sisällä voi kaikki olla toisin.


      • Läpikateellinen
        eppu2 kirjoitti:

        Sitten on niitäkin, jotka kuvittelevat toisella olevan niin auvoisan elämän ja seinien sisällä voi kaikki olla toisin.

        Juuri näin. Siinä minä olen haka. Kuvittelussa.
        Kerrankin kuvittelin naapureistani kuinka ylellistä ja loistavaa elämää he viettävät tyylihuonekaluineen, kalliine tauluineen ja 100 tuuman telkkareineen.
        Sitten kerran tulin hissistä ja samaan aikaan huoltomies avasi sen oven ja meni sisään. Livahdin perästä ja - eihän siellä ollut mitään! Tyhjä kämppä, yksi paperinen keskiaukeamajuliste seinälle teipattuna. Ihmettelin huoltomiehelle, missä kaikki tavarat? Sanoi, että meni roskalavalle jo 3 kuukautta sitten, saivat häädön. Hän oli vaan katsomassa, tarvitseeko remontoida...
        Juuri sillä hetkellä en tuntenut ihan kateutta.


    • Korppis1

      Minulla on ystävä, tutustuimme 35-vuotta sitten. Vuosi sitten löydin hänet uudelleen facebookista. Tunsin hänet nuoruuden kuvasta kun olimme työkavereita, mutta tämän päivän kuvasta yllätyin. Mietin mitä kaikkea hän onkaan joutunut kokemaan noina vuosina kun hänet kadotin. Kaunis blondi, vieläkin blondi, mutta, kauneus on kadonnut, ehkäpä karisma jäljellä, vaikea sanoa kun en ole livenä häntä kohdannut.

      Pari viikkoa sitten alkoi hänen muuten hiljaisella facebooksivuilla tapahtumaan. Komea noin kuuskymppinen ulkomaalainen mies kirjoitti olevansa ystäväni kanssa Indonesiassa. Mies runoili maailmalle tietoon rakkautensa naiseen, ruusunpunaisia, hunajan makuisia kirjeitä. Hän ylisti ystäväni kauneutta ja hyvyyttä ja vannoi rakastavansa tätä lopun elämänsä. Seuraavaksi mies päivitti menevänsä naimisiin ystäväni kanssa. Sitten tuli julkaisu, jossa ystäväni sukunimi oli sama kuin hänellä ja kuva ystävästäni. Kuva on otettu noin 20-vuotta sitten (oma otaksuntani).

      Alkoi julkaisujen kommentointi. Ystäväni sukulaiset, ystävät ja oma tytär kommentoivat...häh, mitä.. ??? oletko mennyt naimisiin....mitä on tapahtunut ....onko tämä vitsi jne.

      Ensin olin onnellinen hänen puolestaa, kuumien rakkauskirjeiden jatkuessa aloin epäröimään, tunsin uteliaisuutta, en missään vaiheessa kateutta, vaikka se voisi tulla mieleen tuollaisen onnen potkittua yksinäistä anista. Tulla nyt vanhoilla päivillä nuoremman komean ja ilmeisesti rikkaan miehen rakastetuksi ja jopa vaimoksi.

      Olisiko tässä tapahtumaketjussa kateuden aihetta?

      Seuraan tilannetta ; )

      • eppu2

        Ensimmäinen ajatus, mikä kirjoituksestasi tuli, oli, että onkohan tuo totta laisinkaan, koko juttu.


      • vasen-pook-vai-pohje

        koopiksella on korven tuottama vilkas mielikuvitus :D
        No jaa, onhan tuo mahdollista, kerrankos sitä vaalea skandi nainen rakastuu lipevän tuliseen latinoon tai muuhun. Joskus, tosin harvoin, se saattaa olla vakavaakin. Ainakin sen aikaa kunnes kohde on lypsetty tyhjäksi omaisuudestaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      388
      4762
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      284
      2634
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      154
      1896
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1618
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1483
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1337
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1325
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      62
      1277
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      48
      1272
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1091
    Aihe