sitä ei enää ole mukana kuin ennen.....???
kuulon alenema/vaurio vieraantuu "sosiiaaliseti!
9
385
Vastaukset
- 9643087
Tänä vuonna pitkän harkinnan jälkeen otin kuulolaitteet molempiin korviin. En enää pärjäisi töissä ilman niitä.
- tausta-koje
no mulla enää kuulo vasemassa ja toinen kuuro!!! ja ajoi minut eläkkeelle!! "muitten" sivu oireiden (tinnitys.ynm) vuoksi.... :( ja hyvä niin...!
- kuulokoje
riipuvuus se on kuulonkin menetys...??? ja "vertais "siihenkin... ja mitä se voi aiheuttaa.... :(
- heihalojatahalloo
Tuo on niin totta!Tuttavapiirissäni on kakasi ukkoa joilta on menny kuulo,ovat erakoituneet täysin,aatteleppa ite kun et kuulis!Niin ja yks nainen,tulee aina jutteleen mieluusti muttei kuule puhettani ollenkaan,vaikea tilanne!
- w4te5yr6
Naapurini on puolikuuro ja hän keskustelee huutamalla , ei ole hankkinut kuulolaitetta.
- Anonyymi
Kertoiko naapurisi on puoli kuuro,vai itse päätit niin.? Yleensä huonokuuloiset puhuvat hiljaa.
- MITÄÄH
Totta.
Toisessa korvassa kuulonalenema ja muutenkin mulla on nämä ns. melukorvat.
Eli mulla menee helposti äänet sekaisin yhdeksi puuroksi, mistä en saa mitään tolkkua.
Eli on ihan turha esimerkiksi jutella kenenkään kanssa isommassa porukassa, missä on keskustelumelua yms. mekkalaa, koska en saa mitään selvää yksittäisestä puheesta.
Kartan meluisia paikkoja, väkijoukkoja jne. Koska koen sen niin helvetin raskaaksi ja se ärsyttääkin jopa joskus tuo melupuuro. Vielä kun kenellekään, edes läheisille, ei tunnu menevän perille, että mulla on ihan oikeasti kuulon kanssa ongelmia, vaikka tuo kuulonalenemakin on työterveydessä jo todettu. Kaikki vaan väittää että mä teeskentelen.
Niinpä mä pysyttelen mieluiten muista erillään omissa oloissani, kuin että lähtisin rääkkäämään itseäni tuollaisiin epämukaviin tilanteisiin muiden nälvittäväksi. - 56v.kuuro
Hankkikaa kuulolaite ! Ei tarvitse vieraantua elämästä !
Kuulolaitteita on monenlaisia nykyään.
Kuulolaite on i h a n j e e s !
Hommasin 56-vuotiaana. - Anonyymi
Hyvä avaus! Avaa kysymyksesi myös kirjellä eduskunta. Kuulolitto ymm. Enemän tietoa lehdistön kuulovioista viekää etenpäin! Sillä kuulovikaisen on todella vaikeaa olla esim. matalnkynyksen kuin muiden kerhojen aktivitin parissa. KUn luullan kuulee hyvin ,kun on kuulokoje, Tarvitan kasvot, Sekeää puhe.Ei päälle puhuimista. Kulon mentemäminen sama kuin näön.LISÄ LAITE VAIN KUULO KOJE:MUTTA KUULOVIKAISIA EI HUOMIOIDA MISÄÄN KERHO TOIMINAT.PIDETÄN VÄHÄ ÄLYISENÄ.EI NORMAALEINA KUN EIVÄT KUE SAMOIN KUIN MUUT!Helsinki 94
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä422256Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2282014- 1111548
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441281- 1151207
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1381114Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://261099- 741009
- 65963
- 70950