kuulon alenema/vaurio vieraantuu "sosiiaaliseti!

sitä ei enää ole mukana kuin ennen.....???
Ilmoita

Tänä vuonna pitkän harkinnan jälkeen otin kuulolaitteet molempiin korviin. En enää pärjäisi töissä ilman niitä.
1 VASTAUS:
no mulla enää kuulo vasemassa ja toinen kuuro!!! ja ajoi minut eläkkeelle!! "muitten" sivu oireiden (tinnitys.ynm) vuoksi.... :( ja hyvä niin...!
+Lisää kommentti
riipuvuus se on kuulonkin menetys...??? ja "vertais "siihenkin... ja mitä se voi aiheuttaa.... :(
Ilmoita
Tuo on niin totta!Tuttavapiirissäni on kakasi ukkoa joilta on menny kuulo,ovat erakoituneet täysin,aatteleppa ite kun et kuulis!Niin ja yks nainen,tulee aina jutteleen mieluusti muttei kuule puhettani ollenkaan,vaikea tilanne!
Ilmoita
Naapurini on puolikuuro ja hän keskustelee huutamalla , ei ole hankkinut kuulolaitetta.
Ilmoita
Totta.
Toisessa korvassa kuulonalenema ja muutenkin mulla on nämä ns. melukorvat.
Eli mulla menee helposti äänet sekaisin yhdeksi puuroksi, mistä en saa mitään tolkkua.
Eli on ihan turha esimerkiksi jutella kenenkään kanssa isommassa porukassa, missä on keskustelumelua yms. mekkalaa, koska en saa mitään selvää yksittäisestä puheesta.
Kartan meluisia paikkoja, väkijoukkoja jne. Koska koen sen niin helvetin raskaaksi ja se ärsyttääkin jopa joskus tuo melupuuro. Vielä kun kenellekään, edes läheisille, ei tunnu menevän perille, että mulla on ihan oikeasti kuulon kanssa ongelmia, vaikka tuo kuulonalenemakin on työterveydessä jo todettu. Kaikki vaan väittää että mä teeskentelen.
Niinpä mä pysyttelen mieluiten muista erillään omissa oloissani, kuin että lähtisin rääkkäämään itseäni tuollaisiin epämukaviin tilanteisiin muiden nälvittäväksi.
Ilmoita
Hankkikaa kuulolaite ! Ei tarvitse vieraantua elämästä !
Kuulolaitteita on monenlaisia nykyään.
Kuulolaite on i h a n j e e s !
Hommasin 56-vuotiaana.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

kuulon alenema/vaurio vieraantuu "sosiiaaliseti!

sitä ei enää ole mukana kuin ennen.....???

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta